1.zmniejszeniem kwoty dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na zadanie pn. „Przebudowa wiaduktu DP 1321O (Kluczbork-Jakubowice) ul. K.Miarki w Kluczborku w km 1+
2.przyznaniem przez Gminę Kluczbork dotacji dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na dofinansowanie zakupu samochodu bojowego oraz dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku na dofinansowanie bieżącej działalności (kwoty 180.000,-zł. i 7.000,-zł.),
3.zwiększeniem kwoty dofinansowania zadań remontowych w ramach Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych na lata 2008-2011 (kwota 4.200,-zł.),
4.zwiększeniem kwoty dotacji od Gminy Byczyna dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku (kwota 1.553,-zł.),
5.zmniejszeniem dotacji dla Gminy Byczyna na działalność spółki wodnej (kwota 13.552,-zł.),
6.zmniejszeniem wydatków w Starostwie Powiatowym w Kluczborku (kwota 34.400,-zł.),
7.zmniejszeniem wydatków majątkowych na zadaniu inwestycyjnym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku pn. „I etap p-poż. – trzyletnie dostosowanie budynku szkoły” (kwota 50.000,-zł.),
8.wprowadzeniem dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku z przeznaczeniem na kontynuowanie czynności likwidacyjnych jednostki (kwota 30.000,-zł.).
Pani Skarbnik poinformowała, że konsekwencją powyższych zmian będą również zmiany w planie wydatków inwestycyjnych, remontowych oraz w wykazie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień, a także zmiany w prognozie długu na koniec roku budżetowego 2008 oraz w latach 2009-2028.
Członkowie Komisji zaakceptowali proponowane zmiany w projekcie przyszłorocznego budżetu. i zaakceptowali autopoprawkę Nr 1 Zarządu Powiatu.
Pan Starosta stwierdził również, że w stosunku do roku 2008 w nowym projekcie budżetu na 2009 rok odnotowuje się duży wzrost dochodów i wydatków.
Jak poinformował Pan Starosta w przyszłym roku planuje się sześć dużych zadań, które mają szanse na dofinansowanie ze środków zewnętrznych. Część z tych zadań wynika z przygotowanych już wcześniej dokumentacji, złożonych wniosków, które pojawiały się w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym w uchwale budżetowej na rok 2008.
Pan Starosta przedstawił przygotowaną na dzisiejsze posiedzenie prezentację.
Do tych zadań można zaliczyć m.in. projekt złożony do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego dotyczący poprawy warunków kształcenia w ZSP
Nr 1 i ZSP Nr 2 w Kluczborku polegający na przebudowie i zakupie sprzętu oraz utworzeniu bazy do praktycznej nauki zawodu. Polegać to będzie w ZSP Nr 1 na tym, że utworzone zostaną nowoczesne pracownie ćwiczeń z ośrodkiem egzaminacyjnym dla zawodów gastronomicznych natomiast w ZSP Nr 2 utworzona zostanie sala audiowizualna, pracownia ślusarska, pracownia dla mechaników samochodowych z oprzyrządowaniem.
Kolejnymi projektami są projekty z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych tzw. ,,Schetynówki”. Jeden projekt złożony został na ul.Fabryczną w Kluczborku /nakłady planowane na ten cel wynoszą 1.088.000,-zł/ oraz drugi, który obejmuje remont drogi Kostów – Janówka /środki na ten cel wynoszą 2.062.500,-zł/. Oba te zadania zostały już ocenione i znalazły się na liście A czyli są przeznaczone do finansowania.
W/w zadania mają szansę na dofinansowanie w wysokości około 4.000.000,-zł.
Planuje się również złożyć inne trzy zadania m.in. projekt odbudowy wiaduktu przy ul.K.Miarki. Wykonany już został kosztorys oraz studium wykonalności /kwota 3.800.000,-zł/.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego zamierza się także zrealizować zadania inwestycyjne polegające na:
-,,Zwiększeniu efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych – termomodernizacja”. Prace miałyby obejmować docieplenie ścian, wymianę okien, drzwi w budynkach ZSP Nr 1 w Kluczborku /warsztaty szkolne/, ZSLT w Kluczborku, WODiDZ w Kluczborku. Ponadto w budynku WODiDZ
planowany jest montaż instalacji solarowej.
Pan Starosta poinformował również członków komisji, że w budżecie na 2009 rok przeznacza się kwotę 2.500.000,-zł na realizację inwestycji pn.: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji”.
Powiat będzie się ubiegał o dofinansowanie w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Opolskiego poddziałanie 1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu.
W związku z powyższym planuje się zakup nieruchomości zabudowanej, znajdującej się przy obecnej siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza, remont tych pomieszczeń, zakup sprzętu i wyposażenia. W projektowanym inkubatorze znajdować będą się powierzchnie do wynajęcia dla nowopowstałych podmiotów gospodarczych, sala szkoleniowa oraz powierzchnie magazynowe. Utworzeniem inkubatora zainteresowane są również Gmina Wołczyn i Gmina Byczyna. Gminy te chcą, aby utworzone zostały tam filie inkubatora.
Pan Starosta przedstawił zebranym kolejną przygotowaną prezentację dotyczącą remontu Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji w Kluczborku. Pan Starosta wyjaśnił, że wykonany już został kosztorys i wizualizacja. Przewidywany koszt inwestycji wynosi około 2.900.000,-zł i być może uda się pozyskać na ten cel dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
W budynku ma mieścić się m.in.:
-Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna,
-Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
-Zespół ds. Orzekania o stopniu niepełnosprawności,
-Dom samotnej matki
-Rehabilitacja.
Pan Starosta poinformował, że w 2009 roku zamierza się wykonać następujące zadania:
a/likwidacja barier architektonicznych – dostosowanie infrastruktury Zespołu Szkół Licealno-Technicznych oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku do potrzeb niepełnosprawnych. Koszt w/w zadania wyniesie w przybliżeniu około 400 tys.zł.
b/remont dachu w ZSO w Kluczborku. Koszt zadania wyniesie około 85 tys.zł. – drugi etap.
c/remont sali gimnastycznej w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Przewidywany koszt zadania to około
100 tys.zł. – drugi etap.
d/zakup samochodu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Koszt zadania ok.620 tys.zł. /z czego 180 tys. to dotacja z Gminy Kluczbork/.
Stary pojazd po zakupie nowego zostanie przekazany do OSP w Bogacicy.
-przebudowa skrzyżowania na drodze powiatowej ulica Byczyńska i Poznańska w Wołczynie – koszt ok.40 tys.zł.
Pan Starosta stwierdził, że planowane są inwestycje zewnętrzne tj:
-remont docelowej lokalizacji w naszym szpitalu-Kluczborskiego Regionalnego Centrum Chorób Serca i Naczyń w skład, którego wchodzą następujące działalności:
1/Pracownia hemodynamiki,
2/Oddział Intensywnej Opieki Kardiologicznej,
3/Oddział Kardiologiczny,
4/Poradnia Kardiologiczna -2009 r. Wartość inwestycji /realizuje Polska Grupa Medyczna im.Polonii Świata/ wyniesie ponad 4 mln.zł.
Do inwestycji zewnętrznych można również zaliczyć budynek dawnego magazynu rezerw wojskowych, który zamierza się przeznaczyć na potrzeby laboratorium analitycznego i mikrobiologicznego.
Radni zapoznali się z informacją na temat spłaty zadłużenia po byłym SPZOZ ZOZ w Kluczborku.
Radny Wojciech Smolnik odnosząc się do projektu budżetu na 2009 r. i załącznika Nr 7-limity wydatków na wieloletni programy inwestycyjne zapytał czy środki ujęte jako źródła finansowania w 2009 – jako środki inne nie trafią do nas dopiero w roku 2010.
Pan Starosta wyjaśnił radnemu, że w przypadku zadania dot. poprawy warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup wyposażenia cała sytuacja wyjaśniona zostanie w m-cu marcu 2009 r. Obecnie zadanie jest po ocenie formalnej i merytorycznej.
Członkowie komisji po analizie projektu przystąpili do przygotowania opinii komisji w sprawie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 r. Przewodniczący Komisji zapoznał się także z opiniami pozostałych komisji, które zostały złożone do Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Opinia komisji znajduje się w aktach komisji.
W związku z brakiem zapytań Przewodniczący Komisji poddał projekt budżetu na 2009 wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu w Kluczborku pod głosowanie. W obecności 11 radnych, za jego przyjęciem głosowało 7 radnych, wstrzymało się 4, nie stwierdzono głosów przeciw.
Kolejno radni zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję rady powiatu w dniu 19 grudnia 2008 r.
Członkowie analizie poddali następujące projekty uchwał:
-zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,/za-11,brak głosów przeciw i wstrzymujących się/
-uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok,/za -7,wstrzymujące się-4, brak głosów przeciw/,
-nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,/za-11, brak głosów przeciw i wstrzymujących się/,
-ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych,/za-11, brak głosów przeciw i wstrzymujących się/,
-wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia
kolejnych umów dzierżawy, dla nieruchomości stanowiących własność Powiatu
Kluczborskiego,/za-10, wstrzymał się -1, brak głosów przeciw/,
-wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia
kolejnych umów dzierżawy, dla nieruchomości stanowiących własność Powiatu
Kluczborskiego,/za-10, wstrzymał się -1, brak głosów przeciw/,
-uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Powiatu Kluczborskiego z
Organizacjami Pozarządowymi na 2009 rok”/za-11, brak głosów przeciw i wstrzymujących się/,
-zmiany uchwały Nr XXII/119/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2008 rok /za-11,brak głosów przeciw i wstrzymujących się/,
-rozpatrzenia skarg Pani Ireny Gaschka na Starostę Kluczborskiego/ za-10, wstrzymujący się 1, brak głosów przeciw/
Członkowie zapoznali się również ze sprawozdaniem z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku nie wnosząc do niego uwag. Członkowie Zarządu przyjęli sprawozdanie w drodze głosowania za-10 głosami, przy 1 głosie wstrzymującym się, brakiem głosów przeciw.
Ad.3.
Radny Władysław Zawadzki zwracając się do Pana Starosty zapytał czy mógłby zobowiązać obecnego właściciela budynku po byłym Oddziale Wewnętrznym do uporządkowania terenu wokół nieruchomości.
Pan Starosta wyjaśnił, że teren ten został już częściowo uporządkowany.
Innych spraw nie poruszano.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął dzisiejsze obrady.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Robert Wietrzyk
Protokołowała
Joanna Strzelczyk