Protokół Nr 22/2009
ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 09 marca 2009 r.
Przewodniczyli Przewodniczący Komisji – Irena Kielar, Robert Wietrzyk.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,
2.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 12.03.2009r.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący obu Komisji przywitali wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu.
Następnie Członkowie Komisji zapoznali się z porządkiem posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie obu Komisji nie wnieśli żadnych uwag, jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2.
Na wstępie Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009rok.
Przewodniczący Komisji udzielił głosu Panu Staroście, który poinformował wszystkich zebranych, że na sesji Rady Powiatu do w/w projektu uchwały będzie wniesiona autopoprawka. Autopoprawka związana jest z otrzymaniem decyzji od Wojewody Opolskiego w sprawie przyznania dotacji celowej na 2009 rok z przeznaczeniem na realizację zadań: remont drogi powiatowej ul. Fabryczna w Kluczborku-544.000,-zł oraz remont drogi powiatowej Kostów-Janówka-1.031.200,-zł w łącznej kwocie 1.575.200,-zł. Powyższe środki pochodzą
z rezerwy celowej zaplanowanej na 2009r., przeznaczone są na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych w ramach programu wieloletniego pn. „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011, które zostały przekwalifikowane z wydatków bieżących na wydatki inwestycyjne zgodnie z decyzją Wojewody.
Jak wyjaśnił Pan Starosta , że środki te powinny być wydatkowane do końca 2009 roku i nie mogą być ujęte w wykazie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego. Wprowadzono również zmianę jeśli chodzi o dotację w wysokości 50.000,-zł od Gminy Kluczbork na zadanie pn. „Remont Drogi Powiatowej Nr 20960-ulica Fabryczna w Kluczborku” klasyfikując je jako wydatki majątkowe, a nie jak dotychczas jako wydatki remontowe. Ponadto Pan Starosta wyjaśnił, że w pierwotnym projekcie w/w uchwały został zrobiony tzw. pisarski błąd w rozdziale 01005, gdzie zostało wpisane 10.000,-zł, a powinna być kwota 1.000,-zł. Dlatego w załączniku nr 1 – zmiany w planie dochodów budżetu Powiatu jako zwiększenie wprowadzono kwotę 9.000,-zł. Również w załączniku nr 2 – zmiany w planie wydatków budżetu Powiatu zmniejszono wydatki o kwotę1.634.200,-zł, a zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 1.625.200,-zł.
W załączniku nr 4 z zadania – remont nieruchomości majątkowych Powiatu zabrano 85.380,-zł,
z czego 56.000,-zł przeznaczono na remont elewacji w budynku szpitala, natomiast różnicę 38.380,-zł przeznaczono na uzupełnienie wydatków w oświacie, które nie znalazły pokrycia
w subwencji w związku z jej zmniejszeniem.
W załączniku tym zabrano także kwotę 160.000,-zł z zadania – Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych i przeznaczono je na zakup soli i usługi w związku z przedłużającą się zimą.
Natomiast w załączniku nr 5 – Plan wydatków inwestycyjnych zabrano kwotę 40.000,-zł
z zadania pn. „ Wsparcie Rozwoju Gospodarki w Powiecie Kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji” , które przeznaczono na zadania pn. „ Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” w związku z wprowadzeniem do tego zadania Internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Członkowie obu Komisji postanowili o przedłożeniu przedmiotowej autopoprawki pod obrady sesji przyjmując ją w drodze głosowania jednogłośnie 15 głosów za, przy braku głosów przeciw
i wstrzymujących się.
Następnie Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie przeznaczenia dotacji na prace konserwatorski, restauratorski i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
Do w/w projektu nie wniesiono żadnych zapytań ani wniosków. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały i został on przyjęty jednogłośnie 15 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Kolejno Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki, Rozwoju Rodziny przedstawiła zebranym projekt uchwały dotyczący zasad udzielania i rozmiaru obniżek oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Do w/w projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań. Członkowie obu Komisji przystąpili do głosowania i przyjęli projekt jednogłośnie 15 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Następnie Przewodnicząca Komisji Oświaty przedstawiła Członkom Komisji przedmiotowy projekt uchwały, przygotowany na najbliższą sesję, dotyczący warunków i trybu obniżania tygodniowego obowiązującego wymiaru godzin zajęć nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze zajęć.
Nauczycielowi, który jest zatrudniony w pełnym wymiarze zajęć można obniżyć tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć z tytułu wykonywania zajęć administratora sieci komputerowej lub doradcy metodycznego w ramach stosunku pracy w szkole lub placówce oświatowej Powiatu Kluczborskiego. Radna Irena Kielar poprosiła Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
o wyjaśnienie pojęcia administrator sieci komputerowej. Pani Naczelnik Jolanta Krzysztowczyk udzieliła odpowiedzi z wyjaśnieniem, iż administratorem sieci komputerowej jest nauczyciel informatyki, który może otrzymać dodatkowe zadanie w każdej szkole, w której występują przynajmniej dwie lub trzy pracownie komputerowe, w których jest obsługa komputerowej księgowości oraz sekretariatu uczniowskiego. Zadania przydzielone takiemu administratorowi sieci komputerowej mają polegać na przeglądzie i naprawie sprzętu komputerowego oraz poprawy sieci komputerowej. Pani Naczelnik Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła również, iż takie osoby mogą podlegać obniżeniu obowiązującego wymiaru zajęć, którego może dokonać dyrektor szkoły. Jednakże obniżenie godzin zajęć nie może przekroczyć :
- 2/3 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć z tytułu wykonywania zadań doradcy metodycznego;
- 1/3 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć z tytułu wykonywania zadań administratora sieci komputerowej.
Do w/w projektu nie wniesiono innych zapytań.
Następnie Przewodnicząca Komisji poddała projekt pod głosowanie, w wyniku którego projekt został przyjęty jednogłośnie 15 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Pani Irena Kielar zapoznała Członków obu Komisji z projektem uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązującego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.
Przewodnicząca Komisji Oświaty zakomunikowała, iż na podstawie art.42 ust. 7. pkt.3 ustawy Karty Nauczyciela, to organ prowadzący ma obowiązek określenia wymiaru zajęć dla nauczycieli niewymienionych w art.42 ust.3, a zatrudnionych w oświatowych jednostkach danej jednostki samorządu terytorialnego.
Pani Irena Kielar poinformowała ,że ustalenia te dotyczą takich nauczycieli jak:
- konsultantów, zatrudnionych w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku;
- pedagogów, psychologów, logopedów, doradców zawodowych, a także inni specjalistów zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego;
- nauczycieli, zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego prowadzących zajęcia gimnastyki korekcyjnej.
Przewodnicząca Komisji Oświaty zakomunikowała, iż wcześniej te sprawy były uregulowane
w ustawie – Karta Nauczyciela natomiast w chwili obecnej to organ prowadzący sam te sprawy reguluje. Następnie Przewodnicząca Komisji Oświaty poprosiła Panią Naczelnik Jolantę Krzysztowczyk o bliższe wyjaśnienie zasad pracy nauczycieli konsultantów w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Pani Naczelnik odpowiadając na zadane pytanie poinformowała, iż na chwilę obecną w „PODN w Kluczborku” zatrudnionych jest dwóch konsultantów, o określonej liczbie godzin zajęć szkoleniowych:
- nauczyciel konsultant – 100 godzin;
- dyrektor – 10 godzin;
Pani Krzysztowczyk wyjaśniła, iż nauczyciel konsultant musi przepracować w ciągu roku 100 godzin, które mają być przeznaczone na realizowanie zajęć szkoleniowych w formach: kursy, szkolenia, warsztaty, konsultacje zbiorowe i konferencje szkoleniowe. Pani Krzysztofczyk poinformowała również, iż Dyrektor PODN w Kluczborku jest upoważniony do ustalenia innego wymiaru godzin szkoleniowych, jak również przydzielić godziny zajęć szkoleniowych doradcom metodycznym.
Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono innych zapytać. Przewodnicząca Komisji poddała projekt pod głosowanie i został on przyjęty jednogłośnie 14 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Przewodnicząca Komisji Oświaty przekazała głos Przewodniczącemu Komisji Budżetu, Panu Robertowi Wietrzykowi, który zapoznał zebranych z kolejnym projektem uchwały, dotyczącym wyrażania zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
Pan Starosta zabrał głos i poinformował, iż przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z uznaniem przez Nadzór Wojewody uchwały Nr XXVIII/166/2008 Rady Powiatu
z dnia 19 grudnia, w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów dzierżawy dla nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego za nieważną. Nadzór uznał, że ustanowienie w uchwale Rady Powiatu zapisu dotyczącego wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres 3 lat jest działaniem podjętym pomimo braku normy kompetencyjnej, co stanowi istotne naruszenie prawa i stwierdzenie nieważności uchwały w całości.
Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań. Członkowie komisji w drodze głosowania jednogłośnie przyjęli przedmiotowy projekt uchwały 13 głosów za, przy braku głosów przeciw
i wstrzymujących się.
Następny projekt uchwały przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji Budżetu Pana Roberta Wietrzyka dotyczył wyrażania zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta zabrał głos wyjaśniając,
iż przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z wcześniej podjętą uchwałą
Nr XXVIII/165/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008 roku, do której Nadzór Prawny Wojewody wniósł uwagi interpretując warunek dzierżawy przez okres 10 lat jako jedną umowę zawartą na czas, co najmniej 10 lat, a nie sumowanie okresów dzierżawy z wszystkich poprzednich zawartych umów.
Innych zapytań nie wniesiono do powyższego projektu uchwały. Członkowie obu Komisji
w drodze głosowania jednogłośnie przyjęli przedmiotowy projekt uchwały 13 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Przewodniczący Pan Robert Wietrzyk zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego przeprowadzania remontu drogi krajowej nr 45 na odcinku: Kluczbork, ul.Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna.
Następnie Pan Starosta zabrał głos i wyjaśnił, że to Rada Powiatu w Kluczborku wnioskuje do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu o podjęcie działań, zmierzających do natychmiastowego remontu drogi krajowej Nr 45 na odcinku: Kluczbork,
ul. Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna. Wniosek w powyższej sprawy został skierowany przez radnego Wojciecha Smolnika członka Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku. Do projektu nie skierowano żadnych zapytań. Projekt uchwały poddano pod głosowanie, który został przyjęty przez Członków Komisji jednogłośnie 13 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Przewodniczący Komisji Budżetu zaprezentował Członkom Komisji kolejny projekt uchwał dotyczący określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok.
Do powyższego projektu nie wniesiono żadnych zapytań. Przedmiotowy projekt uchwały poddano pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 13 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Pan Starosta wnioskował do Członków obu Komisji o wprowadzenie na sesji do porządku obrad dodatkowo projekt uchwały w sprawie przyjęcia do wykonywania niektórych zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 roku.
Do powyższej propozycji projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań. Projekt uchwały został poddany głosowaniu i przyjęty został jednogłośnie 13 głosów za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Kolejno Członkowie obu Komisji przystąpili do omówienia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 09.12.2008r. do 13.02.2009r.
Pan Krzyżanowski jako pierwszy zabrał głos w sprawie posiedzenia z dnia 15 grudnia 2008r., dotyczącego funkcjonowania Poradni Chirurgicznej Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Pan Tomaszczyk zabrał głos w tej kwestii
i poinformowała, iż w sprawie złożenia przez pacjentów skargi, dotyczącej organizacji rejestracji, a dokładniej rejestracji w Przychodni Ortopedycznej, została zasygnalizowana do Naczelnika Wydziału Promocji Zdrowia oraz Dyrektora Marszałka. Pan Tomaszczyk poinformował, iż otrzymał już od Dyrektora ds. medycznych PCZ w Kluczborku ustną zadowalającą odpowiedz, iż ta sprawa została już załatwiona. Pan Starosta poinformował, iż podjął osobistą decyzję, dotyczącą rezygnacji ze współpracy z dotychczas pracującym tam ortopedą. Następnie zabrał głos Radny Wojciech Smolnik i wystąpił z propozycją, aby przyjęcia w Poradni Ortopedycznej odbywały się na określoną godzinę. Pan Starosta odpowiadając na propozycję Radnego stwierdził, iż przyjęcia w Poradni na chwilę obecną odbywają się bez zarzutów.
Radny Krzyżanowski poruszył kolejną kwestię z posiedzenia z dnia 30-31 grudnia 2008r.
w sprawie podejrzenia naruszenia prawa przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, polegającym na nieprawidłowym przeprowadzeniu przetargu na zbycie mienia ruchomego (tj. obrabiarki) w dniu 21.08.2008r
i wystąpił do Pana Starosty z zapytaniem jak ta sprawa została zakończona. Starosta udzielając odpowiedzi powiadomił, iż jeden z zainteresowanych zakupem obrabiarki poczuł się oszukany
i zgłosił ten fakt do Wydziału Edukacji oraz Starosty. Uważał on, iż proponował wyższą kwotę,
a pomimo tego obrabiarka została sprzedana komuś innemu za niższą kwotę. Starosta poinformował, że została przeprowadzona kontrola w tej sprawie i problem polega na tym, że ani szkoła ani sam zainteresowany nie posiada żadnego dokumentu potwierdzającego jego ofertę. Zainteresowany został poinformowany, iż może złożyć pisemne oświadczenie w tej sprawie, gdyż Starosta nie może podjąć żadnej decyzji ani powiadomić organów ścigania, nie posiadając dokumentów potwierdzających prawdomówność zainteresowanego. Kolejnym podjętym przez Pana Starostę krokiem w tej sprawie było przesłanie dokumentów do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych, który odmówił wszczęcia postępowania. Pan Starosta poinformował, że dla wyjaśnienia sprawy takie zawiadomienie wraz z dokumentami zostały złożone
w Prokuraturze. Prokuratura zleciła Policji przeprowadzenie dochodzenia w tej sprawie. Prokuratura po przeprowadzonym dochodzeniu nie dopatrzyła się żadnych naruszeń prawych
i odmówiła wszczęcia śledztwa.
Pan Starosta poinformował, że ani Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych oraz Prokuratura nie podjęła postępowania w/w sprawie. Na tym sprawa została zakończona.
Pan Radny Krzyżanowski wystosował do Pana Starosty kolejne zapytanie, dotyczące sprawy
z posiedzenia z dnia 13 lutego 2009roku, a mianowicie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Pan Starosta udzielając odpowiedzi poinformował, że Zarząd Powiatu otrzymał upoważnienie na zaciągnięcie kredytu na rachunku bieżącym, polegające na uruchomieniu linii kredytowej
z rachunku budżetu, które ma zapobiegać powstawaniu problemów np. przy spiętrzeniu różnego rodzaju płatności. Starosta wyjaśnił, że taka decyzja jest bardzo zasadna, gdyż kredyt zaciągnięty
w zeszłym roku był kredytem z marżą, natomiast kredyt w rachunku bieżącym zgodnie
z przetargiem na obsługę bankową udzielony jest na stałej stawce bez marży. Jak wyjaśnił Starosta zmiana kredytu leżała w naszym interesie i w zasadzie kredyty różnią się tylko umową, bo pieniądze są takie same, natomiast oprocentowanie niższe. Pan Starosta zaznaczył również, że kredyt w rachunku bieżącym będzie bardzo pomocny przy dokonywaniu płatności. W powyższej sprawie nie wniesiono żadnych innych zapytać. Następnie Przewodnicząca Komisji Oświaty poruszyła sprawę z posiedzenia, które odbyło się 9-12 stycznia 2009roku, dotyczącego sprzedaży nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej
w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej (działka nr 91/16 k.m. 12 o powierzchni
Pani Zając zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie jak zakończyła się sprawa z posiedzenia z dnia 30 stycznia 2009r, która dotyczy rozpatrzenia wniosku Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie zgody na odwłaszczenie sprzętu
i aparatury medycznej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego oraz jego utylizacji. Pan Wicestarosta udzielił odpowiedzi, iż wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku dotyczący odwłaszczenia oraz utylizacji sprzętu
i aparatury medycznej będące własnością Powiatu Kluczborskiego został rozpatrzony pozytywnie. Członkowie Komisji zostali poinformowani, że utylizacji został poddany sprzęt rodzaju:
- sterylizatora parowego,
- stołu operacyjnego,
- sterylizatora gazowego,
- aparatu EKG.
Pan Wicestarosta wyjaśnił również, iż decyzja o utylizacji w/w sprzętu była konieczna, gdyż był to sprzęt, który został przywłaszczony na rzecz Powiatu pochodzący z lat 70-80 i na chwilę obecną nie nadający się już do użytku.
Do powyższej sprawy nie zgłoszono żadnych innych zapytań ani uwag. Członkowie Komisji przyjęli sprawozdanie w drodze głosowania za - 13 głosami, przy 1 głosie wstrzymującym się, brakiem głosów przeciw.
Ponadto Członkowie obu Komisji zapoznali się z:
- sprawozdaniem Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok;
- analizą zagrożeń obszaru Powiatu Kluczborskiego;
- oceną stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2008rok;
- sprawozdaniem z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz ocena sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2008 roku.
Starosta zaproponował aby w/w kwestie zostały omówione na najbliższej sesji Rady Powiatu,
w obecności przedstawicieli służb.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji Budżetu poinformował Członków Komisji Budżetu, o możliwości składania wniosków lub planów dotyczących pracy Komisji na przyszły rok w Biurze Rady.
Następnie Przewodnicząca Komisji Oświaty poprosiła Członków swojej Komisji o pozostanie jeszcze przez chwilę na sali a następnie zaproponowała, aby zapoznali się z przykładowymi problemami do realizacji analizy /załącznik do protokołu/, oraz pismem dotyczącym wypoczynku dzieci i młodzieży podczas ferii 2009r./pismo znajduje się w aktach Komisji/, a następnie zaproponowała aby zająć się tymi sprawami na najbliższym posiedzeniu Komisji.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny oraz Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego podziękowali zebranym za udział w posiedzeniu zamykając je.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca Komisji Oświaty Przewodniczący Komisji Budżetu
Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny i Rozwoju Gospodarczego
Irena Kielar Robert Wietrzyk
Protokołowała
Justyna Gulanowska