Protokół Nr  18/2011

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  7 czerwca 2011 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie określenia zasad opracowania bilansu skonsolidowanego oraz zakresu dokumentacji konsolidacyjnej dla Powiatu Kluczborskiego,

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na podpisaniu porozumienia w sprawie spłaty zadłużenia z wyemitowanych zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku obligacji serii C,E,F i G.     

3.Sprawy oświaty:

a/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną,

4.Sprawy różne:

a/pismo dotyczące uzgodnienia projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy kanalizacji sanitarnej we wsi Bogacica na terenie działek nr 796/63, 795/63, arkusz mapy 3 oraz działki 58 arkusz mapy 5,

b/przyjęcie projektu ,,Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla powiatu kluczborskiego na lata 2008-2011 wraz z perspektywą”

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu   w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych.

b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie  udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu               z tytułu wykonania budżetu za rok 2010

e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie  zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz z sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok,

f/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.08.2008r. w sprawie   przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą  ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego.

g/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok,

6.Wolne wnioski.

a/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyjaśnienia                    w sprawie podstopień posesji, zlokalizowanych po stronie drogi powiatowej nr 1312 O                   w Kujakowicach Dolnych,

b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Ochotnicza Strażą Pożarną w Kostowie.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 31 maja 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 17/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie określenia zasad opracowania bilansu skonsolidowanego oraz zakresu dokumentacji konsolidacyjnej dla Powiatu Kluczborskiego.

Pan Starosta przedstawiając przedmiotowy projekt uchwały wyjaśnił, że podejmuje się ją                w celu realizowania zapisów rozdziału 6 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości, Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006r.w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych  oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r.w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej .

Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym podjęto uchwałę

Nr 18/35/2011 w w/w sprawie. 

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Członków Zarządu                          do dokonania czynności prawnej polegającej na podpisaniu porozumienia w sprawie spłaty zadłużenia z wyemitowanych zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku obligacji serii C,E,F i G.     

Pan Starosta poinformował członków Zarządu przedstawiając przedmiotowy projekt uchwały,  że w Uchwale Rady Powiatu w Kluczborku Nr VII/43/2011 z dnia 14.04.2011 w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji wprowadzono zmiany związane z nowym sposobem wyliczania wskaźnika zadłużenia od 2014 roku dla każdego samorządu.

Jest to duże ograniczenie dla samorządów i w przypadku naszego powoduje konieczność przesunięcia terminu wykupu obligacji serii C, E ,F, G wyemitowanych w II emisji na dalsze lata.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że termin wykupu obligacji serii J,K wyemitowanych             w III emisji zostanie przesunięty na rok 2012, co jest uzgodnione z Emitentem.                             W  efekcie spowoduje to, iż będziemy posiadali do rozliczenia tylko obligacje wyemitowane w II emisji.  

W związku z powyższym zaistniała konieczność podpisania porozumienia w sprawie spłaty zadłużenia z wyemitowanych obligacji zgodnie z w/w uchwałą Rady Powiatu .

Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań. Pan Starosta poddał projekt pod głosowanie.

W wyniku głosowania podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 18/36/2011 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przyjmując do wiadomości informację              o udzieleniu pomocy zdrowotnej nauczycielce w/w szkoły w kwocie 2.000.00,-zł.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/pismo dotyczące uzgodnienia projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy kanalizacji sanitarnej we wsi Bogacica na terenie działek nr 796/63, 795/63, arkusz mapy 3 oraz działki 58 arkusz mapy 5.

Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że w związku z realizacją projektowanej inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacji sanitarnej dla wsi Bogacica, Gmina Kluczbork przedłożyła projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji wyżej wymienionej inwestycji celu publicznego. Obszar objęty ustaleniami przedłożonego projektu obejmuje tereny, dla których brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym ustalenie sposobów zagospodarowania oraz warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.

Ponadto Pan Starosta stwierdził, że przedsięwzięcie to ma na celu poprawę warunków sanitarnych we wsi Bogacica, wskutek likwidacji szamb i ujemnych stron ich eksploatacji.

Zarząd po szczegółowej analizie postanowił pozytywnie uzgodnić projekt budowy sieci kanalizacji sanitarnej we wsi Bogacica na terenie działek nr 796/63, 795/63 i 794/63 arkusz mapy 3 oraz działki 58 arkusz mapy 5, której inwestorem jest gmina Kluczbork, zgodnie                z przedłożoną dokumentacją.

b/przyjęcie projektu,,Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla powiatu kluczborskiego na lata 2008-2011 wraz z perspektywą”

Pan Starosta udzielił głosu Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska                      i Leśnictwa, który poinformował, że zgodnie z procedurą projekt ten należy przesłać do zaopiniowania Burmistrzowi Kluczborka,Byczyny,Wołczyna i Wójta Gminy Lasowice Wielkie, Marszałkowi Województwa Opolskiego, Regionalnemu Zarządowi Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz Poznaniu, którzy mają termin dwóch miesięcy na zaopiniowanie. Po tym terminie Zarząd Powiatu przedkłada ten projekt planu do zatwierdzenia Radzie Powiatu.

Powyższy plan zawiera m.in.: opis aktualnego stanu gospodarki odpadami, prognozy zmian    w zakresie gospodarki odpadami, założone cele i kierunki działań przyjętego systemu gospodarki odpadami, zadania strategiczne obejmujące okres co najmniej 8 lat, harmonogram realizacji działań w zakresie gospodarki odpadami, jednostki odpowiedzialne za ich realizację oraz szacunkowe koszty , wnioski z analizy oddziaływania projektu planu na środowisko oraz sposób ich uwzględnienia w planie, sposób monitoringu i oceny wdrażania planu, materiały źródłowe.     

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się przyjął projekt ,,Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla powiatu kluczborskiego na lata 2008-

 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu   w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych.

b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie  udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu               z tytułu wykonania budżetu za rok 2010.

e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie  zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok,

f/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.08.2008r. w sprawie   przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą  ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego.

g/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok.

Zarząd do przedłożonych projektów uchwał nie wniósł uwag i postanowił o ich skierowaniu pod obrady sesji Rady.

 

Do punktu 6 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych                      w Kluczborku w sprawie podtopień posesji, zlokalizowanych drodze powiatowej nr 1312O w Kujakowicach Dolnych oraz pismem mieszkanki Kujakowic Dolnych, gdzie w/w podtopienia występują.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pisemnymi wyjaśnieniami Zarządu Dróg Powiatowych                              w Kluczborku i interwencją mieszkanki postanowił zobowiązać Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do dokładnego obliczenia kosztów wykonania przepustu przy użyciu sprzętu własnego lub firmy zewnętrznej oraz do poinformowania o zaistniałej sytuacji Burmistrza Miasta Kluczborka  w celu współfinansowania.

Ponadto Zarząd stwierdził, że zgodnie z art.39 ust.9, ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U Nr 19, poz.115 z 2007r.) zabrania się odprowadzania wody i ścieków                z urządzeń melioracyjnych do rowów przydrożnych lub na jezdnię.

Zarząd Powiatu uważa również, że brak konserwacji systemów melioracyjnych (szczególnie na terenie Gminy Kluczbork) powoduje, iż próbuje się załatwić sprawę prawidłowej melioracji pól uprawnych poprzez infrastrukturę drogową, która nie została wybudowana po to, aby służyć temu celowi.

Następnie Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu treść umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Ochotniczą Strażą Pożarną w Kostowie.

Przedmiotowa umowa dotyczy wykonania zamówienia pn.: ,,Wycinka krzaków w ciągu dróg powiatowych: Nr 1302 O odc.Kostów-Byczyna, administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku”. Wartość zadania 5.200,00,-zł.

Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 18 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk