Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 3 sierpnia 2010 r.
Protokół Nr 151/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 3 sierpnia 2010 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło 3 członków Zarządu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
3.Sprawy oświaty:
a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2010/2011,
b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym
c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2010/2011,
e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. monitoringu wydatków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,
f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. raportu z ewaluacji problemowej,
g/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. dofinansowania wykonania statuetki
h/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. opinii w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
i/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia etatu obsługi w szkole,
j/prośba Z-cy Dyrektora SOSW w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na wykorzystanie pozostałej po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu kwoty w wysokości 4010,19,zł na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniu sali gimnastyki korekcyjnej w budynku internatu SOSW w Kluczborku,
k/protokół kontroli doraźnej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r.
l/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku.
4.Sprawy różne:
a/sprawozdanie p.o Dyrektora SPZOZ ZOZ Kluczbork z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r.,
b/projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN,
c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie realizacji zadania pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie od km 13+
d/opinia w sprawie ustanowienia służebności gruntowej dla działki 88/19 z k.m.3 e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego, d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego, e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska, 6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady powiatu w Kluczborku z dnia 21 lipca 2010 r. 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 13 lipca 2010 r. oraz 21 lipca 2010 r. . Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 149/2010 oraz protokołu Nr 150/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Pan Starosta przedstawiając przedmiotowy projekt uchwały wyjaśnił, że wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2010 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.500,- zł. Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 22.07.2010 roku i są one przeznaczone na wypłatę dodatków w wysokości 250 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy realizującego pracę socjalną środowisku w roku 2010. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z tym Zarząd w drodze głosowania podjął jednogłośnie uchwałę nr 151/436/2010 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Kolejnym przygotowanym projektem na dzisiejsze posiedzenie był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Pan Starosta wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w roku 2010. Dokonuje się przeniesienia środków po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-oświata i wychowanie, rozdział 80195-pozostała działalność z § 4300 kwotę 250,-zł na § 4170 kwotę 250,-zł. Do projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 151/437/2010. c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Pan Starosta poinformował, że niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2010 rok w wysokości 1.500 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie Zaproszona na dzisiejsze posiedzenie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że opłaty te są ustalane na dany rok szkolny zgodnie z § 6 ust.2 Uchwały Nr XXXIV/246/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w SOSW im.M.Konopnickiej w Kluczborku. Do przedmiotowego projektu została załączona tabela sporządzona na podstawie przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w I kwartale 2010 r. ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 151/439/2010 w przedmiotowej sprawie. b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że powyższy projekt uchwały pozwoli na przedłużenie powierzenia zadań pięciu nauczycielom doradcom metodycznym na następne 3 lata. Do projektu nie wniesiono uwag. W związku z powyższym Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę Nr 151/440/2010 w powyższej sprawie. c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym Kolejno Pani Naczelnik poinformowała członków Zarządu, że przedmiotowe powierzenie ośmiu nauczycielom zadań doradcy planowane jest na okres 3 lat z możliwością przedłużenia na kolejne okresy, wszystkie w ramach dodatkowych umów o pracę w PODN w Kluczborku. Kandydaci otrzymali pozytywne opinie swoich dyrektorów oraz Dyrektora PODN w Kluczborku. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższego projektu uchwały i postanowili podjąć uchwałę Nr 151/441/2010 w w/w sprawie. d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2010/2011. Pan Starosta udzielił głosu Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, która omówiła szczegółowo powyższą informację. Pani Naczelnik poinformowała, że pierwszy nabór zostanie ukończony pomiędzy 23-27 sierpnia. Według stanu na dzień 13.07.2010 r. liczba kandydatów przyjętych wynosi 635 uczniów. W tej liczbie znajdują się uczniowie również spoza naszego powiatu. Zarząd przyjął informację dotyczącą wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2010/2011 i postanowił o przekazaniu w/w informacji do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania. e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. monitoringu wydatków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli. Pani Naczelnik poinformowała, że zaplanowane na 2010 r. środki w wysokości 114.973,00,-zł wykorzystane zostały w niecałych 38% (od stycznia do czerwca). Zdaniem Pani Naczelnik wykorzystanie to jest niewielkie i może dojść do takiej sytuacji, że na koniec roku budżetowego trzeba będzie zwrócić niewykorzystane przez nauczycieli środki. Pani Naczelnik w powyższej pisemnej informacji przedstawiła 2 propozycje, które pozwoliłyby uniknięcia tego zwrotu. Zarząd po zapoznaniu się z nimi postanowił przyjąć powyższą informację i wybrać rozwiązanie najbardziej oszczędnościowe. f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. raportu z ewaluacji problemowej. Pani Naczelnik przedstawiła członkom Zarządu raport z ewaluacji problemowej: efekty działalności dydaktycznej w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku przeprowadzonej przez pracowników Kuratorium Oświaty w Opolu. Pani Naczelnik stwierdziła, że z raportu wynika, że działania inicjowane i podejmowane przez Dyrektora PODN w Kluczborku oraz jej współpracowników są zawsze profesjonalnie przygotowane, atrakcyjne i pomocne dla nauczycieli różnych typów szkół i placówek oświatowych we wszystkich współpracujących w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli z PODN gminach i powiatach. Pani Naczelnik zaproponowała, aby wręczyć dyrektorom szkół oraz Pani Dyrektor PODN w Kluczborku, które osiągnęły najlepsze wyniki w maturach listy gratulacyjne za osiągnięte wyniki. Zarząd zapoznał się z przedmiotową informacją nie wnosząc uwag. g/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. dofinansowania wykonania statuetki Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu prośbę Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Oddział w Opolu, które zwróciło się z prośbą do Starostwa o dofinansowanie wykonania statuetki. Statuetka ta jest przyznawana co roku nauczycielom matematyki z województwa opolskiego za aktywna pracę i osiągnięcia dydaktyczne, merytoryczne i wychowawcze. Koszt wykonania statuetki wynosi 650,-zł. Zarząd negatywnie rozpatrzył prośbę Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Oddział Opole dotyczącą wykonania statuetki ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu, które mogłyby być przeznaczone na w/w cel. h/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. opinii w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września do 31 grudnia 2010r., postanowił o przyznaniu ich w następujących wysokościach: L.p Imię i nazwisko dyrektora Nazwa szkoły/placówki Decyzja o wysokości dodatku funkcyjnego Decyzja o wysokości dodatku motywacyjnego 1. Mariusz Kaczmarski Zespół Szkół w Kluczborku 50% 35% 2. Piotr Sitnik Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku 45% 25% 3. Ewa Sygulla Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku 45% 25% 4. Mirosław Żuraw Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku 45% 5% 5. Krystyna Napp-Marczinska Specjalny Ośrodek w Kluczborku 45% 35% 6. Wiesław Solarewicz Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku 45% 35% 7. Anna Dzierżan Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku 30% 30% 8. Tadeusz Michalkiewicz Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku 30% 30% 9. Anita Kielich Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku 30% 30% Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 września 2010 r. do 31 grudnia 2010 r. i/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia etatu obsługi w szkole. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu przedmiotowe pismo. Zarząd po zapoznaniu się negatywnie rozpatrzył prośbę Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia zatrudnienia o 0,5 etatu obsługi, które miałoby być przeznaczone na zatrudnienie o 0,25 etatu dla woźnego i 0,25 etatu dla konserwatora ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu. j/prośba Z-cy Dyrektora SOSW w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na wykorzystanie pozostałej po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu kwoty w wysokości 4010,19,zł na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniu sali gimnastyki korekcyjnej w budynku internatu SOSW w Kluczborku. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym pismem i postanowili pozytywnie rozpatrzyć prośbę Z-cy Dyrektora w sprawie przeznaczenia kwoty w wysokości 4010,19,-zł, która pozostała po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniach sali gimnastyki korekcyjnej w budynku SOSW w Kluczborku. k/protokół kontroli doraźnej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu protokół kontroli doraźnej jaka została przeprowadzona w dniu 16 lipca 2010 r., w celu zbadania spraw wynikających z pisma uczniów ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku z dnia 22 czerwca 2010 r. Zarząd zapoznał się z protokołem kontroli doraźnej, przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r. i zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi na skargę. l/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku. Pani Naczelnik poinformowała, że Dyrektor ZSO w Kluczborku zwrócił się z pismem i jednocześnie z prośbą o wyrażenie zgody na prowadzenie dziennika elektronicznego, co usprawni pracę nauczycieli i uelastyczni współpracę z rodzicami . Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz kosztami wprowadzenia dziennika elektronicznego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na wprowadzenie z dniem 1 września 2010 r. w/w dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku oraz o przesunięciu kwoty 10.000,-zł ze środków finansowych zaplanowanych na doradztwo i doskonalenie zawodowe nauczycieli na 2010 r. i przeznaczeniu ich na zakup laptopów-na wyposażenie pracowni. Ponadto Zarząd postanowił o przeznaczeniu kwoty 2.500,-zł z budżetu powiatu na warsztaty dla 60 nauczycieli. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/sprawozdanie p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ Kluczbork z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r.. Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższe sprawozdanie, które zawiera m.in.: Informacje ogólne o jednostce, wykonanie sprzedaży (planu dochodów), wykonanie kosztów (plan wydatków), wynik finansowy, stan należności i zobowiązań (w tym wymagalnych) w okresie sprawozdawczym. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się przyjął sprawozdanie. b/projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN. Starosta przedstawił pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmującego teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN. Zarząd przyjął proponowane uzgodnienia dotyczące zmiany planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN. Ponadto Zarząd zobowiązał Panią do sprawdzenia czy na w/w terenie nie występują grunty SP, na które zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miałyby jakikolwiek wpływ. c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie realizacji zadania pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie od km 13+ Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i postanowili wyrazić zgodę na przeprowadzenie postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki do realizacji zadania pn:,,Remont drogi powiatowej Nr 1319O Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie od km 0+000,00 do km 13+ Ponadto Zarząd postanowił, że wnioskowana kwota 18.675,40,-zł zostanie sfinansowana w ramach dochodów budżetu powiatu uzyskanych z tytułu zajęcia pasa drogowego z przeznaczeniem na w/w zadanie. d/opinia w sprawie ustanowienia służebności gruntowej dla działki 88/19 z k.m.3 Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższą opinię Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie załączonej mapki wyraził zgodę na nieodpłatne ustanowienie prawa przejazdu i przechodu przez dz.88/19 na rzecz działki 88/21. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do poinformowania wnioskodawcy o kosztach z tym związanych i uzyskaniu stosownego oświadczenia co do ich pokrycia. e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu Członkowie Zarządu zapoznali się z przedłożoną przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu mapką oraz pismem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie drzewa (samosiejki) rosnącego na działce 91/18. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura, aby w sprawie udostępnienia wjazdu od ulicy Poniatowskiego wspólnie z Wydziałem Komunikacji i Transportu rozważyć możliwość oznakowania działki 91/18 znakiem zakazu parkowania lub innego rozwiązania (nie parkować lub droga dojazdowa). Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Pan Starosta przedstawiając w/w projekt uchwały udzielił głosu Pani Skarbnik, która wyjaśniła, że nowa ustawa o finansach publicznych zmienia profil prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Ponadto jak wyjaśnił Pani Skarbnik ustawa nakłada obowiązek podjęcia również uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, która przejmuje część tych zadań, które wcześniej były w tej uchwale. Do przedmiotowych projektów członkowie Zarządu nie wnieśli uwag jednogłośnie je zatwierdzając. Zarząd postanowił o przedłożeniu ich na kolejną sesję Rady Powiatu. c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego. Pan Starosta poinformował, że przedmiotowy projekt uchwały związany jest z udzieleniem pomocy finansowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego w wysokości 50.000,-zł w formie dotacji. d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego. Przedmiotowy projekt jak wyjaśnił Pan Starosta został przygotowany podobnie jak w/w w związku z udzieleniem pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego również w kwocie 50.000,-zł. Obie uchwały zostały przyjęte przez Zarząd i przedłożone pod obrady sesji Rady Powiatu. e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska. Pan Starosta wyjaśnił, że zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska Rada Powiatu w Kluczborku uchwala Powiatowy Program Ochrony Środowiska celem polityki ekologicznej Państwa. Ponadto Pan Starosta poinformował, że materiał ten jest bardzo obszerny i zostanie radnym przekazany na płycie CD. Przedmiotowy projekt został także zatwierdzony przez Zarząd i przedłożony pod obrady sesji Rady. Do punktu 6 porządku Następnie przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLIV/259/2010 z dnia 21 lipca 2010 r.- uchwałę postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Elżbiecie Gabryś – Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz Pani Jolancie Sado – Zastępcy Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do wykonywania zadań wynikających z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Pan Starosta wyjaśnił, że taka uchwała została już wcześniej podjęta, ale w jej treści nie został ujęty zapis mówiący o tym, że :,,Szczegółowy zakres pełnomocnictw stanowi załącznik nr 1 i nr 2 do uchwały. Członkowie Zarządu do przedmiotowego projektu nie wnieśli uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 151/442/2010 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Elżbiecie Gabryś – Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz Pani Jolancie Sado – Zastępcy Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do wykonywania zadań wynikających z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Kolejną sprawą jaką przedstawił Pan Starosta była prośba Ochotniczej Straży Pożarnej w Chudobie w sprawie sfinansowania zakupu motopompy pływającej NIAGARA 1. Zarząd Powiatu postanowił dofinansować zakup motopompy pływającej NIAGARA 1 dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Chudobie w kwocie 2.500,-zł. Powyższe środki będą pochodzić z rezerwy celowej budżetu powiatu. Następną sprawą było ponowne rozpatrzenie pisma Ochotnicza Straż Pożarna w Chocianowicach w sprawie dofinansowania zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach. Zarząd Powiatu zobowiązał się do dofinansowania w roku 2011 zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach w kwocie 30.000,-zł. Pan Starosta stwierdził, że środki te zostaną zapisane w przyszłorocznym budżecie. Członkowie Zarządu zapoznali się z kolejnym pismem przygotowanym na dzisiejsze posiedzenie. Pismo dotyczy jak wyjaśnił Pan Starosta konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego odnośnie wyboru procedury przetargowej. Przedmiotowe postępowanie dotyczyć ma :,,Usługi organizacji i przeprowadzenia szkoleń w ramach projektu Dobry Start”. Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego. Ponadto Zarząd uznał, aby ze względu na specyfikę zamówienia nie żądać zabezpieczenia oraz wadium. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 151 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
o powierzchni
w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego
w Kluczborku o wycięcie drzewa rosnącego na działce nr 91/18, (dot. prośby Pana Andrzeja Sypko o udostępnienie wjazdu od ulicy Poniatowskiego na działkę 91/17).
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2010/2011.
Ogólnokształcących
Szkolno-Wychowawczy
o powierzchni
w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego
w Kluczborku o wycięcie drzewa rosnącego na działce nr 91/18 oraz prośba Pana Andrzeja Sypko o udostępnienie wjazdu od ulicy Poniatowskiego na działkę 91/17).
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2010-08-20 09:49:07 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | (brak danych) |
Ostatnia zmiana: | 2010-08-20 14:38:05 |
Ilość wyświetleń: | 1675 |