Protokół Nr 3/2010

 

Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku w dniu
23 grudnia 2010 roku.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Leszek Mierzwa

 

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu.

2. Przewodniczący wszystkich komisji.

 

Porządek posiedzenia:

 

            1.Otwarcie posiedzenia.

            2.Powołanie Zastępcy Przewodniczącego komisji

            3.Analiza projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2011 rok. (przygotowanie  

    przez komisję opinii do projektu budżetu na 2011 rok.).

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.      

 

Ad.1

 

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.  

 

Ad.2

 

Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że w związku z pracami poszczególnych komisji pojawiła się kwestia odpisu na nagrody Starosty dla nagrody dla nauczycieli
i dyrektorów szkół będących w dyspozycji Starosty Zarząd przygotował autopoprawkę do projektu budżetu, który dotyczy dwóch elementów: przeznaczenie w budżecie powiatu
z odpisu 1 % 25 % na nagrody dla dyrektorów i nauczycieli, kwotę rezerwy celowej 35 724 zł zastępuje się kwotą 45 756 zł. Kolejnym elementem, którego dotyczy autopoprawka, to jest zauważona omyłka pisarska, 10 tys. zł przeznaczone na stypendia naukowe dla najzdolniejszych uczniów zostało zapisane w rozdziale 854 15 – pomoc materialna dla uczniów a powinno być zaklasyfikowane w rozdziale 801 95. Głos zabrał Przewodniczący Komisji, który zapytał, czy w budżecie jest zarezerwowana kwota na pensję dla etatowego członka Zarządu. Odpowiedzi udzielił pan Starosta, który stwierdził, że jeżeli dojdzie do zatrudnienia etatowego członka Zarządu, to uda się sfinansować ten etat w ramach planu finansowego na wynagrodzenia Starostwa Powiatowego, gdyż jego wynagrodzenie nie będzie wcale takie duża, jak się mówi i pisze na forum. Głos zabrała radna Irena Kielar, która stwierdziła, że w większości powiatów likwidowane są stanowiska etatowego członka Zarządu, ponadto szkoda, że ewentualny etatowy członek Zarządu nie został wybrany spośród radnych. Radna Irena Kielar stwierdziła ponadto, że radny Maciej Tomaszczyk chce złożyć projekt uchwały w sprawie obniżenia diet radnych oraz że ona się pod tym nie podpisze. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który zapytał ile konkretnie będzie zarabiał etatowy członek Zarządu. Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że na razie etatowy członek Zarządu nie jest zatrudniony, jeżeli zostanie podpisana  umowa, to wszyscy się dowiedzą
o jego zarobkach, gdyż będzie to informacja publiczna. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że przy planowaniu budżetu kwota, jaką będzie zarabiał etatowy członek Zarządu jest bardzo ważna oraz, że nie można planować wynagrodzenia dla etatowego członka zarządu z puli pieniędzy przeznaczonej na wynagrodzenia dla pracowników starostwa. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził ponadto, że radni w ogóle nie znają etatowego członka zarządu, nie zaprezentował się on na sesji.  Głos zabrał radny Maciej Tomaszczyk, który stwierdził, że zostanie złożony na sesję projekt uchwały w sprawie obniżenia diet radnych podpisany przez grupę czterech radnych, jednak nie służy to rekompensacie wynagrodzenia etatowego członka zarządu. Radny Maciej Tomaszczyk stwierdził, że w 2008 roku została podjęta uchwała przy 1 głosie wstrzymującym się, która mówiła o wysokości diet naliczanych w stosunku do minimalnego wynagrodzenia, projekt uchwały dotyczy zmniejszenia o ponad 30 % diet radnych. Ponadto radny Maciej Tomaszczyk stwierdził, że diety pozostaną na tyle wysokie, aby pokryć koszty związane z pełnieniem mandatu. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski który stwierdził, że radny Maciej Tomaszczyk na poprzedniej sesji powiedział
o przygotowaniu projektu uchwały w sprawie obniżenia diet, aby zrekompensować wynagrodzenie dla etatowego członka Zarządu. Radna Irena Kielar zapytała na co zostaną przeznaczone pieniądze zaoszczędzone z diet radnych. Radny Maciej Tomaszczyk poinformował, że zmniejszy się wydatki. Głos zabrał radny Tadeusz Konarski, który stwierdził, że nie należy dyskutować nad projektem uchwały, którego jeszcze nie ma oraz, że na sesji wykaże, gdzie można zaoszczędzić pieniądze. Radny Tadeusz Konarski zapytał
w którym miejscu w projekcie budżetu są kwoty przeznaczone na podwyżkę dla pana Starosty i na wynagrodzenie dla etatowego członka Zarządu. Pan Starosta odpowiedział, że na te pytania została udzielona odpowiedź na początku posiedzenia, ponadto będzie również dyskutowana na sesji.

 

Ad.3

 

Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania nad przyjęciem pozytywnej opinii do projektu budżetu na 2011 rok. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych, 7 głosowało za,
3 było przeciw, głosów wstrzymujących się nie stwierdzono.

 

Ad.4

 

Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który zgłosił wniosek, aby w opinii do projektu budżetu był zapis, że pan Starosta nie określił kwoty na wynagrodzenie dla etatowego członka Zarządu. Pan Starosta odpowiedział, że na takie pytania odpowiedział na początku posiedzenia, co zostało zaprotokołowane. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że pan Starosta wyjaśnił jedynie, że wynagrodzenie etatowego członka Zarządu zostanie pokryte z planu finansowego starostwa, nie określił natomiast konkretnej kwoty wynagrodzenia. Głos zabrał radny Tadeusz Konarski, który stwierdził, że głosowanie wniosku jest niepotrzebne, gdyż kwestia ta będzie jeszcze dyskutowana. Radny Leszek Krzyżanowski wycofał swój wniosek. Głos zabrał radny Stanisław Konarski, który zapytał, czy w budżecie powiatu mógłby zafunkcjonować Program Odnowy Wsi. Pan Starosta odpowiedział, że ten program przypisany jest gminom.

 

 

 

 

 

 

Ad.5

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący  Budżetu i Rozwoju Gospodarczego podziękował wszystkim zebranym za udział w posiedzeniu i zamknął dzisiejsze posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono.

 

  

 

Przewodniczący Komisji

 

Leszek Mierzwa

 

 

 

Protokołowała:

 

Katarzyna Hołdys