Zarządzenie Nr 44/2009
Starosty Kluczborskiego
z dnia 25 września 2009r.
w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) oraz instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Kluczborku wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 15/2007 z dnia 30 marca 2007r.
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku budżetowym 2009 i w latach następnych.
§ 1 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych należy przeprowadzić metoda potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31.12.2009r.
2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r.
§ 2 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31.12.2009r., które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnych wartości tych składników).
2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r.
§ 3 Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie wg załączonych pól spisowych.
§ 4 Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego:
- na dzień 30.11.2009r. dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, który ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych i ewidencji pozaksięgowej,
- na dzień 31.12.2009r. składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie,
§ 5 1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metoda spisu z matury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia 31.01.2010r.
2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego.
§ 6 Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję inwentaryzacyjną w składzie:
1) Janusz Kuliberda – przewodniczący
2) Robert Świerczek- członek
3) Norbert Barcz – członek
2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury w 2009 roku powołuję zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
Zespół Nr I
IV. Katarzyna Urgacz
V. Tomasz Rakoczy
Zespół Nr II
6. Magdalena Godzwon
7. Edyta Mrugała-Konstanciuk
Zespół Nr III
1. Regina Pilot
2. Halina Kalis
Zespół Nr IV
- Małgorzata Noga
- Anna Matuszewska
§ 7 decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa.
§ 8 Traci moc Zarządzenie Starosty Kluczborskiego Nr 27/05 z dnia 29 września 2005r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.
§ 8 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 44/2009
Starosty Kluczborskiego
z dnia 25września 2009r.
Wykaz pól spisowych
Zespół spisowy Nr 1
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
- Ewidencja gruntów,
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji,
- Wydział Komunikacji,
- Korytarz na parterze.
Zespół spisowy Nr 2
- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa
- Wydział Edukacji i Sportu,
- Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu,
- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
- Zespół Radców Prawnych,
- toalety,
- Korytarz na III piętrze.
Zespół spisowy Nr 3
- Referat Promocji Powiatu,
- Punkt Informacji Europejskiej,
- Samodzielne Stanowisko ds. ochrony zabytków,
- Pomieszczenie centrali telefonicznej,
- Pomieszczenia Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
- Pomieszczenia Informatyka
- Pomieszczenia SP ZOZ, gospodarcze i sala, toalety.
- Korytarz na IV piętrze.
Zespół spisowy Nr 4
- Wydział Budownictwa,
- Wydział Organizacyjny,
- Pomieszczenie Głównego Specjlaisty ds. Kadr,
- Pomieszczenie Samodzilenego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego,
- Wydział Finansowy,
- Gabinety Starostów i Gabinet Sekretarza, Sekretariat, pomieszczenie gospodarcze,
toalety,
- Korytarz na II piętrze.