Protokół Nr 3/2010

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 grudnia 2010 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy oświaty:

a/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2011/2012,

b/prośba Dyrektora Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku dotycząca wycofania wniosku o utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach Rządowego Programu ,,Radosna Szkoła” oraz wyrażenia zgody na wykorzystanie kwoty 23.112,00,-zł przyznanej na projekt na utworzenie miejsca zabaw w ogrodzie SOSW we własnym zakresie lub o wyrażenie zgody na przygotowanie wniosku do realizacji w roku 2012.,

3.Sprawy różne:

a/Opinia do zawiadomienia Burmistrza Kluczborka o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna (sprawa z poprzedniego posiedzenia Zarządu),

b/Sprawozdanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2010 z działalności             w zakresie Interwencji Kryzysowej,

c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej znajdującej się na terenie Gminy Wołczyn, obręb Gierałcice, do kategorii dróg gminnych,

d/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych               w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 2129 O-ul. Jagiellońska obręb Kluczbork.,

e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie anektowania umów długoterminowych (anektowanie związane jest ze zmianą stawki VAT)

f/prośba Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na dzierżawę gruntu pod 2 boksy garażowe na działce 88/18 w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3b,

g/prośba Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy z Wodociągami i Kanalizacją Hydrolom Sp.z.o.o w Kluczborku na okres 3 lat i ustalenia czynszu dzierżawy,

h/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu pod trzy boksy garażowe położone na działce przy ul.Żeromskiego stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego

4.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 grudnia 2010r.  

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 23 grudnia 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 2/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2011/2012.

Członkowie Zarządu zapoznali się wstępnie z informacją przedłożoną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2011/2012 i postanowili, że po szczegółowym zapoznaniu się z informacją ponownie powrócą do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

b/prośba Dyrektora Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku dotycząca wycofania wniosku o utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach Rządowego Programu ,,Radosna Szkoła” oraz wyrażenia zgody na wykorzystanie kwoty 23.112,00,-zł przyznanej na projekt na utworzenie miejsca zabaw w ogrodzie SOSW we własnym zakresie lub o wyrażenie zgody na przygotowanie wniosku do realizacji w roku 2012.

Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z przedmiotowym pismem. Członkowie Zarządu po zapoznaniu wyrazili zgodę na wycofanie złożonego przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Konopnickiej w Kluczborku wniosku o utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach rządowego programu „Radosna Szkoła” oraz wyrazili zgodę
na wykorzystanie kwoty 23.112, 00 zł na utworzenie miejsca zabaw w ogrodzie SOSW 
we własnym zakresie.

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Opinia do zawiadomienia Burmistrza Kluczborka o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna (sprawa z poprzedniego posiedzenia Zarządu).

Członkowie Zarządu po szczegółowym zapoznaniu się z zawiadomieniem Burmistrza Kluczborka o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna

pozytywnie zaopiniowali proponowane zmiany uwzględniając wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie przekształcenia terenu zieleni publicznej parkowej na teren usług zdrowia.

b/Sprawozdanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2010 z działalności             w zakresie Interwencji Kryzysowej.

Zarząd zapoznał się z przedłożonym przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie sprawozdaniem za 2010 rok z działalności w zakresie interwencji kryzysowej akceptując je nie wnosząc uwag. 

c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej znajdującej się na terenie Gminy Wołczyn, obręb Gierałcice, do kategorii dróg gminnych.

Pan Starosta poinformował zebranych, że Burmistrz Wołczyna zwrócił się z wnioskiem          o zaopiniowanie propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej znajdującej się na terenie Gminy Wołczyn zlokalizowanej na działkach nr 21/2, 15/3 i 14/1 k.m.4 w miejscowości Gierałcice do kategorii dróg gminnych. Ponadto Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowa droga stanowi połączenie z drogą powiatową (droga 1344 O), która jest zlokalizowana i połączona z drogą krajową Kluczbork-Namysłów (droga 42).

Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższej propozycji i zaopiniował pozytywnie wniosek Burmistrza Wołczyna dotyczący przedmiotowej drogi.

d/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych               w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 2129 O- ul. Jagiellońska obręb Kluczbork.

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią decyzji w powyższej sprawie postanawiając o jej podpisaniu.

e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu         w sprawie aneksowania umów długoterminowych.

Pan Starosta przedstawiając przedmiotowe pismo wyjaśnił, że aneksowanie umów związane jest z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2011r. nowej stawki podatku VAT.

Aneksowanie dotyczy umów długoterminowych zawartych pomiędzy Powiatem Kluczborskim a m.in.: właścicielami boksów garażowych (13 osób), Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego (garaż), właścicielami prowadzącymi działalność gospodarczą pod nazwą ADA-HIGIENA –lokal przy ul. Żeromskiego 3b, Lecznicą Zwierząt Stanisław Chocza i Wacław Kawalec, NETIĄ S.A (grunt pod kontener telekomunikacyjny-teren szpitala), Powiatowym Centrum Zdrowia S.A.N ZOZ Szpital Powiatowy (budynki szpitalne), Polską Grupą Medyczną-Kardiologia Inwazyjna (pomieszczenia szpitalne), Centrum Dializa Sp.z.o.o (pomieszczenia szpitalne), Tomaszem Kuprianowiczem Diagnostyką Obrazową-RTG oraz MAMMOGRAF (pomieszczenia szpitalne), WAMED-Jaźwiec & Matuszewski sp.j.Diagnostyka obrazowa TOMOGRAF (pomieszczenie szpitalne),

Barbarą i Mariuszem Basta prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Medyczne Laboratorium Diagnostyczne MEDICINA.

Do podpisania przedmiotowych umów Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

f/prośba Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu         w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na dzierżawę gruntu pod 2 boksy garażowe na działce 88/18 w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie umów na dzierżawę gruntu pod boksy garażowe położone w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b (garaż nr 16, oraz garaż nr 7) na działce nr 88/18. W związku z powyższym zobowiązano Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania przedmiotowych umów i upoważniono do ich podpisania Starostę i Wicestarostę.

g/prośba Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu         w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy     z Wodociągami i Kanalizacją Hydrokom Sp.z.o.o w Kluczborku na okres 3 lat i ustalenia czynszu dzierżawy.

Zarząd wyraził zgodę na zawarcie umowy dzierżawy sieci wodociągowej:

-sieć wodociągowa PE O

-sieć wodociągowa PE O 90 mm PN10L – 118 mb

-hydranty p.poż-kpl.3

zlokalizowanej w Bogacicy na okres 3 lat i ustalił wysokość czynszu dzierżawy na kwotę
100 zł + VAT . Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania  umowy. Zobowiązano także Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania informacji dla Zarządu dotyczącej możliwości sprzedaży sieci wodociągowej zlokalizowanej w Bogacicy.

h/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu          w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu pod trzy boksy garażowe położone na działce przy ul. Żeromskiego stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że w dniu 28 grudnia 2010 r. osoba dzierżawiąca grunt pod trzy boksy garażowe położone na działce stanowiącej własność powiatu kluczborskiego zwróciła się z pismem o wyrażenie zgody na rozwiązanie powyższej umowy. Umowa jak stwierdził Pan Starosta została zawarta na czas oznaczony od 31.12.2010r. do 30.12.2011r.

W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na rozwiązanie przedmiotowej umowy na zasadzie porozumienia stron i upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania porozumienia w tej sprawie.

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnie przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku   z dnia 23 grudnia 2010r. i postanowiono:

 

1.Uchwałę Nr III/25/2010 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego  

na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku-przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.Uchwałę Nr III/26/2010 w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/238/2010 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie określenia zadań do realizacji
ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok zmienionej uchwałą Nr XLV/265/2010  Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 roku-przekazać Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy, Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Skarbnikowi Powiatu,

3.Uchwałę Nr III/27/2010 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków-przekazać Podinspektorowi ds. Ochrony Zabytków oraz Skarbnikowi Powiatu.

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków i wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszym projektem uchwały czyli przeniesienie kwoty 5.005,-zł z działu 801- Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe na dział 801- Oświata i wychowanie, rozdział 80123-Licea profilowane wprowadzone zostają w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczania środków budżetowych w 2010 r. Zmian dokonuje się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Do przedmiotowego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd Powiatu podjął w drodze głosowania jednogłośnie uchwałę Nr 3/4/2010 w przedmiotowej sprawie.

 

 

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 3 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk