Protokół Nr 35/2010
ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu
w Kluczborku w dniu 25 sierpnia 2010 r.
Przewodniczyli:
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – Robert Wietrzyk,
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego – Mirosław Misiak,
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny – Irena Kielar, oraz Przewodniczący Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – Władysław Zawadzki.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli
1.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu,
2.Mieczysław Zaleciński - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia
3.Tomasz Białaszczyk - Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska
i Leśnictwa.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26.08.2010 r.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2
Członkowie Komisji zapoznali się z materiałami na XLV sesję Rady Powiatu. Głos zabrał Starosta, który omówił projekt uchwały w sprawie w zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Głos zabrała radna Irena Kielar, która zapytała gdzie i na co została przeznaczona reszta pieniędzy
z rezerwy oraz z jakich pieniędzy PUP otrzymał dofinansowanie na bezrobotnych. Pan Starosta powiedział, że na złożenie sprawozdania jest czas do końca sierpnia, więc będzie
to dopiero na następnej sesji. Jeżeli chodzi natomiast o Centrum Aktywizacji Zawodowej
to projekt przeszedł i jest możliwość, aby takie Centrum powstało. Odnośnie
drugiego pytania, na zarządzanie kryzysowe jest mała rezerwa i stąd przesunięcie środków finansowych na zakup pompy dla OSP, ponieważ w ostatniej akcji powodziowej stara pompa uległa zniszczeniu. Radny Zdzisław Pelc zapytał, czy droga w Jaśkowicach będzie zrobiona czy nie. Starosta odpowiedział, że po ocenie merytorycznej projektu zabrakło czterech punktów, w związku z czym wniosek przepadł, złożony zostanie protest w tej sprawie, natomiast realizację zadania należy rozpisać na rok bieżący i przyszły, w związku z tym zapis w budżecie się zmienił, część projektu jest finansowana w roku bieżącym, część w roku przyszłym, natomiast do przetargu przystępujemy od razu. Następnie Pan Starosta krótko omówił poszczególne zmiany w przedmiotowym projekcie uchwały. Projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 701.552,-zł w tym: zmniejszenie dochodów bieżących w kwocie 701.552, zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 701.552,-zł w tym:
-zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 639.773,-zł,
-zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 1.341.325,-zł.
Przeniesieniu także ulegają środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego na 2010 rok po stronie wydatków. Wprowadza się również zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2010 rok, w planie wydatków wieloletnich, w planie wydatków remontowych.
Wprowadzone zostają w przedmiotowym projekcie zmiany w planie kwoty dotacji celowych w 2010 roku. Wprowadzone zostają do uchwały budżetowej rozdziały klasyfikacji budżetowej:
w dziale 710-działalność usługowa, Rozdział 71078-usuwanie skutków klęsk żywiołowych,
w dziale 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, Rozdział 75478-usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Następnie Przewodniczący Komisji Budżetu
i Rozwoju Gospodarczego przystąpił do głosowania nad w/w projektem uchwały. Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 . Kolejno został omówiony projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych, która wnosi wiele zmian dotyczących trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Radna Irena Kielar zapytała, czy ta uchwała nie powinna być podjęta przez kolejną Radę, gdyż kadencja teraźniejszej dobiega końca. Pan Starosta odpowiedział, że zarówno procedura uchwalania budżetu jaki sprawozdania z jego wykonania są uchwalane raz do roku, potem można je zmieniać. W tym roku zmieniła się ustawa prawo finansów publicznych
w związku z czym uchwały proceduralne należy podjąć jeszcze raz. Ponadto Pan Starosta powiedział, że istotnych zmian w tej uchwale oraz w kolejnej uchwale nie ma, ich zmiany dotyczą głównie zmiany podstawy prawnej w związku ze zmianą ustawy. Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przystąpił do głosowania nad przedmiotowym projektem uchwały. Radni jednogłośnie przyjęli w/w projekt uchwały. Kolejno omówiono projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych.
Projekt powyższej uchwały ustala zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, która obejmuje część tabelaryczną oraz informację opisową o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze roku budżetowego, informację
o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej obejmującej wykaz przedsięwzięć,
informację z wykonania planów finansowych Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za I półrocze , która obejmuje:
zestawienie tabelaryczne dotyczące wykonania planów finansowych w tym:
- wykonanie przychodów,
- wykonanie kosztów,
- stany należności i zobowiązań wraz z wykazem, w tym: wymagalnych.
Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag. Radni jednogłośnie przyjęli powyższy projekt uchwały. Następnymi przedstawionymi projektami uchwał były projekty:
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego oraz w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego. Pan Starosta poinformował, że zmiany w budżecie w związku z przeznaczeniem środków finansowych dla OSP zostały podjęte wcześniej. Powyższe projekty zostały przygotowane w związku
z przeznaczeniem środków na dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie oraz Byczynie, które są zrzeszone w Krajowym Systemie Ratownictwa. Starosta wykonując zadania z zakresu zarządzenia kryzysowego przekazał kwotę po 50.000 zł w formie dotacji celowej dla obu tych jednostek. Radna Irena Kielar zapytała, czy OSP Chocianowice nie mogą również skorzystać z takiego dofinansowania. Starosta odpowiedział, że jeżeli chodzi o OSP Chocianowice, to nie jest to jednostka działająca w systemie. Strażacy chcą zakupić lekki sprzęt gaśniczy w granicach 150 tys. zł. Jednostka posiada około 100 tys. zł i zwróciła się o dofinansowanie kwoty około 30 tys. zł. W związku z tym, że w tym roku wydatki są bardzo duże, udzielono promesy,
że brakująca kwota zostanie przeznaczona na zakup lekkiego samochodu gaśniczego
w przyszłym roku. Radni przyjęli powyższe projekty uchwał jednogłośnie. Kolejno Radni analizowali projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/238/2010 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok.
Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza zmiany w podziale środków finansowych
w obrębie art.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego poddał w/w projekt pod głosowanie. Radni przyjęli powyższy projekt uchwały jednogłośnie. Następnym projektem jaki został przedstawiony był projekt w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowy projekt dotyczy nieruchomości lokalowej o pow. 19 m2 położonej na parterze w budynku szpitalnym przy ulicy M.C. Skłodowskiej nr 23 w Kluczborku na działce nr 91/18 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowa nieruchomość jest wykorzystywana do prowadzenia działalności w zakresie badań diagnostycznych przez Pana Dr Tomasza Kurpianowicza na podstawie umowy zawartej z Powiatem Kluczborskim na okres 3 lata do dnia 19 września 2010 roku w celu prowadzenia pracowni mammograficznej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w przypadku gdy umowa dzierżawy zawierana jest na okres 3 lat, zawarcie kolejnej umowy również na okres 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość wymaga zgody Rady Powiatu. Radni jednogłośnie przyjęli powyższy projekt uchwały. Kolejno radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia „Kodeksu Etyki Radnych Powiatu Kluczborskiego”. Celem uchwały jest zidentyfikowanie i zebranie standardów postępowania, których radni powinni przestrzegać. Przedmiotowy Kodeks został już wprowadzony w wielu samorządach i popierany jest przez Związek Powiatów Polskich, który to na liście rankingowej za uchwalenie takowego Kodeksu przydziela 300 punktów. Radna Lidia Łowicka powiedziała, że brakuje w tym projekcie sankcji za ewentualne naruszenie jakiegoś punktu. Starosta powiedział, że nie ma w tym dokumencie nic nowego ani zaskakującego oraz, że w Starostwie Kodeks Etyki pracownika został wprowadzony trzy lata temu, natomiast jeżeli chodzi o sankcje to nie można wprowadzać ich w uchwale. Sankcje takie wynikają z ustaw. Radna Lidia Łowicka stwierdziła, że powyższa uchwała wprowadzona jest jedynie po to, aby uzyskać 300 pkt i podskoczyć w rankingu. Starosta odpowiedział, że tak, to był jeden z powodów, ale ponadto są jeszcze inne powody.
Na przykład sprawa jednego z radnych. Głos zabrał Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że powyższy projekt uchwały jest pustym zapisem, nic nie wnosi. Jeżeli radny ma konflikt
z prawem, to do wyjaśnienia sprawy przez organy ścigania lub inne Rada Powiatu nie jest
w stanie nic zrobić z takim radnym. Radny Mirosław Misiak powiedział, że w takich przypadkach radny powinien honorowo zawiesić swoją działalność jako radny do czasu wyjaśnienia sprawy. Głos zabrał Starosta, który powiedział, że zbiór zasad etycznych
i moralnych, który sami sobie wprowadzamy w życie podnosi standardy funkcjonowania Rady. Wiele ludzi pracuje dla uzyskania certyfikatu ISSO, który nie jest obowiązkowy, ale jednak certyfikat podnosi standardy funkcjonowania urzędu. Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego przystąpił do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Radni przyjęli powyższy projekt uchwały większością głosów, przy jednym głosie „wstrzymującym się”. Następnie został omówiony projekt uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska Rada Powiatu w Kluczborku uchwala Powiatowy Program Ochrony Środowiska celem realizacji polityki ekologicznej Państwa.
Kolejno przystąpiono do przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 18 maja 2010 r. do 3 sierpnia 2010 r. Radna Irena Kielar zapytała o negatywne rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia środków na wykonanie zabezpieczeń stropów budynku szkoły. Starosta odpowiedział, że Zarząd postanowił o wypracowaniu środków na wykonanie tego zadania
w przyszłym roku w związku z tym, że na chwilę obecną budżet powiatu nie pozwala na jego realizację. Ponadto Starosta powiedział, że jeżeli chodzi o budynki oświatowe, to jest
w przygotowaniu wniosek aplikacyjny przez fundację, która działa w tym zakresie.
Aby uzyskać dofinansowanie z funduszy centralnych minimalna wartość projektu musi wynosić 10 mln. zł. Jest to duży i ciekawy projekt. 30 % to dotacja bezzwrotna, 60 % pożyczka i 10 % udział własny. Ponadto Starosta powiedział, że na przyszłej sesji
we wrześniu zaprezentowany zostanie powyższy projekt. Radna Irena Kielar powiedziała,
że trzem dyrektorom nie zaproponowano wyjazdu do Niemiec, mają oni o to pretensje. Głos zabrał Radny Władysław Zawadzki, który zapytał o drogę Byczyna-Ciecierzyn- Miechowa, są tam dwa przepusty, które stanowią zagrożenie. Ponadto radny stwierdził, że policja powinna się również tym zainteresować, gdyż znaki stojące w tym miejscu są kradzione. Następnie głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który zapytał o procedurę odwoławczą Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Głos zabrał Starosta, który powiedział, że jeżeli chodzi o sytuację, która zapanowała w w/w szkole, to wszczęta została procedura odwoławcza dyrektora. Starosta powiedział, że wpłynęło wiele pism i skarg na dyrektora zarówno od grona nauczycielskiego jak i uczniów. Zwrócono się do Kuratorium Oświaty o opinię, i opinia Kuratorium w sprawie odwołania Pana Dyrektora była pozytywna. Starosta zaproponował, że jeżeli Komisja Rewizyjna chce to może swoją drogą powyższą sprawę zbadać. Radny Leszek Krzyżanowski zapytał jak funkcjonuje sprawa jeżeli chodzi o początek roku szkolnego. Głos zabrała Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, która powiedziała, że w momencie podjęcia decyzji o odwołaniu obowiązki dyrektora powierza się jego zastępcy. Kolejno radny Leszek Krzyżanowski zapytał o porozumienie
w sprawie rozwiązania umowy z dnia 12 kwietnia 2010 r. w sprawie zwrotu środków finansowych w wysokości 2000 zł. przez Rzymskokatolicką Parafię Najświętszego Pana Jezusa, które to Parafia otrzymała na organizację II Parafialnego Festynu Ekumenicznego pn.: „Razem w różnorodności Katolicy, Protestanci, Żydzi oraz inne wyznania na ziemi kluczborskiej”. Starosta powiedział, że Parafia zrezygnowała z organizacji tego festynu. Następnie Radny Leszek Krzyżanowski zapytał o deklaracje formy rozliczenia szkody komunikacyjnej, Radny Leszek Krzyżanowski zapytał, czy to była poważna szkoda. Starosta odpowiedział, że nie był to poważny wypadek. Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przystąpił do głosowania nad przyjęciem sprawozdania Zarządu. Radni jednogłośnie przyjęli w/w sprawozdanie.
Ad.3
Głos zabrał Radny Mirosław Misiak, który zapytał o skrzyżowanie obok szpitala, obecnie
są już tam dwa wjazdy dla karetek, ale jeżeli jedzie ktoś od strony Chocianowic, to wjazd jest utrudniony. Radny Mirosław Misiak zapytał, czy ktoś kontroluje tę sprawę. Następnie Radny zapytał o wniosek w sprawie laboratorium bakteriologicznego, który został złożony
do Zarządu Powiatu, oraz o wniosek w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców przy szpitalu. Radny Mirosław Misiak powiedział, że na spotkaniu przedwyborczym zarzucono,
że Rada Powiatu nic nie zrobiła w sprawie w/w lądowiska, na co była interpelacja Radnego Wojewódzkiego o zajęcie w tej sprawie wspólnego stanowiska wraz z Radą Miejską
w Kluczborku. Starosta odpowiedział, że jeżeli chodzi o skrzyżowanie to na bieżąco zajmuje się tym Kierownik Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a na dzień dzisiejszy nie ma pomyślnych wieści. Natomiast jeżeli chodzi o laboratorium w Sanepidzie, to celem Zarządu jest, aby laboratorium pozostało, jednak Wojewoda jest w swoim stanowisku nieugięty. Do tej pory zgodnie z ustawą Prawo finansów publicznych funkcjonował rachunek dochodów własnych tzn. wypracowane przez laboratorium pieniądze pozostawały w laboratorium, teraz się to zmienia, wypracowany dochód będzie zasilał budżet państwa. Rozwiązanie jest takie, aby zlikwidować oddziały i wszystkie badania robić
w laboratorium wojewódzkim. Po ustaleniach z Wojewodą wystosowany został wniosek
o przekazanie na mienie powiatu budynku Sanepidu, wtedy badania byłyby tam wykonywane. Na pewno ten budynek zostanie przejęty przez powiat, i albo Wojewoda pozwoli funkcjonować tam oddziałowi lub we własnym budynku zostanie urządzone własne laboratorium. Trzecie wyjście jest takie, że jeżeli to laboratorium zniknie to natychmiast pojawi się ktoś, kto takie laboratorium otworzy. Jeżeli chodzi o budowanie lądowiska dla śmigłowców przy szpitalu to, Pan Starosta powiedział, że do tej pory bez zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego nie można podjąć żadnych działań. Obecnie złożony został kolejny wniosek, gdyż w 2008 roku Rada Miejska w Kluczborku nie wyraziła zgody na przekształcenie tego. Obecnie trwają prace nad studium. Radny Mirosław Misiak zapytał czy ze strony Powiatu jest wola, aby takie lądowisko powstało. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który powiedział, że rozmawiał z Burmistrzem Kluczborka oraz
z Przewodniczącym Rady Miejskiej w Kluczborku i z ich odpowiedzi wynika, że ze strony Powiatu nie było działań zmierzających do powstania lądowiska. Wola Rady Miejskiej jest, aby takie lądowisko powstało. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że rozmawiał
z władzami Kluczborka i ma taką informację, dlatego może należy spotkać się z władzami Kluczborka i to skonfrontować. Starosta powiedział, że na początku 2008 roku był na spotkaniu z całą Rada Miejską, był tam również Przewodniczący Rady Powiatu,
31 października 2008 roku nad przygotowanym projektem uchwały zmiany planu zagospodarowania szpitala na tym terenie, Rada Miejska zagłosowała: nie. Można wziąć protokół z 31 października i tam to przeczytać. Głos zabrał Radny Mirosław Misiak, który powiedział, że były już wtedy wywierane naciski na Starostę i na Zarząd, aby już opracować jakieś wstępne studium o warunkach, możliwościach, mieszkańcach, natomiast uzyskano odpowiedź, że nie ma sensu wydawać na to pieniędzy, gdyż teren nie jest na to wyznaczony. Starosta powiedział, że wiadomo, kto nie chciał tego zrobić, należy dać możliwość, aby coś zrobić, a ewentualnie potem rozliczać. Ponadto Starosta powiedział, że 12 czerwca 2008 roku była sesja tematyczna poświęcona ochronie zdrowia, podejmowany był cały pakiet uchwał
w tej kwestii. Pan Starosta powiedział, że w szpitalu jest kardiologia, jest tomograf komputerowy, jest wyremontowany teren szpitala, są drogi i parkingi, natomiast lądowiska nie ma, ponieważ nie może tam w tej chwili być. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział,
że stawia się grupę radnych Rady Miejskiej w Kluczborku jako grupę ludzi, która coś blokuje, jest to podejście niepoważne radnych powiatowych. Radny Leszek Krzyżanowski zgłosił wniosek, aby Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu
w Kluczborku spotkała się z Radnymi Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców przy szpitalu. Kolejno radny Leszek Krzyżanowski poruszył sprawę wniosku, który złożył na Komisji Rewizyjnej w sprawie przeprowadzenia kontroli wpływu postanowienia Trybunału Konstytucyjnego do Starostwa Powiatowego. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że w porządku sesji nie ma projektu uchwały w sprawie upoważnienia Komisji Rewizyjnej do przeprowadzenia stosownych działań w tym zakresie. Starosta stwierdził, że radny Leszek Krzyżanowski bawi się w komisję śledczą. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że jako radny Powiatu ma prawo podjąć takie działania, zaproponował to Komisji Rewizyjnej i chce się zająć tym tematem, w związku z tym radny Leszek Krzyżanowski oczekiwał, że w porządku obrad sesji będzie projekt uchwały
w sprawie upoważnienia Komisji Rewizyjnej do tego, aby zająć się sprawą wpływu postanowienia Trybunału Konstytucyjnego do Starostwa. Starosta powiedział, że upoważnienie takie odbywa się wpisem do protokołu. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że Rada głosowała w sprawie upoważnienia Komisji Rewizyjnej w przypadkach skargi na starostę, skargi na organy administracji publicznej. Protokolantka powiedziała,
że jutro na sesji Rada Powiatu może udzielić upoważnienia Komisji Rewizyjnej, aby się tą sprawą zajęła. Radny Leszek Krzyżanowski zapytał w jaki sposób to się odbędzie. Protokolantka odpowiedziała, że będzie wniosek pana Przewodniczącego Rady, oraz, że na Komisji Rewizyjnej wniosek radnego Leszka Krzyżanowskiego nie był głosowany. Pan Starosta stwierdził, że radny Leszek Krzyżanowski wyraził już swoją opinię i przedstawił
w mediach swoje stanowisko na ten temat, że Starosta coś ukrył i kłamał, więc nie ma już co wyjaśniać. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że nie przystoi takim tonem rozmawiać
w takim gronie oraz, że jako radny Powiatu chce tą sprawę zbadać do końca, gdyż uważa, że Rada Powiatu nie została poinformowana o tym zdarzeniu, które miało miejsce oraz dowiedzieć się, czy Rada Powiatu została poinformowana o tym, czy nie. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że nie odpowiada za artykuł, gdyż napisał go jakiś dziennikarz, radny Leszek Krzyżanowski nie autoryzował tego, co w artykule zostało napisane. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że sprawa jest w trakcie postępowania, i chciałby ją doprowadzić do końca, jeżeli nie jako radny powiatu to jako członek Komisji Rewizyjnej, oraz zapoznać pozostałych radnych z tą całą sprawą. Ponadto radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że jest to jakiś tam drobiazg, ale dla niego istotny, oraz, że ironiczne podejście Starosty do tej sprawy uwłacza całej Radzie. Radni mają prawo domagać się takich dokumentów a Starosta ma obowiązek informacji udzielać. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że wypowiedź Starosty miała sprowokować go do ostrego wystąpienia, co się oczywiście nie udało. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że jeżeli będzie stanowisko Rady, aby Komisja Rewizyjna zbadała sprawę to będzie ją badać, są dokumenty i można do nich sięgnąć. Ponadto Pan Starosta powiedział, że pan Leszek Krzyżanowski sprawę bada już teraz oraz feruje wyroki, na spotkaniu rozdaje obcym ludziom opis całego zdarzenia, teraz natomiast chce przeprowadzać śledztwo a w czerwcu podawał informację jako pewną,
że Starosta ukrył przed Radą postanowienie Trybunału Konstytucyjnego. Następnie radny Leszek Krzyżanowski poruszył sprawę wniosku w sprawie spotkania Komisji Zdrowia
i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu z Komisją Rady Miejskiej w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców. Głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, który zadeklarował, że Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego zaprosi Burmistrza Kluczborka oraz zainteresowanych radnych Rady Miejskiej w Kluczborku na wspólne posiedzenie poświęcone sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców przy szpitalu. Następnie Pan Starosta poruszył kwestię karetki pogotowia, oraz poinformował,
że z odpowiedzi ministra, który odpowiada za ratownictwo medyczne, wynika, że jest zgoda ministra na zakontraktowanie tej karetki od przyszłego roku w ramach oszczędności. Ponadto Pan Starosta powiedział, że najprawdopodobniej na początku września ukażą się szczegółowe wytyczne, w październiku odbędzie się konkurs w którym weźmiemy udział po to, aby dostać kontrakt na ratownictwo medyczne na następne trzy lata. Pan Starosta stwierdził, że konkurs będzie na pewno trudny, szpital przygotowuje elementy niezbędne do tego konkursu. Jednym z nich są siedziby w Wołczynie, Byczynie i Kluczborku, drugim są środki łączności, trzecim są samochody. Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, który powiedział, że trwają prace nad dalszą rewitalizacją szpitala, w którym zaczyna brakować już miejsca. Pan Starosta stwierdził, że kolejna sesja, która odbędzie się 16 września będzie dosyć obszerna w związku z zatwierdzeniem 5-letniego Planu Rozwoju Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Sp. z o.o. z siedzibą
w Kluczborku oraz prezentacją Pani Lilli Lesiak – Prezesa Zarządu Instytutu Europejskiego
w związku z finansowaniem działań energooszczędnych budynków użyteczności publicznej na terenie powiatu kluczborskiego i w związku z tym na kolejnej sesji poruszona zostanie sprawa szpitala.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji Budżetu
i Rozwoju Gospodarczego podziękował wszystkim zebranym za udział w posiedzeniu
i zamknął dzisiejsze wspólne posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca Komisji
Irena Kielar
Przewodniczący Komisji
Robert Wietrzyk
Przewodniczący Komisji
Mirosław Misiak
Przewodniczący Komisji
Władysław Zawadzki
Protokołowała
Katarzyna Hołdys