Protokół Nr 26/2009
ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, Komisji ds. Wsi, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, Komisji Oświaty , Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 23 września 2009 r.
Przewodniczyli Przewodniczący poszczególnych komisji.
Lista obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 24 września 2009 r.
3.Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 r.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1.
Przewodniczący Komisji otworzyli posiedzenie, powitali wszystkich zebranych i przedstawili porządek dzisiejszego posiedzenia. Członkowie wszystkich komisji do porządku nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2.
Następnie członkowie komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję Rady Powiatu w dniu 24.09.2009 r.
Powyższe materiały zawierają projekty uchwał w następujących sprawach:
- zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok
- zmiany Uchwały Nr XIX/101/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
- wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.
- ponowne przyjęcie stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego przeprowadzenia przebudowy drogi krajowej Nr 45 na odcinku : Kluczbork ul. Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna.
- zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr 1336 O Wołczyn – Biskupice” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011.
- zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr 1319 O Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011.
Do projektów uchwał nie wniesiono żadnych uwag.
Członkowie komisji zapoznali się również ze złożonym przez Pana Ireneusza Piotrowiaka w dniu 7 września 2009r. do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku wezwaniem do usunięcia naruszeń prawa w Uchwale Rady Powiatu Nr XXXV/202/2009 z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie rozpatrzenia skarg Pana Ireneusza Piotrowiaka na Starostę Kluczborskiego. Do przedmiotowego pisma została załączona odpowiedź przygotowana przez Starostę Kluczborskiego.
Członkom Komisji zostało przedstawione także sprawozdanie z realizacji „Planu gospodarki odpadami dla Powiatu Kluczborskiego na lata 2004 – 2007 wraz z perspektywą za okres od 01 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2008 roku.” Przedmiotowe sprawozdanie radni otrzymali na płycie CD ze względu na obszerność materiału (sprawozdanie w formie papierowej jest dostępne w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa).
Kolejno członkowie komisji zapoznali się ze sprawozdaniem Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 06.08.2009 r. do 31.08.2009 r.
Ad.3.
Członkowie komisji zapoznali się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009r.
Powyższe sprawozdanie zawiera:
- wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku,
- wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku,
-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonanych przez Powiat za I półrocze 2009 roku,
- wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009roku,
- zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku,
- zestawienie wydatków remontowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku,
- zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych,
- zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego,
- zestawienie dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu,
- informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego,
- informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,
- informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach,
- informację o zrealizowanych dochodach i przychodach,
- informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach.
Ad.4
Członkowie poszczególnych komisji udali się do jednostek oświatowych powiatu, w których prowadzone są inwestycje /szczegółowa prezentacja o inwestycjach zrealizowanych
i realizowanych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego stanowi załącznik do protokołu/.
Członkowie wszystkich komisji mieli również okazję zapoznać się z inwestycjami prowadzonymi na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Ad.5.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Przewodniczący Komisji podziękowali wszystkim zebranym za udział i zamknęli dzisiejsze wspólne posiedzenie.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Robert Wietrzyk
Protokołowała
Anna Dąbek