Protokół 34/2010

 

z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu
w Kluczborku w dniu 19 marca 2010 roku.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

2. Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony

                                         Środowiska i Leśnictwa Starostwa

                                         Powiatowego w Kluczborku,

3. Marcin Ziółkowski – Kierownik Oddziału Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w  Kluczborku.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Funkcjonowanie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, informacja
    o dopłatach dla rolnictwa.
  3. Analiza materiałów na XLI sesję Rady Powiatu w dniu 25.03.2010 r.
  4. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2010 rok.
  5. Wolne wnioski.
  6. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1

 

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek posiedzenia. Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

 

Przewodniczący Komisji oddał głos panu Marcinowi Ziółkowskiemu – Naczelnikowi Wydziału Działań Społecznych i Środowiskowych oraz Płatności Bezpośrednich. Pan Marcin Ziółkowski przedstawił bieżące informacje dotyczące funkcjonowania Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Kluczborku oraz informacje na temat dopłat bezpośrednich dla rolników. Pan Marcin Ziółkowski poinformował, że w 2009 roku
w powiecie kluczborskim wypłacono z dopłaty bezpośrednie oraz dopłaty uzupełniające, płatności zwierzęce oraz płatności cukrowe na 2300 beneficjentów udało się wypłacić 41 mln. zł.,  na konta rolników przelano już około 90%, do końca marca zostanie wypłacona reszta pieniędzy. Natomiast z  programów rolno-środowiskowych na 2009 rok wypłacono 3 345 000 zł. Następnie pan Marcin Ziółkowski opisał program pomocowy agencji dotyczący pomocy
na podniesienie produkcji gospodarstw rolniczych. Na naszym terenie była to płatność wypłacana prze okres 5 lat w postaci premii. Ogłoszono dwa nabory, w pierwszym złożono  190 wniosków, w drugim 69 wniosków. Jednak niewielki procent tych wniosków został zrealizowany, w związku z czym Agencja musiała zrezygnować z tego programu, gdyż jak się okazało pieniądze nie służyły w tym wypadku do poprawy tych gospodarstw. Wokół tego jest duże zamieszanie, gdyż były to najłatwiejsze pieniądze do pozyskania przez rolników, jednak mijały się z celem. Obecnie, wszystko opiera się na zwrocie poniesionych kosztów, najpierw trzeba zainwestować w gospodarstwo a potem można starać się o zwrot poniesionych kosztów. Obecnie w pierwszej kolejności, w kwietniu, będą przyjmowane wnioski
od rolników prowadzących dodatkową działalność gospodarczą, na uruchomienie nowych miejsc pracy. Od maja mają być uruchomione renty strukturalne, jednak nie wiadomo jeszcze jak to będzie wyglądało. Zainteresowanie rentami strukturalnymi jest olbrzymie.
Na dzień dzisiejszy przyjmowane są wnioski obszarowe, już jest ponad 100 wniosków złożonych, oprócz tego przyjmowane są wnioski rolno-środowiskowe. Przewodniczący Komisji zapytał, czy poziom dopłat bezpośrednich będzie większy w przyszłym roku. Pan Marcin Ziółkowski odpowiedział, że co roku poziom ten jest zwiększany w ten sposób, aby
w 2013 roku dojść do poziomu takiego jak jest we Francji czy Niemczech. W tej chwili mamy w Polsce 80 % stawki europejskiej. Ponadto od tego roku skończyły się płatności energetyczne. Przewodniczący Komisji podziękował panu Maciejowi Ziółkowskiemu
za przybycie i przedstawienie informacji na temat dopłat bezpośrednich dla rolników w roku 2010.

 

Ad.3

 

Przewodniczący Komisji przystąpił do analizy materiałów na  XLI sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Głos zabrała pani Skarbnik, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Wprowadzone zostały zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 6.395.540,-zł. Ponadto zmniejszono dochody z tytułu wcześniej wprowadzonej kwoty dotacji na zakup taboru autobusowego, w związku z tym, że wniosek na realizację zadania inwestycyjnego
pn. „Rozwój kluczborskiego transportu miejskiego poprzez zakup taboru autobusowego” został rozpatrzony negatywnie. Nabór wniosków dotyczy zakupu autobusów dla komunikacji miejskiej a PKS obsługujący Powiat Kluczborski nie spełnia warunków komunikacji miejskiej. Ponadto zmniejsza się dochody w związku z przesunięciem terminu realizacji zadania pn: „Wsparcie rozwoju gospodarki  w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji”. Zmniejsza się dochody z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej  o kwotę 219.670,- zł. dla jednostek samorządu terytorialnego w związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4-4820 /53/2010. Ponadto  zmniejszono dochody w związku z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 16.02.2010 r. syg. FB.I-UP-3011-7/10  w sprawie ustalenia ostatecznych kwot dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej, zadania inspekcji straży, dotacji na realizację zadań własnych realizowanych przez Powiat o kwotę 300.000,-zł. oraz o kwotę 2.000,- zł na tzw. zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności, natomiast zwiększył o kwotę 12.000,-zł na wydatki bieżące Domu Pomocy Społecznej. Ponadto wprowadzono do budżetu kwotę 7.775,- zł. w związku z ostatecznym rozliczeniem Funduszu Ochrony Środowiska, który funkcjonował w Powiecie Kluczborskim, a od
1 stycznia w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 listopada 2009 roku o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 215, poz. 1664) jego przychody stały się dochodami budżetu powiatu. Zmianie ulega plan wydatków w związku z wnioskami złożonymi przez jednostki organizacyjne powiatu oraz koniecznością realizacji zadań wprowadzonych niniejszą uchwałą. W wykazie zadań remontowych zaktualizowany został załącznik zmniejszając środki na zadaniu „Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna- Bogacica – Jasienie”, przenosząc środki na następujące zadania remontowe realizowane przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku: opracowanie dokumentacji projektowej na remont drogi Nr 13260 Stare Olesno- Jasienie, opracowanie dokumentacji projektowej na remont drogi Nr 1330o Chudoba - Zagwiździe. Ponadto zostały zwiększone środki na zadaniu pn. „Remont dróg powiatowych – cząstkowe masą na gorąco”. W wykazie zadań inwestycyjnych realizowanych w 2010 roku zmniejszono środki na zadaniu pn. „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji”. Zrezygnowano także z zadania „Rozwój kluczborskiego transportu miejskiego poprzez zakup taboru autobusowego”. Ponadto zmieniono nazwę zadania „Zakup samochodu i sprzętu specjalistycznego” na nazwę „Ochrona szlaków komunikacyjnych w powiecie kluczborskim przed zagrożeniami
i skutkami katastrof drogowych poprzez zakup sprzętu i środków transportu dla PSP
w Kluczborku”. Ponadto zaktualizowano załącznik dot. limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne poprzez zmniejszenie środków na zadaniu inwestycyjnym „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji”, wprowadzono także nowe zadanie inwestycyjne, które będzie realizowane w latach 2011-2012 pn. „Budowa sieci światłowodowej dla gminy Kluczbork”. Następnie Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania nad w/w projektem uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Następnie pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących finansowania dokształcania teoretycznego uczniów zasadniczych szkół zawodowych. Powiat Kluczborski realizuje poprzez Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku zadanie dokształcania uczniów zasadniczych szkół zawodowych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych. Aby było to możliwe pomiędzy JST zawierane są porozumienia, w których określane są ogólne warunki finansowania dokształcania uczniów. Powyższa uchwała daje też upoważnienie dyrektorowi Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku do podpisywania umów bezpośrednio ze szkołami, z których kierowani są do dokształcania uczniowie a których organy prowadzące wymagają takich umów mimo istnienia porozumienia. W głosowaniu wszyscy członkowie Komisji opowiedzieli się za przyjęciem w/w projektu uchwały. Kolejno został przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010. Zgodnie z treścią art.35a ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w 2006r został opracowany Powiatowy  program działań na rzecz osób niepełnosprawnych na lata 2006-2010. Celem Programu jest zwiększenie udziału osób niepełnosprawnych w życiu społecznymi gospodarczym Powiatu Kluczborskiego poprzez wyrównywanie ich szans w korzystaniu z praw i obowiązków, jakie przysługują pozostałym obywatelom. Program jest zarazem niezbędnym dokumentem w skutecznym pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych pochodzących z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz z funduszy europejskich. Program realizowany będzie poprzez poszczególne cele operacyjne, zaangażowane będą przy jego realizacji wszystkie samorządy gminne oraz podległe im jednostki zajmujące się problematyką osób niepełnosprawnych a także wspierające je lokalne  organizacje pozarządowe. W związku
z tym, że program realizowany będzie w latach  2006-2010 niektóre działania trudno ująć
w konkretne projekty, nie wszyscy jego realizatorzy mogli wskazać konkretne rozwiązania na tak długi okres, aby jednak nie ograniczać możliwości skorzystania z dofinansowania przy ich realizacji ujęto je w sposób ogólny, ramowy. Natomiast pozostałe wskazane przez projektodawców działania ujęto jako konkretne projekty. Zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą są jego aktualizacją i dotyczą następujących projektów: likwidacji barier w zakresie umożliwienia osobom niepełnosprawnym poruszania się komunikowania w Zespole Szkół  Gimnazjalnych, Licealno - Technicznych  i Zawodowych w Byczynie,  Publicznej Szkole Podstawowej w Bogacicy, Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św. Ojca Pio oraz likwidacji barier transportowych poprzez zakup: mikrobusu 9 –cio miejscowego dla Gminy Byczyna, mikrobusu 9 –cio miejscowego przez Caritas Rejon Kluczbork na  potrzeby WTZ
w Kluczborku, 2 mikrobusów dla Gminy Kluczbork. Samorządy gminne oraz inne uprawnione  jednostki  zgłosiły planowane na najbliższe lata  zadania oraz przedsięwzięcia, które nie zostały wcześniej ujęte w programie. Wprowadzona w ten sposób bieżąca aktualizacja programu umożliwi w sposób pełny i celowy wykorzystanie dodatkowych funduszy w celu poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych. Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania nad w/w projektem uchwały. Projekt został przyjęty jednogłośnie. Kolejno omówiono projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok. 
W lutym bieżącego roku Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2010, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz.U. z 2008 r. Nr 14, poz.92 z późn. zm. ). Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  samorządom wojewódzkim i powiatowym (Dz. U. Nr 88, poz. 808 z późn. zm.) Na podstawie art. 48 ust. 1, pkt. 1 ustawy o rehabilitacji (…) środki przypadające wg. algorytmu przekazywane są samorządom powiatowym na realizację określonych zadań lub rodzajów zadań. Ze środków PFRON mogą być finansowane następujące zadania samorządu powiatowego: z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych: finansowanie wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy określone w ustawie
o promocji w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako poszukujące pracy nie pozostające w zatrudnieniu, udzielenie osobom niepełnosprawnym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu
do spółdzielni socjalnej, udzielenie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego na kontynuowanie działalności gospodarczej lub na prowadzenie własnego albo dzierżawionego gospodarstwa rolnego, dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę  w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osób na nich zatrudnionych oraz rozpoznaniem przez służby medycyny pracy tych potrzeb, dokonywanie zwrotu kosztów zatrudniania pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy, dokonywanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej, finansowanie kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnym, dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenie    zatrudnionych osób niepełnosprawnych, z zakresu rehabilitacji społecznej określone w art. 35a ust. 1, pkt 7 i 8 ustawy: dofinansowanie kosztów tworzenia
i działania warsztatów terapii zajęciowej, dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku
 z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych, dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów, oraz  zadania zlecone zgodnie
z art. 36. Po rozpoznaniu potrzeb proponuje się następujący podział środków finansowych:

Rehabilitacja zawodowa : 85.000,-zł. przeznaczyć na zadania realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy, Rehabilitacja społeczna – zadania realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 443.880,-zł – dofinansowane kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej, 347.461,-zł. – dofinansowanie: likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych 100.204,-zł. - sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych 5.554,-zł. - zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom    niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów – 136.944,-zł., uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych – 104.759,-zł. Łącznie  na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w 2010 roku przeznacza się kwotę  876.341,-zł. Wszyscy członkowie opowiedzieli się za przyjęciem w/w projektu uchwały. Kolejno pani Skarbnik przedstawiła  projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVIII/163/2008 z dnia 19.12.2008 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
 w Kluczborku. W związku ze zmianami przepisów prawa, które narzuciły na jst nowe zadania oraz konieczność określenia sposobu ich realizacji konieczne było dokonanie zmian
w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Członkowie Komisji w głosowaniu przyjęli jednogłośnie w/w projekt uchwały. Następnie pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego do Stowarzyszenia o nazwie „Opolski Mikro Fundusz Poręczeń na Rzecz Rozwoju Gospodarki Społecznej”  z  siedzibą w Opolu. Problematyka finansowania podmiotów gospodarki społecznej stanowi jeden z trudniejszych i skomplikowanych elementów funkcjonowania tego sektora. Podmioty gospodarki społecznej w swojej działalności kierują się zasadą not for profit. Prymat celu społecznego nad ekonomicznym sprawia, że w zasadzie nie mają możliwości korzystania z instrumentów finansowych dostępnych na rynku, a używane przez instytucje finansowe wskaźniki sprawności działania koncentrują się przede wszystkim na efektywności działalności gospodarczej. Wydaje się,
iż źródeł finansowania podobnych instrumentów należy poszukiwać po stronie instytucji publicznych. Wyrażenie zgody na utworzenie Stowarzyszenia daje szansę podmiotom gospodarki społecznej funkcjonującym w Powiecie Kluczborskim na rozwój swojej działalności. Radni do w/w projektu nie wnieśli uwag, projekt został przyjęty jednogłośnie. Kolejnym projektem uchwały jest projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidację działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup.
Zarząd Województwa Opolskiego zwrócił się,
w oparciu o art. 42 ust. 2 i 3 ustawy z  dnia  30  sierpnia  19991r. o zakładach  opieki zdrowotnej  (Dz. U. z 2007r.  Nr  14,  poz. 89 z późn. zm.), do Rady Powiatu w Kluczborku
z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidację działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup. Na podstawie art. 18 pkt 19 lit.f
i art. 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.) podejmowanie uchwał w sprawach przekształcania  wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych należy do wyłącznej właściwości sejmiku województwa. Przekształcenie poprzez likwidację działalności medycznej  Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup polega na likwidacji następujących jednostek organizacyjnych: Pododdziału Pulmonologii Alergologicznej w Szpitalu w Kup oraz Izby Przyjęć w Szpitalu w Pokoju. Rada Społeczna działająca przy Samodzielnym Publicznym Zespole Szpitali  Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup będąca organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu, który utworzył zakład opieki zdrowotnej w drodze uchwały Nr 16/ 2009 z dnia
1 października 2009 r. wyraziła pozytywną opinię w sprawie likwidacji powyżej wyszczególnionych jednostek organizacyjnych szpitala. Świadczenia zdrowotne w zakresie likwidowanych jednostek organizacyjnych szpitala przejęły inne komórki organizacyjne szpitala. Szczegółowe uzasadnienie o sposobie dalszego, nieprzerwanego  udzielania świadczeń, bez istotnego ograniczenia ich dostępności zostało zawarte w uzasadnieniu do projektu uchwały Zarządu Województwa Opolskiego (załącznik Nr 1 do projektu niniejszej uchwały). Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania nad w/w projektem uchwały. Projekt został przyjęty pięcioma głosami za i jednym wstrzymującym się. Kolejno pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie
wystąpienia do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o zbadanie zgodności z Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej wybranych przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej.  
W związku z wydaniem przez Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie
w dniu 10 marca 2009 roku wyroku w sprawie o sygn. akt II OSK 1623/08 w przedmiocie oddalenia skargi kasacyjnej od wyroku WSA w Opolu z dn. 27 marca 2008r. sygn. akt II SA/Op 77/08 w przedmiocie zakładu opieki zdrowotnej, Rada Powiatu uchwałą
Nr XXXII/193/2009 z dn. 28 maja 2009r. postanowiła o wniesieniu skargi konstytucyjnej do Trybunału Konstytucyjnego na niektóre zapisy ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.

W międzyczasie powzięto wiadomość, że każdy samorząd terytorialny może również składać wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie różnych aktów prawnych jak i z nich wybranych przepisów co do zgodności z konstytucją. W tej sytuacji uzasadnionym działaniem jest złożenie przedmiotowego wniosku w sprawie ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej. Dwutorowe działanie może przyczynić się do szybszego sfinalizowania sprawy, co pozwoliłoby na skorzystanie z pieniędzy na oddłużenie SP ZOZ
z tzw. planu „B”. W/w projekt został przyjęty jednogłośnie przez członków Komisji. Następnie pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pani Danuty Łozickiej na Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku wraz ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej w przedmiotowej sprawie.

 

Ad.4

Przewodniczący Komisji przystąpił do analizy planu pracy Komisji na 2010 rok. W/w plan został przyjęty jednogłośnie. Plan pracy znajduje się w aktach Komisji, teczka nr RP/K.Rol.-0051.

 

Ad.5

Nie zgłoszono żadnych wolnych wniosków.

 

Ad.4

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim członkom za udział i zamknął dzisiejsze posiedzenie.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Przewodniczący Komisji

 

   Władysław Zawadzki

 

   Protokołowała                                                                                                                                                      

Katarzyna Hołdys