Protokół Nr 21/2010
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 12 kwietnia
2010 roku.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Wanda Słabosz
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Zaopiniowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego
za 2009 rok:
a/omówienie sprawozdania przez Skarbnika Powiatu (sprawozdanie w załączeniu),
b/analiza dokumentów źródłowych,
3.Opracowanie i głosowanie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2
Przewodniczący Komisji udzielił głosu Pani Skarbnik, która omówiła roczne sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2009 rok. Pani Skarbnik poinformowała, że dochody budżetu zostały wykonane na poziomie 55.427.547,61 zł. co stanowi 97,44% założonego planu. Jeżeli chodzi o wykonanie wydatków to na planowane 61.557.835,-zł. wykonano 59.852.675,40 zł, co stanowi 97,22% wykonania planu wydatków. Przychody budżetu powiatu kluczborskiego na 2009 rok wynosiły planowo 9.374.779,-zł.,
z czego wykonano 9.125.707,03 zł., co stanowi 97,34% ich planowanej wielkości. Rozchody zostały wykonane w 100%, na planowane 4.700.580,- zł. wykonano 4.700.579,24. Wydatki inwestycyjne zostały wykonane w kwocie 7.226.074,96 zł. na planowane 8.015.925,-zł., co stanowi ogółem 12% w skali całego budżetu. Wydatki remontowe budżetu powiatu kluczborskiego za 2009 rok stanowią 6% w skali całego budżetu. Ogółem na poprawę stanu nieruchomości powiatowych czyli na inwestycje i remonty dotyczące nieruchomości przeznaczono 18% całego budżetu. Ponadto Pani Skarbnik powiedziała, że powiat kluczborski pozyskał ze środków zewnętrznych z różnych programów pomocowych kwotę 3.069.312,-zł. Następnie Pani Skarbnik poinformowała, że zadłużenie powiatu na dzień
31 grudnia 2009 roku wynosi 32.125.707,-zł., z tytułu podjętych kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych.
Kolejno Pani Skarbnik powiedziała, że wydatki poniesione zostały na wynagrodzenia
i pochodne w kwocie 25.025.931,29,- zł. co stanowi 42% , wydatki na obsługę długu to
1.952.267,31,- zł, co stanowi 3% ogółu wydatków. Dotacje udzielone z budżetu na szkoły niepubliczne, dla samorządów współfinansując zadania dotyczące remontów dróg, dla innych samorządów na rodziny zastępcze i dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, dofinansowanie różnych stowarzyszeń i innych podmiotów pożytku publicznego, ogółem jest to kwota 937.7765,49,- zł, co stanowi około 2% całego budżetu. Ponadto na utrzymanie bieżące jednostek powiatowych wydatkowana została kwota 21.617.581,87,- zł co stanowi
36 % budżetu po stronie wydatków. Pani Skarbnik powiedziała, że dochody zostały wykonane w 99%, z czego 99,57% to są dochody, które zostały wypracowane przez jednostki powiatu oraz dochody własne powiatu. Subwencje wykonane zostały w 100%, na planowane 27.821.198,-zł tyle samo subwencji otrzymano. Jeżeli chodzi o udziały w podatkach to na planowane 6.711.962,- zł otrzymano 6.145.292,65,- zł. to jest wykonanie w wysokości
91,56 %. Ponadto z dotacji otrzymanych na zadania zlecone na kwotę 5.896.423,- zł otrzymano dotację w wysokości 5.827.363,65,- zł, jeżeli chodzi o dotację na realizację zadań własnych powiatu oraz dotacje otrzymane na podstawie porozumień to na planowane 8.445.035,- zł otrzymano 7.658.858,47,- zł, co stanowi ich realizację w 90,695 %. Przewodniczący Komisji zapytał o wykonanie dochodów z wydziału komunikacji. Pani Skarbnik powiedziała, że wykonanie dochodów z komunikacji na planowane 1.175.940,-zł wykonano 1.196.525,79,- zł, co daje 101 % wykonania, do tego planu, który wcześniej został zmniejszony. Radny Mirosław Misiak zapytał o zadłużenie powiatu. Obecne zadłużenie stanowi około 46,5%, gdzie zadłużenie dopuszczalne to 60%. W związku ze zmianą ustawy Prawo finansów publicznych trzeba będzie przebudować budżet, w chwili obecnej kredyt będzie można zaciągnąć jedynie na inwestycje. Kolejno Pani Skarbnik omówiła sprawozdanie p.o. Dyrektora SPZOZ Kluczbork za IV kwartał 2009 roku. W/w sprawozdanie zawiera stan prawny jednostki, obecny stan zatrudnienia, czynności podejmowane w okresie obejmującym sprawozdanie oraz sprawy sądowe i toczące się postępowania administracyjne.
Ad.3.
Komisja Rewizyjna pozytywnie oceniła sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu za rok 2009 nie stwierdzając nieprawidłowości.
Członkowie komisji podsumowując dyskusję sporządzili wniosek /pismo
Nr OR/RP.KH.0053-5/10/K. Rew/ z dnia 14 kwietnia 2010 r. w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku w składzie:
- Piotr Pośpiech – Przewodniczący,
- Mieczysław Czapliński – Wiceprzewodniczący,
- Otylia Skoczylas – Członek,
- Maciej Tomaszczyk – Członek
W obecności 5 członków Komisji Rewizyjnej Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie powyższy wniosek.
Komisja 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i przy 2 głosach wstrzymujących się przyjęła wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2009 rok.
Wniosek niniejszy zostanie przekazany Radzie Powiatu w Kluczborku na najbliższej sesji,
a także do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w celu wydania opinii.
Ad.4
Nie było żadnych wolnych wniosków.
Ad.5
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji Rewizyjnej podziękował wszystkim zebranym za udział w posiedzeniu i zamknął dzisiejsze posiedzenie. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Paweł Prochota
Protokołowała
Katarzyna Hołdys