Zarządzenie Nr 44/2009

Starosty Kluczborskiego

z dnia 25 września 2009r.

 

 

w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku

 

 

        Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) oraz instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Kluczborku wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 15/2007 z dnia 30 marca 2007r.

 

Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku budżetowym 2009 i w latach następnych.

 

§ 1 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych należy przeprowadzić metoda potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej  na dzień 31.12.2009r.

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r.

 

§ 2 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31.12.2009r., które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnych wartości tych składników).

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r.

 

§  3 Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie wg załączonych pól spisowych.

 

§  4   Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego:

- na dzień 30.11.2009r. dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, który ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych i ewidencji pozaksięgowej,

- na dzień 31.12.2009r. składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie,

 

§ 5 1. Sporządzenie  i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metoda spisu z matury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia 31.01.2010r.

2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego.

 

§ 6 Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję inwentaryzacyjną w składzie:

1)  Janusz Kuliberda – przewodniczący

2)  Robert Świerczek- członek

3)  Norbert Barcz – członek

2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury w 2009 roku powołuję zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

Zespół Nr I

 

IV.  Katarzyna Urgacz

V.     Tomasz Rakoczy

 

Zespół Nr II

 

6.     Magdalena Godzwon

7.     Edyta Mrugała-Konstanciuk

 

Zespół Nr III

 

1.      Regina Pilot

2.      Halina Kalis

 

Zespół Nr IV

 

  1. Małgorzata Noga
  2. Anna Matuszewska

 

§ 7 decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa.

 

§ 8 Traci moc Zarządzenie Starosty Kluczborskiego Nr 27/05 z dnia 29 września 2005r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.

 

§ 8 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Załącznik Nr 1

                                                                                                 do zarządzenia Nr 44/2009

                                                                                                  Starosty Kluczborskiego

                                                                                                  z dnia 25września 2009r.

 

 

Wykaz pól spisowych

 

 

 

 

Zespół spisowy Nr 1

 

- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,

- Ewidencja gruntów,

- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji,

- Wydział Komunikacji,

- Korytarz na parterze.

 

Zespół spisowy Nr 2

 

- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa

- Wydział Edukacji i Sportu,

- Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu,

- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

- Zespół Radców Prawnych,

- toalety,

- Korytarz na III piętrze.

 

Zespół spisowy Nr 3

 

- Referat Promocji Powiatu,

- Punkt Informacji Europejskiej,

- Samodzielne Stanowisko ds. ochrony zabytków,

- Pomieszczenie centrali telefonicznej,

- Pomieszczenia Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

- Pomieszczenia Informatyka

- Pomieszczenia SP ZOZ, gospodarcze i sala, toalety.

- Korytarz na IV piętrze.

 

 Zespół spisowy Nr 4

 

- Wydział Budownictwa,

- Wydział Organizacyjny,
- Pomieszczenie Głównego Specjlaisty ds. Kadr,
- Pomieszczenie Samodzilenego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego, 

- Wydział Finansowy,

- Gabinety Starostów i Gabinet Sekretarza, Sekretariat, pomieszczenie gospodarcze,  

  toalety,

- Korytarz na II piętrze.