Protokół Nr 42/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 11 stycznia 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Pismo Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zmian w strukturze kształcenia ponadgimnazjalnego w związku z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy

o systemie oświaty i niektórych innych ustaw,

3.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie stanu zabezpieczeń i układu pomiaru w obiekcie WODiDZ,

4.Pismo Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej informujące

o określeniu kryteriów, według których będą oceniane i weryfikowane wnioskowane inwestycje na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych.

5.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za działkę nr 29/3 k.m.2 obręb Kluczbork na rzecz PKP,

6.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu 

w sprawie wyrażenia zgody na podział geodezyjny działki 91/18 z k.m.12 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku, przy ul.M.C.Skłodowskiej 23.

7.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu 

w sprawie nieruchomości stanowiących własność powiatu kluczborskiego przeznaczonych do zbycia.

8.Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów  w Kluczborku,

9.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały w sprawie przyjęcia do wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej.

10.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19.12.2011r.

11.Wolne wnioski.

12.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 2.01.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 41/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zmian w strukturze kształcenia ponadgimnazjalnego w związku z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy o systemie oświaty i niektórych innych ustaw.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się zaakceptował propozycje zmian w strukturze kształcenia ponadgimnazjalnego jakie przedstawił Wydział Edukacji i Sportu.

Jednocześnie Zarząd zobowiązał pracowników Wydziału do podjęcia prac związanych

z przygotowaniem dokumentów (projektów uchwał) do wprowadzenia zmian wynikających

z Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy o systemie oświaty i niektórych innych ustaw (Dz.U.Nr 205, poz.1206).

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku

w sprawie modernizacji instalacji elektrycznej do obowiązujących przepisów w obiekcie WODiDZ.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z prośbą Dyrektora w sprawie przyznania dodatkowych środków w budżecie na 2012 r. na modernizację instalacji elektrycznej do obowiązujących przepisów stwierdził, że nie ma możliwości przyznania w/w środków.

Zarząd uznał, aby ewentualne dodatkowe dochody wypracowane przez jednostkę zostały przeznaczone na ten cel.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do analizy pisma Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej informującego o określeniu kryteriów, według których będą oceniane i weryfikowane wnioskowane inwestycje na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich w związku z planowanym utworzeniem rezerwy subwencji ogólnej.

Zarząd powiatu postanowił o nie występowaniu z wnioskiem o środki z rezerwy subwencji ogólnej na dofinasowanie inwestycji na drogach publicznych.

 

Do punktu 5 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za działkę nr 29/3 k.m.2 obręb Kluczbork na rzecz PKP.

Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie postanowił, aby przygotowana została opinia odnośnie sytuacji prawnej i konieczności wypłaty odszkodowania na rzecz Polskich Kolei Państwowych Spółka Akcyjna za działkę nr 29/3 k.m.2 o pow.0,0710 ha obręb Kluczbork (pod poszerzenie drogi powiatowej), która w wyniku podziału z mocy prawa stała się własnością Powiatu Kluczborskiego.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na podział geodezyjny działki 91/18 z k.m.12 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku, przy ul.M.C.Skłodowskiej 23.

Zarząd postanowił zlecić podział geodezyjny zgodnie z wnioskiem oraz zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka –tereny oznaczone symbolem UZ usługi zdrowia i opieki społecznej działki nr 91/18 z k.m.12 o pow.3,1417 ha stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, zabudowanej budynkami szpitalnymi.

Celem podziału jest wydzielenie odrębnych działek pod następujące budynki: budynek oddziału laryngologii, budynek oddziału wewnętrznego, budynek laboratorium.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie planu zbywania nieruchomości stanowiących własność powiatu kluczborskiego.

Zarząd powiatu przeanalizował wszystkie nieruchomości przeznaczone do zbycia

i  postanowił, aby:

1.dokonana została wycena działek w Smardach Górnych każdej z 28 szt.(nr 482-511) wraz

z określeniem w operacie wartości całości tj.wszystkich działek razem,,

2.ogłoszone zostały kolejne rokowania cenowe na:

-zbycie nieruchomości zabudowanej po byłej szkole w Polanowicach działka

nr 581/94 z k.m.3 o pow.0,7312 ha po obniżeniu ceny o 10%,

-zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem dydaktycznym położonym w Polanowicach działka nr 581/93 z k.m.3 o pow.0,0688 ha po obniżeniu ceny o 10%, 

3.ogłoszony został II przetarg ustny nieograniczony na:

-zbycie nieruchomości zabudowanej stacją paliw i budynkiem napraw tachografów, wiatą wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną do dystrybucji paliw działka nr 9/77 z k.m.15

o pow.0,4486 ha po obniżeniu ceny do kwoty 2.900.000,-zł,

-dokonana została wycena działki nr 9/81 z k.m.15 o pow.0,8303 ha oraz działki nr 9/82

z k.m.15 o pow.1,7784 ha

Ponadto Zarząd postanowił o dokonaniu:

-ponownej wyceny lokalu mieszkalnego położonego w Bogacicy,

-ponownej wyceny lub aktualizacji lokalu mieszkalnego położonego w Polanowicach,

-ponownej wyceny dwóch budynków gospodarczych położonych w Polanowicach,

-przygotowaniu przekazania w formie darowizny nieruchomości położonych w Polanowicach działka nr 581/86 z k.m3 o pow. 0,1052 ha, działka nr 581/85 z k.m.3 o pow.0,1399 ha, działka nr 581/28 z k.m.3 o pow.0,0626 ha na rzecz Gminy Byczyna,

-przygotowaniu aktualizacji wyceny jeśli chodzi o działkę w Polanowicach nr 581/9 z k.m.3

o pow.0,3700 ha-oczyszczalnia ścieków,

-przygotowaniu pisma do Burmistrza Gminy Byczyna w sprawie propozycji nieodpłatnego przekazania działki nr 581/8 z k.m.3 o pow.0,0682 ha-droga do oczyszczalni ścieków.

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu analizowali sprawozdanie z wykonania zadania publicznego złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów  w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zatwierdził sprawozdanie złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Kluczbork z wykonania zadania publicznego o nazwie ,,Dzień Seniora w powiecie kluczborskim” nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd przystąpił do zatwierdzenia projektu uchwały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie przyjęcia do wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej.

Zarząd postanowił zatwierdzić w/w projekt uchwały i skierować go pod obrady Rady.

 

Do punktu 10 porządku

 

Następnie przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 29.12.2011r.:

1.Uchwałę Budżetową Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu

w Kluczborku z dnia 29 grudnia 2011r.-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.Uchwałę Nr XV/105/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 11 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu wniosek Miejskiego Klubu Sportowego

w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego w zakresie rozwoju sportu kwalifikowanego na terenie Powiatu Kluczborskiego poprzez udział w rozgrywkach II ligi piłki nożnej.

W związku z powyższym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu: Starostę

i Wicestarostę do podpisania umowy z MKS na udzielenie dotacji na w/w cel w kwocie 30.000,-zł.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 12 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 42 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk