Protokół Nr II/2002 z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 28 listopada 2002r.
Protokół Nr II/2002
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 28 listopada 2002r.
Przewodniczący Rady Powiatu – Maciej Mularczyk otworzył sesję
o godzinie 12
w dniu dzisiejszym oraz podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę
18 radnych obecnych jest 17 osób.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił zebranym porządek obrad
w dniu dzisiejszym. Do proponowanego porządku sesji radni nie wnieśli uwag. W drodze głosowania jednogłośnie zatwierdzili następujący porządek:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/ otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/ zatwierdzenie porządku obrad,
c/ zatwierdzenie protokołu z XLIII sesji Rady Powiatu w Kluczborku I kadencji
oraz protokołu z I sesji Rady Powiatu w Kluczborku II kadencji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ wstąpienia nowego radnego w Okręgu Wyborczym Nr 4 /złożenie ślubowania
przez radnego/,
b/ powołania komisji stałych,
c/ zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2002r.,
d/ ustalenia wysokości diety Radnych Rady Powiatu Kluczborskiego,
e/ wprowadzenia zmian do załączników do uchwały Nr XL/308/2002 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2002r. w sprawie nadania statutów nowo utworzonym
szkołom ponadgimnazjalnym,
f/ ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie,
g/ zmiany uchwały Nr XXXVIII/293/2002 z dnia 28 czer
wca 2002r. w sprawie ustaleniazasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Powiatu
Kluczborskiego.
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
5.Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu.
6.Wolne wnioski i zapytania.
7.Zamknięcie obrad.
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XLIII – ostatniej sesji Rady Powiatu
I kadencji oraz protokołu z I sesji Rady Powiatu II kadencji. Do protokołów nie wniesiono uwag i w drodze głosowania, w obecności 17 radnych jednogłośnie zatwierdzono powyższe protokoły.
Do punktu 2 porządku obrad
Radna Irena Kielar poprosiła o wyjaśnienie następujących spraw:
1.w jaki sposób jest podzielony fundusz socjalny w Samodzielnym Publicznym Zespole
Opieki Zdrowotnej w Kluczborku i czy prawdą jest, że część pracowników otrzyma bony
świąteczne, a część nie,
2.dlaczego w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Kluczborku
nie zrefundowano kosztów kursu reanimacyjnego niektórym pielęgniark
om zatrudnionymw kluczborskim szpitalu,
3.czy istnieje możliwość zwiększenia liczby łóżek w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym
w Wołczynie,
4.czy jest możliwe zatrudnienie dodatkowego rehabilitanta w Zakładzie Opiekuńczo-
Leczniczym w Wołczynie
,5.czy istnieje możliwość zawarcia porozumienia z gminami Powiatu Kluczborskiego
w sprawie otwarcia baru mlecznego na terenie naszego powiatu. Radna stwierdziła,
że istnieje możliwość uzyskania na ten cel dotacji z państwa, a chętnych do korzystan
iaz tanich posiłków na pewno jest dużo.
Innych zapytań radni nie wnieśli.
Do punktu 3a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie wstąpienia nowego radnego w Okręgu Wyborczym Nr 4. Projekt powyższy przygotowano w związku
z rezygnacją i wygaśnięciem mandatu radnego Jana Leszka Wiącek z Okręgu Wyborczego Nr 4 oraz koniecznością podjęcia przez Radę Powiatu uchwały o wstąpieniu nowego radnego do Rady. Zgodnie z zapisami ustawy - Ordynacja Wyborcza do rad gmin,
i sejmików województw, kandydatem na to miejsce jest Pan Mieczysław Czapliński, który
w wyborach w Okręgu Wyborczym Nr 4 na liście Nr 3 SLD-UP uzyskał największą
w kolejności liczbę głosów. Przedłożony Radzie Powiatu projekt uchwały zawiera zapis
o wstąpieniu Mieczysława Czaplińskiego na miejsce radnego Jana Leszka Wiącka.
Do projektu radni nie wnieśli zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał
go pod głosowanie. W obecności 18 radnych Rada Powiatu przyjęła jednogłośnie /18 głosów za, brak głosów przeciw i brak głosów wstrzymujących się/ uchwałę Nr II/8/2002 w sprawie wstąpienia nowego radnego do Rady Powiatu w Kluczborku.
W związku z powyższym radny Mieczysław Czapliński złożył ślubowanie.
Do punktu 3b porządku obra
dKolejno zebrani zapoznali się z projektem uchwały w sprawie powołania komisji stałych. Proponowane w projekcie składy komisji są zgodne z wcześniejszymi deklaracjami radnych.
Radna Irena Kielar wystąpiła z wnioskiem o wycofanie swojej kandydatury na członka Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, motywując tym, że jest już członkiem Zarządu Powiatu oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki. Innych uwag do projektu uchwały nie wniesiono, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał pod głosowani
e wniosek radnej Ireny Kielar. W obecności 19 radnych jednogłośnie za przyjęciem tego wniosku opowiedzieli się wszyscy radni. Kolejno przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały wraz ze zmianą w składzie Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Jednogłośnie 19 glosami za, przy braku głosów przeciw i braku głosów wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/9/2002 w sprawie powołania komisji stałych. Kolejno Przewodniczący Rady ogłosił przerwę, podczas której odbyły się pierwsze posiedzenia wszystkich komisji i wybór ich Przewodniczących oraz Zastępców. Na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej wybrano także Sekretarza. Protokoły z pierwszych posiedzeń komisji znajdują się w aktach poszczególnych komisji.Do punktu 3c porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały – w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2002r. W uzasadnieniu do uchwały Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że proponowane zmiany w budżecie powiatu polegają na:
1.zwiększeniu dochodów w działach - leśnictwo, administracja publiczna, różne rozliczenia
i edukacyjna opieka wychowawcza na ogólną kwotę 303.457,-złotych.
2.zwiększeniu wydatków w działach – leśnictwo, administracja publiczna, obsługa długu
publicznego, oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza na ogólną
kwotę 303.457,-złotych.
3.przeniesieniu środków finansowych z działów obsługa długu publicznego oraz oświata
i wychowanie do działów oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza
w kwocie 73.796,-złotych.
4.przeniesieniu środków finansowych w dziale bezpieczeństwo publiczne i ochrona
przeciwpożarowa w kwocie 50.000,-złotych.
5.zmianie planu przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej na 2002r. polegającej na zwiększeniu wydatków bieżących o kwotę
20.000,-złotych.
6.zmniejszeniu wydatków inwestycyjnych w dziale bezpieczeństwo publiczne i ochrona
przeciwpożarowa o kwotę 50.000,-złotych.
Radny Wiktor Naumik poprosił o wyjaśnienie dlaczego w dziale 020 – leśnictwo zwiększono dochody i wydatki na sumę 6.857,-złotych, a nie inną. Skarbnik Powiatu wyjaśnił radnemu,
że do Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska wpłynęły 4 wnioski o wypłatę ekwiwalentów należnych właścicielom gruntów rolnych za wyłączenie tych gruntów z upraw rolnych i prowadzenie upraw leśnych. Wydział sporządził wstępną kalkulację tych wniosków i przekazał je zgodnie z wcześniej zawartą umową Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Agencja zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa obliczyła właśnie taką kwotę.
Radny Wiktor Naumik zapytał czy wśród tych 4 wniosków był wniosek osoby związanej
lub zatrudnionej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Starosta odpowiedział, że nie.
Kolejno radny Leszek Krzyżanowski zapytał na co zostaną wydatkowane środki finansowe
w kwocie 173.600,-złotych zapisane w załączniku nr 2 w dziale administracja publiczna
oraz środki w kwocie 75.000,-złotych zapisane w tym samym załączniku w dziale oświata
i wychowanie. Skarbnik wyjaśnił, że kwota 173.600,-złotych przeznaczona zostanie głównie na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem Wydziału Komunikacji i Transportu.
Natomiast kwota 75.000,-złotych będzie przeznaczona dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na wydatki związane
z centralnym ogrzewaniem budynków placówki orazna sfinansowanie urlopów dla poratowania zdrowia kilku nauczycieli. Ponadto do tej placówki zostaną skierowane też środki w kwocie 70.196,-złotych, przeniesione w załączniku nr 3 omawianego projektu uchwały z działu obsługa długu publicznego do działu oświata
i wychowanie.
Radny Andrzej Jung zapytał w związku z tym dlaczego w/w kwota czyli 70.196,-złotych została w ogóle zaplanowana w dziale obsługa długu publicznego. Skarbnik wyjaśnił,
że musiała być ona zaplanowana, gdyż była potencjalną spłatą kredytu, poręczonego
przez powiat, a zaciągniętego przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku. Kwota powyższa nie została wykorzystana na ten cel, więc proponuje się
przeznaczyć ją na dofinansowanie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Następnie głos zabrał radny Adam Martyniszyn i poprosił o wyjaśnienie następujących spraw:
1.na jakie konkretnie wydatki zostanie przeznaczona kwota 75.000,-złotych przekazana
do działu oświata i wychowanie dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,
2.na jakie konkretnie wydatki zostanie przeznaczona kwota 173.600,-złotych, która
przekazana zostanie do działu administracja publiczna,
3.czy Gmina Wołczyn otrzyma środki finansowe w kwocie 100.000,-złotych ujęte
w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2002r.
z przeznaczeniem na realizację prac związanych z I etapem rozbudowy składowiska
odpadów komunalnych.
Skarbnik kolejno wyjaśnił, że w Zespole Szkół Ogólnokształcących duża część finansów przeznaczona jest
na koszty urlopów dla poratowania zdrowia i bieżące funkcjonowanie szkoły. Skarbnik wyjaśnił ponadto, że Wydział Komunikacji miesięcznie na zakup samych tylko druków i innych materiałów potrzebuje około 30.000,-złotych. Powiat musi też zapłacić rachunek za zakupione tablice rejestracyjne pojazdów. Kolejno Skarbnik poinformował radnego Adama Martyniszyna, że Gmina Wołczyn nie zwróciła się jeszcze do powiatuz wnioskiem o refundację środków finansowych na powyższy cel. Jest zawarta umowa
z Gminą Wołczyn w powyższej sprawie, ale aby przekazać środki gminie konieczny jest
jej wniosek o ich uruchomienie.
Innych zapytań radni nie wnieśli, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw
i przy 3 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/10/2002 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2002r.
Do punktu 3d porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diety Radnych Rady Powiatu Kluczborskiego. W uzasadnieniu do projektu uchwały Skarbnik wyjaśnił, że uchwała ta ustala wysokość diet radnych od dnia 1 stycznia 2003r. i jest ona ustalona zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie powiatowym oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu pow
iatu.Radny Adam Martyniszyn wystąpił z wnioskiem, aby w przedstawionym projekcie po § 6 dodać nowy § 7 uwzględniający następujące zapisy:
1.nie obniża się diety jeśli radny przedstawi zwolnienie lekarskie powyżej 7 dni,
2.nie obniża się diety jeśli radny przedstawi pisemne usprawiedliwienie Przewodniczącego
Rady Powiatu będące wynikiem przypadków losowych.
Kolejno głos zabrał Starosta Kluczborski i powiedział, że w poprzedniej kadencji radni
nie uwzględnili takich zapisów, gdyż dieta radnego przeznaczona jest głównie na pokrycie kosztów związanych z dojazdem na posiedzenia komisji czy sesje rady oraz ewentualnym obniżeniem wynagrodzenia pobieranego w swoim zakładzie pracy. Jeśli radny nie uczestniczy w pracach organów powiatu nie ponosi więc kosztów
z tym związanych. Starosta poinformował również zebranych, że ani Starosta ani Wicestarosta nie będą pobierać przysługujących im diet.Następnie Przewodniczący Rady poddał obydwie propozycje pod głosowanie. W obecności 19 radnych za uwzględnieniem pierwszego proponowanego zapisu głosowało 3 radnych,
13 radnych było przeciw, a 3 radnych wstrzymało się od głosu. Za uwzględnieniem drugiego proponowanego zapisu głosowało 4 radnych, 12 radnych było przeciw, a 3 radnych wstrzymało się od głosu. W związku z powyższym Rada odrzuciła dwa wnioski radnego. Kolejno głos zabrał radny Zdzisław Pelc i wystąpił z wnioskiem, aby nie rewaloryzować diet
i w § 1 oraz § 2 wprowadzić zapis mówiący, że ustala się dietę miesięczną w stosunku procentowym liczonym od kwoty 760,-złotych zamiast w stosunku do najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników określonego na podstawie odrębnych przepisów.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego. W obecności 19 radnych,
przy 6 głosach za, 8 głosach przeciw i 5 głosach wstrzymujących się odrzucono powyższy wniosek radnego Zdzisława Pelca.
Następnie radny Leszek Krzyżanowski złożył wniosek, aby wszystkim radnym zmniejszyć diety o 10%. W wyniku głosowania, w obecności wszystkich radnych, 5 głosami za,
9 głosami przeciw i 5 głosami wstrzymującymi się odrzucono wniosek radnego Leszka Krzyżanowskiego.
Kolejno ponownie głos zabrał radny Adam Martyniszyn i wystąpił z wnioskiem, aby
w § 3 i § 4 wprowadzić jednakową – 20% wysokość obniżenia diet zamiast 25% obniżenia diety w przypadku nieobecności radnego w pracach Rady i Komisji Rady Powiatu i 15% obniżenia diety w przypadku nieobecności radnego w pracach Zarządu Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie powyższy wniosek. W wyniku głosowania
9 głosami za, przy 6 głosach przeciw i 4 głosach wstrzymujących się przyjęto wniosek radnego Adama Martyniszyna.
W związku z tym, że innych propozycji zmian radni nie wnieśli, przystąpiono do głosowania nad przyjęciem przedmiotowego projektu uchwały z uwzględnieniem wniosku radnego Adama Martyniszyna. Przy pełnym składzie Rady Powiatu, 17 głosami za, przy 1 głosie przeciw i przy 1 głosie wstrzymującym się radni podjęli uchwałę Nr II/11/2002 w sprawie ustalenia wysokości diety Radnych Rady Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 3e porządku obrad
Zebrani zapoznali się z kolejnym projektem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian
do załączników do uchwały Nr XL/308/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia
29 sierpnia 2002r. w sprawie nadania statutów nowo utworzonym szkołom ponadgimnazjalnym. Proponowane w projekcie zmiany wynikają z decyzji Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 11października 2002r., a zgodnie z ustawą o systemie oświaty organem właściwym do wprowadzenia takich zmian jest Rada Powiatu.
Do przedstawionego projektu radni nie wnieśli uwag, w związku z czym Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych, jednogłośnie 19 głosami za,
przy braku głosów przeciw i głosów wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę
Nr II/12/2002 w powyższej sprawie.
Do punktu 3f porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie.
Radny Wiktor Naumik zaproponował, aby przedstawione w załącznikach nr 1 i nr 2 ceny podać jako ceny brutto i zaokrąglić je, gdyż było by to czytelniejsze. Starosta wyjaśnił radnemu, że zgodnie z wymogami ustawy o cenach muszą być podawane ceny netto
i odrębnie podatek VAT. Skarbnik wyjaśnił też, że podane w projekcie ceny są wynikiem prze
właśnie ceny. Radny Wiktor Naumik w związku z tymi wyjaśnieniami wycofał swoją propozycję zmiany.
Innych uwag do projektu radni nie wnieśli. W drodze głosowania Rada Powiatu
jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i braku głosów wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr II/13/2002 ustalając wysokość opłat za usuwanie pojazdów z drogi
i ic
Do punktu 3g porządku obrad
Radni zapoznali się kolejno z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr XXXVIII/293/2002 z dnia 28 czerwca 2002r. w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Powiatu Kluczborskiego. Zmiana w/w uchwały polega na ujęciu szczegółowych, a nie tylko ogólnych kryteriów przydziału najemcom mieszkań w nieruchomościach będących własnością powiatu. Chodzi tu
o lokale mieszkalne zarządzane między innymi przez Zespół Szkół P
– Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, Zespół Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach i Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
ZOZ w Kluczborku.
Do projektu radni nie wnieśli zapytań, w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności wszystkich radnych 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i braku głosów wstrzymujących się Rada Powiatu jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr II/14/2002 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/29
w Kluczborku z dnia 28 czerwca 2002r. dotyczącej ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 4 porządku obrad
Starosta Kluczborski w odpowiedzi na zapytanie radnej Ireny Kielar dotyczące otwarcia baru mlecznego na terenie naszego powiatu, wyjaśnił, że jest to możliwe. Konieczne są jednak
w tej sprawie rozmowy z poszczególnymi gminami Powiatu Kluczborskiego.
Następnie głos zabrał Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku i kolejno odpowiadał na zapytania radnej Ireny Kielar:
-O podziale funduszu socjalnego w SPZOZ decyduje komisja socjalna, która pracuje
w porozumieniu ze związkami zawodowymi zakładu, a dyrekcja realizuje tylko jej decyzje.
Członkowie komisji socjalnej zadecydowali, że np. pracownicy, którzy korzystali
z dofinansowania do wypoczynku letniego otrzymają teraz bony świąteczne o mniejszej
wartości.
-SPZOZ częściowo refunduje koszty podnoszenia kwalifikacji personelu średniego
w przypadku, gdy sam obliguje do tego swoich pracowników. Częściowo dofinansowuje
ich również Izba Lekarska w Opolu. Nie uwzględniono kilku wniosków tych pracowników,
którzy bez porozumienia i bez wyraźnych wskazań zakładu podniosło
swoje kwalifikacje.Jest to oczywiście spowodowane brakiem środków finansowych.
-W Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym w Wołczynie można by zwiększyć ilość łóżek,
ale potrzebne są dodatkowe środki finansowe. W chwili obecnej nie ma jednak możliwości
ich pozyskania.
-Na zatrudnienie dodatkowego rehabilitanta w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym
w Wołczynie również nie ma środków finansowych. Kasa Chorych ponadto obniża
wydatki na ten cel, które SPZOZ zaplanował w przyszłym roku.
Do punktu 5 porządku
obradKolejno radni analizowali sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od 17.09.2002r. do 15.11.2002r. W przedstawionym okresie sprawozdawczym Zarząd odbył 5 posiedzeń, podjął 15 uchwał oraz szereg decyzji i rozstrzygnięć.
Radny Leszek Krzyżanowski zapytał czego konkretnie dotyczy porozumienie zawarte
z Gminą Kluczbork w sprawie realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Starosta wyjaśnił, że w ramach realizacji tego programu Gmina Kluczbork przekazała do budżetu powiatu 2.000,-złotych. Kwota ta została przeznaczona
dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, która realizuje ustalenia zawarte
w porozumieniu.
Następnie głos zabrał radny Adam Martyniszyn i zapytał na jaki cel
przeznaczono środki finansowe przeniesione z rezerwy ogólnej budżetu w drodze uchwały Zarządu Powiatuw dniu 09.10.2002r. /pkt. 4 z III posiedzenia Zarządu/. Skarbnik wyjaśnił, że środki
w kwocie 43.793,-złotych przeznaczono na pokrycie wydatków związanych
z wynagrodzeniami osobowymi w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Nastąpiło to na wniosek jednostki w związku z koniecznością zwiększeniem zatrudnienia
w 2002r. o 2,5 etatu. Radny ponadto poprosił o szczegółowe wyjaśnienie w sprawach:
1.z czego wynika fakt, że Zarząd zapoznał się ze Specyfikacją Istotnych Warunków
Zamówienia na dostawę i montaż 2 sztuk dźwigów szpitalnych dla obiektu oddziału
chirurgii Szpitala Powiatowego w Kluczborku /pkt. 5 z II posiedzenia Zarządu/,
2.z czego wynika fakt zatwierdzenia przez Zarząd Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 4.000.000,- zł.
przeznaczonego na sfinansowanie planowanych wydatków nie znajdujących p
okryciaw planowanych dochodach budżetu Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2002r.
/pkt.6 z II posiedzenia Zarządu/,
3.czy upoważnienie dwóch członków Zarzą
du do czynności prawnej polegającejna udzieleniu poręczenia kredytu długoterminowego /pkt. 6 z V posiedzenia Zarządu/
dotyczy kredytu dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku,
4.czy powołanie Komisji Przetargowej do przeprowadzenia przetargu na udzielenie i obsługę
kredytu długoterminowego /pkt.5 z VI posiedzenia Zarządu/ dotyczy również kredytu dla
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku.
Skarbnik wyjaśnił radnemu, że z umowy zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim
i SPZOZ w Kluczborku w 2000r. wynika obowiązek przedstawiania przez SPZOZ Zarządowi Powiatu wszelkich specyfikacji istotnych warunków zamówień, które dotyczą rozbudowy Oddziału Chirurgicznego. Specyfikacja, o której mowa w drugim zapytaniu radnego dotyczy kredytu zaciągniętego przez powiat na pokrycie planowanego deficytu budżetowego spowodowanego udzieloną pożyczką dla SPZOZ. Upoważniono ponadto dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy kredytowej i poręczenia kredytu zaciągniętego
przez SPZOZ przy poręczeniu powiatu. Powołani
e Komisji Przetargowej dotyczy również kredytu długoterminowego dla SPZOZ w Kluczborku.Następnie głos zabrał radny Wiktor Naumik i zapytał czy średni personel SPZOZ
w Kluczborku otrzymał już zaległe podwyżki wynagrodzeń, do wypłaty których zobligowało nas Państwo.
Skarbnik w odpowiedzi na zapytanie radnego wyjaśnił, że z otrzymanych tylko w części środków na ten cel uregulowano zaległe wynagrodzenia jedynie za 2001r. Pozostałe zaległości nie są uregulowane, gdyż ich wypłata zależna jest od kondycji finansowej SPZOZ, a ta z kolei jest bardzo zła.
Innych zapytań
do sprawozdania Zarządu radni nie wnieśli. W drodze głosowania 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 3 głosach wstrzymujących się Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 17.09.2002r. do 15.11.2002r.Do punktu 6 porządku obrad
Sekretarz Powiatu poinformował radnych, że w grudniu odbędzie się szkolenie radnych dotyczą
ce zapisów ustawy o samorządzie powiatowym oraz praw i obowiązków radnego.O szkoleniu radni zostaną poinformowani pisemnie.
Radny Józef Woźny zapytał czy Dyrekcja SPZOZ w Kluczborku będzie opracowywać
i przedstawiać radnym kwartalne sprawozdania z działalności oraz ogólnej sytuacji zakładu, gdyż w poprzedniej kadencji Rady Powiatu tak ustalono.
Dyrektor SPZOZ zobowiązał się do przygotowania pisemnej informacji na ten temat. Stwierdził też, że sytuacja zakładu jest bardzo zła, współpraca z Kasami Chorych jest trudna, ponieważ są ciągle problemy z uzyskiwaniem wynegocjowanych wcześniej środków finansowych. Niedofinansowanie z tego tytułu jest olbrzymie – około 40%.
Radny Adam Martyniszyn stwierdził, że należy zająć się również sprawą dalszych warunków zatrudnienia lekarzy POZ oraz koniecznością przeprowadzenia konkursu na stanowisko ordynatora Oddziału Chirurgicznego.
Radny Leszek Krzyżanowski zaproponował, aby jedną z sesji Rady Powiatu w 2003r. poświęcić działalności SPZOZ w Kluczborku o
raz ogólnej sytuacji służby zdrowia na terenie Powiatu Kluczborskiego.Przewodniczący Rady poinformował, że kolejn
a sesja odbędzie się najprawdopodobniejw dniu 30 grudnia br. Poprosił też wszystkich Przewodniczących Komisji o przygotowanie
do dnia 15 grudnia br. planów pracy poszczególnych komisji na I półrocze 2003r.
Innych zapytań radni nie
wnieśli.Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Rady podziękował wszystkim
za udział w dzisiejszych obradach i o godzinie 1430 zamknął II sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Maciej Mularczyk
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2003-10-07 12:18:32 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2003-10-13 11:09:59 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-25 11:19:23 |
Ilość wyświetleń: | 2194 |