g/umowa dotacji na realizację zadania pn.: ,,Remont drogi powiatowej Chudoba-Zagwiździe na odc.Lasowice Wielkie-skrzyżowanie z drogą Nr 45 w km.5+195-7+
h/sprawozdanie p.o.Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za
I kwartał 2011r.
i/pismo Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli
5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 14.04. 2011r.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 5 kwietnia 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 13/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/informacja kwartalna z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2011r.
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu kwartalną informację z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2011r.
Pan Starosta omawiając szczegółowo powyższą informację przekazał, że została ona sporządzona według stanu na dzień 31.03.2011r., gdzie wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2011 r. przedstawia się następująco:
-Dochody: wykonanie wynosi 16.881.057,17,-zł tj.25,39% (plan 66.482.648,00,-zł)
-Przychody: wykonanie wynosi 571.800,00,-zł tj.9,58% (plan 5.970.769,00,-zł)
-Wydatki: wykonanie 15.898.441,38,-zł tj.23,53% (plan 67.580.907,00,-zł)
w tym:
-wydatki bieżące: wykonanie 14.123.858,20,-zł tj.25,85% (plan 54.631.140,00,-zł)
-wydatki majątkowe: wykonanie 1.774.583,18,-zł tj.13,70% (plan 12.949.767,00,-zł)
-Rozchody: wykonanie 533.286,00,-zł tj.10,94% (plan 4.872.510,00,-zł)
Ponadto Pan Starosta poinformował, że na dzień 31.03.2011 r. kwota nadwyżki za I kwartał 2011 roku wyniosła 972.650,51,-zł.
Zarząd zatwierdził przedmiotową informację nie wnosząc uwag.
Niniejsza informacja podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku oraz umieszczeniu na stronie internetowej w bip powiatu kluczborskiego.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przekazania środków finansowych dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na dokonanie ekspertyz dotyczących zabezpieczenia przeciwpożarowego budynków szkolnych w wysokości 7.000,-zł oraz zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie remontu stropów budynku szkoły w kwocie 159.863,00,-zł.
Zarząd po zapoznaniu się z przedmiotowym pismem postanowił, że środki na wykonanie ekspertyzy powinny zostać zabezpieczone w ramach planu finansowego jednostki. Zarząd ponadto zobowiązał Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku do przedłożenia wyników z po przeprowadzeniu ekspertyzy.
Zarząd również uznał, że w związku z zaangażowaniem dużych środków na remonty szkół i placówek oświatowych budżet powiatu nie pozwala na wyasygnowanie dodatkowej kwoty w wysokości 159.863,00,-zł.
b/pismo Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych w planie nauczania.
Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że Dyrektor ZSO w Kluczborku zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na zwiększenie o dwie godziny tygodniowo w każdym roku szkolnym liczby godzin zajęć edukacyjnych w planie nauczania przyszłorocznego oddziału medyczno-farmaceutycznego w związku z wprowadzoną innowacją edukacyjną. Zwiększenie dotyczyłoby jednej godziny chemii oraz jednej godziny biologii.
W związku z realizacją w/w innowacji pedagogicznych Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych w planie nauczania: o dwie godziny tygodniowo w każdym roku szkolnym (jedna godzina chemii z podziałem na grupy oraz jedna godzina biologii).
c/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na obniżenie obowiązkowego wymiaru zajęć Pani Krystynie Kosek w roku szkolnym 2011/2012.
Kolejną sprawą omawianą na posiedzeniu Zarządu była prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku dotycząca obniżenia obowiązkowego wymiaru zajęć pani Krystynie Kosek w roku szkolnym 2011/2012.
Zarząd po analizie i zapoznaniu się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu w tej sprawie postanowił wstępnie wyrazić zgodę na dokonanie zmiany zasad powierzenia obowiązków doradcy metodycznego Pani Krystynie Kosek w roku szkolnym 2011/2012. Zarząd ostateczną decyzję podejmie przy zatwierdzaniu arkusza organizacyjnego.
Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania informacji w w/w sprawie przed zatwierdzeniem arkusza organizacyjnego.
d/prośba Dyrektora ZSO w Kluczborku dotycząca zwiększenia liczby obowiązkowych godzin dla grupy uczniów narodowości niemieckiej.
Członkowie Zarządu zapoznali się z następnym pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, w którym Pan Dyrektor zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na zwiększenie liczby obowiązkowych godzin dla grupy uczniów narodowości niemieckiej. Ponadto Zarząd zapoznał się również z opinią Wydziału Edukacji i Sportu w w/w sprawie.
Pan Starosta poinformował, że zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowymi uczeń, który należy do mniejszości narodowej ma prawo do nauki języka mniejszości narodowej w ramach dodatkowych zajęć organizowanych przez szkołę, a co za tym idzie dyrektor szkoły organizuje taką naukę na pisemny wniosek rodziców uczniów.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie (o trzy godziny) liczby tygodniowych obowiązkowych godzin zajęć z języka niemieckiego dla grupy uczniów narodowości niemieckiej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Przewidywany koszt uruchomienia dodatkowych godzin w okresie od września do grudnia 2011r.wyniesie 1791,36,-zł (3godz.x 16 tyg. x 37,32,-zł).
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące informacji o sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich (stan na dzień 31.12.2010r.) oraz szacunkowa wartość przyrostów i ubytków na sieci dróg powiatowych.
Pan Starosta poinformował, że Dyrekcja Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedłożyła informację dotyczącą sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich oraz szacunkową wartość przyrostów i ubytków na sieci dróg powiatowych.
Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie przyjął powyższą informację nie wnosząc do niej uwag.
b/upoważnienie dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania aktu notarialnego w związku z realizacją inwestycji pn.,,Budowa budynku biurowego Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego”.
Pan Starosta poinformował, że w związku z realizacja inwestycji pn.:,,Budowa budynku biurowego Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji zaistniała konieczność podpisania aktu notarialnego o ustanowieniu na rzecz Przedsiębiorstwa Gazowniczego ograniczonego prawa rzeczowego-bezterminowej i nieodpłatnej służebności przesyłu w celu budowy i eksploatacji urządzeń sieci gazowej. Zarząd ponadto do podpisania przedmiotowego aktu notarialnego upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty.
c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości (działek budowlanych) stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie wsi Smardy Górne.
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu przedmiotowe pismo i poinformował, że ogłoszone w dniu 14 kwietnia 2011 roku rokowania zakończyły się negatywnym wynikiem.
W związku z powyższym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych przy obniżeniu ceny poszczególnych działek o 10%.
d/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie wsi Bogacica.
Również podobnie jak w przypadku w/w działek rokowania na zbycie przedmiotowych nieruchomości zakończyły się negatywnym wynikiem. W związku z powyższym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych obniżając cenę przedmiotowych działek o 10%.
e,f/-Umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego pod nazwą: ,,Szkolenia zespołu medycznego oraz wolontariuszy jako możliwości utrzymania wysokiego standardu opieki paliatywnej nad pacjentami powiatu kluczborskiego,
-Umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego pod nazwą: ,,Organizacja koncertu charytatywnego na rzecz Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio”,
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedmiotowych umów i postanowili o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha oraz Artura Nowaka do ich podpisania.
g/-umowa dotacji na realizację zadania pn.: ,,Remont drogi powiatowej Chudoba-Zagwiździe na odc.Lasowice Wielkie-skrzyżowanie z drogą Nr 45 w km.5+195-7+217,5”.
Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że Gmina Lasowice Wielkie w oparciu o Uchwałę Nr XLIII-292/10 z dnia 27 października 2010r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Kluczborskiemu z przeznaczeniem na dofinansowanie w/w zadania udziela Powiatowi Kluczborskiemu dofinansowania w wysokości 100.000,-zł. Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
-umowa dotacji na realizację zadania p.n.: ,,Przebudowa ciągu komunikacyjnego DP 13320 na odcinku w km0+007-1+100 i DP13300 na odcinku w km 0+007-5-194 o długości 6,280” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011.
Pan Starosta stwierdził, że Gmina Lasowice Wielkie podobnie jak wyżej przekazuje dotację dla Powiatu Kluczborskiego w wysokości 400.000,-zł na realizację w/w zadania.
Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
h/sprawozdanie p.o.Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za
I kwartał 2011r.
Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym sprawozdaniem, które zawiera informacje dotyczące stanu prawnego jednostki, stanu zatrudnienia, czynności podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie, spraw sądowych i toczących się postępowań administracyjnych przyjmując je bez wnoszenia uwag.
i/pismo Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli.
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo z jakim zwrócił się Marszałek Województwa Opolskiego, które dotyczy zachęcenia Powiatu Kluczborskiego do współpracy w ramach funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego Brukseli i wyznaczenia wysokości dotacji na ten cel.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem uznał, że w budżecie powiatu kluczborskiego na 2011r. nie zostały uwzględnione środki na funkcjonowanie Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli.
Do punktu 5 porządku
Członkowie Zarządu przystąpili do ustalenia sposobu realizacji uchwał podjętych na sesji Rady Powiatu w dniu 14 kwietnia 2011r.:
- Uchwałę Nr VII/41/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr VII/42/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr VII/43/2011 w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr VII/44/2011 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach na zakup samochodu specjalistycznego-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr VII/45/2011 zmieniająca Uchwałę Nr XXXI/235/2005 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 27 września 2005 r. w sprawie założenia publicznej szkoły policealnej i włączenia jej do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
- Uchwałę Nr VII/46/2011 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych na 2011 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr VII/47/2011 w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej
umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu z poleceniem przekazania kopii przedmiotowej uchwały Dyrektorowi ZSLT w Kluczborku,
- Uchwałę Nr VII/48/2011 w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,
- Uchwałę Nr VII/49/2011 w sprawie w sprawie przyjęcia: sprawozdania p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r.-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.
- Uchwałę Nr VII/50/2011 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2010 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Do punktu 6 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 600–Transport i łączność, rozdział 60014–Drogi publiczne powiatowe z: § 4270 kwotę 80.000 zł oraz § 4300 kwotę 20.000 zł przenosi się na:
§ 4110 kwotę 100.000 zł.
Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w roku 2011 na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku
Członkowie do przedmiotowego projektu nie wnieśli żadnych uwag w związku z czym podjęli jednogłośnie 4 głosami za, przy braku głosów przeciw uchwałę Nr 14/28/2011.
Zarząd ponadto zapoznał się ze sprawozdaniem finansowym sporządzonym na dzień 31.12.2011r., które składa się z :bilansu jednostki budżetowej, zestawienia zmian funduszu jednostki-sprawozdanie łączne jednostek budżetowych, rachunku zysków i strat jednostki (wariant porównawczy), sprawozdania łącznego jednostek budżetowych, bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Zarząd postanowił o przedłożeniu przedmiotowego sprawozdania Radzie Powiatu.
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu przygotowaną treść umowy Nr 9.D.2011 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Przedsiębiorcą: Andrzejem Kuchtynem prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe ,,ANDREW” Andrzej Kuchty ul.Broniewskiego 4/5 46-203 Kluczbork w sprawie wykonania zamówienia pn.,,Usunięcie gałęzi i konarów drzew wrastających w światło skrajni drogowej, uszkodzonych, uschniętych i złamanych, wykonanie cięć korygujących-8szt.oraz wycinka uschniętego drzewa-1szt.gat. dąb w ciągu drogi powiatowej ul.Moniuszki w Kluczborku”.
Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 14 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk