Zarządzenie Nr 68/2008
Starosty Kluczborskiego
Z dnia 31 grudnia 2008r.
w sprawie wprowadzenia dodatkowych zapisów w polityce rachunkowości Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz zasad rozliczania Programów Operacyjnych Kapitał Ludzki w związku z podpisywaniem umów ramowych o dofinansowywanie projektów systemowych w ramach Programów Operacyjnych Kapitał Ludzki współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego
Na podstawie: art.4 i art. 10 ust 2 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm. ) w związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 15 kwietnia 2008r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2008r. Nr 72 poz. 422) i szczególnych ustaleń zawartych w art. 17 ustawy o finansach publicznych ( Dz. U. z 2002r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2006r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781) zmienionego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 23 stycznia 2008r. (DZ.U. Nr 106, poz. 100), art. 26 ust. pkt 6 oraz art. 35 ust . 3 pkt. 11 ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006r. Nr 227, poz. 1658, z 2007r. Nr 140 poz. 984) i pkt. 2.3 Krajowych wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych wprowadza się,
§ 1 wyodrębnioną ewidencję księgową dla każdego z projektów poprzez:
1. wyodrębnienie dodatkowych kont analitycznych w powiązaniu z istniejącymi kontami syntetycznymi dodając do istniejących kont syntetycznych symboliki dwóch pierwszych liter z nazwy projektu,
2. zastosowanie odpowiedniego rodzaju klasyfikacji budżetowej w rozdziale w zależności od rodzaju zadań objętych konkretnym programem oraz paragrafie w zależności od rodzaju dochodów i ponoszonych wydatków,
3. wyodrębnienie w ostatnim członie maski konta następujących cyfr:
- 8 dla operacji finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
- 9 dla operacji finansowanych z budżetu Państwa oraz ze środków wkładu
własnego,
4. wprowadzenie w uzasadnionych przypadkach dodatkowych kont syntetycznych dotyczących wyłącznie projektów.
§ 2 Dokumentami księgowymi dotyczącymi projektów są:
1. umowy,
2. wyciągi bankowe,
3. faktury,
4. dowody wewnętrzne,
- polecenia księgowania,
- noty księgowe,
- dowody OT, PT,
5. umowy o pracę, umowy zlecenia lub o dzieło, umowy najmu itp.
6. listy płac,
7. deklaracje rozliczeniowe DRA, PIT-4, PIT-11/40, PIT-
8. delegacje,
9. protokoły przekazania rzeczowych składników majątku jednostki.
§ 3 Wszystkie dokumenty dotyczące projektów, będące podstawą do księgowania:
1. dochodów należy księgować bezpośrednio na konta bankowe z zależności od określonego w umowie montażu:
- 130 z zastosowaniem odpowiedniego symbolu oraz rodzaju klasyfikacji
budżetowej w zależności od zadania, którego dotyczy program,
- 137 z zastosowaniem odpowiedniego symbolu oraz rodzaju klasyfikacji
budżetowej w zależności od zadania, którego dotyczy program,
w powiązaniu z właściwym kontem dochodowym tj. 901 bądź 907.
2. wydatków należy księgować bezpośrednio w koszty z zastosowaniem właściwego oznakowania i rodzaju klasyfikacji budżetowej w zależności od rodzaju projektu, którego program dotyczy z uwzględnieniem ewidencji na koncie 201 i w korespondencji z kontem bankowym zgodnie z określonym w umowie montażem:
- 130 z zastosowaniem odpowiedniego symbolu oraz rodzaju klasyfikacji
budżetowej w zależności od zadania, którego dany program dotyczy,
- 137 z zastosowaniem odpowiedniego symbolu oraz rodzaju klasyfikacji
budżetowej w zależności od zadania, którego dany program dotyczy.
Poszczególne rodzaje wydatków należy księgować w koszty w powiązaniu z kontami zespołu 2.
§ 4 Dokumenty księgowe podpisywane są przez Kierownika jednostki i Głównego
Księgowego jedynie polecenia księgowania przez Głównego Księgowego.
§ 5 Dokumenty potwierdzające dokonanie operacji finansowych w ramach projektów są
chronologiczno ponumerowane i gromadzone w Wydziale Finansowym w specjalnie
utworzonych do tego celu rejestrach.
§ 6 Zarządzenie wchodzi w Życie z dniem podpisania.