-Kolumna
-Kolumna 2„Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zwiększono plan o kwotę 11.460 zł
-Kolumna 2a „na wynagrodzenia i składki od nich naliczane” – zwiększono plan o kwotę 11.460 zł. Wyżej wymienione zmiany spowodowały iż zachowane są wskaźniki spłaty zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Do projektu nie wniesiono uwag. Zarząd w drodze głosowania podjął uchwałę nr 30/67/2011.
Kolejnym projektem uchwały jaki przedstawił Pan Starosta był projekt w sprawie zmianw budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Projekt ten wprowadza zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2011 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 58.000 zł . Powyższe zmiany wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 28.09.2011 roku.
W/w zmniejszenia wynikają z bieżącej analizy potrzeb w zakresie realizowanych zadań przez Powiatową Komendę Państwowej Straży Pożarnej. Do projektu nie wniesiono uwagw związku z czym podjęto uchwałę w w/w sprawie.
Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią projektu uchwały w sprawie zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Wojewódzkim Urzędem Pracyw Opolu na realizację projektu systemowego w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia, Priorytet VI – Rynek pracy otwarty dla wszystkich Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz projektu uchwały w sprawie zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Centrum Integracji Społecznej w Polanowicach, Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz Spółdzielnią Socjalną „LAS VEGAS”w Polanowicach na realizację projektu innowacyjno – testującego zgodnie z tematem: „Współpraca podmiotów w zakresie ułatwiania wchodzenia w rynek pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Pan Starosta przedstawiając powyższe projekty wyjaśnił,że pozwolą one na zawarcie partnerstwa na realizację projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Do obu projektów nie wniesiono uwag. Zarząd podjął w związku z tym uchwałynr 30/68/2011 oraz uchwałę Nr 30/69/2011 w w/w sprawach.
Do punktu 3 porządku
Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z informacją Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dotycząca ekspertyzy technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej wykonanej w budynku głównym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 oraz budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy ul.Pl.Niepodległości 5.
Ekspertyza została wykonana przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Zarząd po zapoznaniu się z przedstawioną ekspertyzą postanowił zobowiązać Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 do przygotowania szacunkowego kosztorysu wykonania niezbędnych prac mających na celu usunięcie występujących niezgodności z przepisami techniczno-budowlanymi oraz przeciwpożarowymi.
Do punktu 4 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Górowskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Górowski z tytułu pobytu dziecka z Powiatu Górowskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na podpisanie w/w Porozumienia upoważniając Starostę
i Wicestarostę do jego podpisania.
Do punktu 5 porządku
Następną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące dzierżawy gruntu pod cztery garaże na działce nr 88/18 w świetle planowanej inwestycji-zjazdy publiczne na działki 88/14, 88/13.
Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że w związku z koniecznością budowy dróg dojazdowych oraz miejsc postojowych przy Powiatowym Ośrodku Rehabilitacyjnym
w Kluczborku, przy ul.Sienkiewicza został opracowany projekt zgodnie z którym przedsięwzięcie to obejmuje działki stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego nr 88/14, 88/10, 88/11, 88/13, 88/18, 85/6, 85/7. Przedmiotowy układ komunikacyjny obejmuje część działki nr 88/18 zabudowanej czterema garażami kolidującymi z projektem.
W przypadku dwóch działek na których znajdują się garaże umowy dzierżawy wygasająz dniem 30 grudnia 2011r., natomiast pozostałych dwóch umowy kończą się z dniem30 stycznia 2014r. oraz 31 grudnia 2013r.
Zarząd po szczegółowej analizie postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownych projektów uchwał Rady Powiatu jeśli chodzi o kończące się z dniem 30 grudnia 2011r. umowy dzierżawy gruntu pod garaże (2 garaże). Natomiast w przypadku pozostałych dwóch, gdzie umowy dzierżawy zawarte zostały do dnia 30 stycznia 2014r. oraz 31 grudnia 2013r. Zarząd zobowiązuje do wystąpienia z pismem do dzierżawców w sprawie rozwiązania dotychczasowej umowy za porozumieniem stron z jednoczesną propozycją zmiany lokalizacji.
Do punktu 6 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborkuz dnia 29 września 2011 r.:
1.Uchwałę Nr XI/73/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2.Uchwałę Nr XI/74/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
3.Uchwałę Nr XI/75/2011 w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury,
4.Uchwałę Nr XI/76/2011 zmieniającą Uchwałę Nr XXV/147/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego „Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury,
5.Uchwałę Nr XI/77/2011 w sprawie przyjęcia „Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011-2020”-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
6.Uchwałę Nr XI/78/2011 w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2011-2016”-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
7.Uchwałę Nr XI/79/2011 w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr DP 1337 O (Kuźnica Trzcińska) granica województwa wielkopolskiego w km 0+000 – 14+337 o długości 14,337 km” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu,
8.Uchwałę Nr XI/80/2011 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej- postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,
9.Uchwałę Nr XI/81/2011 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego- postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
Do punktu 7 porządku
Członek Zarządu Maciej Tomaszczyk zgłosił wniosek dotyczący interwencji radnej Rady Miejskiej w Byczynie Pani Róży Kaniewskiej w sprawie remontu drogi powiatowejNr 1335 O Borek-Roszkowice.
W związku z powyższym wnioskiem Pana Macieja Tomaszczyka–członka Zarządu Powiatu w sprawie remontu drogi powiatowej Nr 1335 O Borek-Roszkowice Zarząd Powiatu stwierdził, że przedmiotowe zadanie nie zostało zrealizowane w 2008 roku ze względu na to, iż w tym czasie środki zaangażowano na realizację ważnych ciągów komunikacyjnych na terenie powiatu kluczborskiego, w tym Gminy Byczyna. Jeśli chodzi o drogę nieutwardzoną Zarząd postanowił, że w roku 2012 zostaną przeprowadzone niezbędne prace polegające na wysypaniu tłucznia.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem wykonawcy na termomodernizację budynków oświatowych w Powiecie Kluczborskim SIEMENS Sp. z o.o Sektor Infrastructure & Cities Building Technologies.
Zarząd uwzględniając wniosek oraz w związku ze zmianą podatku VAT, zmianą okresu zarządzania energią przez Firmę SIEMENS postanowił o przesunięciu terminu zakończenia prac budowlanych. Zarząd w związku z tym postanowił o podpisaniu Aneksu do umowyNr FP/29/2010 z dnia 25.11.2011r. do czego upoważnił Starostę Piotra Pośpiechai Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego. W przedmiotowym Aneksie zostaną ujęte w/w zmiany warunków umowy.
Do punktu 8 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowychw Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie umów w ramach świadczenia usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2011-2015.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją dotyczącą postępowania przetargowego na świadczenie usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2011-2015w wyniku, którego wyłoniono wykonawców na poszczególne zadania i postanowił wyrazić zgodę na podpisanie umów na zadania nr 1-12 (zestawienie sporządzone na podstawie kosztorysów ofertowych (akcja zimowa w sezonach: 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015).
Do punktu 9 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią sprawozdania p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności za III kwartał 2011 roku. Zarząd po analizie przyjął przedłożone sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 10 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 30 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk