Protokół Nr 24/2011

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 8 sierpnia 2011 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach:

-przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu kluczborskiego za I półrocze 2011r. oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego SPZOZ ZOZ w Kluczborku za okres od 01.01.2011r.do 30.06.2011r.

-zmieniająca uchwałę w sprawie powierzenia zadań nauczycielom-doradcom metodycznym,

-odwołania pełnomocnika Zarządu Powiatu do spraw pomocy społecznej,  

-zmiany uchwały nr 3/5/2007 Zarządu Powiatu z dnia 06.02.2007r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących własnością Powiatu Kluczborskiego,

3.Porozumienia:

-Nr FP.3.2011 w sprawie współpracy Powiatu Nowotomyskiego z Powiatem Kluczborskim  w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych,

-Nr FP.2.2011 w sprawie współpracy Powiatu Lublinieckiego z Powiatem Kluczborskim  w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych,

-Nr FP.4.2011 w sprawie współpracy Powiatu Kłobuckiego z Powiatem Kluczborskim  w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych,

4.Aneksy do Porozumień zawartych w sprawie kosztów kształcenia w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku:

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 8/P/09 z dnia 24 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Brzeski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 5/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Głubczycki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 7/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Kędzierzyńsko-Kozielski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 9/P/09 z dnia 24 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Krapkowicki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 6/P/09 z dnia 25 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Namysłowski,

 

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 10/P/09 z dnia 15 października 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego-Powiat Nyski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 11/P/09 z dnia 19 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Oleski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 4/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego- Miastem Opole,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 12/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Prudnicki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 13/P/09 z dnia 26 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Strzelecki,

5.Pismo Dyrektora Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zmiany decyzji  Nr FP.MK.7002/7/07 z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie trwałego zarządu na czas nieokreślony nieruchomości (działka 85/6 k.m.3 o pow.0,2050ha w związku z rozpoczęciem prac budowlanych –Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości,

6.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna w zakresie dotyczącym uchwał: Nr XXVII/348/08 z dnia 30 września 2008r. i Nr XXXVI/469/09 z dnia 7 kwietnia 2009r./teren w rejonie ul. Byczyńskiej/,

7.Opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  w sprawie realizacji inwestycji drogowej pt.: ,,Budowa ronda przy ul. Byczyńskiej w Kluczborku”,

8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  w sprawie prośby właścicieli działek budowlanych położonych w obrębie wsi Bogacica  o wykonanie drogi dojazdowej stanowiącej działkę nr 1106 o pow.0,3190 ha będącą własnością Powiatu Kluczborskiego,

9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące informacji na temat możliwości zapewnienia dostawy wody dla terenów inwestycyjnych położonych w obrębie wsi Smardy Górne (działki nr 482-511),

10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  dotyczące podjęcia stanowiska w sprawie wypłaty należnego odszkodowania na rzecz PKP S.A przysługującego w wyniku przejścia z mocy prawa działki 29/3 k.m.2 w Kluczborku powstałej w wyniku podziału, pod poszerzenie drogi powiatowej.    

11.Odpowiedź Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na wniosek Pana Macieja Tomaszczyka w sprawie wykaszania poboczy,

12.Aneks do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Częstochowa  w sprawie ponoszenia wydatków związanych z kosztami utrzymania małoletniego dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Częstochowie,

13.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie ponoszenia wydatków za pobyt dziecka z Miasta Wrocław w rodzinie zastępczej w powiecie Kluczborskim,

14.Prośba Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podział kl. III b oddziału kształcącego w zawodzie technik ekonomista na zajęciach-pracownia ekonomiczna,

15.Prośba Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie oddziałów mających liczebność mniejszą niż 28 uczniów (Technikum Nr 3, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1), 

16.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu budżetu w § 4260 zakup energii o kwotę 29.865,31,-zł,

17.Prośba Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotycząca zwiększenia budżetu o kwotę 6.000,-zł na zorganizowanie wymiany młodzieży między BBS Bad Durkheim, a Zespołem Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, 

18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w następujących sprawach:

-zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

-zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-przyjęcia: ,,Programu szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C dzieci sześcioletnich zamieszkałych na terenie powiatu kluczborskiego” będącego programem wieloletnim,

-określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość,

-nawiązania współpracy między Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork w zakresie publicznego transportu zbiorowego,

-zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego
na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,

-zmiany uchwały nr XLIX/285/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 października 2010r. w sprawie przystąpienia do projektu pt. „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

-ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów.

19.Wolne wnioski. 

20.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 25 lipca2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 23/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekty uchwał Zarządu Powiatu przygotowane na dzisiejsze posiedzenie.

Projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach:

-przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu kluczborskiego za I półrocze 2011r. oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego SPZOZ ZOZ w Kluczborku za okres od 01.01.2011r.do 30.06.2011r.

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu
za I półrocze 2011r.

Powyższe sprawozdanie zawiera:

-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2011 r.
–wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2011 r.
–wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2011r                                                                
-wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań  z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2011 roku .Stan na 30.06.2011 roku          

-wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2011 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego. Stan na 30.06.2011 roku.                                           

-Stan realizacji planu wydatków  inwestycyjnych  na dzień 30.06.2011 roku.

–wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I pół. 2011 r.                                                                                                                 

-Informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego                                      

-Informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym        

-Informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach                                             

-Informację o zrealizowanych dochodach i przychodach

-Informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach

Ze sprawozdania wynika, że plan dochodów Powiatu Kluczborskiego na 2011r. wg. stanu na dzień 30 czerwca 2011r. zakładał uzyskanie dochodów w wysokości 67.273.068,-zł.
W okresie sprawozdawczym uzyskano dochody w wysokości 33.661.140,94,-zł, co stanowi 50,04%założonego planu.

Zestawienie wykonania dochodów  budżetu Powiatu Kluczborskiego uwzględnia:

-Wypracowane przez jednostki budżetowe powiatu dochody własne.

-42,84 % to wykonanie dochodów z tytułu 10,25% udziału w podatku dochodowym  od osób fizycznych. Na plan w kwocie 6.888.273 zł, dochody wykonano w wysokości 2.950.989 zł

-Zakładane na dzień 30 czerwca wykonanie dochodów z tytułu 1,40% udziału w podatku dochodowym od osób prawnych. Na plan 250.000 zł, dochody wykonano w wysokości 123.752,34 zł, co stanowi 49,50% planu.

-Wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych, w wysokości 624.361,25 zł, co
 w ujęciu procentowym stanowi 40,28 % założonego planu.

Przychody budżetu powiatu kluczborskiego na 2011r. wg. stanu na dzień 30.06.2011r. wynosiły: plan-6.091.827,-zł, natomiast wykonanie 2.060.513,20,-zł   

Na łączną kwotę wykonanych  przychodów składają się:

przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na wartość 1.367.654,41zł

wolne środki , o których mowa w art.217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych
w wysokości 692.858,79 zł.

Ponadto Pani Skarbnik poinformowała, że zwiększone zostały udziały w podatkach bezpośrednich: PIT w powiatach z 1,0% w 2003 r. do 8,42% w 2004r. i 10,25% w 2005 i następnych latach, co w powiecie kluczborskim wg. prognozy na 2011r. daje kwotę 6.888.273,-zł. Wykonanie to kwota 2.950.989,00,-zł, co stanowi 42,84% planu na dzień 30.06.2011r., CIT w powiatach z 0% w 2003 – do 1,40% od 2004 r. co w powiecie kluczborskim daje wg.  prognozy kwotę 250.000 zł. Wykonanie to kwota 123.752,34 zł , co stanowi 49,5 % planu na dzień 30.06.2011 roku.

Ponadto dokonane zostały inne zmiany w grupie dochodów własnych:

-powiaty otrzymają 25% dochodów z tytułu gospodarowania mieniem Skarbu Państwa, na rok 2011 przyjęto  plan w wysokości  219.250 zł, wykonanie dochodów z tego tytułu na koniec okresu sprawozdawczego wyniosło 156.722,04 zł,  co stanowi 71,48% planu,

-dochody z mienia Powiatu w szczególności z umów najmu i dzierżawy. Na rok 2011 przyjęto plan w wysokości 518.784 zł, wykonanie dochodów z tego tytułu na koniec okresu sprawozdawczego wyniosło 211.841,59 zł co stanowi 40,83 %.

Pani Skarbnik poinformowała również, że zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, jednostki samorządu terytorialnego mogą otrzymywać dotacje celowe z budżetu państwa na:

-zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami. W powiecie kluczborskim w 2011r. plan wynosił-5.969.150,-zł, gdzie wykonanie na dzień 30.06.2011r. wyniosło 54,55%   

-finansowanie lub dofinansowanie zadań własnych dotacjami z budżetu państwa oraz budżetów innych samorządów. W powiecie kluczborskim w 2011 roku plan wynosi 12.127.039,-zł, wykonanie to 41,07%.

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z wykonaniem planu wydatków i rozchodów budżetowych na dzień 30.06.2011r.

Plan wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładał wg stanu na dzień 30.06.2011 roku kwotę 68.492.385 zł, co w porównaniu do planu przyjętego na sesji w dniu 30.12.2010 roku w wysokości 66.970.051,-zł, daje wzrost o kwotę 1.522.334,-zł. Faktyczne wykonanie wydatków budżetowych zamknęło się na dzień 30.06.2011 roku kwotą 33.988.160,67,- zł , co w ujęciu procentowym stanowi 49,62% wykonania planu wydatków.

Analiza wydatków wykazuje na dominującą pozycję wydatków bieżących , na które składają się: 

-wydatki na wynagrodzenia osobowe pracowników  w kwocie 18.691.108,67 zł co stanowi 55,81 % ogółu wydatku,

-wydatki budżetu w ramach , których udzielono dotacji celowych na kwotę 532.831,08 zł,
co w stosunku do całości wydatków stanowiło ponad 1,57 % ich wykonania,

-wydatki majątkowe w kwocie 5.638.410,37 zł stanowią 16,59% ogółu wydatków.

W ramach rozchodów budżetowych dokonywano spłaty zaciągniętych kredytów obciążających budżet powiatu na kwotę 1.066.532,07 zł.

Członkowie Zarządu ponadto szczegółowo omówili realizację wydatków w poszczególnych działach, wykorzystanie środków zewnętrznych, informację o dokonanych umorzeniach                  i ulgach w spłatach w I półroczu 2011r..Omówiono także informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego.

Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do przedłożonego sprawozdania akceptując ostatecznie jego treść. Przedmiotowe sprawozdanie stanowi Zał.nr 1 do przedmiotowej uchwały. Ponadto przyjęto również informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r. stanowiącą Zał.nr 2 do niniejszej uchwały.

Nie wniesiono również uwag do Zał.nr 3. w/w uchwały, który zawiera informację o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.

W związku z powyższym członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 24/50/2011
w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2011r. oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego SPZOZ ZOZ
w Kluczborku za okres od 01.01.2011r.-30.06.2011r.

-zmieniająca uchwałę w sprawie powierzenia zadań nauczycielom-doradcom metodycznym,

Pan Starosta wyjaśnił, że w uchwale Zarządu Powiatu Nr 151/441/2010 z dnia 3.08.2010r.  w w/w sprawie dokonuje się poprzez niniejszy projekt uchwały następujących zmian:
-§ 1 ust.1 pkt.2 otrzymuje nowe brzmienie:,,2) pani Krystynie Kosek jako doradcy metodycznemu fizyki w ramach stosunku pracy w Zespole Szkół Ogólnokształcących  im. Adama Mickiewicza w Kluczborku z jednoczesnym obniżeniem wysokości obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych”, który dotychczas brzmiał następująco: ,,2)pani Krystynie Kosek jako doradcy metodycznemu fizyki w ramach dodatkowej umowy o pracę w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli  w Kluczborku. Ponadto jak Pan Starosta wyjaśnił, że w § 1 ust.1 skreślony zostaje punkt 6, którego treść brzmiała następująco:6) pani Henryce Zapotocznej jako doradcy metodycznemu chemii w ramach dodatkowej umowy o pracę w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.   

W związku z powyższym załącznik nr 8 otrzymuje również nowe brzmienie.

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 24/51/2011 w w/w sprawie.

-odwołania pełnomocnika Zarządu Powiatu do spraw pomocy społecznej,  

Pan Starosta poinformował, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z tym, że osoba pełniąca dotychczas funkcję pełnomocnika Zarządu Powiatu do spraw pomocy społecznej nie jest już zatrudniona w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.   

Do projektu nie wniesiono żadnych uwag. W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 24/52/2011 w przedmiotowej sprawie.

Kolejnym projektem przedstawionym przez Pana Starostę był projekt w sprawie: 

-zmiany uchwały nr 3/5/2007 Zarządu Powiatu z dnia 06.02.2007r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących własnością Powiatu Kluczborskiego.

Pan Starosta stwierdził, że przedmiotowy projekt wprowadza zmianę do wcześniejszej uchwały Nr 3/5/2007 Zarządu Powiatu z dnia 6.02.2007r.w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących własnością Powiatu Kluczborskiego.

Zmiana ta dotyczy §1.punktu 1 i jest związana ze zmianą osoby pełniącej funkcję wiceprzewodniczącego w/w  komisji.

Do projektu członkowie nie wnieśli uwag podejmując w drodze głosowania uchwałę Nr 24/53/2011 w przedmiotowej sprawie. 

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu przygotowane przez Wydział Edukacji i Sportu Porozumienia w następujących sprawach:

-Porozumienie Nr FP.3.2011 w sprawie współpracy Powiatu Nowotomyskiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających  do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych,

-Porozumienie Nr FP.2.2011 w sprawie współpracy Powiatu Lublinieckiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających  do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych,

Do podpisania w/w Porozumień Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego.

 

 

 

 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią  Aneksów do Porozumień zawartych w sprawie kosztów kształcenia w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

Do Aneksów Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego. Podpisano następujące Aneksy:

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 8/P/09 z dnia 24 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Brzeski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 5/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Głubczycki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 7/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Kędzierzyńsko-Kozielski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 9/P/09 z dnia 24 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Krapkowicki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 6/P/09 z dnia 25 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Namysłowski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 10/P/09 z dnia 15 października 2009r. w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego -Powiat Nyski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 11/P/09 z dnia 19 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Oleski,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 4/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego- Miastem Opole,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 12/P/09 z dnia 1 września 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Prudnicki,

-Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr 13/P/09 z dnia 26 sierpnia 2009r. w sprawie współpracy  i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego - Powiat Strzelecki

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zmiany decyzji Nr FP.MK.7002/7/07 z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie trwałego zarządu na czas nieokreślony nieruchomości (działka 85/6 k.m.3 o pow.0,2050ha w związku  z rozpoczęciem prac budowlanych –Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości.

Pan Starosta ponadto poinformował, że Powiatowy Urząd Pracy nie użytkuje w całości w/w nieruchomości, a ponosi koszty związane z ubezpieczeniem budynku magazynowego jak również koszty podatku od nieruchomości.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem odniósł się ze zrozumieniem do sprawy, jednocześnie zobowiązując Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu  i Promocji Powiatu do uregulowania sprawy trwałego zarządu dla nieruchomości działki 85/6 k.m.3 o pow.0,2050 ha zgodnie z propozycją zamieszczoną w piśmie Nr FP.1120.3.2011.MK z dnia 02.08.2011r.  punkt 2.czyli: ,,Zgodnie z art.48 ustawy o gospodarce nieruchomościami Zarząd Powiatu także w drodze decyzji orzeka o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami na ich wniosek. W decyzji, o której mowa, orzeka się udział procentowy nieruchomości wygaśnięcia trwałego zarządu, dotychczas sprawującego przez jednostkę

 

organizacyjną czyli Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku i ustanowienia tego udziału na rzecz jednostki organizacyjnej wnioskującej o przekazanie czyli Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości będącego w trakcie tworzenia.

Zarząd zobowiązał Kierownika Biura także do przygotowania w/w rozwiązania i wdrożenia go w życie z chwilą uruchomienia nowej jednostki organizacyjnej powiatu kluczborskiego- Inkubatora Przedsiębiorczości.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna w zakresie dotyczącym uchwał Rady Miejskiej w Kluczborku: Nr XXVII/348/08 z dnia 30 września 2008r. i Nr XXXVI/469/09  z dnia 7 kwietnia 2009r./teren w rejonie ul. Byczyńskiej/.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w w/w sprawie pozytywnie uzgodnił projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna  w zakresie dotyczącym uchwał: Nr XXVII/348/08 z dnia 30 września 2008 r. i Nr XXXVI/469/09 z dnia 07 kwietnia 2009r.Rady Miejskiej  w Kluczborku (teren w rejonie ul. Byczyńskiej), gdyż Powiat nie posiada na przedmiotowym terenie nieruchomości inwestycyjnych, a przyjęte w uchwale zmiany nie kolidują z realizacją zadań Powiatu Kluczborskiego.

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z opinią przygotowaną przez Wydział Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie realizacji inwestycji drogowej pt. :,,Budowa ronda przy ul. Byczyńskiej  w Kluczborku”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się pozytywnie opiniuje realizację w/w inwestycji drogowej, gdyż Powiat Kluczborski nie posiada terenów w tym rejonie, a w/w inwestycja drogowa nie koliduje z planami Powiatu. 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Pan Starosta następnie przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie prośby właścicieli działek budowlanych położonych w obrębie wsi Bogacica o wykonanie drogi dojazdowej stanowiącej działkę nr 1106 o pow.0,3190 ha będącą własnością Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem właścicieli działek położonych w obrębie wsi Bogacica zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania wniosku do Burmistrza Kluczborka w sprawie przejęcia drogi na rzecz Gminy Kluczbork.

 

Do punktu 9 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym informacji na temat możliwości zapewnienia dostawy wody dla terenów inwestycyjnych położonych w obrębie wsi Smardy Górne (działki nr 482-511). Pan Wicestarosta przedstawiając przedmiotowe pismo poinformował, że na tym terenie znajduje się 29 działek budowlanych przeznaczonych do zbycia, a będących własnością Powiatu Kluczborskiego. Na przedmiotowe działki ogłoszone zostały już trzy przetargi, które zakończyły się wynikiem negatywnym. Działki te posiadały korzystną cenę, ale mimo wszystko potencjalni klienci odstępowali od zakupu ze względu na proces ich dozbrajania, który jest kosztowny i może przebiegać latami.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wystąpienia z pismem do Wodociągów i Kanalizacji ,,Hydrokom” Sp. z o. o w Kluczborku , aby budowa nowej sieci wodociągowej na terenie wsi Smardy Górne (tereny przeznaczone pod budownictwo jednorodzinne) została ujęta w kolejnym ,,Wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Spółki na lata 2014-2016”.

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił kolejne pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  dotyczące podjęcia stanowiska w sprawie wypłaty należnego odszkodowania na rzecz PKP S.A przysługującego w wyniku przejścia z mocy prawa działki 29/3 k.m.2 w Kluczborku powstałej w wyniku podziału, pod poszerzenie drogi powiatowej.    

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił upoważnić pracownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  do uczestnictwa w oględzinach mających na celu ustalenie wartości należnego odszkodowania na rzecz PKP S.A w Kluczborku przysługującego w wyniku przejścia z mocy prawa działki nr 29/3 k.m.2  w Kluczborku powstałej w wyniku podziału, pod poszerzenie drogi powiatowej. 

 

 

Do punktu 11 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z odpowiedzią Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych   w Kluczborku na wniosek Pana Macieja Tomaszczyka dotyczący wykaszania poboczy.

W przedmiotowym wniosku Dyrektor ZDP w Kluczborku wyjaśnił, że prace te są przeprowadzane zgodnie z harmonogramem dwa razy w roku.

 

 

 

Do punktu 12 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Aneksu do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Częstochowa w sprawie ponoszenia wydatków związanych z kosztami utrzymania małoletniego dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Częstochowie.

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na podpisanie Aneksu do Porozumienia  Nr CRU/881/08 z dnia 13.05.2008r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a  Miastem Częstochowa w sprawie ponoszenia wydatków związanych z kosztami utrzymania małoletniego dziecka w rodzinie zastępczej. Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego.   

 

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z Porozumieniem pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie ponoszenia wydatków za pobyt dziecka  z Miasta Wrocław w rodzinie zastępczej w powiecie Kluczborskim Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie Porozumienia pomiędzy Miastem Wrocław, a Powiatem Kluczborskim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka pochodzącego z Miasta Wrocław w  rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

Do podpisania przedmiotowego Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha i Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego. 

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podział kl. III b oddziału kształcącego w zawodzie technik ekonomista na zajęciach-pracownia ekonomiczna. Pani Dyrektor prośbę swoją uzasadnia tym, że liczebność oddziału wynosi 30 uczniów, a pracownie informatyczne, w których odbywają się zajęcia z w/w przedmiotu posiadają 15 stanowisk komputerowych. Ponadto egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe w tym zawodzie odbywa się na stanowiskach komputerowych.     

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na podział klasy III b oddziału kształcącego w zawodzie technik ekonomista na zajęciach pracowni ekonomicznej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

 

Do punktu 15 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z prośbą Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie oddziałów mających liczebność mniejszą niż 28 uczniów (Technikum Nr 3, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1).

Zarząd Powiatu po analizie postanowił wyrazić zgodę na utrzymanie oddziałów mających liczebność mniejszą od 28 uczniów, czyli:

Technikum Nr 3:

-I oddział kształcący w zawodzie technik handlowiec -27 uczniów,

-I oddział kształcący w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego oraz technik usług gastronomicznych -27 uczniów,

Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1:

-I oddział kształcący w zawodzie kucharz małej gastronomii-27 uczniów.

 

Do punktu 16 porządku

 

 

Następnym pismem przedstawionym przez Pana Starostę było pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno Technicznych w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu budżetu w § 4260 zakup energii o kwotę 29.865,31,-zł.

Zarząd Powiatu zdecydował, że zgodnie z fakturą Nr 000106/I/11 z dnia 15.07.2011r. wystawioną przez WODiDZ w Kluczborku na kwotę 29.865,31,-zł (tytułem dostarczenia energii cieplnej-rozliczenie sezonu 2010/2011) w/w należność winna być uregulowana ze środków własnych jednostki-Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.  Ponadto Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania informacji o wykorzystaniu środków w § 4260-zakup energii.    

 

Do punktu 17 porządku

 

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczącym zwiększenia budżetu jednostki o kwotę 6.000,-zł na zorganizowanie wymiany młodzieży między BBS Bad Durkheim, a Zespołem Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.

Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie rozpatrzyć wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia budżetu jednostki o kwotę 6.000,-zł na zorganizowanie wymiany młodzieży między BBS Bad Durkheim, a Zespołem Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Zarząd postanowił o przesunięciu w/w kwoty z rezerwy budżetowej powiatu.

 

Do punktu 18 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia projektów uchwał na sesję Rady Powiatu  w Kluczborku w następujących sprawach:

-zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

-zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-przyjęcia: ,,Programu szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C dzieci sześcioletnich zamieszkałych na terenie powiatu kluczborskiego” będącego programem wieloletnim,

-określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość,

-nawiązania współpracy między Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork w zakresie publicznego transportu zbiorowego,

-zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,

-zmiany uchwały nr XLIX/285/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 października 2010r. w sprawie przystąpienia do projektu pt. „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

-ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów.

Zarząd po szczegółowej analizie przyjął w/w projekty uchwał i postanowił o przedłożeniu ich pod obrady sesji Rady Powiatu.

 

Do punktu 19 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 20 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 24 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk