Zarządzenie Nr 40/2011
Starosty Kluczborskiego
z dnia 24 sierpnia 2011 r.
w sprawie przyjęcia funkcjonującego Systemu Zarządzania Jakością do Systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz powołania Zespołu ds. zarządzania ryzykiem.
Na podstawie art. 69 ust. 1 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz §13 ust.1 i 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVIII/163/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego z późn. zm., Starosta Kluczborski zarządza, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się funkcjonujący System Zarządzania Jakością tj. procesy, procedury, instrukcje, analizy i przeglądy zarządzania jako działania opisujące realizację zadań
i wspomagające zarządzanie w Jednostce, do Systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
§ 2. W ramach corocznych przeglądów zarządzania wynikających z Systemu Zarządzania Jakością dokonywana będzie samoocena funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
§ 3. Powołuje się Zespół ds. zarządzania ryzykiem w systemie kontroli zarządczej
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w składzie:
1) Koordynator kontroli zarządczej - Przewodniczący
2) Koordynator SZJ
3) Główny specjalista ds. finansów
4) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
§ 4. Przyjmuje się Regulamin pracy Zespołu ds. zarządzania ryzykiem w brzmieniu jak
w załączniku Nr 1.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Regulamin Pracy Zespołu
ds. Zarządzania Ryzykiem
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Starosty Kluczborskiego
Nr 40/2011 z dnia 24.08.2011 r.
§ 1. Cele funkcjonowania Zespołu
1. Zespół jest organem doradczym powołanym w celu wspomagania Starosty Kluczborskiego w procesie zarządzania ryzykiem wewnętrznym w Starostwie Powiatowym w Kluczborku zwanym dalej Starostwem.
2. Celem funkcjonowania Zespołu jest promowanie, koordynowanie oraz przegląd działań podejmowanych w ramach procesu zarządzania ryzykiem w Starostwie.
§ 2. Zadania Zespołu
1. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) określenie i przedstawienie Staroście kluczowych obszarów działania Starostwa wymagających zarządzania ryzykiem na szczeblu strategicznym
i operacyjnym,
2) określenie istotnych kategorii ryzyka w procesie zarządzania kluczowymi obszarami działania na szczeblu strategicznym,
3) zidentyfikowanie czynników ryzyka w poszczególnych kategoriach ryzyka,
4) dokonanie oceny ryzyka zgodnie z metodologią zawartą w Procedurze zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,
5) Opracowanie arkusza rejestru ryzyka.
2. Zespół w uzgodnieniu ze Starostą dokonuje oceny działań zapobiegawczych.
3. Przynajmniej raz w roku Zespół dokonuje oceny Procedury zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i przedstawia Staroście ewentualne propozycje zmian.
§ 3. Tryb pracy Zespołu
1. Zespół ds. zarządzania ryzykiem zbiera się przynajmniej dwa razy do roku.
2. W trakcie spotkania Zespół dokonuje identyfikacji i oceny kluczowych ryzyk, które pojawiły się w trakcie ostatniego półrocza.
3. Pracą Zespołu kieruje Przewodniczący, który przygotowuje zestawienia dokumentów na posiedzenia Zespołu a także ustala porządek spotkania
4. Starosta, w razie zaistnienia konieczności, może wyrazić zgodę na dodatkowe spotkanie Zespołu.
5. Spotkania Zespołu są dokumentowane protokołem, który podpisuje Przewodniczący.
§ 4. Raportowanie
1. Zespół ds. zarządzania ryzykiem przedkłada Staroście do końca marca następnego roku, roczny raport zawierający wnioski Zespołu dotyczące funkcjonowania kontroli zarządczej.
Postanowienia końcowe
§ 5.
1. Zmiany w regulaminie mogą być dokonane na wniosek Zespołu ds. zarządzania ryzykiem.
2. Wszelkie odstępstwa od Regulaminu w pracy Zespołu powinny być raportowane Staroście.