Protokół Nr 146/2010

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 8 czerwca 2010 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy oświaty:

a/pismo Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie Programu Odkrywania Talentów ,,Poławiacze Pereł” 2010. 

3.Sprawy różne:

a/prośba Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach o dofinansowanie zakupu nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego w kwocie 30.000,-zł,

b/Aneks Nr 2 do Umowy nr FP/P.4026-1-10/10 na dotację wspierającą realizację zadań publicznych w obszarach kultury, kultury fizycznej i sportu w 2010 roku pomiędzy Zarządem Powiatu a Wołczyńskim Ośrodkiem Kultury,

c/Aneks Nr 5 do Porozumienia zawartego dnia 26.09.2006 r. w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej,

d/pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące podpisania Porozumienia w sprawie rozwiązania umowy z dnia 12 kwietnia 2010 r. oraz Protokołu na okoliczność zwrotu środków finansowych,

e/prośba Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie wystawienia pisemnej deklaracji formy rozliczenia szkody komunikacyjnej  nr 103.1033911 z polisy TUiR Allianz Polska w poj. VW transporter T-4 nr rej OKL 00467 stosownie do pisma  Maximus Broker z dnia 2.06.2010 r. 

f/wniosek Sołectwa Krasków dotyczący wstawienia krawężników wraz z wykonaniem odwodnienia z zastosowaniem studzienek przy drodze powiatowej w miejscowości Krasków od skrzyżowania w kierunku na Bogacicę tj.od posesji nr 129 do

4.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010r.  

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 27 maja 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 145/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

 

a/pismo Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie Programu Odkrywania Talentów ,,Poławiacze Pereł” 2010. 

Pan Starosta przedstawił zebranym ofertę złożoną przez Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, która zaprasza jednostki samorządu terytorialnego do włączenia się w piątą edycję projektu ,, Poławiacze Pereł” . W ramach tego projektu organizowane są letnie obozy naukowe, prowadzone przez kadrę uniwersytecką. Celem organizatorów jak poinformował Starosta jest pozyskanie ,,fundatorów”, gdzie w tym wypadku byłby nim nasz Powiat. Pozyskanie środków na ten cel pozwoliłoby na udział kilku uczniów w powyższym programie.

Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym Programem Odkrywania Talentów pn: ,,Poławiacze Talentów” organizowanym przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie jednakże  Powiat ze względu na brak środków finansowych w budżecie nie jest w stanie sfinansować kosztów udziału uczniów, który wynosi 2390,-zł na jednego uczestnika.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

 

a/prośba Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach o dofinansowanie zakupu nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego w kwocie 30.000,-zł.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach, w którym zwraca się z prośbą o dofinansowanie do zakupu nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego w kwocie 30.000,-zł.   

Zarząd Powiatu postanowił zwrócić się z pismem do Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach z zapytaniem jakiego rodzaju będzie to samochód ratowniczo-gaśniczy oraz czy będzie to auto nowe, czy używane.

Kwota wynikająca z dofinansowania wykazanego w piśmie łącznie ze środkami powiatu jeśli takie zostaną udzielone wynosi 130 tys. zł., cena średniego nowego samochodu ratowniczego wynosi 500-600 tys.zł. W związku z powyższym Zarząd Powiatu rozważy zasadność udzielenia dotacji w kontekście możliwości zakupu przedmiotowego samochodu.

Zarząd po otrzymaniu wyczerpującej informacji podejmie ostateczną decyzję w tej sprawie.

b/Aneks Nr 2 do Umowy nr FP/P.4026-1-10/10 na dotację wspierającą realizację zadań publicznych w obszarach kultury, kultury fizycznej i sportu w 2010 roku pomiędzy Zarządem Powiatu a Wołczyńskim Ośrodkiem Kultury.

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Aneksu Nr 2 do Umowy nr FP/P.4026-1-10/10. Pan Starosta wyjaśnił, że Aneks został przygotowany w związku ze zmianą wprowadzoną w

§ 3.1 w związku ze zmianą terminu wykonania zadania wynikającego z nowego harmonogramu. Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

c/Aneks Nr 5 do Porozumienia zawartego dnia 26.09.2006 r. w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej.

Starosta przedstawił Członkom Zarządu treść powyższego Aneksu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się wyraził zgodę na podpisanie Aneksu Nr 5 do Porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Mikołowskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie ponoszenia kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej.

Do podpisania powyższego Aneksu Nr 5 Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

d/pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące podpisania Porozumienia w sprawie rozwiązania umowy z dnia 12 kwietnia 2010 r. oraz Protokołu na okoliczność zwrotu środków finansowych.

Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że Porozumienie to dotyczy zwrotu środków finansowych w wysokości 2.000,00,-zł przez Rzymskokatolicką Parafię Najświętszego Pana Jezusa, które to Parafia otrzymała na organizację II Parafialnego Festynu Ekumenicznego pn: ,,Razem w różnorodności Katolicy, Protestanci, Żydzi oraz inne wyznania na ziemi kluczborskiej” , ale z nich nie skorzystała.

Zarząd Powiatu do podpisania Porozumienia numer FP/P.4026-1-1/10 w sprawie rozwiązania umowy upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty.

e/prośba Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie wystawienia pisemnej deklaracji formy rozliczenia szkody komunikacyjnej  nr 103.1033911 z polisy TUiR Allianz Polska w poj. VW transporter T-4 nr rej OKL 00467 stosownie do pisma  Maximus Broker z dnia 2.06.2010 r. 

Pan Sekretarz zabierając głos wyjaśnił, że samochód jest własnością powiatu i z tego powodu do rozliczenia szkody wymagane jest upoważnienie Zarządu do podpisania deklaracji.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę. 

f/wniosek Sołectwa Krasków dotyczący wstawienia krawężników wraz z wykonaniem odwodnienia z zastosowaniem studzienek przy drodze powiatowej w miejscowości Krasków od skrzyżowania w kierunku na Bogacicę od posesji nr 129 do 121 a.

Starosta przedstawił Członkom Zarządu wniosek Sołtysa z Kraskowa oraz kilkunastu mieszkańców w sprawie wykonania krawężników wraz z wykonaniem odwodnienia z zastosowaniem studzienek przy drodze powiatowej w miejscowości Krasków od skrzyżowania w kierunku na Bogacicę tj.od posesji nr 129 do 121 a.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił, że przeprowadzenie odwodnienia drogi i osadzenia krawężników jest niemożliwe ze względu na brak środków finansowych oraz konieczność przygotowania stosownej dokumentacji w tym zakresie.

Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do udzielenia odpowiedzi wnioskodawcom na przedmiotowe pismo po otrzymaniu stanowiska w sprawie od Burmistrza Kluczborka.

Przedmiotowy zakres robót może zostać wykonany w nowym roku budżetowym (2011 r.) po przygotowaniu wymaganej dokumentacji oraz uzyskaniu dofinansowania z Gminy Kluczbork, gdyż zakres prac obejmuje instalację urządzeń odprowadzających wody opadowe.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji z dnia 27 maja 2010r.  

Postanowiono:

1.      Uchwałę Nr XLIII/252/2010 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku-przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XLIII/253/2010 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego- przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XLIII/254/2010 w sprawie  zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2009 rok- przekazać Skarbnikowi Powiatu,

4.      Uchwałę Nr XLIII/255/2010 w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny Powiatu Kluczborskiego oraz jego jednostek organizacyjnych- przekazać Skarbnikowi Powiatu,

5.      Uchwałę Nr XLIII/256/2010 w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą „Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu-przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

6.      Uchwałę Nr XLIII/257/2010 w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji z działalności jednostki za okres od 1 stycznia 2009 r.
do 10 marca 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji zakres od 1 stycznia 2009 r. do 10 marca 2009 r.-przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz Skarbnikowi Powiatu,

7.      Uchwałę Nr XLIII/258/2010 w sprawie przyjęcia sprawozdania p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 11 marca do 31 grudnia 2009 r.- przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz Skarbnikowi Powiatu.

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił zebranym prośbę Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju wsi Kuniów dotyczącą pomocy finansowej w sprawie organizacji półkolonii dla dzieci i młodzieży, które odbędą się w dniach 12-23 lipca 2010 r. na terenie Wiejskiego Domu Kultury w Kuniowie.    

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że Stowarzyszenie, które jest organizatorem półkolonii oraz organizacją pożytku publicznego o dofinansowanie w ramach dotacji celowych powinno ubiegać się o środki poprzez ogłaszane przez samorząd konkursy.

Samorząd powiatowy organizuje własne półkolonie za pośrednictwem Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku i ponosi koszty z tym związane w ramach akcji letniej, dofinansowuje szereg imprez i wyjazdów dzieci i młodzieży na terenie powiatu w ramach środków udzielanych jako dotacje celowe.        

Zarząd Powiatu doceniając inicjatywę organizacji półkolonii dla dzieci i młodzieży szkolnej na terenie Domu Kultury w Kuniowie postanowił sfinansować koszty przejazdu na wycieczkę dzieci do Aquaparku w Tarnowskich Górach przy wykorzystaniu autokaru PKS w Kluczborku.  W sprawie szczegółowych uzgodnień Zarząd proponuje, aby Stowarzyszenie  kontaktowało się z Referatem Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury .

Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z opinią Kuratorium Oświaty w Opolu dotyczącą Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

W opinii tej jak stwierdził Pan Starosta Kuratorium Oświaty skupiło się głównie na uczniach.

Odniesiono się także do pism pracowników dotyczących mobbingu, nadużywania stanowiska uznając, że tego typu sprawami zajmuje się Państwowa Inspekcja Pracy oraz Sąd Pracy.

Pan Starosta również stwierdził, że Kuratorium Oświaty zleciło przeprowadzenie kontroli w powyższej jednostce.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że po ustaleniach jakie zostały podjęte na posiedzeniu Zarządu w dniu 27 maja 2010 r., które dotyczyły zmiany arkusza organizacyjnego
Pan Dyrektor ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dokonał zmiany w/w arkusza.

Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z przesłaną opinią Kuratorium Oświaty uznali, że Zarząd powróci do decyzji w powyższej sprawie po ustaleniach z przeprowadzonej przez Kuratorium Oświaty w Opolu kontroli.

Maciej Tomaszczyk zwrócił się z zapytaniem czy w związku z zaproszeniem do Byczyny na Dożynki Gminne Ukraińskiego Zespołu Tańca ,,Rozynka” z Kozova, czy byłaby możliwość, zagospodarowania im czasu na dalszy czas pobytu oraz, aby zespół ten wystąpił również na Dożynkach Powiatowych.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił rozważyć ewentualny udział delegacji w Dożynkach Powiatowych.    

Następnie Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2010 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 22.791,- zł .

Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego

i są one przeznaczone na pokrycie kosztów przejazdu oraz zagospodarowanie i bieżące utrzymanie repatriantów.

Radna Otylia Skoczylas poruszyła problem ubytków w nawierzchni w Gminie Lasowice Wielkie w kierunku Lasowic Małych i Chocianowicach oraz koszenia poboczy.

Pan Starosta zabierając głos wyjaśnił, że prace będą wykonywane systematycznie, gdyż nie można wykonać wszystkiego w jednym czasie ze względu na brak tak dużej ilości sprzętu oraz ludzi.

Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z projektem uchwały w sprawie powołania Komisji ds.ustalania szkód i szacowania strat powstałych na drogach powiatowych spowodowanych przez powódź w maju 2010 roku.

Pan Starosta wyjaśnił, że do zadań w/w Komisji będzie należało dokonanie szacowania szkód powodziowych, sporządzenie wykazu dróg na których powstały szkody, wyliczenie szkód powstałych na drogach powiatowych.

Członkowie do projektu nie wnieśli uwag jednogłośnie zatwierdzając uchwałę

Nr 146/420/2010 w przedmiotowej sprawie.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 146 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk