Protokół Nr  22/2011

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 19 lipca 2011 r.

 

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta-Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Prośba rodzica dotycząca umorzenia zaległych opłat za dzieci przebywające w rodzinie zastępczej,

3.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie dofinansowania kosztów przejazdu dla zespołu Big-Roll-Band działającego przy Kluczborskim Domu Kultury, na koncert do Iwano-Frankowska na Ukrainie,

4.Sprawozdanie Pastora Zboru Kościoła Zielonoświątkowego księdza Waldemara Bortkiewicza z wykonania zadania publicznego o nazwie: Spektakl ,,Bramy nieba i płomienie piekła”, 

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie nabycia w formie sprzedaży bezprzetargowej nieruchomości położonej w obrębie miejscowości Lasowice Małe stanowiącej własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie polskich Kolei Państwowych S.A.,

6.Prośba Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na przekazanie nieodpłatnie środków trwałych zainteresowanym instytucjom wskazanym przez Zarząd, 

7.Informacja Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2011/2012,

8.Informacja Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca wyników egzaminu maturalnego w roku 2011r., 

9.Pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczące rozliczenia sezonu grzewczego 2010/2011 oraz rozliczenia naliczonego i odzyskanego podatku VAT za okres XI 2010-VI 2011r.,

10.Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu wydatków na wymianę tablicy licznikowej i bezpiecznikowej w związku z zaleceniami pokontrolnymi z EnergiaPro S.A w Kluczborku,

11.Opinia Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie działań Dyrekcji ZSP Nr 2 CKU  w Kluczborku (pismo nauczycieli z dnia 20.06.2011r.),

12.Sprawozdanie p.o Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork,

13.Sprawozdanie p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności dla Zarządu Powiatu w Kluczborku za I półrocze 2011 roku,

14.Pismo właścicieli posesji położonych w Kujakowicach Dolnych przy ul.1Maja 12 do nr 22 dotyczące wstrzymania rozpoczętych prac związanych z budową przepustu pod ul.1 Maja  i rowu, 

 

15.Pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie unieważnienia uchwały Nr VIII/55/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 maja 2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,

16.Umowa współpracy przy projekcie kulturalnym z Radiem Opole,

17.Pismo w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych,

18.Wolne wnioski.

19.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 6 lipca 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu  Nr 21/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił Członkom Zarządu prośbę rodzica dotyczącą umorzenia zaległych opłat za dzieci przebywające w rodzinie zastępczej

Zarząd po zapoznaniu się postanowił powrócić do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu po otrzymaniu opinii od Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie dofinansowania kosztów przejazdu dla zespołu Big-Roll-Band działającego przy Kluczborskim Domu Kultury, na koncert do Iwano-Frankowska na Ukrainie.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył wniosek Stowarzyszenia Miłośników Kultury i Sztuki ,,Irys” dotyczący dofinansowania kosztów przejazdu dla zespołu Big-Roll-Band działającego przy Kluczborskim Domu Kultury na koncert do Iwano-Frankowska na Ukrainie ze względu na brak środków w budżecie powiatu, które mogłyby być przeznaczone na w/w cel.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnie Pan Wicestarosta przedstawił Członkom Zarządu sprawozdanie Pastora Zboru Kościoła Zielonoświątkowego księdza Waldemara Bortkiewicza z wykonania zadania publicznego o nazwie: Spektakl ,,Bramy nieba i płomienie piekła”. Zarząd do przedmiotowego sprawozdania nie wniósł żadnych uwag jednogłośnie je zatwierdzając. 

 

  

Do punktu 5 porządku

 

 

Pan Wicestarosta zapoznał Członków Zarządu z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie nabycia w formie sprzedaży bezprzetargowej nieruchomości położonej w obrębie miejscowości Lasowice Małe stanowiącej własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie polskich Kolei Państwowych S.A. i poinformował, że Polskie Koleje Państwowe S.A Oddział Gospodarowania Nieruchomościami zwróciły się z wnioskiem o rozważenie możliwości nabycia do zasobów powiatu kluczborskiego w trybie sprzedaży bezprzetargowej w/w nieruchomości.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedmiotowym pismem Polskich Kolei Państwowych oraz opinią Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w przedmiotowej sprawie stwierdził, że nie jest zainteresowany nabyciem w formie sprzedaży bezprzetargowej w/w nieruchomości.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Kolejną omawianą sprawą na dzisiejszym posiedzeniu Zarządu Powiatu była prośba Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na przekazanie nieodpłatnie środków trwałych (2 kserokopiarki) zainteresowanym instytucjom wskazanym przez Zarząd.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie środków trwałych (2 kserokopiarek) zainteresowanym instytucjom.

Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy  do zwrócenia się do jednostek powiatowych z zapytaniem o chęć nieodpłatnego nabycia w/w kserokopiarek.      

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z informacją Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącą wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2011/2012. Ponadto Zarząd postanowił przekazać przedmiotową informację celem zapoznania się do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił zebranym informację Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącą wyników egzaminu maturalnego w roku 2011r. Członkowie Zarządu zapoznali się  z przedmiotową informacją dotyczącą wyników egzaminu maturalnego w roku 2011 wraz  z porównaniem wyników w latach ubiegłych i postanowili, aby na najbliższej naradzie dyrektorów Wydział Edukacji i Sportu przeanalizował w/w wyniki z Dyrektorami szkół.   

Ponadto Zarząd zobowiązał Wydział Edukacji i Sportu  do przekazania przedmiotowej informacji Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

 

  

Do punktu 9 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się wstępnie z pismem Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczącym rozliczenia sezonu grzewczego 2010/2011 oraz rozliczenia naliczonego i odzyskanego podatku VAT za okres od XI 2010-VI 2011r. Zarząd po zapoznaniu się postanowił powrócić do w/w sprawy na posiedzeniu Zarządu w miesiącu sierpniu.

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu wydatków na wymianę tablicy licznikowej i bezpiecznikowej w związku z zaleceniami pokontrolnymi z EnergiaPro S.A w Kluczborku.

Pan Wicestarosta poinformował, że Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących   w Kluczborku zwróciła się z w/w pismem w związku z zaleceniami pokontrolnymi  z EnergiaPro S.A w Kluczborku dotyczącymi wymiany tablicy licznikowej i bezpiecznikowej oraz złącza z zabezpieczeniem głównym. Szacunkowy koszt zadania po wycenie firmy ,,Elsan” s.c.- Zakład Wykonawstwa Instalacji Elektrycznych i Sanitarnych wynosi 12.350,-zł.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku do wystąpienia do innych firm (co najmniej 3) z zapytaniem o koszt w/w wymiany.

 

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu była opinia Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie działań Dyrekcji ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku (pismo nauczycieli z dnia 20.06.2011r.). Członkowie Zarządu po szczegółowej analizie postanowili zobowiązać Wydział Edukacji i Sportu do bieżącego monitorowania sytuacji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku jeśli chodzi o relacje Dyrekcji z nauczycielami. 

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił następnie sprawozdanie p.o Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork. Przedmiotowe sprawozdanie dotyczy wykonania planu finasowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2011r. do 30 czerwca 2011r. i zawiera m.in.: informacje ogólne o jednostce, wykonanie sprzedaży (plan dochodów), wykonanie kosztów (plan wydatków) w okresie I-VI 2011r., wynik finansowy (cząstkowy za okres), stan należności i zobowiązań (w tym wymagalnych) w okresie sprawozdawczym oraz informację dodatkową. Zarząd po analizie przyjął powyższe sprawozdanie nie wnosząc uwag.

 

 

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu analizowali sprawozdanie p.o.Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności dla Zarządu Powiatu w Kluczborku za I półrocze 2011 roku. Powyższe sprawozdanie przedstawia m.in.: stan prawny jednostki, stan zatrudnienia, informację o czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie, informację o sprawach sądowych i toczących się postępowaniach administracyjnych. Członkowie Zarządu do w/w sprawozdanie nie wnieśli uwag.

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił pismo właścicieli posesji położonych w Kujakowicach Dolnych przy ul.1Maja 12 do nr 22 dotyczące wstrzymania rozpoczętych prac związanych z budową przepustu pod ul.1 Maja i rowu. Wyjaśnił, że właściciele zwracają się z prośbą o wstrzymanie rozpoczęcia prac planowanych na dzień 18 lipca 2011r. i zorganizowanie przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku spotkania właścicieli w/w posesji.

Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się z pismem postanowił, aby Dyrekcja Zarządu Dróg Powiatowych ustosunkowała się do w/w pisma przedkładając informację Zarządowi oraz poinformowała zainteresowanych mieszkańców o dalszych planach.

    

 

Do punktu 15 porządku

 

 

Następnie Zarząd zapoznał się z Uchwałą nr 16/50/2011 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 6 lipca 2011r. w sprawie unieważnienia uchwały Nr VIII/55/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 maja 2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią uchwały Nr 16/50/2011 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 6 lipca 2011r. postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do dokonania poprawek treści zapisów w/w uchwały Rady Powiatu oraz przedłożenia projektu Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów celem zaopiniowania.   

 

 

Do punktu 16 porządku

 

 

W kolejnym punkcie dzisiejszego porządku posiedzenia członkowie Zarządu zapoznali się z treścią umowy współpracy przy projekcie kulturalnym z Radiem Opole.

Pan Wicestarosta poinformował, że projekt obejmuje akcję promocyjną powiatu kluczborskiego w ramach cyklu wakacyjnych audycji Radia Opole pn.: ,,Radio na szlaku”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na przystąpienie powiatu kluczborskiego do współpracy z Radiem Opole S.A i w związku z tym upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania umowy współpracy.

 

 

Do punktu 17 porządku

 

 

Następnie Pan Wicestarosta przedstawił pismo w sprawie zaopiniowania propozycji przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 1 września 2011r. do 31 grudnia 2011r.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września do 31 grudnia 2011r., postanowił o przyznaniu ich w następujących wysokościach:

 

 

 

Lp

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

50%

 

35%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

35%

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

45%

 

25%

 

4.

 

 

Mirosław Żuraw

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

45%

 

15%

 

5.

 

 

Krystyna Napp-Marczinska

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

45%

 

35%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

45%

 

35%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

8.

 

 

Tadeusz Michalkiewicz

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kielich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

 

 

Ponadto Zarząd pozytywnie zaopiniował przyznanie dodatku funkcyjnego nauczyciela-konsultanta dla Pani Anny Dzierżan –Dyrektora PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na okres od 1 września 2011r. do 31 grudnia 2011r.

 

 

 

 

Do punktu 18 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 19 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 22 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk