d/ pismo Pana Józefa Olender – Zarządcy Wspólnoty Mieszkaniowej budynku
e/ zawiadomienie Burmistrza Byczyny o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Byczyna,
f/ porozumienie zawarte pomiędzy Wojewodą Opolskim w sprawie wykonywania niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 r.
g/ zapoznanie się z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli w celu przekazania go do uzgodnienia związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli
h/ pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie nagród w konkursie ,,Co wiecie o powiecie”.
4. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
a/ sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za rok 2008,
5. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 marca 2009 r.
6. Wolne wnioski.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 16 marca 2009 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 96/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy dotyczące finansów:
a/ uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok oraz sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w likwidacji za 2008 rok. Następnie Starosta poinformował, że zgodnie z ustawą o finansach publicznych, Zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 20 marca roku następującego po roku budżetowym. Przedmiotowe sprawozdanie zawiera także sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Kluczborku.
Do powyższego projektu nie zgłoszono zapytań i uwag. Uchwała została przez Zarząd Powiatu przyjęta jednogłośnie.
b/ pismo Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Opolu w sprawie przyznania na rok 2009 środków finansowych w kwocie 30.000 zł na sfinansowanie: kosztów naprawy i legalizacji wagi selekcyjnej i stacjonarnej w Byczynie, kosztów użytkowania obiektu oddziału w Byczynie, kosztów napraw i przeglądów specjalistycznych pojazdów służbowych.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył wniosek Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu w Opolu, gdyż nie widzi on możliwości sfinansowania powyższych zadań. Ponadto istnieją przeszkody prawne związane z możliwością finansowania przez samorząd zadań instytucji państwowej.
Do punktu 3 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy skierowane do Zarządu Powiatu:
a/ uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia obowiązków dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku; Starosta wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały, z dniem 19 marca 2009 r. powierza się w formie umowy o pracę na czas nieokreślony pełnienie obowiązków dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku Panu Marcinowi Kisilicy, dotychczasowemu likwidatorowi w/w Zakładu.
Członkowie Zarządu Powiatu po chwili dyskusji, jednogłośnie podjęli powyższą uchwałę;
b/ uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego; Przewodniczący Zarządu powiedział, że niniejszy projekt uchwały zawiera plan dyżurów aptek ogólnodostępnych w porze nocnej, niedziele, święta i dni wolne od pracy na terenie powiatu kluczborskiego w 2009 roku. Do przedmiotowego projektu nie zgłoszono zapytań i uwag. Uchwała została przez Zarząd Powiatu przyjęta jednogłośnie;
c/ uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustanowienia służebności przesyłu dla kabli energetycznych przebiegających na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego; Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że przedmiotowa uchwała dotyczy wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu dla dwóch przyłączy podziemnych dla potrzeb infrastruktury podziemnej na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego oznaczonej ewidencyjnie nr 91/18, położonej w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23. Treścią służebności jest uprawnienie firmy Energia Pro S.A. oddział w Opolu do utrzymywania i eksploatowania kabli przesyłowych na w/w nieruchomości. Również do przedmiotowego projektu uchwały nie zgłoszono zapytań i uwag. Uchwała została przez Zarząd Powiatu przyjęta jednogłośnie;
d/ pismo Pana Józefa Olender – Zarządcy Wspólnoty Mieszkaniowej budynku 93 A,B,C w Polanowicach w sprawie pomocy finansowej na zakup drzew i krzewów; Pan Adam Radom przypomniał zebranym, że w/w ponownie zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o nieodpłatne przekazanie działek 581/85 i 581/86 na ich rzecz. Ponadto w swoim wniosku piszą, że jako użytkownicy w/w terenu, chcieli zagospodarować go poprzez nasadzenie drzew i krzewów. Wszystkie prace z tym związane wnioskodawca zapewnia, że mieszkańcy wykonają we własnym zakresie tylko proszą o dofinansowanie do zakupu drzew i krzewów. Jak wynika z kosztorysu powyższego zakupu, potrzebna jest im kwota 1.310 zł. Wicestarosta powiedział, że jest za tym aby udzielić im dofinansowania ale mamy dopiero pierwszy kwartał br. tak że musimy rozważnie wydatkować środki z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska. Pani Skarbnik zaproponowała, aby wrócić do rozpatrzenia tego wniosku po analizie budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2009 r. kiedy będziemy wiedzieć jaki jest stan środków w/w Funduszu. Członkowie Zarządu długo dyskutowali i zastanawiali się nad przedmiotowym wnioskiem po czym ostatecznie postanowili o udzieleniu dofinansowania do zakupu drzew i krzewów w wysokości 500,00 zł.- z wydatków bieżących a ewentualne dofinansowanie ze środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska może być rozpatrzone po analizie budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2009 r.;
e/ zawiadomienie Burmistrza Byczyny o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Byczyna obejmującej strefę A i B ochrony konserwatorskiej.
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z przedmiotowym pismem oraz przedłożoną opinią jednocześnie nie wnosząc uwag. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania pisemnej odpowiedzi na powyższy wniosek do wnioskodawcy - Burmistrza Byczyny;
f/ porozumienie nr 4/09 Wojewody Opolskiego w sprawie wykonywania niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 r. Na mocy niniejszego porozumienia, Wojewoda Opolski powierza a Zarząd Powiatu przyjmuje do wykonania następujące zadania: wypłacanie wynagrodzeń za udział w pracy powiatowej komisji lekarskiej, przekazanie zakładom opieki zdrowotnej środków rekompensujących zarobki utracone przez lekarzy i średni personel medyczny obsługujących powiatową komisję lekarską, zawieranie umów z dyrektorami zakładów opieki zdrowotnej o przeprowadzanie badań specjalistycznych i radiologicznych oraz obserwacji szpitalnej osób podlegających kwalifikacji wojskowej, pokrywanie kosztów wykonania różnego rodzaju badań osób podlegających kwalifikacji wojskowej zgodnie z cennikiem usług medycznych. Ponadto Zarząd Powiatu w Kluczborku zobowiązuje się do składania Dyrektorowi Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego miesięcznych sprawozdań z wykorzystania dotacji celowej przekazanej z budżetu Wojewody Opolskiego na zadania określone w niniejszym porozumieniu.
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym porozumieniem nr 4/09 w sprawie wykonywania niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 r. zawartym pomiędzy Wojewodą Opolskim a Zarządem Powiatu Kluczborskiego i upoważnił do jego podpisania Starostę oraz Wicestarostę Kluczborskiego;
g/ zapoznanie się z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli w celu przekazania go do uzgodnienia związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli; Starosta wyjaśnił zebranym, że na podstawie notatki z Departamentu Prawnego sporządzonej dla Pani Minister Katarzyny Hall, ponieważ poprzednia nasza uchwała w tej sprawie została podjęta przed zmianą ustawy Karta Nauczyciela i ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego 30 grudnia 2008 r. – uchwała ta zachowała moc wiążącą tylko do 23 stycznia 2009 r. tj. do dnia, w którym wchodzi w życie nowe brzmienie upoważnienia do wydania regulaminu. W tym dniu wszedł również w życie przepis przejściowy, który nakazuje stosowanie regulaminów obowiązujących w 2008 roku do czasu zastąpienia ich nowymi regulaminami uwzględniającymi nowelizację Karty Nauczyciela. Ustawa nowelizująca nie przewiduje możliwości zachowania mocy regulaminów uchwalonych na 2009 rok przed jej wejściem w życie ani też ich nowelizowania. W związku z powyższym należy rozpocząć procedurę uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli od początku. Pani Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu w swoim wniosku do Zarządu Powiatu pisze, że treść poprzedniego regulaminu wynagradzania była już uzgadniana w całości ze związkami zawodowymi i dlatego proponuje, aby go przesłać do związków zawodowych z prośbą o jak najszybsze przyjęcie jego treści z jednoczesnym zaproszeniem przedstawicieli związków zawodowych na posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku i uzgodnienie zapisów regulaminu bez stosowania ustawowych 30 dni.
Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z projektem uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli postanowili, zgodnie z wnioskiem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, przesłać projekt powyższej uchwały do związków zawodowych zrzeszających nauczycieli wraz z kserokopią notatki Departamentu Prawnego natomiast termin wspólnego ze związkami zawodowymi posiedzenia Zarządu Powiatu zostanie ustalony w terminie późniejszym;
h/ pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie ufundowania nagród w konkursie ,,Co wiecie o powiecie”; Starosta zapoznał zebranych z pismem dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku informującym, że na nagrody w konkursie „Co wiecie o powiecie” planuje przeznaczyć kwotę 300,00 zł. Za pozyskane pieniądze zamierza kupić książki dla trzech najlepszych uczestników konkursu w obu kategoriach wiekowych tj. szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne.
Zarząd Powiatu po chwili dyskusji i zastanowieniu się, postanowił zakupić dla najlepszych uczestników konkursu ,,Co wiecie o powiecie” pendrivy oraz przekazać organizatorowi konkursu wraz z nagrodami materiały promocyjne Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 4 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku tj. sprawozdania Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2008 r. Sprawozdanie to zawiera m.in. informacje ogólne o jednostce, informacje o wykonaniu sprzedaży w okresie sprawozdawczym, wykonanie kosztów, wynik finansowy, informacje o stanie należności i zobowiązań, w tym wymagalnych w okresie sprawozdawczym, informacje o stanie zadłużenia i informację opisową.
Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem, przyjęli je jednogłośnie i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte przez radnych na sesji w dniu 12.03.2009 r. Postanowiono:
1. uchwałę Nr XXX/172/2009 w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2. uchwałę Nr XXX/173/2009 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków – przekazać Podinspektorowi ds. ochrony zabytków oraz Skarbnikowi Powiatu,
3. uchwałę Nr XXX/174/2009 w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych – przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
4. uchwałę Nr XXX/175/2009 w sprawie warunków i trybu obniżania tygodniowego
obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze
zajęć - przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
5. uchwałę Nr XXX/176/2009 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin - przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
6. uchwałę Nr XXX/177/2009 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów
dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te
same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego – przekazać
Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
7. uchwałę Nr XXX/178/2009 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego - przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
8. uchwałę Nr XXX/179/2009 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego przeprowadzenia przebudowy drogi krajowej Nr 45 na odcinku: Kluczbork ul. Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna – przekazać Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu oraz Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku,
9. uchwałę Nr XXX/180/2009 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu, Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,
Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,
10. uchwałę Nr XXX/181/2009 w sprawie przyjęcia do wykonania niektórych zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 roku – przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 6 porządku
1. Starosta przedstawił sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2008 oraz informację dotyczącą ilości załatwionych spraw i wielkości uzyskanych wpływów z tytułu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa. Następnie Starosta, odpowiedzialny za realizację tych zadań, zwrócił się do członków Zarządu o umieszczenie powyższego sprawozdania w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania zadań związanych z gospodarowaniem środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2008 zawnioskował o umieszczenie go w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok.
2. Skarbnik Powiatu przedstawiła projekt porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia kosztów pobytu dzieci w całodobowej placówce opiekuńczo-wychowawczej – Domu Dziecka w Namysłowie.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią powyższego porozumienia, wyraził zgodę na zawarcie przez Powiat Kluczborski porozumienia z Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia przez Powiat Kluczborski kosztów utrzymania dzieci przebywających w całodobowej placówce opiekuńczo-wychowawczej tj. w Domu Dziecka w Namysłowie. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.
3. Starosta przedstawił wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczący konieczności wykonania robót dodatkowych dla inwestycji pn: ,,Likwidacja barier architektonicznych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku oraz w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Wykonanie ich jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego natomiast oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego z przyczyn technicznych i gospodarczych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z tym wnioskodawca zwraca się z prośbą o rozstrzygnięcie odnośnie udzielenia wykonawcy tj. Zakładowi Malarskiemu - Wiktorowi Poloczkowi z Łowkowic zamówienia z wolnej ręki. Szacunkowy koszt wykonania robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego natomiast wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się powyższym wnioskiem wyraził zgodę na uruchomienie procedury na udzielenie dodatkowego zamówienia w trybie z wolnej ręki dla wykonawcy tj. Zakładowi Malarskiemu - Wiktor Poloczek z Łowkowic w związku z inwestycją pn: ,,Likwidacja barier architektonicznych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku oraz w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
4. W związku z wystąpieniem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem o przyznanie dotacji ze środków publicznych na realizację zadania publicznego współfinansowanego z budżetu województwa, dotyczącego utworzenia i sfinansowania działalności grupy wsparcia dla ofiar przemocy oraz wydania informatora powiatowego, Pani Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku zwróciła się z wnioskiem o wydanie pełnomocnictwa Zarządu Powiatu w Kluczborku do występowania z wnioskiem na realizację zadania, zawarcia umowy z Urzędem Marszałkowskim oraz składania wszelkich oświadczeń woli związanych z wykonywaniem tej umowy a także dokonywania wszelkich czynności koniecznych do realizacji przedmiotowego zadania.
Zarząd Powiatu udzielił Pani Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku pełnomocnictwa w powyższym zakresie.
5. Starosta przedstawił wniosek Pani Dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków budżetowych na 2009 rok o kwotę 12.715,-zł w rozdziale 80142 § 4270 na zadanie remontowe określone w załączniku do układu wykonawczego jakim jest ,,remont wejścia głównego wraz z remontem korytarza dolnego” siedziby Ośrodka przy ulicy Byczyńskiej 7 w Kluczborku. Jak wynika z wniosku, środki zabezpieczone na to zadanie wynoszą 25.000 zł. jednak faktyczny koszt wykonania zadania wynosi 37.715 zł. a różnica wynika z konieczności wykonania dodatkowych prac oraz większych nakładów na materiały do wykonania przedmiotowego remontu.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po chwili dyskusji postanowił, aby jednostka wykonała to zadanie do wysokości środków własnych zabezpieczonych w budżecie. Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do umieszczenia w/w zadania we wniosku do Ministerstwa Edukacji Narodowej;
6. Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków: Pana Mieczysława Czaplińskiego oraz Pana Macieja Tomaszczyka do podpisania wniosku w ramach programu pn. „Szukam rodziny”, będącego odpowiedzią na otwarty konkurs ofert na finansowe wspieranie programów z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną w 2009 roku, ogłoszonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w dniu 24 lutego 2009 r.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku, Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 97 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała
Danuta Oziembłowska