Protokół Nr 107/2009

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 5 czerwca 2009r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację projektu pn. „Szukam rodziny”,

b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku o zwiększenie planu finansowego jednostki,

c/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o umorzeniu należności pracownikom szkoły,

d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku o wyrażenie zgody na przesunięcie środków finansowych w planie finansowym jednostki oraz dofinansowanie zadania remontowego,   

e/wniosek Kluczborskiego Domu Kultury o dofinansowanie III Międzynarodowego Festiwalu  „Kluczborskie Trele”,

f/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Sprawy różne:

a/zawiadomienie Burmistrza Wołczyna o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno,

b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno,

c/pismo Prezesa Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Kępno Zakład Usług Projektowo-Konsultingowych dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka,

d/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka,

e/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego (dot. działek w miejscowości Bogacica),

f/pismo Kierownika Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie dróg powiatowych,

g/pismo Burmistrza Gorzowa Śląskiego w sprawie wykonania remontu odcinka drogi powiatowej Budzów-Przybkowice,

h/pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdania z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Kluczbork” w latach 2007-2008,

i/pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdania z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Lasowice Wielkie” w latach 2007-2008.

4.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 maja 2009r.  

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 21.05.2009r. i w dniach 28-29.05.2009r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 105/2009 oraz Nr 106/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację projektu pn. „Szukam rodziny”.

Starosta wyjaśnił, że pismo powyższe dotyczy przyznania Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w kwocie 20.900,-zł. na realizację projektu pn. „Szukam Rodziny”. Projekt ten został złożony przez powiat do konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej na finansowe wspieranie programów z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną w 2009 roku.

Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację. Jednocześnie upoważnili do podpisania stosownych dokumentów w sprawie Starostę Kluczborskiego oraz Członka Zarządu - Panią Otylię Skoczylas. 

b/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku o zwiększenie planu finansowego jednostki.

Starosta wyjaśnił zebranym, że wniosek powyższy dotyczy zwiększenia planu finansowego jednostki o kwotę 10.102,-zł. z przeznaczeniem na konieczność wymiany uszkodzonej części sieci instalacji centralnego ogrzewania w budynku szkoły. Niewykonanie tego remontu spowoduje niedogrzanie sali gimnastycznej w okresie zimowym oraz nadmierne zużycie wody z powodu ciągłego jej uzupełniana.

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił zwiększyć plan finansowy jednostki o kwotę 10.000,-zł. z przeznaczeniem na w/w remont. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uruchomienia powyższej kwoty z rezerwy ogólnej budżetu powiatu. 

c/Informacja Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o umorzeniu należności pracownikom szkoły.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że Dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przedłożył Zarządowi informację o umorzeniu należności pracownikom jednostki z tytułu najmu garaży w kwocie 387,50zł. Umorzenie należności dokonane przez Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku było możliwe na podstawie zapisów uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych. Dyrektor uzasadnił umorzenie bardzo złym stanem technicznym niektórych garaży.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację i zobowiązał Skarbnika Powiatu do uwzględnienia jej w sprawozdaniu o dokonanych w budżecie powiatu umorzeniach i ulgach w spłatach.

d/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku o wyrażenie zgody na przesunięcie środków finansowych w planie finansowym jednostki oraz dofinansowanie zadania remontowego.

Wniosek powyższy dotyczy wyrażenia zgody przez Zarząd Powiatu na przesunięcie środków w planie finansowym jednostki w kwocie 40.000,-zł. z zadania pn. „Remont dachu na budynku ZSO w Kluczborku” na zadanie pn. „Remont korytarza”. Ponadto Dyrektor ZSO wnioskuje o dodatkowe środki finansowe w kwocie 100.000,-zł. na remont klas, który jest konieczny do realizacji również ze względu na nakaz służb sanitarnych.

Zarząd wyraził zgodę na proponowane przesunięcie środków w planie finansowym jednostki i     

zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej zmiany w uchwale budżetowej powiatu.    Nie wyraził natomiast zgody na dofinansowanie kwotą 100.000,-zł. remontu klas ze względu na ograniczoną wielkość środków w budżecie powiatu.

e/Wniosek Kluczborskiego Domu Kultury o dofinansowanie III Międzynarodowego Festiwalu  „Kluczborskie Trele”.

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił, że w ramach promocji Powiatu Kluczborskiego dofinansuje wnioskodawcę.  Zarząd postanowił o przeznaczeniu środków finansowych w kwocie 1.500,-zł. na zakup nagród oraz na inne wydatki związane z organizacją III Międzynarodowego Festiwalu „Kluczborskie Trele”. 

f/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że projekt niniejszej uchwały został przygotowany w związku z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku o wyrażenie zgody na przeniesienie środków w planie finansowym jednostki. Wniosek dotyczy przeniesienia w dziale 801 – oświata i wychowanie następujących kwot pomiędzy paragrafami:

-4.710,-zł. w rozdziale 80130 – szkoły zawodowe,

-1.050,-zł. w rozdziale 80123 – licea profilowane.    

Wnioskowane zmiany wynikają z konieczności przeprowadzenia w budynku jednostki ekspertyz stropów.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na proponowane w planie finansowym zmiany. Jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 107/311/2009 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a-b/Zawiadomienie Burmistrza Wołczyna o przystąpieniu do sporządzania zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno i opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca proponowanej zmiany.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe zawiadomienie, zapoznał się z opinią Kierownika Biura w powyższej sprawie i pozytywnie zaopiniował  proponowane zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Komorzno.

c-d/Pismo Prezesa Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Kępno Zakład Usług Projektowo-Konsultingowych dotyczące realizacji budowy obwodnicy miasta Kluczborka i opinia  Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w powyższej sprawie.

Zarząd zapoznał się z przedłożonymi dokumentami i uznał, że działania gminy w powyższej kwestii będą bardzo korzystne dla miasta Kluczborka. Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował realizację planowanej przez Gminę Kluczbork inwestycji drogowej pn. „Budowa obwodnicy miasta Kluczborka” i zaakceptował dokumentację projektową budowy w/w obwodnicy od drogi krajowej nr 45 w Kuniowie do ulicy Fabrycznej w Kluczborku.

e/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Starosta wyjaśnił, że pismo niniejsze dotyczy 11 działek przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne, położonych w obrębie wsi Bogacica.

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją o wyniku drugiego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż w/w nieruchomości, które są własnością Powiatu Kluczborskiego. Ze względu na pozytywny wynik przetargu dotyczący tylko jednej nieruchomości, Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnego przetargu na sprzedaż pozostałych dziesięciu, bez zmiany cen. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zamieszczenia w „Kulisach Powiatu” ogłoszenia o w/w przetargu, w terminie 2 tygodni przed planowanym jego przeprowadzeniem.    

f/Pismo Kierownika Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie dróg powiatowych.

Starosta wyjaśnił, że pismo niniejsze jest odpowiedzią na pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie uprzątnięcia przez gminę zwłok padłej zwierzyny leśnej, znajdujących się w przydrożnym rowie jednej z dróg powiatowych. W swojej odpowiedzi Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miejskiego w Kluczborku wyjaśnił, że obowiązek ten spoczywa na zarządcy drogi czyli w tym przypadku Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

Zarząd zapoznał się z powyższym pismem, przyjął do wiadomości jego treść i zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do załatwienia sprawy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

g/Pismo Burmistrza Gorzowa Śląskiego w sprawie wykonania remontu odcinka drogi powiatowej Budzów-Przybkowice.

Starosta poinformował zebranych, że pismo dotyczy zaplanowania w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2010 rok środków finansowych na wykonanie kapitalnego remontu odcinka drogi powiatowej nr 1355 O Budzów – Przybkowice. Burmistrz Gorzowa Śląskiego wyraził również w swoim piśmie wolę partycypacji gminy w realizacji tego zadania. 

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i wyraził zgodę na współpracę Powiatu Kluczborskiego z Gminą Gorzów Śląski w zakresie wykonania przedmiotowego zadania remontowego oraz na partycypowanie gminy w jego kosztach. Zarząd zobowiązał również Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do udzielenia wnioskodawcy odpowiedzi zgodnie z niniejszym rozstrzygnięciem. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania wstępnego kosztorysu na wykonanie zadania i przedłożenie go do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2010 rok. 

h-i/Pisma Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa dotyczące sprawozdań z wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Kluczbork” i „Planu gospodarki odpadami dla Gminy Lasowice Wielkie”  za lata 2007-2008.

Zarząd Powiatu przyjął sprawozdania Burmistrza Kluczborka oraz Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji w/w planów nie wnosząc uwag. Jednocześnie zobowiązał Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do przedłożenia powyższych sprawozdań Przewodniczącemu Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku.  

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu  w Kluczborku, które zostały podjęte na sesji w dniu 28 maja 2009 r. Postanowiono:

-uchwałę Nr XXXII/188/2009 w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu,

-uchwałę Nr XXXII/189/2009 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego – przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

-uchwałę Nr XXXII/190/2009 w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok - przekazać Skarbnikowi Powiatu,                 

-uchwałę Nr XXXII/191/2009 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku – przekazać Głównemu Specjaliście ds. Kadr oraz Skarbnikowi Powiatu,

-uchwałę Nr XXXII/192/2009 w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji z działalności jednostki za 2008 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku  w likwidacji za 2008 rok – przekazać p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu,

              -uchwałę Nr XXXII/193/2009 w sprawie wniesienia skargi konstytucyjnej do Trybunału Konstytucyjnego w związku z wydaniem wyroku przez Naczelny Sąd Administracyjny w dniu 10 marca 2009 r. w sprawie o sygn. akt II OKS 1623/08 – przekazać radcy prawnemu Starostwa Powiatowego,  p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku oraz za pośrednictwem Wydziału Organizacyjnego do Kancelarii Adwokackiej Pana Mateusza Janowskiego w Warszawie.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno głos zabrała Pani Otylia Skoczylas – Członek Zarządu i poruszyła sprawę konieczności przeprowadzenia prac remontowych na niektórych drogach powiatowych na terenie Gminy Lasowice Wielkie. Powiedziała, że jej zdaniem najpilniejszy do naprawienia jest odcinek drogi powiatowej w Chocianowicach i Gronowiczach, gdzie występują bardzo duże ubytki nawierzchni.

Starosta dodał, że konieczna jest również naprawa nawierzchni drogi powiatowej w Rożnowie i Szymonkowie Gmina Wołczyn.     

Zarząd Powiatu zaakceptował powyższe wnioski i zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do usunięcia ubytków nawierzchni na drodze powiatowej w miejscowości Chocianowice (skrzyżowanie przed barem i przystankiem PKS), w miejscowości Gronowice (przy przystanku PKS), a także remontu drogi powiatowej w miejscowość Rożnów oraz remontu drogi w miejscowości Szymonków (od wykonanej już drogi do wioski).

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 107 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           3.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

      Protokołowała:

Katarzyna Stanisławska