Protokół Nr 107/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 5 czerwca 2009r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację projektu pn. „Szukam rodziny”,
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku o zwiększenie planu finansowego jednostki,
c/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o umorzeniu należności pracownikom szkoły,
d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku o wyrażenie zgody na przesunięcie środków finansowych w planie finansowym jednostki oraz dofinansowanie zadania remontowego,
e/wniosek Kluczborskiego Domu Kultury o dofinansowanie III Międzynarodowego Festiwalu „Kluczborskie Trele”,
f/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Sprawy różne:
a/zawiadomienie Burmistrza Wołczyna o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno,
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno,
c/pismo Prezesa Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Kępno Zakład Usług Projektowo-Konsultingowych dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka,
d/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka,
e/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego (dot. działek w miejscowości Bogacica),
f/pismo Kierownika Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie dróg powiatowych,
g/pismo Burmistrza Gorzowa Śląskiego w sprawie wykonania remontu odcinka drogi powiatowej Budzów-Przybkowice,
h/pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdania z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Kluczbork” w latach 2007-2008,
i/pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdania z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Lasowice Wielkie” w latach 2007-2008.
4.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 maja 2009r.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 21.05.2009r. i w dniach 28-29.05.2009r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 105/2009 oraz Nr 106/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację projektu pn. „Szukam rodziny”.
Starosta wyjaśnił, że pismo powyższe dotyczy przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w kwocie 20.900,-zł. na realizację projektu pn. „Szukam Rodziny”. Projekt ten został złożony przez powiat do konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej na finansowe wspieranie programów z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną w 2009 roku.
Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację. Jednocześnie upoważnili do podpisania stosownych dokumentów w sprawie Starostę Kluczborskiego oraz Członka Zarządu - Panią Otylię Skoczylas.
b/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku o zwiększenie planu finansowego jednostki.
Starosta wyjaśnił zebranym, że wniosek powyższy dotyczy zwiększenia planu finansowego jednostki o kwotę 10.102,-zł. z przeznaczeniem na konieczność wymiany uszkodzonej części sieci instalacji centralnego ogrzewania w budynku szkoły. Niewykonanie tego remontu spowoduje niedogrzanie sali gimnastycznej w okresie zimowym oraz nadmierne zużycie wody z powodu ciągłego jej uzupełniana.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił zwiększyć plan finansowy jednostki o kwotę 10.000,-zł. z przeznaczeniem na w/w remont. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uruchomienia powyższej kwoty z rezerwy ogólnej budżetu powiatu.
c/Informacja Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o umorzeniu należności pracownikom szkoły.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że Dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przedłożył Zarządowi informację o umorzeniu należności pracownikom jednostki z tytułu najmu garaży w kwocie 387,50zł. Umorzenie należności dokonane przez Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku było możliwe na podstawie zapisów uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych. Dyrektor uzasadnił umorzenie bardzo złym stanem technicznym niektórych garaży.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację i zobowiązał Skarbnika Powiatu do uwzględnienia jej w sprawozdaniu o dokonanych w budżecie powiatu umorzeniach i ulgach w spłatach.
d/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku o wyrażenie zgody na przesunięcie środków finansowych w planie finansowym jednostki oraz dofinansowanie zadania remontowego.
Wniosek powyższy dotyczy wyrażenia zgody przez Zarząd Powiatu na przesunięcie środków w planie finansowym jednostki w kwocie 40.000,-zł. z zadania pn. „Remont dachu na budynku ZSO w Kluczborku” na zadanie pn. „Remont korytarza”. Ponadto Dyrektor ZSO wnioskuje o dodatkowe środki finansowe w kwocie 100.000,-zł. na remont klas, który jest konieczny do realizacji również ze względu na nakaz służb sanitarnych.
Zarząd wyraził zgodę na proponowane przesunięcie środków w planie finansowym jednostki i
zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej zmiany w uchwale budżetowej powiatu. Nie wyraził natomiast zgody na dofinansowanie kwotą 100.000,-zł. remontu klas ze względu na ograniczoną wielkość środków w budżecie powiatu.
e/Wniosek Kluczborskiego Domu Kultury o dofinansowanie III Międzynarodowego Festiwalu „Kluczborskie Trele”.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił, że w ramach promocji Powiatu Kluczborskiego dofinansuje wnioskodawcę. Zarząd postanowił o przeznaczeniu środków finansowych w kwocie 1.500,-zł. na zakup nagród oraz na inne wydatki związane z organizacją III Międzynarodowego Festiwalu „Kluczborskie Trele”.
f/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że projekt niniejszej uchwały został przygotowany w związku z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku o wyrażenie zgody na przeniesienie środków w planie finansowym jednostki. Wniosek dotyczy przeniesienia w dziale 801 – oświata i wychowanie następujących kwot pomiędzy paragrafami:
-4.710,-zł. w rozdziale 80130 – szkoły zawodowe,
-1.050,-zł. w rozdziale 80123 – licea profilowane.
Wnioskowane zmiany wynikają z konieczności przeprowadzenia w budynku jednostki ekspertyz stropów.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na proponowane w planie finansowym zmiany. Jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 107/311/2009 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Do punktu 3 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a-b/Zawiadomienie Burmistrza Wołczyna o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno i opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca proponowanej zmiany.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe zawiadomienie, zapoznał się z opinią Kierownika Biura w powyższej sprawie i pozytywnie zaopiniował proponowane zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno.
c-d/Pismo Prezesa Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Kępno Zakład Usług Projektowo-Konsultingowych dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka i opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w powyższej sprawie.
Zarząd zapoznał się z przedłożonymi dokumentami i uznał, że działania gminy w powyższej kwestii będą bardzo korzystne dla miasta Kluczborka. Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował realizację planowanej przez Gminę Kluczbork inwestycji drogowej pn. „Budowa obwodnicy miasta Kluczborka” i zaakceptował dokumentację projektową budowy w/w obwodnicy od drogi krajowej nr 45 w Kuniowie do ulicy Fabrycznej w Kluczborku.
e/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Starosta wyjaśnił, że pismo niniejsze dotyczy 11 działek przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne, położonych w obrębie wsi Bogacica.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją o wyniku drugiego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż w/w nieruchomości, które są własnością Powiatu Kluczborskiego. Ze względu na pozytywny wynik przetargu dotyczący tylko jednej nieruchomości, Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnego przetargu na sprzedaż pozostałych dziesięciu, bez zmiany cen. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zamieszczenia w „Kulisach Powiatu” ogłoszenia o w/w przetargu, w terminie 2 tygodni przed planowanym jego przeprowadzeniem.
f/Pismo Kierownika Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie dróg powiatowych.
Starosta wyjaśnił, że pismo niniejsze jest odpowiedzią na pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie uprzątnięcia przez gminę zwłok padłej zwierzyny leśnej, znajdujących się w przydrożnym rowie jednej z dróg powiatowych. W swojej odpowiedzi Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku wyjaśnił, że obowiązek ten spoczywa na zarządcy drogi czyli w tym przypadku Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Zarząd zapoznał się z powyższym pismem, przyjął do wiadomości jego treść i zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do załatwienia sprawy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
g/Pismo Burmistrza Gorzowa Śląskiego w sprawie wykonania remontu odcinka drogi powiatowej Budzów-Przybkowice.
Starosta poinformował zebranych, że pismo dotyczy zaplanowania w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2010 rok środków finansowych na wykonanie kapitalnego remontu odcinka drogi powiatowej nr 1355 O Budzów – Przybkowice. Burmistrz Gorzowa Śląskiego wyraził również w swoim piśmie wolę partycypacji gminy w realizacji tego zadania.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i wyraził zgodę na współpracę Powiatu Kluczborskiego z Gminą Gorzów Śląski w zakresie wykonania przedmiotowego zadania remontowego oraz na partycypowanie gminy w jego kosztach. Zarząd zobowiązał również Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do udzielenia wnioskodawcy odpowiedzi zgodnie z niniejszym rozstrzygnięciem. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania wstępnego kosztorysu na wykonanie zadania i przedłożenie go do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2010 rok.
h-i/Pisma Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdań z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Kluczbork” i „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Lasowice Wielkie” za lata 2007-2008.
Zarząd Powiatu przyjął sprawozdania Burmistrza Kluczborka oraz Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji w/w planów nie wnosząc uwag. Jednocześnie zobowiązał Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do przedłożenia powyższych sprawozdań Przewodniczącemu Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte na sesji w dniu 28 maja 2009 r. Postanowiono:
-uchwałę Nr XXXII/188/2009 w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu,
-uchwałę Nr XXXII/189/2009 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego – przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
-uchwałę Nr XXXII/190/2009 w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok - przekazać Skarbnikowi Powiatu,
-uchwałę Nr XXXII/191/2009 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku – przekazać Głównemu Specjaliście ds. Kadr oraz Skarbnikowi Powiatu,
-uchwałę Nr XXXII/192/2009 w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji z działalności jednostki za 2008 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji za 2008 rok – przekazać p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu,
-uchwałę Nr XXXII/193/2009 w sprawie wniesienia skargi konstytucyjnej do Trybunału Konstytucyjnego w związku z wydaniem wyroku przez Naczelny Sąd Administracyjny w dniu 10 marca 2009 r. w sprawie o sygn. akt II OKS 1623/08 – przekazać radcy prawnemu Starostwa Powiatowego, p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku oraz za pośrednictwem Wydziału Organizacyjnego do Kancelarii Adwokackiej Pana Mateusza Janowskiego w Warszawie.
Do punktu 5 porządku
Kolejno głos zabrała Pani Otylia Skoczylas – Członek Zarządu i poruszyła sprawę konieczności przeprowadzenia prac remontowych na niektórych drogach powiatowych na terenie Gminy Lasowice Wielkie. Powiedziała, że jej zdaniem najpilniejszy do naprawienia jest odcinek drogi powiatowej w Chocianowicach i Gronowiczach, gdzie występują bardzo duże ubytki nawierzchni.
Starosta dodał, że konieczna jest również naprawa nawierzchni drogi powiatowej w Rożnowie i Szymonkowie Gmina Wołczyn.
Zarząd Powiatu zaakceptował powyższe wnioski i zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do usunięcia ubytków nawierzchni na drodze powiatowej w miejscowości Chocianowice (skrzyżowanie przed barem i przystankiem PKS), w miejscowości Gronowice (przy przystanku PKS), a także remontu drogi powiatowej w miejscowość Rożnów oraz remontu drogi w miejscowości Szymonków (od wykonanej już drogi do wioski).
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 6 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 107 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Otylia Skoczylas ………………………………
3.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska