Protokół Nr 3/2011

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 1 lutego 2011 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak.

Lista obecności w załączeniu.

           

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

            2.Aktualne problemy ochrony zdrowia w powiecie kluczborskim.

3.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 10.02.2011 r.

4.Propozycje do planu pracy komisji.

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.      

 

  Zaproszeni:

 

            1. dr Anna Zaks – Prezes Polskiej Grupy Medycznej,

            2. dr Maciej Baranowski – członek Zarządu Polskiej Grupy Medycznej,

            3.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

4.Mieczysław Zaleciński - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,

                                                       Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

                                              Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

 

Ad.1.

 

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił porządek posiedzenia. Członkowie komisji do porządku nie wnieśli uwag przyjmując go jednogłośnie.  Głos zabrał pan Starosta, który przedstawił członków Polskiej Grupy Medycznej panią Annę Zaks oraz pana Macieja Baranowskiego. Pan Starosta dodał, że dzięki ich obecności na dzisiejszym posiedzeniu przedstawiona zostanie obecna sytuacja oddziału kardiologii inwazyjnej
w Kluczborku oraz wszystko to, co zostanie zrobione w powiecie dla bezpieczeństwa pacjentów.  

 

Ad.2.

 

Głos zabrała pani Anna Zaks, która poinformowała, że Polska Grupa Medyczna działa
w Kluczborku od 2 lat z zakresu kardiologii inwazyjnej dla mieszkańców powiatu kluczborskiego ale także dla mieszkańców powiatów ościennych. Pani Anna Zaks poinformowała, że od stycznia jest kontrakt na świadczenie tych usług z NFZ, dzięki temu oferta świadczonych usług będzie o wiele szersza. Do tej pory można było jedynie zaopatrywać pacjentów w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, chodzi o ostre stany wieńcowe, dzięki podpisanej umowie kontraktowej z NFZ oferta zostanie poszerzona
o elektroterapię i zabiegi planowe. Pani Anna Zaks dodała, że ruch pacjentów zwiększył się, w miesiącu styczniu zaopatrzonych zostało 47 pacjentów, w analogicznym okresie
w poprzednim roku było to 15 pacjentów oraz, że placówka w pełni jest przygotowana do większej ilości pacjentów zarówno pod względem personelu, jak i powierzchni i sprzętu. Pani Anna Zaks poinformowała, że w celu przyspieszenia kwalifikowania pacjentów zakupiono
7 urządzeń do teletransmisji zarówno dla karetek z Olesna jak i z Kluczborka oraz dodatkowo dla karetki z Wołczyna. System teletransmisji danych pozwala na zachowanie kontaktu pomiędzy ratownikiem czy lekarzem z lekarzem dyżurującym w ośrodku, dzięki temu szybko podjęta zostaje decyzja lekarza o przewiezieniu pacjenta do ośrodka, jest to komfortowe jeżeli chodzi o podjęcie decyzji przez lekarza oddziału ratunkowego jak i komfort pacjenta, gdyż czas jest tutaj bardzo cenny. Przewodniczący komisji zapytał, czy ten przekaz jest przekazem EKG. Pan Maciej Baranowski wyjaśnił, że przekaz jest przekazem EKG, jest to bezpośredni kontakt głosowy z lekarzem i szybka decyzja. Przewodniczący Komisji zapytał jaka jest współpraca z ościennymi ośrodkami, czy dalej mija się Kluczbork i jedzie do Opola. Pan Maciej Baranowski poinformował, że są to rzadsze przypadki, ale mają cały czas miejsce, oraz, że ze względów bezpieczeństwa, będzie to odpowiedzialność osoby, która zmieni tą decyzję, wspierany jest ratownik, wiele osób lądowało na SOR w Oleśnie, transmisja jest bardzo szybka, kontakt jest z lekarzem, oddział zostaje szybko przygotowany na przyjęcie pacjenta. Radny Mirosław Misiak zapytał, czy Opole również posiada tego typu urządzenia. Pan Maciej Baranowski odpowiedział, że tak. Przewodniczący Komisji stwierdził, że dobrze byłoby zaopatrzyć w takie urządzenia  Wieluń, Kępno. Pan Maciej Baranowski wyjaśnił, że sygnał urządzenia działa w sieci lokalnej , tam gdzie dociera sygnał według parytetów, jeżeli to jest karetka w Kluczborku to jest to Kluczbork oraz, że dla Wielunia Wojewoda zakupi
5 takich urządzeń. Pan Starosta stwierdził, że państwowy system ratownictwa medycznego działa tak, że karetka przywozi pacjenta do SOR, jeżeli jest to zawał, to pacjent jest przewożony do Ośrodka Kardiologicznego w Opolu, ale nie karetką ratownictwa medycznego ale jest to transport medyczny i pacjent przewożony jest na koszt szpitala, dopiero w ośrodku jest rozpoznanie czy to jest zawał czy nie, natomiast jeżeli już w karetce będzie wiadomo, że to jest ostry zespół wieńcowy pacjent trafi od razu do Ośrodka Kardiologicznego. Przewodniczący komisji zapytał, czy pomoc nocna jest też tym objęta. Pan Starosta odpowiedział, że nie. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że pomoc nocna to jest inna sprawa, gdyż jeżdżą w niej lekarze, natomiast tutaj jeżdżą ratownicy, którzy nie potrafią rozpoznać zawału, natomiast lekarz sobie poradzi. Przewodniczący Komisji Mirosław Misiak zapytał, czy jest wystarczająco dużo kadry. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że Polska Grupa Medyczna jest na to przygotowana oraz, że poniesiono duże koszty z tym związane, dwa przypadki ostre to jest minimum, aby przedsięwzięcie się bilansowało oraz, że styczeń pokazał, że to wszystko się rozwija, oraz, że teraz wiele zależy od Olesna. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że liczy się czas udzielenia pomocy pacjentowi, były przypadki, że mijano Kluczbork i pacjent umierał, czas jest tutaj bardzo ważny, dlatego, że im dłuższy czas do udzielenia pomocy przez lekarza tym większa możliwość powikłań, pacjent jak najszybciej powinien mieć udzieloną pomoc. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że w Polsce jest wiele miejsc, gdzie ten system nie działa, jest godzina, aby dowieźć pacjenta do lekarza, Kluczbork i powiaty ościenne są w bardzo dobrej sytuacji i jest szansa na najniższą umieralność z powodu zawału serca oraz na najmniejszą liczbę powikłań. Przewodniczący Komisji stwierdził, że jest problem mentalny i psychologiczny omijania Kluczborka
i wiezienia pacjenta do Opola. Pan Starosta poinformował, że pan Wojewoda przekaże pisemne informacje o tym, że ośrodek jest  w systemie, do dnia dzisiejszego szpitale jeszcze nie dostały takiego zalecenia, ale stanie się to w najbliższych dniach, i to zalecenie
z pewnością pomoże. Przewodniczący Komisji poinformował, że są przypadki ostre ale również zabiegi planowe. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że zabiegi planowe są kwestią pieniędzy i trzeba negocjować z NFZ oraz, że wystarczy kilka miesięcy działania, aby ludzie zobaczyli i przekonali się do tego, natomiast problem jest z kontraktem, z zabiegami planowymi. Pan Maciej Baranowski dodał, że są plany, aby w Kluczborku przeprowadzane były zabiegi elektroterapii, gdyż jest to bolączka całej praktycznie Polski, oraz, że na zabieg ablacji czeka się około 5 lat w górę. NFZ obniżył środki na te zabiegi o 30 %, do stycznia 2013 r. pacjent będzie mógł wyjechać za granicę na zabieg, więc na pewno podjęte zostaną jakieś zmiany systemowe, aby jednak pacjenci wykonywali zabiegi w Polsce, gdyż będzie to tańsze. Przewodniczący Komisji Mirosław Misiak stwierdził, że została wykonana duża praca i ludzie przekonują się do tego. Głos zabrała pani Anna Zaks, która poinformowała, że zostanie zorganizowana konferencja, szkolenie jeszcze w tym półroczu dla lekarzy wszystkich specjalizacji, nie tylko kardiologów, omówienie problemów , w przyszłości planowane są takie szkolenia osobno dla każdej specjalizacji. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że bardzo duże było wsparcie pana Starosty. Przewodniczący Komisji stwierdził, że ważne są również poradnie. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że na utrzymanie poradni Fundusz daje bardzo mało pieniędzy, poradnie są deficytowe, są duże kolejki. Pan Starosta dodał, że w Kluczborku poradnia działa. Radna Wioletta Kardas stwierdziła, że na wsiach mało ludzi wie, że w Kluczborku jest kardiologia. Pan Maciej Baranowski stwierdził, że Polska Grupa Medyczna dużo zainwestowała, ale bez wsparcia pana Starosty nic by z tego nie wyszło. Pan Starosta i członkowie Komisji podziękowali pani Annie Zaks i panu Maciejowi Baranowskiemu.

 

Ad.3.

 

Pan Starosta przedstawił następujące projekty uchwał na V sesję Rady Powiatu Kluczborku
w następujących sprawach:

- zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

-  zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-  uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego,

- przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków,

- określenia zasad objęcia udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki pod firmą: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

- nawiązania współpracy między Powiatem Kluczborskim a Gminą Byczyna w zakresie publicznego transportu zbiorowego,

- przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dot. funkcjonowania ratownictwa medycznego na terenie powiatu kluczborskiego,

-ustalenia wysokości diet radnych Rady Powiatu w Kluczborku,

-  rozpatrzenia skargi Wspólnoty Mieszkaniowej Budynku Nr 3 Plac Niepodległości 46-200 Kluczbork na Starostę Kluczborskiego. Pierwszy projekt uchwały dot. zmian w budżecie. Zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2011 rok
o kwotę 39.056 zł. Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie
w budżecie na 2011 rok o kwotę 610.856 zł. Kwota 781.700  zł – zwiększenie wydatków bieżących i majątkowych na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, kwota 151.800 zł – zwiększenie wydatków w związku z rozszerzeniem zakresu przedsięwzięć realizowanych przez powiat Kluczborski , kwota 1.380 – zł - zwiększenie wydatków   z tytułu kosztów zastępstwa procesowego, kwota 7.100-zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, kwota 10.000 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, kwota 10.576 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego w Kluczborku. O kwotę 381.700 zł- zmniejszono środki na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”. Ponadto zaktualizowano załącznik zmniejszając środki na zadaniu :

- Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, zwiększono środki na zadaniu: Przebudowa ciągu komunikacyjnego DP 1332O na odcinku w km 0+007-1+100 i DP 1330O na odcinku 0+007-5+194 o długości 6,280. Ponadto wprowadzono nowe zadania inwestycyjne:” Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych" oraz „ Przebudowa budynku przy ul. Sienkiewicza - Powiatowe Centrum Rehabilitacji - Ośrodek Rehabiltacji -Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności -Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna”, zaktualizowano załącznik dotacje celowe wprowadzając dotację dla Miejskiego Klubu Sportowego w Kluczborku. Kolejnym projektem jest projekt dot. uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego W związku z wyrokiem WSA
w Opolu Sygn. Akt II SA/Op 378/10 z dnia 4 listopada 2010 r. w sprawie ze skargi Wojewody Opolskiego na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLII/248/2010  z dnia 29 kwietnia 2010 r. w przedmiocie Statutu Powiatu Kluczborskiego oraz pismem Wojewody Opolskiego Nr NK.III-KK-0911-2-1/2011 z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zawiadomienia o wszczęciu z urzędu postępowania nadzorczego wobec uchwały Nr II/24/2010  z dnia 8 grudnia 2010 r. zmieniającej uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLII/248/2010 z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego a także konieczności wprowadzenia nowych zapisów m.in. przyjęcia w struktury powiatu Powiatowej Stacji Sanitarni-Epidemiologicznej, zmiany formy organizacyjnej Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Baków”. Kolejnym projektem jest zmiana Statutu PUP w Kluczborku, powyższy projekt jest uchwałą porządkującą. Kolejnym projektem są dwa projekty dot. określenia zasad objęcia udziałów w  podwyższonym kapitale zakładowym spółki pod firmą: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kluczborku spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, oraz kolejny projekt uchwały w sprawie nawiązania współpracy między Powiatem Kluczborskim
a Gminą Byczyna w zakresie publicznego pasażerskiego transportu zbiorowego. Jeżeli chodzi o pierwszy projekt uchwały to Powiat Kluczborski wraz z nabyciem udziałów spółki PKS
w Kluczborku Sp. z o.o wstąpił w prawa i obowiązki z nimi związane. Na obszarze Powiatu Kluczborskiego funkcjonują 4 gminy, które we własnym zakresie realizują zadanie lokalnego transportu zbiorowego a także w zakresie zapewnienia transportu dzieci do szkół. Gmina Byczyna jest zainteresowana powierzeniem realizacji zadania dowozu uczniów do szkół spółce PKS w Kluczborku. Nabycie udziałów PKS przez gminę Byczyna wzmocniłoby prawne możliwości skorzystania z przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym wchodzącej w życie z dniem 1 marca 2011 r. , na mocy której możliwe staje się zawarcie umowy współpracy  pomiędzy powiatem a gminą w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. Współpraca polegałaby na świadczeniu usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w trybie art. 22 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2011 r. Nr 5 poz. 13) przez podmiot wewnętrzny Powiatu Kluczborskiego w rozumieniu art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) Nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23.10.2007 r. w sprawie usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego Rozporządzenie Rady (EWG) Nr 1191/69 i (EWG) Nr 1107/70 (Rozporządzenie 1370/2007), którym jest spółka PKS w Kluczborku. Kolejny projekt dot. nawiązania współpracy między powiatem kluczborskim a Gminą Byczyna w zakresie transportu zbiorowego. W celu realizacji tych usług niezbędne jest zawarcie stosownych umów współpracy pomiędzy powiatem i gminą  poprzedzone  zgodą  ich organów stanowiących. Kolejnym projektem jest projekt uchwały w sprawie  przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego funkcjonowania ratownictwa medycznego na terenie powiatu kluczborskiego. Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że od lipca na terenie naszego województwa wchodzi nowy plan ratownictwa medycznego, w skali kraju w tym półroczu odbędą się konkursy na ratownictwo medyczne. Pan Starosta poinformował ponadto, że w nowym planie dwa powiaty stanowią jeden rejon operacyjny, w naszym przypadku powiat kluczborski i powiat oleski stanowią jeden rejon operacyjny, do kontraktowania musimy startować jako dwa podmioty związane jedną umową. Pan Starosta poinformował, że w naszym powiecie bardzo istotną zmianą jest to, że będzie dodatkowy zespół wyjazdowy w Wołczynie, na razie
w wymiarze 12 godzin, od 7 h do 19 h. Ponadto pan Starosta poinformował, że poczyniono wiele starań, aby doprowadzić do sytuacji w której jedna karetka typu S stacjonowałaby 
w Kluczborku, jedna typu P stacjonowałaby w Wołczynie, jedna typu P stacjonowałaby
w Byczynie. Pan Starosta stwierdził, że projekt Wojewódzkiego Planu Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa opolskiego zaopiniowany  został przez Starostę pozytywnie ale z wprowadzeniem zmian, popartych również stanowiskiem Rady Powiatu. Ponadto pan Starosta poinformował, że w tej chwili jest jeden wyjazdowy zespół
w Wołczynie dwunastogodzinny, dlatego, że nie ma pieniędzy na funkcjonowanie karetki przez całą dobę pomimo, że jest na to zgoda ministra zdrowia na tzw. karetkę sezonową na całą dobę, problemem są pieniądze. Pan Starosta stwierdził, że po konkursie najprawdopodobniej zostaną oszczędności, z Wojewodą jest ustalone, że jeżeli zostaną oszczędności to będzie można liczyć na to, że karetka w Wołczynie będzie całodobowa
i wówczas będzie można przesunąć jedną karetkę typu P z Kluczborka do Byczyny. Ponadto pan Starosta poinformował, że w Stanowisku Rady Powiatu zapisano, że Rada Powiatu uznaje za zasadne wprowadzenie zmian do wojewódzkiego Planu Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne polegających na: wprowadzeniu zmiany wymiaru funkcjonowania zespołu wyjazdowego typu „P” mającego funkcjonować w Wołczynie 12h/dobę do stacjonowania całodobowego w wymiarze 24h/dobę, oraz wprowadzeniu zmiany dotychczasowej lokalizacji zespołów ratownictwa medycznego w Powiecie Kluczborskim polegającej na przeniesieniu zespołu ratownictwa medycznego typu P z dotychczasowego miejsca stacjonowania w Kluczborku do Byczyny w sytuacji dokonania lokalizacji dodatkowego całodobowego zespołu ratownictwa medycznego o standardzie P w Wołczynie. Pan Starosta dodał, że w nowym planie ratownictwa medycznego w naszym województwie przedłożonym przez Wojewodę Opolskiego jest zapisane, że na terenie naszego powiatu powinien być jeszcze jeden czwarty zespół w Byczynie, jedynie w przypadku gdy będą na to pieniądze. Kolejnym omówionym projektem był projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnych Rady Powiatu w Kluczborku. Przyjęte uchwałą z 2008 roku zasady ustalania wysokości diet radnych określają ich wysokość  w stosunku do minimalnego wynagrodzenia za pracę. W związku ze wzrostem wynagrodzenia za pracę wzrastają jednocześnie diety (od stycznia 2011 jest to kwota 1386 zł.). Biorąc pod uwagę sugestie niektórych radnych, co do zahamowania wzrostu wysokości diet, został przygotowany przedmiotowy projekt uchwały, w którym jako podstawę obliczania przyjmuje się stałą kwotę w wysokości 1300 zł.
Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie rozpatrzenia skargi wspólnoty Mieszkaniowej Budynku Nr 3 Plac Niepodległości 46-200 Kluczbork na Starostę Kluczborskiego. Kolejno w porządku obrad V sesji znajduje  się pkt. dot. Sprawozdania Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok oraz sprawozdanie z działalności zarządu powiatu za okres od 23.12.2010 r. do 18.01.2011 r.

 

 

 

Ad.4

 

Członkowie Komisji przedstawili swoje propozycje do Planu Pracy komisji na 2011 rok:

- ocena zagrożeń powiatu kluczborskiego – informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

- OSP w Kluczborku – zaproszenia dla wszystkich radnych, (komisja w Straży przed sesją lub po sesji), - posiedzenie wyjazdowe,

- posiedzenie wyjazdowe na Policji,

- bezpieczeństwo imprez masowych, - posiedzenie wyjazdowe,

- Szpital Powiatowy w Kluczborku oraz budynek na ul. Sienkiewicza – posiedzenie wyjazdowe,

- Stan sanitarny Powiatu Kluczborskiego – spotkanie z Dyrektorem Sanepidu.

- ZOL – Wołczyn – posiedzenie wyjazdowe,

- DPS- Gierałcice – posiedzenie wyjazdowe,

 

Ad.5

 

Przewodniczący Komisji poruszył sprawę łącznika w szpitalu. Pan starosta stwierdził, że
w tym roku powiat ma bardzo dużo inwestycji, a w tym przypadku należy zacząć od komplementowania dokumentacji, dokumentacja jest ważna 3 lata, bez niej nie można aplikować o żadne środki. Pan Starosta poinformował ponadto, że po kontraktowaniu pojawiła się w części rehabilitacja dla dzieci i osób dorosłych. Pan Starosta dodał, że rehabilitacja będzie w budynku na Sienkiewicza, być może zostanie uruchomiona tam hydroterapia, powstanie tam niejako cały kompleks dla osób niepełnosprawnych. Przewodniczący Komisji zapytał o laboratorium mikrobiologiczne. Pan Starosta odpowiedział, że pan Wojewoda nie podjął jeszcze decyzji w tej sprawie, laboratorium jest finansowane z budżetu państwa, częściowo zarabia pieniądze i działa, gdyby trzeba byłoby je zlikwidować, wówczas nastąpiło by przejecie go przez powiat. Przewodniczący Komisji stwierdził, że wszystkie szpitale mają swoją mikrobiologię oraz zapytał pana Starostę jakie są w tej chwili koncepcje w tej sprawie. Pan Starosta stwierdził, że dopóki laboratorium funkcjonuje w strukturach laboratorium wojewódzkiego jako oddział w Kluczborku, nie mamy wpływu na to co się tam dzieje oraz, że jest to wygodne jeżeli chodzi o finansowanie. Według pana Starosty są dwie możliwości: przejąć laboratorium i prowadzić je jako część działalności szpitala, albo na bazie laboratorium tego, które jest można poszukać prywatnego partnera, który na własny koszt będzie robił tam badania, z mikrobiologią włącznie. Pan Starosta dodał, że jemu bardziej podoba się ta pierwsza wersja. Przewodniczący Komisji zapytał o list otwarty skierowany do pana Starosty od lekarzy. Pan Starosta poinformował, że list został podpisany przez 40 podmiotów, jest on pełen pretensji, podyktowany został obawami środowiska o nocną i świąteczną pomoc wyjazdową , obecnie wykonywaną na terenie powiatu kluczborskiego przez spółkę ANMED i współpracujących z nią lekarzy. Pan Starosta stwierdził, że skala przepływu kontraktu po konkursie między działalnościami naszych lekarzy jest większa niż to co spowodowało stawanie do konkursu w szpitalu. Pan Starosta dodał, że potrzebne jest jeszcze jedno spotkanie, gdyż na tym pierwszym pan Starosta nie przekazał żadnego stanowiska. Pan Starosta stwierdził, że  z tego co zrozumiał ze strony podmiotów, który wystąpiły do niego z listem otwartym,  to jeżeli szpital, który ma większe szanse na zdobycie kontraktu  pójdzie pomimo stanowiska podmiotów i lekarzy do kontraktowania, to nie ma co liczyć na współpracę z lokalnym środowiskiem. Pan Starosta stwierdził, że nie chodzi o to, aby konfliktować się z lokalnym środowiskiem, jeżeli
w warunkach konkursu jest preferencja dla szpitala, to zrobimy ofertę wspólną, na zasadzie, że szpital składa ofertę i zawiera umowy o podwykonawstwo, działalność prowadzona będzie na terenie szpitala w niedziele i święta, satysfakcja finansowa będzie również dla obu stron.  Pan Starosta dodał, że napisanie warunków szczegółowych  preferencyjnych dla szpitali jest być może chęcią dla osłabienia porozumienia zielonogórskiego. Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja Zdrowia zorganizuje spotkanie ze wszystkimi lekarzami. Przewodniczący Komisji sformułował stanowisko Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, w którym Komisja w pełni popiera działanie zarządu w sprawie rozwiązywania bieżących problemów zdrowia związanych z działalnością nocnej i świątecznej pomocy medycznej oraz poradni specjalistycznych. W obecności 6 członków Komisji w głosowaniu nad powyższym stanowiskiem udział wzięło 4 radnych, wszyscy głosowali za powyższym stanowiskiem.

 

Ad.6

 

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                   Mirosław Misiak                

 

 

   Protokołowała

 

Katarzyna Hołdys