Uchwała Nr 18/35/2011

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 07.06.2011r.

 

w sprawie określenia zasad opracowania bilansu skonsolidowanego oraz zakresu dokumentacji konsolidacyjnej dla Powiatu Kluczborskiego

 

 

Działając na podstawie art. 32 ust. 2  ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 z 2001r. poz. 1596 z późn. zm.) wprowadza się;

 

§ 1 Zasady opracowania bilansu skonsolidowanego oraz zakres dokumentacji konsolidacyjnej dla Powiatu Kluczborskiego.

 

§ 2 Konsolidację metodą pełną polegającą na sumowaniu w pełnej wartości poszczególnych pozycji bilansu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego, zbiorczego bilansu składającego się z bilansu Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych powiatu, bilansu gospodarstwa pomocniczego oraz bilansu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

 

 

§ 3 Dokumentację konsolidacyjną stanowią:

1.      bilanse jednostek objętych konsolidacją,

2.      skonsolidowany bilans powiatu Kluczborskiego,

3.      wykaz jednostek objętych konsolidacją,

4.      wykaz jednostek których nie obejmuje się konsolidacją,

5.      zestawienie na którym sumuje się dane z bilansu z wykonania budżetu, ze zbiorczego bilansu jednostki, z bilansu gospodarstwa pomocniczego oraz z bilansu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

 

 

§ 4 Konsolidacją nie obejmuje się bilansów Powiatowych Spółek Prawa Handlowego działających na terenie powiatu zgodnie stosując zapisy z art. 57 ust. 2.

 

§ 5  Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

 

                                                                     

                           Zarząd Powiatu:

 

  1. Przewodniczący.................................................

Piotr Pośpiech

 

  1. Członek ...........................................................

Mieczysław Czapliński

 

  1. Członek ...........................................................

Artur Nowak

 

  1. Członek ...........................................................

Maciej Tomaszczyk

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

 

Niniejszą uchwałę podejmuje się w celu realizowania zapisów rozdziału 6 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006r.w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych  ( Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r.w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. Nr 126, poz. 861).