Zarządzenie Nr 2/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
Zarządzenie Nr 2/2012
Starosty Kluczborskiego z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji. Na podstawie §13 ust. 2 pkt. 2 lit. a Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku uchwalonego Uchwałą Nr XXVIII/163/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku z późn. zm., zarządzam co następuje: §1. Zatwierdzam „Instrukcję stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji”, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia. §2. Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. §3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik do Zarządzenia Nr 2/2012 Starosty Kluczborskiego z dnia 9 stycznia 2012 r. Instrukcja stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji. §1. Określa się zasady stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji w związku z utratą przez pieczęcie i pieczątki cech użytkowych lub braku celowości dalszego ich użytkowania. §2. 1. W Starostwie Powiatowym w Kluczborku stosuje się pieczęcie urzędowe, pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) oraz inne pieczątki, których stosowanie wynika z przepisów bądź z zakresu powierzonych zadań i czynności, realizowanych przez pracowników Starostwa. 2. Pieczęcie i pieczątki, o których mowa w niniejszym Zarządzeniu są własnością Starostwa Powiatowego w Kluczborku, które ponosi koszty ich wytworzenia. §3. W Starostwie Powiatowym w Kluczborku stosuje się pieczęcie urzędowe, których wzór określają przepisy Ustawy z dnia 31 stycznia 1980r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2005r. Nr 235, poz. 2000 z późn. zm) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. Nr 47, poz.316 z późn. zm.). §4. 1. W Starostwie Powiatowym w Kluczborku stosowane są pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) i inne, według wzorów określonych w załączniku nr 1 do niniejszej Instrukcji. 2. Uprawnionymi do korzystania z imiennych pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku są: 1) Przewodniczący Rady Powiatu, 2) Wiceprzewodniczący Rady Powiatu, 3) Starosta, 4) Wicestarosta, 5) Członkowie Zarządu, 6) Skarbnik, 7) Sekretarz, 8) Naczelnicy Wydziałów i ich Zastępcy, 9) Kierownicy Biura/Referatu, 10) Pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy, 11) Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych. §5. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni są za zapewnienie kierowanym przez siebie komórkom stosownych pieczęci/ pieczątek w liczbie odpowiadającej uzasadnionym potrzebom. 2. Wniosek o wykonanie pieczęci bądź pieczątki sporządza kierownik komórki organizacyjnej na formularzu „Zapotrzebowanie na wykonanie pieczęci/pieczątki w Starostwie Powiatowym w Kluczborku”. Wzór formularza wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji. 3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, kierownik komórki organizacyjnej kieruje do Wydziału Organizacyjnego. W przypadku zamawiania pieczątki imiennej musi potwierdzić zgodność stanowiska służbowego mającego widnieć na pieczątce u głównego specjalisty do spraw kadr z danymi zawartymi w aktach osobowych. Pracownik Wydziału Organizacyjnego sprawdza treść pieczątki pod względem formalnym oraz potwierdza zgodność posiadania przez pracownika prawa do podpisywania decyzji oraz innych pism na podstawie udzielonego pisemnego upoważnienia Starosty. 4. W przypadku pieczątek innych niż imienne, nagłówkowe oraz pieczęcie urzędowe, stwierdzenia poprawności ich treści pod względem formalnym i zgodności z przepisami dokonuje wnioskujący kierownik komórki organizacyjnej na formularzu zapotrzebowania, o którym mowa w ust.2. §6. Po dokonaniu czynności sprawdzających, o których mowa w §5 ust.3 Naczelnik Wydziału Organizacyjnego przedkłada wniosek Sekretarzowi do akceptacji. Po uzyskaniu akceptacji przez Sekretarza Naczelnik Wydziału Organizacyjnego przedmiotowy wniosek przekazuje pracownikowi Wydziału Organizacyjnego do realizacji. §7. 1. Po wykonaniu pieczęci lub pieczątki pracownik Wydziału Organizacyjnego dokonuje ich rejestracji w rejestrze pieczęci lub rejestrze pieczątek zwanymi dalej „Rejestrami”, których wzór określa załącznik nr 3 do niniejszej Instrukcji. 2. Wykonane pieczęcie bądź pieczątki wydaje się kierownikowi komórki organizacyjnej lub pracownikowi wydziału zamawiającego po potwierdzeniu odbioru w Rejestrze. 3. Rejestry prowadzone są w Wydziale Organizacyjnym przez pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie spraw dotyczących pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. 4. Rejestry prowadzone są w wersji papierowej. §8. 1. Użytkowane pieczęcie i pieczątki należy przechowywać w sposób gwarantujący ich ochronę przed uszkodzeniem, zagubieniem, kradzieżą bądź nieuprawnionym użyciem. 2. W przypadku zagubienia, kradzieży lub utraty pieczęci lub pieczątek pracownik za nią odpowiedzialny zawiadamia niezwłocznie kierującego komórką organizacyjną a ten zawiadamia Sekretarza z podaniem okoliczności ich utraty. 3. Wydział Organizacyjny dokonuje zgłoszenia zagubienia lub kradzieży pieczęci lub pieczątek o szczególnie ważnym znaczeniu na Policję oraz ogłasza ten fakt w prasie lokalnej, a w przypadku pieczęci urzędowych zawiadamia również podmiot, który pieczęć taką wykonywał. 4. Z czynności, których mowa w ust. 2 i 3 sporządza się notatki służbowe. 5. Raz na dwa lata Wydział Organizacyjny przeprowadza inwentaryzację pieczęci/pieczątek będących w posiadaniu komórek organizacyjnych i określa stan wszystkich pieczęci/pieczątek. §9. 1. W przypadku zużycia, uszkodzenia bądź dezaktualizacji pieczęci lub pieczątek należy niezwłocznie zwrócić je do Wydziału Organizacyjnego wraz z wykazem odcisków pieczęci i pieczątek 2. Z czynności, o której mowa w ust. 1 sporządza się protokół, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do niniejszej Instrukcji. §10. 1. Likwidacji pieczęci i pieczątek dokonuje komisja likwidacyjna, która została powołana Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 4/2011 z 10 stycznia 2011 r. Komisja pracuje w składzie minimum 3 osobowym. 2. Likwidacji pieczęci i pieczątek z wyjątkiem tych, co do których przepisy szczególne określają odrębne zasady postępowania, dokonuje się raz w roku, do końca pierwszego kwartału, poprzez ich fizyczne zniszczenie, uniemożliwiające ich identyfikację i dalsze użycie. 3. Z czynności, których mowa w ust. 2 sporządza się protokół, według wzoru określonego w załączniku nr 5 do niniejszej Instrukcji. §11. 1. Za pieczęcie i pieczątki będące w posiadaniu poszczególnych komórek organizacyjnych odpowiadają kierownicy tych komórek, przy czym za pieczątki imienne (podpisowe) odpowiadają bezpośrednio pracownicy. 2. Kierownik komórki organizacyjnej przekazuje poszczególnym pracownikom do używania pieczęcie i pieczątki, które są im niezbędne do wykonywania obowiązków. Pracownik zobowiązuje się do używania pieczęci i pieczątek zgodnie z ich przeznaczeniem i ochrony przed zdarzeniami określonymi w § 8 ust.2. 3. W przypadku zmian organizacyjnych, pieczęcie i pieczątki dotychczas używane w danej komórce organizacyjnej bądź na danym stanowisku pracy, a które nie straciły użyteczności, mogą być protokolarnie przekazane do dalszego używania nowym komórkom, stanowiskom pracy. W tym celu należy je przekazać protokolarnie według wzoru określonego w załączniku nr 4 do Wydziału Organizacyjnego. 4. Pracownik, z którym została rozwiązana umowa o pracę obowiązany jest rozliczyć się z pobranych i użytkowanych pieczęci i pieczątek. Załącznik nr 1 do Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji 1. Wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisów stosowanych w sprawach należących do kompetencji rady powiatu: 1) nagłówkowe; Rada Powiatu w Kluczborku 2) podpisowe; Przewodniczący Rady Powiatu lub Wiceprzewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku w Kluczborku imię i nazwisko imię i nazwisko 2. Wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisów stosowanych w sprawach należących do kompetencji zarządu powiatu: 1) nagłówkowe: Zarząd Powiatu w Kluczborku 2) podpisowe: Przewodniczący Zarządu lub Wicestarosta imię i nazwisko imię i nazwisko 3. Wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisów stosowanych w sprawach należących do starosty: 1)nagłówkowe: Starosta Kluczborski 46-200 Kluczbork ul. Katowicka 1 2) podpisowe: Starosta imię i nazwisko 4. Wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisów stosowanych w sprawach załatwianych z upoważnienia starosty: 1) nagłówkowe: Starostwo Powiatowe w Kluczborku ul. Katowicka 1 46-200 Kluczbork 2) podpisowe: z up. Starosty lub z up. Starosty imię i nazwisko imię i nazwisko Wicestarosta członek zarządu bądź z up. Starosty lub z up. Starosty imię i nazwisko imię i nazwisko Naczelnik Wydziału……….. (stanowisko np. Inspektor) 5. Wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisów stosowanych w przypadku wydawanych decyzji administracyjnych z upoważnienia starosty: 1) nagłówkowych: Starosta Kluczborski 46-200 Kluczbork ul. Katowicka 1 2) popisowych: z up. Starosty lub z up. Starosty imię i nazwisko imię i nazwisko Wicestarosta członek zarządu bądź z up. Starosty lub z up. Starosty imię i nazwisko imię i nazwisko Naczelnik Wydziału………. (stanowisko np. Inspektor) 6. Wzory pieczęci nagłówkowych dla Starostwa oraz dla komórek organizacyjnych: 1) Starostwo Powiatowe w Kluczborku ul. Katowicka 1 46-200 Kluczbork 2) Starostwo Powiatowe w Kluczborku Wydział……………………….. 3) Powiat Kluczborski ul. Katowicka 1 46-200 Kluczbork 7. Wzory pieczęci imiennych pozostałych: 1) Członek Zarządu imię i nazwisko 2) Sekretarz imię i nazwisko 3) Skarbnik imię i nazwisko 4) Naczelnik Wydziału imię i nazwisko 5) Z-ca Naczelnika Wydziału imię i nazwisko 6) Kierownik Biura/Referatu imię i nazwisko 7) Audytor Wewnętrzny imię i nazwisko 8) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych imię i nazwisko 9) Powiatowy Rzecznik Konsumentów imię i nazwisko 10) Geodeta Powiatowy imię i nazwisko 11) Pełnomocnik ds. SZJ imię i nazwisko 12) Koordynator ds. SZJ imię i nazwisko 13) Rzecznik Prasowy imię i nazwisko 14) Radca Prawny imię i nazwisko 15) Gł. specjalista ds. Kadr imię i nazwisko 16) Podinspektor ds. ochrony zabytków imię i nazwisko 17) Koordynator Kontroli Zarządczej imię i nazwisko 18) Geolog Powiatowy imię i nazwisko 19) Inspektor imię i nazwisko 20) Podinspektor imię i nazwisko 21) Referent imię i nazwisko 22) Kartograf imię i nazwisko 23) Specjalista imię i nazwisko 24) Gł. Specjalista imię i nazwisko 25) Informatyk imię i nazwisko 26) (Nazwa Stanowiska) imię i nazwisko Załącznik nr 2 do Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji ……………………………………………………. Kluczbork, dnia……………………………. (komórka organizacyjna) Wydział Organizacyjny ZAPOTRZEBOWANIE NA WYKONANIE PIECZĘCI/PIECZĄTKI Na podstawie §5 ust.1 Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji, wprowadzonej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 2/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji wnoszę o wyrobienie pieczęci/pieczątki o poniższej treści:
Lp. Treść pieczęci/pieczątki Ilość sztuk
W przypadku większej liczby zamawianych pieczęci/pieczątek (bądź większych rozmiarów) do zapotrzebowania należy dołączyć załącznik określający ich ilość i treść.
UZASADNIENIE I POTWIERDZENIE CELOWOŚCI
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………. ……………………………………………………….
(data) (podpis Kierownika Komórki Organizacyjnej)
Stwierdzam poprawność pieczęci/pieczątki(-ek) pod względem formalnym i zgodności
z przepisami prawa1
…………………………………. …………………………………………………………
(data) (podpis Kierownika Komórki Organizacyjnej)
Potwierdzenie głównego specjalisty do spraw kadr:
Potwierdzam, że treść pieczątki/pieczątek wnioskowanej/wnioskowanych do wyrobienia, jest zgodna ze stanowiskiem zatrudnienia.
………………………………………………
(podpis Gł. specjalisty ds. kadr)
Potwierdzenie Wydziału Organizacyjnego:
1. Pracownik posiada upoważnienie Starosty z dnia……………… /nie posiada upoważnienia*
……………………………………………
(podpis Naczelnika Wydziału Organizacyjnego)
AKCEPTACJA:
Proszę o zlecenie zamówienia pieczęci/pieczątki (-ek):
…………………………………………….
(podpis Sekretarza)
OBJAŚNIENIA:
1) dotyczy pieczęci/pieczątek innych niż pieczątki imienne, nagłówkowe i pieczęcie urzędowe
*) niepotrzebne
Załącznik nr 3
do Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
oraz postępowania przy ich zamawianiu,
używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
Rejestr pieczątek
L.p. |
Imię i nazwisko |
Stanowisko |
Data wydania |
Data zwrotu |
Treść pieczątki |
Potwierdzenie odbioru |
Uwagi | |
Data |
Podpis | |||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rejestr pieczęci
L.p. |
Data wpływu |
Treść pieczęci (odcisk) |
Numer pieczęci |
Nazwa jednostki, której przekazano pieczęć |
Potwierdzenie odbioru |
Uwagi | |
Data |
Podpis, pieczątka | ||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik nr 4
do Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
oraz postępowania przy ich zamawianiu,
używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
PROTOKÓŁ
spisany w dniu……………………. na okoliczność
- przekazania zbędnych i zużytych pieczęci/pieczątek,
- przekazania pieczęci/pieczątek do dalszego użytkowania.
Na podstawie §9 ust.1 i §11 ust.3 Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji, wprowadzonej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 2/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
przekazuję………………… szt. pieczęci/pieczątek, których wykaz odcisków zawiera załącznik do niniejszego protokołu
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, pracownika komórki przekazującej)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, pracownika Wydziału Organizacyjnego)
Pieczęcie/pieczątki przekazuje się z powodu:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Na tym protokół zakończono i podpisano:
………………………………………………….. ……………………………………………………
(podpis przekazującego) (podpis przyjmującego)
Załącznik nr 5
do Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
oraz postępowania przy ich zamawianiu,
używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
PROTOKÓŁ
spisany w dniu ………………………
na okoliczność likwidacji pieczęci/pieczątek
używanych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
Na podstawie § 10 ust.3 Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji, wprowadzonej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 2/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji stosowania pieczęci i pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz postępowania przy ich zamawianiu, używaniu, przechowywaniu oraz likwidacji
Komisja w składzie:
- …………………………………………
- …………………………………………
- ………………………………………..
przeprowadziła w Starostwie Powiatowym w Kluczborku likwidację …………..szt. pieczęci/pieczątek, według załącznika do niniejszego protokołu, poprzez ich:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Odzyskane z pieczęci/pieczątek obudowy, etui przekazano do Wydziału Organizacyjnego, pozostałe zniszczone i zniekształcone zlikwidowano.
Na tym protokół zakończono i podpisano:
- ………………………………………………
- ……………………………………………….
- ………………………………………………
W załączniku do Protokołu należy dokonać odcisków pieczęci/pieczątek wraz z określeniem liczby porządkowej, pod którą dana pieczęć/pieczątka została zarejestrowana w rejestrze Pieczęci lub rejestrze Pieczątek w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Danuta Oziembłowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Oziembłowska |
Data wprowadzenia: | 2012-01-10 11:45:57 |
Opublikował: | Więcek Gabriela |
Data publikacji: | 2012-01-13 12:04:43 |
Ostatnia zmiana: | 2018-02-08 09:37:36 |
Ilość wyświetleń: | 2006 |