Protokół Nr VIII/2003 z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 17 czerwca 2003r.
Protokół Nr VIII/2003
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 17 czerwca 2003r.
Sesję Rady Powiatu otworzył o godzinie 12
00 Przewodniczący RadyMaciej Mularczyk. Powitał wszystkich radnych, a następnie stwierdził, że obrady
w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecni są
wszyscy radni.
Kolejno Przewodniczący przedstawił radnym porządek obrad w dniu dzisiejszym. Wystąpił również z wnioskiem w sprawie poszerzenia porządku o dodatkowy projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2003r. Do zaproponowanego porządku sesji
nie wniesiono innych uwag, w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie.
Jednogłośnie 17 głosami za, Rada Powiatu zatwierdziła następujący porządek:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/ otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/ zatwierdzenie porządku obrad,
c/ zatwierdzenie protokołów z VI i VII sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003r.,
b/ ustalenia zasad otrzymania zwrotu kosztów podróży służbowych
przysługujących radnym,
c/ zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
d/ zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
e/ wyrażenia woli utworzenia powiatowej placówki doskonalenia nauczycieli,
f/ powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotn
ejZOZ w Kluczborku,
g/ zatwierdzenia zmian do Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
ZOZ w Kluczborku,
h/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2002r.,
i/ określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych na 2003r.
4.Przyjęcie sprawozdania Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności w zakresie zbywania ruchomości
stanowiących majątek trwały.
5.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
6.Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu.
7.Wolne wnioski i zapytania.
8.Zamknięcie obrad.
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z VI i VII sesji Rady Powiatu w Kluczborku, które odbyły się w dniu 28 kwietnia 2003r. i 22 maja 2003r.
Do protokołów radni nie wnieśli uwag i w drodze głosowania, w obecności 18 radnych,
18 głosami za, jednogłośnie przy
Do punktu 2 porządku obrad
Radna Irena Kielar zapytała czy możliwa byłaby pomoc ze strony powiatu w dowozie
osób niepełnosprawnych na zajęcia w Warsztatach Terapii Zajęciowej na ul. Kujakowickiej
w Kluczb
Następnie radna Irena Kielar zaapelowała do wszystkich radnych, ab
y do końca 2003r. przeznaczyli 5% swoich diet na letni wypoczynek dzieci z biednych rodzin, które zamieszkują nasz powiat.Kolejno głos zabrał radny Wiktor Naumik i poruszył sprawę przeprowadzonej prze biegłego rewidenta kontroli w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku. Radny powiedział, że kontrola powyższa dotyczyła jedynie 2002r., a powinna jego zdaniem objąć szerszy zakres tzn. od momentu, gdy powiat stał się organem założycielskim dla SPZOZ. Radny zapytał kiedy taka
Radny Władysław Zawadzki zapytał kiedy zostaną przeprowadzone naprawy uszkodzonych po zimie dróg na terenie Gminy Byczyna, czy będzie wykonany chodnik przy gimnazjum
w Byczynie oraz kiedy zostanie naprawione uszkodzenie jezdni przy ul. Borkowskiej
w Byczynie, gdzie niedawno wykonywano prace związane z remontem instalacji gazowej.
Innych zapytań radni nie wnieśli.
Do punktu 3a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003r. Przedmiotowy projekt wprowadza zmiany
w budżecie, polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 4.253,-zł. Ponadto projekt wprowadza w budżecie, w dziale – edukacyjna opieka wychowawcza nowy rozdział klasyfi
i młodzieży szkolnej, zmiany w planie przychodów i wydatków środków specjalnych,
zmiany w planie wydatków inwestycyjnych, zmiany w wykazie zadań remontowych, zmiany w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a także przeniesienie środków finansowych z działu oświata i wychowanie do działu edukacyjna opieka wychowawcza oraz zmniejszenie planu dochodów przekazywanych do budżetu państwa, związanych z realizacją za
Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności 18 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 2 głosach wstrzymujących się, Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VIII/50/2003 przyjmując proponowane wyżej zmiany w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003r.
Do punktu 3b porządku obrad
Kolejno zebrani zapoznali się z projektem uchwały w sprawie ustalenia zasad otrzymania zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym. Projekt ten dotyczy regulacji spraw związanych z wyjazdami służbowymi radnych Rady Powiatu w Kluczborku, zgodnie
z obowiązującym w tym zakresie rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 31 lipca 2000r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych powiatu. Przedstawiony radnym projekt dotyczy podróży służbowych radnych w ramach obowiązków związanych z wykonywaniem mandatu, poza miejscowość, w której znajduje się siedziba rady. Termin i miejsce oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej radnych określa Przewodniczący Rady
w poleceniu wyjazdu służbowego,
za 1 kilometr przebiegu samochodu nie będącego własnością powiatu używanego przez radnego powiatu w celach służbowych.
Do projektu radni nie wnieśli zapytań. W obecności 19 radnych czyli pełnym składzie rady, Przewodniczący Rady poddał powyższy projekt pod głosowanie.16 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 2 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VIII/51/2003
w powyższej sprawie.
Do punktu 3c porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały - w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Podejmując tę uchwałę, Rada Powiatu wyrazi zgodę na sprzedaż w trybie przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych niezabudowanych, będących własnością powiatu, położonych w Polanowicach. Nieruchomości te stanowią działki p
rzeznaczone pod uprawy rolne, będące w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach. Dyrekcja tej jednostki zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośbą o wyrażenie zgody na wycenę i sprzedaż tych działek, gdyż są one zbędne dla szkoły.Radny Adam Martyniszyn powiedział, że należy się dobrze zastanowić nad dalszym zbywaniem mienia powiatowego, gdyż zdaniem radnego następuje to w zbyt szerokim zakresie. Wicestarosta Kluczborski wyjaśnił, że jest to inicjatywa szkoły oparta na ra
chunku ekonomicznym. Grunty te są obecnie szkole zbyteczne między innymi ze względu na zmianę kierunków kształcenia. Na sugestię radnego, aby grunty takie tylko dzierżawić, a nie sprzedawać, Wicestarosta odpowiedział, że część swoich gruntów powiat dzierżawi. W tym przypadku szkoła chce jednak sprzedać przedmiotowe działki.Innych uwag radni nie wnieśli, w związku z czym poddano projekt uchwały pod głosowanie. W drodze głosowania, przy pełnym składzie rady, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw
i przy
w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 3d porządku obrad
Radnym został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady kolejny projekt uchwały
w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Projekt
ten zakłada wyrażenie przez Radę Powiatu zgody na sprzedaż w trybie przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem RUM wraz
z warsztatem, garażami i magazynem, która położona jest przy ul.Skłodowskiej 10
w Kluczborku. Nieruchomość ta stanowi własność powiatu i jest w zarządzie SPZOZ ZOZ.
Ze względu na bardzo trudną sytuację finansową Dyrekcja zakładu dąży do skomasowania całego zaplecza technicznego i administracyjnego na terenie Szpitala Powiatowego,
co powinno przynieść obniżenie kosztów utrzymania placówki. Celowe wydaje się więc zbycie w/w nieruchomości.
Do projektu radni nie wnieśli zapytań, w związku z tym Przewodniczący Rady poddał
projekt pod głosowanie. W obecności 18 radnych, 15 głosami za, przy braku głosów
przeciw i przy 3 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła kolejną uchwałę –
Nr VIII/53/2003 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność powiatu.
Do punktu 3e porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym następny projekt uchwały - w sprawie wyrażenia woli utworzenia powiatowej placówki doskonalenia nauczycieli. W uzasadnieniu do projektu Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalnoś
ci obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego. W związku z tym zaistniała możliwość zformalizowania dotychczasowych działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego, które są zadaniem organów prowadzących. Na spotkaniu z przedstawicielami Powiatu Namysłowskiegoi Oleskiego zaproponowano, aby w Kluczborku utworzyć placówkę doskonalenia nauczycieli, która obejmie swoim działaniem nauczycieli z trzech powiatów. Placówka ta podniesie
na pewno prestiż naszego powiatu. Zakłada się, że źródłem finansowania tej placówki będą:
1.środki z subwencji oświatowej w części dot. doskonalenia i dokształcania nauczycieli,
2.dotacje z powiatów i gmin zgodnie z zawartymi porozumieniami,
3.środki specjalne, pochodzące z organizacji różnych form doskonalenia nauczycieli.
Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań. W drodze głosowania, w obecności 18 radnych, Rada Powiatu jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i braku głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr VIII/54/2003 wyrażając wolę utworzenia powiatowej placówki doskonalenia nauczycieli.
Do punktu 3f porządku obrad
Przewodniczący Rady zapoznał następnie zebranych z projektem uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku. W związku z upłynięciem kadencji dotychczasowej Rady Społecznej konieczne jest powołanie przez Radę Powiatu nowej Rady. Zarząd Powiatu w Kluczborku
proponuje, aby tak jak w poprzedniej kadencji Rada Powiatu wybrała pięcioosobową grupę, składającą się z przedstawicieli poszczególnych gmin naszego powiatu oraz przedstawiciela Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. Ponadto zgodnie z zapisami ustawy
o zakładach opieki zdrowotnej w skład Rady wejdzie przedstawiciel Wojewody Opolskiego oraz na jej czele Starosta. Zgodnie z propozycjami Wojewody Opolskiego oraz gmin Powiatu Kluczborskiego, Zarząd Powiatu proponuje następujący skład nowej Rady Społecznej SPZOZ ZOZ w Kluczborku:
1.Przewodniczący – Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,
2.Członkowie:
-Aleksander Pajcz – przedstawiciel Wojewody Opolskiego,
-Maciej Mularczyk – przedstawiciel Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa
Publicznego,-Jarosław Kielar
– przedstawiciel Gminy Kluczbork,-Ryszard Gruner – przedstawiciel Gminy Byczyna,
-Krzysztof Maszkowski – przedstawiciel Gminy Wołczyn,
-Józef Szeląg – przedstawiciel Gminy Lasowice Wielkie.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. W drodze głosowania, 15 głosami za, przy braku gło
sów przeciw i przy 3 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła kolejną uchwałęNr VIII/55/2003 powołując Radę Społeczną SPZOZ ZOZ w Kluczborku w powyższym składzie.
Do punktu 3g porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady zapoznał wszystkich zebranych z projektem uchwały
w sprawie zatwierdzenia zmian do Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Na wniosek Dyrektora zakładu Rada Społeczna podjęła uchwałę o wprowadzeniu zmian w Statucie SPZOZ, które polegają na :
1.ujęciu w schemacie organizacyjnym zakładu Pracowni Gastroskopii jako komórki
organizacyjnej Szpitala Powiatowego, co jest podyktowane wymaganiami Opolskiego
Centrum Zdrowia Publicznego w Opolu, które w imieniu Wojewody Opolskiego prowadzi
rejestr zakładów opieki zdrowotnej,
2.zmianie nazwy oddziału wewnętrzno-udarowego z pododdziałem intensywnej opieki
kardiologicznej na oddział wewnętrzny, co wynika ze zmian finansowania procedur
medycznych przez Opolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia,
gdyż procedury neurologiczne są procedurami wysoko specjalistycznymi i nie są
finansowane w szpitalach powiatowych,
3.zmianie zapisów wynikających z wejścia w życie ustawy o powszechnym ubezpieczeniu
w Narodowym Funduszu Zdrowia.
Przewodniczący Rady Społecznej działając na podstawie ustawy o zakładach opieki zdrowotnej
przedkłada w niniejszym projekcie powyższe zmiany do zatwierdzeniaprzez Radę Powiatu.
Do projektu uchwały radni
nie wnieśli uwag, w związku z czym poddano projekt pod głosowanie. W obecności wszystkich radnych, 18 głosami za, przy braku głosów przeciwi przy 1 głosie wstrzymującym się, Rada Powiatu przyjęła proponowane zmiany przez podjęcie uchwały Nr VIII/56/2003 w powyższej sprawie.
Do punktu 3h porządku obrad
Radni kolejno zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Sprawozdanie powyższe dotyczy 2002r. i obejmuje:
1.bilans sporządzony na dzień 31.12.2002r. wykazujący po stronie aktywów i pasywów sumę:
12.647.912,11 zł.,
2.rachunek zysków i strat za okres od 01.01.2002r. do 31.12.2002r. wykazujący stratę netto
w wysokości 6.679.273,28 zł.,
3.informację dodatkową,
4.sprawozdanie z przepływów środków pieniężny
ch.Dyrektor SPZOZ zgodnie z zapisami ustawy o rachunkowości jest zobowiązany corocznie
do przedłożenia
sprawozdania finansowego jednostki organowi założycielskiemu w celu dokonania jego analizy i zatwierdzenia przez Radę Powiatu w formie uchwały.Sprawozdanie powyższe było tematem posiedzeń poszczególnych komisji, w których uczestniczył Skarbnik Powiatu i szczegółowo wyjaśniał wszystkie wątpliwości radnych.
Do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał
projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych, 15 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 4 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VIII/57/2003 zatwierdzając sprawozdanie finansowe SPZOZ ZOZ w Kluczborku za 2002r.Do punktu 3i porzą
dku obradKolejno Przewodniczący Rady przedstawił
zebranym dodatkowo wprowadzonyw dzisiejszym porządku sesji projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji
ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2003r.
Wysokość tych środków dla naszego powiatu w 2003r. to kwota 1.028.204,-zł. W załączniku do projektu uchwały kwotę tę rozdzielono na zadania z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych /447.735,-zł./ i na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej /580.469,-zł./.
Starosta Kluczborski wyjaśnił, że projekt tej uchwały dziś przedłożono radnym, ponieważ dopiero kilka dni temu Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku otrzymało informację o podziale środków finansowych na 2003r. Środki te należy jak najszybciej wykorzystać, a konieczna jest do tego uchwała Rady Powiatu.
Radny Andrzej Jung poprosił o wyjaśnienie zapisu pkt.I-1 z załącznika do projektu,
który brzmi: “dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku
z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawność osób na nich zatrudnionych oraz z rozpoznaniem
przez służby medycyny tych potrzeb”. Radny zapytał o jakie służby medyczne tu chodzi.
Dyrektor PCPR wyjaśniła, że na dzień dzisiejszy nie odpowie na pytanie radnego, gdyż
w najbliższym czasie ma ukazać się rozporządzenie określające szczegółowo wykonywanie zadań z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz
z zakresu rehabilitacji społecznej.
Radny Wiktor Naumik poprosił, aby w przyszłości jednak wszystkie projekty uchwał trafiały do radnych na posiedzenia komisji.
Innych uwag radni nie wnosili, w związku z ty
m poddano omawiany projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych, 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 1 głosie wstrzymującym się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VIII/58/2003 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2003r.Do punktu 4 porządku obrad
Następnym punktem obrad było sprawozdanie Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku
z prowadzonej działalności w zakresie zbywania ruchomości stanowiących majątek trwały.
Sprawozdanie dotyczy I kwartału 2003r. i zostało pozytywnie zaopiniowane przez Radę Społeczną. Do sprawozdania radni nie wnieśli uwag i w drodze głosowania 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 3 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w zakresie zbywania majątku trwałego.Do punktu 5 porządku o
bradNa zapytanie radnej Ireny Kielar dotyczące dowozu osób niepełnosprawnych na zajęcia
w Warsztatach Terapii Zajęciowej odpowiedzi udzielił Starosta Kluczborski. Powiedział,
że zapewniony jest już dowóz tych osób na zajęcia.
W związku z apelem radnej o przeznaczenie 5%
diet radnych na letni wypoczynek dzieciz biednych rodzin, Skarbnik Powiatu powiedział, że przygotuje druki oświadczeń dla radnych. Radni, którzy zechcą przeznaczyć część swoich diet na w/w cel, będą mogli odebrać druki w Biurze Rady, wypełnić je i złożyć u Skarbnika. Głos w tej sprawie zabrał również Starosta Kluczborski oraz Przewodniczący Rady, którzy powiedzieli, że decyzja
o przekazaniu części swoich diet jest indywidualną sprawa każdego radnego i jest ona dobrowolna.
Następnie Przewodniczący Rady udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Wiktora Naumika i powiedział, że kontrola w SPZOZ zostanie przeprowadzona w miesiącu wrześniu br.
Kolejno głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i w odpowiedzi
na zapytania radnego Władysława Zawadzkiego wyjaśnił, że:
-naprawy dróg w Gminie Byczyna będą przeprowadzane w miarę możliwości,
-chodnik przy gimnazjum w Byczynie zostanie najprawdopodobniej wykonany w tym roku,
jeśli nie wystarczy środków finansowych to zostanie on zaplanowany w budżecie ZDP
na 2004r.,
-uszkodzenie jezdni przy ul. Borkowskiej w Byczynie powinien naprawić wykonawca prac,
które przeprowadzał w związku z remontem instalacji gazowej.
Do punktu 6 porządku obra
dDo sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 14.04.2003r.
do 29.05.2003r. radni nie wnieśli zapytań. W obecności 19 radnych, w drodze głosowania,
16 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 3 głosach wstrzymujących się
Rada przyjęła sprawozdanie Zarządu Powiatu z działalności w w/w okresie sprawozdawczym.Do punktu 7 porządku obrad
Przewodniczący Rady poinformował radnych, ż
e Starosta wytypował Przewodniczącegodo składu Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych w Kluczborku, która zostanie powołana zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy
i Polityki Społec
znej z dnia 25 marca 2003r.Radni zostali również poinformowani przez Przewodniczącego Rady, że Zarząd II kadencji
Związku Powiatów Polskich dokonał wyboru Starosty Kluczborskiego - swojego przedstawiciela, na obserwatora w Komitecie Regionów Unii Europejskiej.Przewodniczący Rady powiedział również zebranym, że nas
i radni wzięli udział w 13 edycji kluczborskiej olimpiady sportowej, która odbyła się podczas uroczystych obchodów Dni Kluczborka z okazji 750-lecia naszego miasta i zajęli w niej III miejsce. Ponadto podczas tych obchodów radna Irena Kielar otrzymała Medal “Zasłużony dla Kluczborka”. W imieniu wszystkich radnych Przewodniczący złożył Pani Irenie Kielar gratulacje.Radny Wiktor Naumik zaproponował, aby powiat w jakiś sposób podziękował Państwu Kal
iciakom, którzy corocznie sponsorują te zawody. Starosta powiedział, że gospodarzem imprezy jest zawsze gmina, ale podziękowania od nas jako od uczestników zostanąim przekazane.
Następnie głos zabrał
radny Władysław Zawadzki i powiedział, że oświadczenia majątkowe radnych, które opublikowano w Nowej Trybunie Opolskiej zostały przedstawione nierzetelnie, ponieważ brakowało zdjęć dwóch radnych.Radna Otylia Skoczylas zaproponowała wszystkim radnym udział w zbliżających się uroczystych obchodach 750-lecia Chocianowic.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 8 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział i zamknął VIII sesję
w dniu dzisiejszym o godzinie 1250.Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Maciej Mularczyk
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2003-10-07 13:00:40 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2003-10-13 11:10:52 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-25 11:22:22 |
Ilość wyświetleń: | 2271 |