Zarządzenie Nr 40/2011

Starosty Kluczborskiego

  z dnia 24 sierpnia 2011 r.

 

w sprawie przyjęcia funkcjonującego Systemu Zarządzania Jakością do Systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz powołania Zespołu ds. zarządzania ryzykiem.

 

Na podstawie art. 69 ust. 1 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz §13 ust.1 i 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVIII/163/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego z późn. zm., Starosta Kluczborski zarządza, co następuje:

 

§ 1. Przyjmuje się funkcjonujący System Zarządzania Jakością tj. procesy, procedury, instrukcje, analizy i przeglądy zarządzania jako działania opisujące realizację zadań
i wspomagające zarządzanie w Jednostce, do Systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

§ 2. W ramach corocznych przeglądów zarządzania wynikających z Systemu Zarządzania Jakością dokonywana będzie samoocena funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

§ 3. Powołuje się Zespół ds. zarządzania ryzykiem w systemie kontroli zarządczej
w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku w składzie:

1)     Koordynator kontroli zarządczej - Przewodniczący

2)     Koordynator SZJ

3)     Główny specjalista ds. finansów

4)     Naczelnik Wydziału Organizacyjnego

§ 4. Przyjmuje się Regulamin pracy Zespołu ds. zarządzania ryzykiem w brzmieniu jak
w załączniku Nr 1.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Regulamin Pracy Zespołu
ds. Zarządzania Ryzykiem
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Starosty Kluczborskiego
Nr 40/2011 z dnia 24.08.2011 r. 

§ 1. Cele funkcjonowania Zespołu

1.     Zespół jest organem doradczym powołanym w celu wspomagania Starosty Kluczborskiego w procesie zarządzania ryzykiem wewnętrznym w Starostwie Powiatowym w Kluczborku zwanym dalej Starostwem.

2.     Celem funkcjonowania Zespołu jest promowanie, koordynowanie oraz przegląd działań podejmowanych w ramach procesu zarządzania ryzykiem w Starostwie.

 

§ 2. Zadania Zespołu

1.     Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1)    określenie i przedstawienie Staroście kluczowych obszarów działania Starostwa wymagających zarządzania ryzykiem na szczeblu strategicznym
i operacyjnym,

2)    określenie istotnych kategorii ryzyka w procesie zarządzania kluczowymi obszarami działania na szczeblu strategicznym,

3)    zidentyfikowanie czynników ryzyka w poszczególnych kategoriach ryzyka,

4)    dokonanie oceny ryzyka zgodnie z metodologią zawartą w Procedurze zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,

5)    Opracowanie arkusza rejestru ryzyka.

2.     Zespół w uzgodnieniu ze Starostą dokonuje oceny działań zapobiegawczych.

3.     Przynajmniej raz w roku Zespół dokonuje oceny Procedury zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i przedstawia Staroście ewentualne propozycje zmian.

 

§ 3. Tryb pracy Zespołu

1.     Zespół ds. zarządzania ryzykiem zbiera się przynajmniej dwa razy do roku.

2.     W trakcie spotkania Zespół dokonuje identyfikacji i oceny kluczowych ryzyk, które pojawiły się w trakcie ostatniego półrocza.

3.     Pracą Zespołu kieruje Przewodniczący, który przygotowuje zestawienia dokumentów na posiedzenia Zespołu a także ustala porządek spotkania

4.     Starosta, w razie zaistnienia konieczności, może wyrazić zgodę na dodatkowe spotkanie Zespołu.

5.     Spotkania Zespołu są dokumentowane protokołem, który podpisuje Przewodniczący.

 

§ 4. Raportowanie

1.     Zespół ds. zarządzania ryzykiem przedkłada Staroście do końca marca następnego roku, roczny raport zawierający wnioski Zespołu dotyczące funkcjonowania kontroli zarządczej.

Postanowienia końcowe

§ 5.

1.     Zmiany w regulaminie mogą być dokonane na wniosek Zespołu ds. zarządzania ryzykiem.

2.     Wszelkie odstępstwa od Regulaminu w pracy Zespołu powinny być raportowane Staroście.