Protokół Nr 24/2009

 

z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 21 kwietnia 2009 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1. Piotr Pośpiech – Starosta Kluczborski,

2. Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,

3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

4.Wanda Słabosz - Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 23 kwietnia 2009 r.

3. Wolne wnioski.

4. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad.1

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

 

Ad.2

Członkowie Komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na najbliższą sesję Rady Powiatu w dniu 23 kwietnia 2009 r. Materiały te zawierają projekty uchwał w następujących sprawach:

a)  rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za rok 2008;

b) zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok;

c) ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego;

d)  określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony;

e)  zabezpieczenia środków finansowych stanowiących wkład własny przeznaczony na realizację projektu pn. Uczeń perspektywiczny w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

f) zmiany Uchwały Nr XXX/180/2009 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok

oraz sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2008 rok.

Przewodniczący Komisji poprosił Starostę o omówienie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2008 r. Informacja ta zawiera :

-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok /48.933.039,41 zł./
-wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok /50.218.767,26 zł./
-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych

  przez powiat za 2008 rok

-wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok

-zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok

-zestawienie wybranych wydatków remontowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok

-zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych,

-zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego,

-zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek organizacyjnych   

  powiatu,

- informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego,

 -informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,

- informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach,

- informację o zrealizowanych dochodach i przychodach,

- informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach.

Pan Starosta przy powyższej analizie poinformował zebranych, że do powyższego sprawozdania zostało również dołączone sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2008 do 31 grudnia 2008 r.

Niniejsze sprawozdanie zawiera między innymi:

-wykonanie sprzedaży,

-plan i wykonanie z tytułu najmu działki,

-plan i wykonanie sprzedaży sprzętu i aparatury medycznej oraz pozostałych przychodów,

-wykonanie kosztów według rodzaju,

-wynik finansowy,

-stan należności i zobowiązań /w tym wymagalnych/ w okresie sprawozdawczym,

-stan zadłużenia.

Ponadto Starosta zwrócił uwagę na środki pozabudżetowe pozyskane z zewnątrz. Ich bilans przedkładający się na roboty inwestycyjne i remontowe, zdaniem Starosty wypada korzystnie.               W ubiegłym roku, na wydatki majątkowe przeznaczono łącznie ponad 9% środków ujętych                   w budżecie ale środki pozyskane z zewnątrz, które do nas trafiły i  zostały wydane na remonty                    i inwestycje to jest łącznie 6.140.792 zł. i razem ze środkami zainwestowanymi w szpitalu, środkami pozyskanymi z PFRON-u, stanowi to wskaźnik 12,2% wydatków majątkowych.

Jeśli chodzi o szczegółowe wykorzystanie środków zewnętrznych, w 2008 roku powiat kluczborski pozyskał środki z następujących programów:

- 490.000 zł. z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (RPO WO) na zakup specjalistycznego sprzętu medycznego dla Szpitala Powiatowego w Kluczborku;

- 371.000 zł. z Programu Operacyjnego (POKL) na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne  dla uczniów szkół Ponadgimnazjalnych Ogólnokształcących (ZSO) w Kluczborku;

- 126.000 zł. z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL)na „dobry start” dla usamodzielniających się wychowanków z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych w Kluczborku;

- 100.000 zł. z Ministerstwa Sportu w oparciu o umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego na remont Sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku;

- 193.900 zł. z Ministerstwa Sportu na Budowę Boiska Wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących;

- 51.254 zł. z Urzędu Marszałkowskiego w ramach projektu VI., działania 6.1”Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspierania aktywności zawodowej  w regionie”.

W 2008 roku oprócz środków zewnętrznych pozyskanych z programów, Powiat Kluczborski otrzymał szereg dotacji celowych z budżetu państwa na realizację następujących zadań:

- 8.944 zł. - Realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej;

- 5.600 zł. - Doposażenie Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w sprzęt i oprogramowanie oraz zakup EEG BIOFEEDBACK;

- 5.000 zł. Realizacja programu opieki terapii skierowanej na uczniów z niepłynnością mowy       w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej;

- 15.287 zł. – Dofinansowanie działalności punktów konsultacyjnych organizowanych                 w szkołach przez publiczną poradnię psychologiczno- pedagogiczną.

Dodatkowo pozyskane zostały środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na następujące zadania:

- 13.625 zł. – Malowanie  i wymiana podłóg w salach lekcyjnych w Zespole Szkół Licealno- Technicznych;

- 30.000 zł. – Dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne

w Młodzieżowym Domu Kultury i Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia i Dokształcania Nauczycieli w Kluczborku.

Ponadto, w 2008 roku Powiat Kluczborski przeznaczył na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu 6.400.000 zł. Jest to kwota o 2.000.000 większa niż w roku 2007. Duża część środków na przeciwdziałaniu bezrobociu pochodzi z programów finansowanych z Unii Europejskiej.

W związku z tym, że członkowie Komisji nie mieli żadnych pytań ani uwag do powyższego projektu uchwały, Przewodniczący, w celu uzyskania wewnętrznej opinii Komisji w tej sprawie, poddał pod głosowanie projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za rok 2008. Komisja ds.. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku, jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok.

Następnie Starosta przystąpił do omówienia kolejnego projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok. Wyjaśnił, że na mocy tej uchwały, wprowadza się do budżetu środki, które pochodzą z wypracowanych dochodów i to robimy na wnioski naszych jednostek.

Projekt powyższej uchwały wprowadza zmiany w planie dochodów co powoduje ich zwiększenie

w budżecie na 2009 rok o kwotę 78.015 zł. Dotyczą one następujących wysokości:

- 2.385 zł.- zwiększenie dochodów z tytułu kosztów zastępstwa procesowego;

- 7.543 zł. - zwiększenie dochodów na wniosek dyrektora specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego z tytułu obsługi XXXVI Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych po Ziemi Kluczborskiej;

- 30.630 zł. zwiększenie dochodów w związku z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 03.03.2009 Nr FB.I.UP – 3011-1/3/09 dotyczącą przekazania środków z rezerwy celowej na pokrycie kosztów przejazdu, zagospodarowania i bieżące utrzymanie repatriantek oraz decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 06.03.2009 nr FB.I.AW-3011-1/3/09 na pokrycie aktywizacji zawodowej repatriantów;

- 37.457 zł. -zwiększenie dochodów na wniosek dyrektora specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego z tytułu obsługi XXXVI Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych po Ziemi Kluczborskiej.

Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2009 rok               o kwotę 78.015 zł.  Dotyczą one następujących wysokości:

 - 30.630 zł. zwiększenie wydatków w związku z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 03.03.2009 Nr FB.I.UP – 3011-1/3/09 dotyczącą przekazania środków z rezerwy celowej na pokrycie kosztów przejazdu , zagospodarowania i bieżące utrzymanie repatriantek oraz decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 06.03.2009 nr FB.I.AW-3011-1/3/09 na pokrycie aktywizacji zawodowej repatriantów;

- 2.385 zł. – zwiększenie wydatków z tytułu kosztów zastępstwa procesowego;

- 1.325.400 zł. - zwiększenie wydatków majątkowych na zadaniu p.n. „Remont Drogi Powiatowej Nr 2096O – ulica Fabryczna w Kluczborku” oraz na zadaniu p.n.” Remont drogi powiatowej Nr 1304O – Kostów- Janówka”;

- 45.000 zł. –zwiększenie wydatków z tytułu  wprowadzenia zadania remontowego p.n. „Wykonanie węzła sanitarnego w salach mieszkalnych” w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym. Zmniejszenia z kolei:

- 1.325.400 zł. – zmniejszenie wydatków bieżących na zadaniu p.n. „Remont Drogi Powiatowej Nr 2096O – ulica Fabryczna w Kluczborku” oraz na zadaniu p.n.” Remont drogi powiatowej Nr 1304O – Kostów- Janówka”.

Jeśli chodzi o plan przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska                   i Gospodarki Wodnej na 2009 rok, zmieniono przeznaczenie środków dotacji celowej dla Gminy Wołczyn. Dotychczasowe zadanie pn. „Dotacja celowa dla gminy Wołczyn na dofinansowanie zakupu pojemników zbiórki odpadów” zastąpiono zadaniem pn. „Oznakowanie ścieżki przyrodniczej wraz z wykonaniem przewodnika po trasie, folderów wraz z wyposażeniem trasy rowerowej w kosze na śmieci ławki”; w planie wydatków remontowych na 2009 rok, wprowadzono nowe zadanie remontowe pn.„Wykonanie węzła sanitarnego w salach mieszkalnych” w Specjalnym Ośrodku Szkolno –Wychowawczym, zwiększono środki na zadaniu pn. Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych”. Jeśli chodzi o plan wydatków inwestycyjnych na 2009, zmniejszono środki na zadaniu pn. „Remont drogi powiatowej Kostów Janówka”.

Istotnym elementem, zdaniem Starosty, zapisanym w niniejszym projekcie uchwały jest kwota 250.000 zł., stanowiąca oszczędności po przetargach i przeznaczona na remonty dróg. Jesteśmy po przetargach na remonty dróg, rozstrzygnięto przetarg na 500 ton  surowca do remontu i tych robót natomiast w ten sposób oddajemy również pieniądze, które zostały przeznaczone na akcję zimową i musimy je uzupełnić.

Radni – Paweł Prochota oraz Zygfryd Orawski poruszyli sprawę wycinki drzew oraz pni pozostałych po ściętych drzewach, które stanowią zagrożenie dla użytkowników dróg. Wicestarosta powiedział, że na ten rok, w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska                   i Gospodarki Wodnej zaplanowany jest zakup frezarki do usuwania pni, aby można było te prace wykonywać we własnym zakresie gdyż są to bardzo drogie usługi. Starosta dodał, że mamy całą masę drzew zaplanowanych do wycięcia ale to zostanie wykonane już łącznie z karczowaniem pni.

Do projektu powyższej uchwały nie wniesiono uwag i jednogłośnie zatwierdzono jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił pozostałe projekty uchwał:

- w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego; Wicestarosta wyjaśnił, że niniejszy projekt uchwały został poprzedzony podjętą przez Radę Powiatu uchwałą nr XXVII/156/2008 z dnia 20 listopada                           2008 r. Obecny projekt uchwały nie zawiera w § 2 punktu 6, który opisywał, co należy rozumieć pod określeniem „tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin” – uznaje się, że był on zbędny, gdyż takie określenia znajdują się w ustawie Karta Nauczyciela. Zmieniono również brzmienie § 33, gdyż ust. 6b, który przywołano w tym paragrafie, został w ustawie uchylony i w związku                   z tym nie ujęto granicznego okresu na jaki uchwala się regulamin wynagradzania. Powód przedłożenia nowego projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli wynika ze zmian wprowadzonych znowelizowaną ustawą Karta Nauczyciela, która weszła w życie 23 stycznia 2009 r. a poprzednia uchwała Rady Powiatu została ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego w dniu 30 grudnia 2008 r. O konieczności podjęcia nowej uchwały dowiedzieliśmy się pod koniec lutego, gdy otrzymaliśmy notatkę sporządzoną przez Departament Prawny dla Pani Minister Edukacji Narodowej Katarzyny Hall. W opinii tej zwrócono uwagę na  przepis przejściowy zawarty w art. 4 ustawy nowelizującej, który określa, że do czasu uchwalenia regulaminu na podstawie znowelizowanej Karty Nauczyciela stosuje się regulamin obowiązujący w 2008 r., nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od ogłoszenia ustawy budżetowej. Dalej z tej notatki wynika, że „Jeżeli organ stanowiący jst uchwalił regulamin na 2009 r. jeszcze w roku

- w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony – Starosta przypomniał, że w dniu 29 grudnia 2004 roku Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Zarząd Powiatu jako właściwy organ wykonuje czynności w zakresie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, opierając się w szczególności na zasadach określonych przez Radę w w/w uchwale. W celu uaktualnienia oraz przystosowania do określonych potrzeb Powiatu Kluczborskiego zachodzi konieczność określenia nowych zasad nabywania, zbywania i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas dłuższy niż trzy lata lub na czas nieokreślony czyli podjęcia przedmiotowej uchwały. Ponadto Starosta wyjaśnił, że w swoich materiałach Radni otrzymali nieco inny projekt uchwały jeśli chodzi o jego treść, gdyż w ubiegły piątek, czyli po wysłaniu przedmiotowego projektu uchwały do radnych, Sekretarz Powiatu udał się z tym projektem uchwały do nadzoru prawnego Wojewody w celu jego skonsultowania. Z uwag tam wyrażonych wynika, że pojawiło się nowe orzeczenie NSA, które mówi o tym, że: „w uchwale                    o zasadach, która stanowi akt prawa miejscowego, nie powinno być zapisów dotyczących ulg               i bonifikat związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych”. My mieliśmy te zasady określone we wcześniejszej uchwale i to w tym projekcie zostało powielone. Zgodnie z powyższym orzeczeniem, właściwy organ może  za zgodą odpowiednio Wojewody, Rady lub Sejmiku, podwyższyć lub obniżyć bonifikatę, w związku z czym, Rada Powiatu nie posiada kompetencji do regulowania aktem prawa miejscowego wysokości udzielonej z tego tytułu bonifikaty a tylko do wyrażenia zgody w  indywidualnych sprawach. W związku z powyższym, nowy projekt uchwały nie zawiera §6 i §9 pierwotnej wersji tej uchwały. Pozostała część uchwały nie jest zmieniona tylko usuwamy z niej kwestie dotyczące bonifikat, zgodnie z orzeczeniem Sądu;

- w sprawie zabezpieczenia środków finansowych stanowiących wkład własny przeznaczony na realizację projektu pn. Uczeń perspektywiczny w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – Starosta wyjaśnił, że w związku z przyjęciem do realizacji przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) powyższego projektu, zgodnie z wytycznymi dokumentacji konkursowej, w celu podpisania umowy Projektodawca zobowiązany był do przedstawienia uchwały Rady Powiatu zatwierdzającej projekt. Uchwała taka podjęta została 04.02.2009 r.                   W dniu 18.03.2009 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu wystąpił z pismem informującym, iż koniecznym jest podjęcie również odrębnej uchwały stanowiącej zabezpieczenie wkładu własnego w projekcie. Projekt „Uczeń perspektywiczny” zakresem obejmuje organizację kursów z zakresu nauki języków obcych (angielski, niemiecki, włoski), ICT, przedsiębiorczości dla 96 uczniów szkół zawodowych z terenu Powiatu Kluczborskiego;

- w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/180/2009 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok;                       Starosta powiedział, że w niniejszym projekcie uchwały zmieniony został załącznik - tabela                 w punkcie II, wprowadzając tym samym szczegółowy plan podziału środków finansowych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Powiecie Kluczborskim na 2009 rok.

Do powyższych projektów uchwał nie wniesiono żadnych uwag i jednogłośnie zatwierdzono je jako materiały na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Na sesję w dniu 23 kwietnia 2009 r. przygotowane zostały również sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2008 rok oraz sprawozdanie                              z działalności Zarządu Powiatu  w Kluczborku za okres od 25.02.2009 r. do 06.04.2009 r.

Do sprawozdań nie wniesiono zapytań i tym samym zatwierdzono je jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Ad.3   

Radny Powiatu - Pan Mariusz Pieńkowski zapytał Starostę, jak przedstawia się zaawansowanie prac związanych z termomodernizacją budynków szkolnych tj. ZSP Nr 1, ZSL-T, WODiDZ                   i SOSW w Kluczborku oraz robót dotyczących wykonania instalacji solarnej i kotłowni                        w budynkach ZSP Nr 1, WODiDZ i SOSW w Kluczborku.

Starosta odpowiedział, że wszystkie dokumenty w tej sprawie są już opracowane, w najbliższych dniach zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe. Zadanie to, zdaniem Starosty stanowi ogromne przedsięwzięcie, łączny koszt tych prac dla 4 budynków wynosi 4.200.000 zł.                            i  obejmuje termomodernizację z wymianą okien, wymianę dachu jednego budynku, instalacje solarne na 3 budynkach i kotłownie na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych. 

Radny Powiatu -  Pan Władysław Zawadzki zapytał Starostę, kiedy rozpocznie się planowany remont drogi Kostów – Janówka na co pytany odpowiedział, że umowa z wykonawcą jest już podpisana ale czeka na to, aby podłoże lepiej wyschło tak że na początku maja prace te powinny się już rozpocząć. Ponadto Pan Zawadzki poruszył sprawę złego stanu przejazdu przez tory kolejowe w Byczynie oraz Krzywiźnie. Stwierdził, że dodatkowo przejazd w Byczynie stwarza niebezpieczeństwo dla kierowców a szczególnie pas jezdni w kierunku z Byczyna do Kluczborka. Członkowie Komisji postanowili wystosować w tej sprawie wniosek do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku o wystąpienie do osób lub firm odpowiedzialnych za stan tych przejazdów z wnioskiem o przeprowadzenie ich remontów. 

Starosta poinformował członków Komisji, że w najbliższy piątek odwiedzi nasz szpital  Minister Zdrowia – Pani Ewa Kopacz, w związku z tym zaprosił członków Komisji na to spotkanie.  

Radny Powiatu - Pan Mariusz Pieńkowski przypomniał członkom Komisji o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych za 2008 rok w terminie do końca kwietnia br.

 

Ad.4

Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                   Przewodniczący Komisji

 

 

                                                                                      Władysław Zawadzki

 

 

 

 

      Protokołowała

 

Danuta Oziembłowska