Protokół Nr 5/2011

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 24 maja  2011 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak

 

Lista obecności w załączeniu.

           

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza materiałów na VIII sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26 maja 2011r.

3.Analiza Informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok oraz sprawozdania finansowego.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.    

 

  Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

2.Mieczysław Zaleciński - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,

                                          Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

                                Starostwa Powiatowego w Kluczborku. 

Ad.1.

 

Przewodniczący komisji przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący przedstawił porządek posiedzenia. Członkowie komisji do porządku nie wnieśli uwag przyjmując go jednogłośnie.

 

Ad.2.

 

Przewodniczący komisji zapytał czy remont dróg powiatowych od ulicy Byczyńskiej do
ul. Jagiellońskiej jest częścią remontu ul. Katowickiej. Pan Starosta odpowiedział, że remont ulic: Jagiellońskiej, Moniuszki i Waryńskiego od dużego ronda do ulicy Byczyńskiej jest projektem realizowanym z RPO, natomiast remont odcinka ul. Jagiellońskiej od małego ronda przez ulicę  Jana Pawła do ulicy Byczyńskiej , jest rzeczą uzgodnioną z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w 2007 roku,  która w związku z tym, że przy remoncie ulicy Katowickiej objazd poprowadzony był tymi ulicami, w związku z czym zostały one częściowo zniszczone, to ułożenie nowej nawierzchni na ulicach Jagiellońskiej i Jana Pawła zostało wprowadzone do remontu ulicy Katowickiej na wartość 680 tys. zł., natomiast ułożenie krawężników na wartość około 425 tys. zł należy do powiatu. Przewodniczący Komisji zapytał jak jest koncepcja finansowania Powiatowego Centrum Rehabilitacji oraz stwierdził, że była informacja w prasie, że SP ZOZ będzie prowadził rehabilitację w tym obiekcie. Pan Starosta wyjaśnił, że cały kompleks  na Sienkiewicza jest objęty umową wykonawczą i projektem, trzy części obiektu są zagospodarowane, pozostała część typowo rehabilitacja o powierzchni około 500 m2, o stanie deweloperskim, urządzenie tam rehabilitacji będzie po stronie najemcy. Pan Starosta stwierdził, że chciałby, aby wszystkie wygrane kontrakty na rehabilitację dziecięcą i dorosłych się w tym obiekcie znalazła.

Ponadto  Pan Starosta odniósł się do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej, stwierdzając, że powyższe zmiany dotyczą jedynie wprowadzenie do budżetu  dotacji od Wojewody oraz zmian w związku z wnioskami dyrektorów jednostek organizacyjnych. Jeżeli chodzi o projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, to jest to uchwała, która jest niejako częścią uchwały w sprawie zmian w budżecie. Pan Starosta poinformował ponadto, że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu jest konsekwencją ujęcia tego kredytu w Uchwale Budżetowej na 2011 rok, oraz, że w dalszym ciągu planowany deficyt wynosi 526 tys. zł. Pan Starosta stwierdził, że zaczynają się płatności za inwestycje i nie może być tak, że na koncie nie ma pieniędzy. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji na 2011 rok. Do powyższych projektów uchwał członkowie komisji nie wnieśli uwag.

 

Ad.3

 

Przewodniczący Komisji poinformował, że jest opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej
w sprawie opinii o sprawozdaniu Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za 2010 rok oraz, że powyższa opinia jest pozytywna i bez uwag. Kolejno Przewodniczący komisji przeczytał powyższą opinię. W związku z tym, że nie było zapytań  Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania nad przyjęciem powyższej opinii.  W obecności 4 radnych w głosowaniu udział wzięło 3 radnych, którzy jednogłośnie przyjęli powyższą opinię.

 

Ad.4

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rozwoju Rodziny poinformowała,
że w miesiącach  wrzesień lub październik zaprasza wszystkich radnych do Centrum Integracji Społecznej w Polanowicach,  jednak nie zaproponowała, aby poszczególne komisje ujęły to w swoich planach pracy, za co przeprasza. Przewodniczący Komisji zaproponował , aby bezpieczeństwo imprez masowych zaplanować  na miesiąc wrzesień oraz wizytę w ZOL na koniec czerwca. Przewodniczący Komisji stwierdził, że po remoncie ZOL należy przystąpić do remontu budynku laryngologiczno-dziecięcego, gdyż dach budynku jest od kilku lat uszkodzony, brakuje klimatyzacji na sali operacyjnej. Przewodniczący Komisji stwierdził, iż wie, że tego typu sprawy powinny być załatwiane  się na poziomie dyrekcji szpitala, ale nie jest to robione. Ponadto Przewodniczący Komisji stwierdził, że od  kilku lat pisze pisma w powyższej sprawie, ale pozostają one bez odzewu. Przewodniczący Komisji stwierdził, że nie można pozwolić na to, aby niszczał budynek szpitala, którego właścicielem jest powiat. Głos zabrał  pan Starosta, który poinformował,  że na ostatnim posiedzeniu zarządu było pismo ze szpitala, informujące o przystąpieniu do remontu dachu szpitala, jeżeli chodzi o budowę łącznika, jest to duże przedsięwzięcie inwestycyjne, z którym trzeba będzie się zmierzyć. Przewodniczący Komisji stwierdził, że z pieniędzy szpitala  duża część środków finansowych zastała przeznaczona  na remont ZOL, i teraz należałoby przystąpić do remontu szpitala, aby stworzyć warunki do pracy personelowi oraz godne warunki pacjentom. Przewodniczący Komisji stwierdził ponadto, że jest zdeterminowany w tej sprawie, gdyż ciągnie się ona od kilu lat i nic się w tej kwestii nie robi a warunki w szpitalu nie są dobre a powiat jest właścicielem tego budynku. Pan Starosta stwierdził, że zgadza się z argumentem braku miejsca i  ciasnoty, natomiast nie zgadza się z obrazem nędzy i rozpaczy, gdyż nie wygląda to tak dramatycznie. Przewodniczący Komisji stwierdził, że dach jest w bardzo złym stanie na co pan starosta odpowiedział, że ten kto administruje budynkiem powinien tym się zająć. Przewodniczący Komisji stwierdził, że należy wydać polecenie , aby to zrobić, na co pan Starosta odpowiedział, że są to rzeczy oczywiste i polecenia wydawać na to nie trzeba, ponadto pan Starosta stwierdził, że na ostatnim posiedzeniu Zarządu było pismo ze szpitala z informacją, że takie remonty i konserwacje będą przeprowadzone. Przewodniczący Komisji stwierdził, że nie są to takie wielkie remonty, ale trzeba to wykonać, gdyż szpital jest to dobrem całego powiatu.

 

Ad.5

 

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                   Mirosław Misiak            

 

 

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys