Protokół Nr 26/2011

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 6 września 2011 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach:

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia,

3.Pismo Skarbnika Powiatu dotyczące przedstawienia do akceptacji wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2012 rok.

4.Prośba Ochotniczej Straży Pożarnej w Szymonkowie w sprawie przedłużenia terminu realizacji umowy Nr.12.D.2011 do dnia 15.09.2011r.

5.Pismo mieszkańców ul.K.Miarki w sprawie przeprowadzenia remontu drogi, budowy kanalizacji burzowej oraz ustawienia znaku drogowego ograniczającego prędkość do 30 kmi zakazu jazdy dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony,  

6.Pismo Polskich Kolei Państwowych S.A Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu w sprawie propozycji nabycia do zasobów powiatu kluczborskiego nieruchomości stanowiących drogę asfaltową –ul.Robotnicza, (opinia Wydziału FP)

7.Informacja dotycząca zdawalności egzaminu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Powiat Kluczborski,

8.Prośba Dyrektora SOSW w Kluczborku o wyrażenie zgody na zatrudnienie pomocy nauczyciela,

9.Prośba Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na przyjęcie do

II Liceum Ogólnokształcącego uczennic, które nie uzyskały wymaganej liczby punktów

z egzaminu gimnazjalnego, 

10.Porozumienie pomiędzy Miastem Wrocław, a Powiatem Kluczborskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej,

11.Informacja Wicestarosty w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości będących własnością powiatu kluczborskiego położonych w Bogacicy,

12.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”,

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 22 i 23 sierpnia 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 25/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekty uchwał Zarządu Powiatu

w następujących sprawach:

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Projekt ten jak wyjaśnił Pan Starosta został przygotowany na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Zmiany obejmują przeniesienie środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami:

w dziale 852-Pomoc społeczna, rozdział 85218-Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie oraz

w dziale 853-pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321-Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Do przedmiotowego projektu Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z czym członkowie Zarządu w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr 26/57/2011. 

Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Pan Starosta wyjaśnił, że w niniejszym projekcie wprowadza się zmiany mające na celu prawidłowe wydatkowanie i rozliczenie środków budżetowych w 2011 roku. Zmiany te wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Do projektu nie wniesiono żadnych uwag. Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 26/58/2011 w w/w sprawie.

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia.

Pan Starosta poinformował, że projekt tej uchwały powołuje do składu osobowego Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych Panią Wandę Słabosz jako pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia i dotyczy przeprowadzenia procedury wyboru oferenta w postępowaniu pn:,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”. Do w/w projektu uchwały Zarząd nie wniósł żadnych uwag. Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarosty-Mieczysława Czaplińskiego do podpisania umowy                             z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.

Zarząd  w drodze głosowania podjął uchwałę Nr 26/59/2011.

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Skarbnika Powiatu dotyczącym akceptacji wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2012 rok.

Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z przedstawionymi przez Skarbnika wytycznymi postanowili, aby:

-zaplanowana kwota średniorocznej inflacji z poziomu 2,8% została zmieniona na 1,5%,

-zaplanowany wzrost wynagrodzeń z poziomu 0,0% został zmieniony na 1%,

-zaplanowany wzrost kosztów bieżących utrzymania (funkcjonowania) jednostek z poziomu 2,8% został zmieniony na 1,5%.

 

Do punktu 4 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu prośbę Ochotniczej Straży Pożarnej

w Szymonkowie w sprawie przedłużenia terminu realizacji umowy Nr.12.D.2011 do dnia 15.09.2011r. Umowa ta dotyczy wykonania wycinki krzaków.

Zarząd postanowił pozytywnie rozpatrzyć prośbę i przedłużyć termin wykonania prac do dnia 15.09.2011r.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo mieszkańców ul.K.Miarki w sprawie przeprowadzenia remontu drogi, budowy kanalizacji burzowej oraz ustawienia znaku drogowego ograniczającego prędkość do 30 km i zakazu jazdy dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony. Zarząd po szczegółowej analizie postanowił, aby przedmiotowe zadanie zostało ujęte w budżecie na 2012 rok.

Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do przygotowania niezbędnej dokumentacji i zwrócenie się z pismem do Urzędu Miejskiego w Kluczborkuw sprawie wykonania kanalizacji burzowej.

  

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo jakie wpłynęło od Polskich Kolei Państwowych S.A Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu w sprawie propozycji nabycia do zasobów powiatu kluczborskiego nieruchomości stanowiących drogę asfaltową–ul.Robotnicza. Członkowie Zarządu zapoznali się również z opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie. 

Zarząd Powiatu postanowił w odniesieniu do działki nr 29/3 k.m.2 znajdującej się w obrębie miasta Kluczbork wszcząć procedurę odszkodowawczą zgodnie z zapisami ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 roku. 

Natomiast w stosunku do działki nr 2/4 k.m.3 Zarząd podejmie decyzję po dokonanym podziale.

 

Do punktu 7 porządku

 

Członkowie Zarządu kolejno zapoznali się z informacją dotyczącą zdawalności egzaminu zawodowego przez uczniów szkół zawodowych i techników prowadzonych przez Powiat Kluczborski.  Pan Starosta poinformował, że informacja ta została sporządzona na podstawie danych przedłożonych przez dyrektorów szkół oraz danych z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej we Wrocławiu.   

Zarząd Powiatu przyjął przedmiotową informację nie wnosząc do niej uwag i postanowił o przedłożeniu jej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.    

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie  wyrażenia zgody na zatrudnienie pomocy nauczyciela do nowo utworzonej klasy dla dzieciz upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ponadto Zarząd zapoznał się również z opinią Wydziału Edukacji w tej sprawie.

Zarząd po analizie postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie na okres od 01.09.2011r.

do 30.06.2012r. w ramach posiadanych środków własnych, pomocy nauczyciela w wymiarze 1 etatu.

 

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił prośbę Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych

w Kluczborku dotyczącą wyrażenia zgody na przyjęcie do II Liceum Ogólnokształcącego uczennic, które nie uzyskały wymaganej liczby punktów z egzaminu gimnazjalnego.

Członkowie Zarządu zapoznali się również z opinią Wydziału Edukacji i Sportu.

Zarząd po uwzględnieniu prośby Dyrektora ZSLT w Kluczborku oraz opinii Wydziału postanowił wyrazić zgodę na przyjęcie uczennic do II Liceum Ogólnokształcącegow Kluczborku.

 

Do punktu 10 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia przygotowanego przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Przedmiotowe Porozumienie dotyczy ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka pochodzącego z Miasta Wrocław, a umieszczonego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. Do podpisania Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie Pan Wicestarosta przedstawił informację dotyczącą IV rokowań cenowych

na zbycie nieruchomości będących własnością powiatu kluczborskiego położonych

w Bogacicy.

Pan Wicestarosta poinformował, że odbyły się IV rokowania w sprawie zbycia 3 działek:

-działki nr 1103 k.m.3 o pow.0,0990 ha

-działki nr 1097 k.m.3 o pow.0,1075 ha

-działka nr 1098 k.m.3 o pow.0,1309 ha

Jeśli chodzi o działkę nr 1103 zgłosił się oferent, który zaproponował cenę 40.000,-zł brutto.

Kolejny oferent zaproponował chęć nabycia działek nr  1097 za cenę 10.000,-zł oraz nr 1098 za cenę 20.000,-zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Wicestarosty postanowił o zbyciu:

-działki nr 1103 k.m.3 o pow.0,0990 ha za cenę 40.000,-zł (brutto).

Natomiast jeśli chodzi o działki nr 1098 oraz nr 1097 Zarząd nie przychyla się do oferty zainteresowanego kupnem w/w działek (działka 1098-cena 20.000,-zł,działka 1097-cena 10.000,-zł), gdyż ceny te są zbyt niskie i postanawia zaproponować następujące ceny:

-działka nr 1098 k.m.3 o pow.0,1309 ha za cenę 35.000,-zł (brutto),

-działka nr 1097 k.m.3 o pow.0,1075 ha za cenę 20.000,-zł (brutto).   

 

Do punktu 12 porządku

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia projektu uchwały na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Przedmiotowy projekt dotyczy uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok” .

Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu zawiera wszystkie elementy określone w znowelizowanej ustawie z dnia 24.04.2003r.

o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz reguluje współpracę pomiędzy Samorządem Powiatu Kluczborskiego, a organizacjami pozarządowymi w 2012 roku.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że projekt ten został wcześniej poddany konsultacjom zgodnie z w/w ustawą. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd zatwierdził projekt uchwały i postanowił skierować go pod obrady sesji.    

 

Do punktu 13 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 26 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk