Protokół Nr  92/2009

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 25 lutego 2009r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/pismo Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku w sprawie dofinansowania do zakupu samochodów,

b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

dotyczące remontu dachu nieruchomości budynkowej stanowiącej współwłasność Powiatu i Skarbu Państwa, położonego w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b,

c/pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego,

3.Sprawy różne:

a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące odpowiedzi na wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego,

b/decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu,

c/odpowiedź Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych na pismo Dyrektora Szkoły z Wierzbicy Górnej w sprawie budowy zatoczki dla autobusów,

4.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

a/sprawozdanie z analizy zagrożenia obszaru Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok,

              b/sprawozdanie z oceny stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok,

c/przyjęcie sprawozdania z realizacji Uchwały Nr XXIII/123/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2008 roku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”,

d/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok,

e/sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku w 2008 roku.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13 lutego 2009r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 91/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Pismo Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku w sprawie dofinansowania do zakupu samochodów.

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Komendanta Powiatowego Policji po krótkiej dyskusji postanowili, że w ramach możliwości budżetowych w 2009 roku samorząd powiatowy w Kluczborku uwzględni dofinansowanie zakupu nieoznakowanego samochodu do kwoty 50.000,-zł. Zdaniem Zarządu odbędzie się to jednak nie wcześniej jak po analizie wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2009 r.

b/Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

dotyczące remontu dachu nieruchomości budynkowej stanowiącej współwłasność Powiatu i Skarbu Państwa, położonego w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b.

Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższe pismo wraz z załączonym kosztorysem prac. Budynek ten stanowi własność Powiatu Kluczborskiego w udziale 82,5% oraz 17,5% Skarbu Państwa i użytkowany jest przez Inspektoraty Powiatowe i Wojewódzkie na podstawie umów użyczenia oraz przez osoby prowadzące działalność gospodarczą na podstawie umów dzierżawy. Zarząd stwierdził, że obecnie nie ma możliwości sfinansowania remontu dachu nieruchomości budynkowej stanowiącej współwłasność Powiatu i Skarbu Państwa, położonego przy ul.Żeromskiego 3b. Zarząd Powiatu uznał, że powróci do w/w sprawy po wcześniejszym podsumowaniu wydatków budżetowych za I półrocze 2009 r.

c/Pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego.

Pan Starosta przedstawiając przedmiotowe pismo wyjaśnił, że w związku ze wzrostem średniorocznego wskaźnika cen, towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2008 r., który wynosi 4,2%, a został zaplanowany wcześniej na poziomie 3% zasadne jest zwiększenie dochodów i wydatków w dziale 020 rozdział 02001 Gospodarka leśna na kwotę 774,23,-zł.

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek i postanowił o wprowadzeniu w/w kwoty  do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku, który zostanie przedłożony na najbliższą sesję.

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące odpowiedzi na wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.

Członkowie Zarządu zapoznali się z odpowiedzią na wniosek w/w komisji w sprawie przebudowy skrzyżowania ulicy Strzeleckiej i Drzymały z ulicą M.C.Skłodowskiej w Kluczborku oraz przedłożonym pismem z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przedmiotowej sprawie. Odpowiedź w tej sprawie zostanie przekazana do Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku.

b/Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu.

Pan Starosta poinformował zebranych, że przedłożona decyzja jest uzupełnieniem dokumentacji wymaganej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w związku z przekazaniem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych–Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.  

c/Odpowiedź Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych na pismo Dyrektora Szkoły z Wierzbicy Górnej w sprawie budowy zatoczki dla autobusów.

Pan Starosta w powyższej sprawie oddał głos zaproszonemu na dzisiejsze posiedzenie Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, który wyjaśnił, że budowa takiej zatoki wymaga wielu działań jakimi są m.in. zlecenie opracowania mapy sytuacyjno-wysokościowej, opracowania dokumentacji kosztorysu inwestorskiego, zakupienia gruntu przyległej posesji celem wybudowania zatoczki, gdyż istniejący pas drogowy jest zbyt wąski, aby ją wykonać. Pan Dyrektor ponadto stwierdził, że koszt jej wykonania jest również zbyt duży. Taka zatoka musi posiadać przewidziane prawem parametry, do których należy:

-minimalna szerokość zgodnie z parametrami (jezdni na zatoce-3,00m i chodnika 1,50m, -długość krawędzi zatrzymania min.20m,

-długość najazdu 12m,

-długość wyjazdu 24m.

Łączna długość zatoki powinna wynosić

Zarząd Dróg Powiatowych nie zgadza się także z opinią Dyrektora, że budowa zatoki należy do zarządcy drogi powiatowej, gdyż zadania związane z budową zatok i przystanków służących komunikacji publicznej na terenie powiatu kluczborskiego wykonywały jednostki szczebla gminnego w uzgodnieniu z zarządem drogi.

Pan Dyrektor stwierdził, że jest duża potrzeba budowy takich zatok, lecz jak i dowóz oraz poniesienie nakładów finansowych należy do Gminy.  

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu omawiali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-sprawozdanie z analizy zagrożenia obszaru Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok,

              -sprawozdanie z oceny stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok,

-sprawozdanie z realizacji Uchwały Nr XXIII/123/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2008 roku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok,

-sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku w 2008 roku.        

Do materiałów nie wniesiono uwag w związku z czym członkowie Zarządu zatwierdzili je i postanowili o przedłożeniu ich Radzie Powiatu jako materiały na najbliższą sesję.

 

Do punktu 5 porządku

 

Pan Starosta udzielił ponownie głosu Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, który poinformował członków Zarządu o planowanych inwestycjach na 2009 rok.

Dyrektor stwierdził, że odbyło się już otwarcie ofert do przetargu na drogę Kostów –Janówka, w sprawie tej wpłynęło 10 ofert. Termin wykonania przewidziany jest na połowę miesiąca sierpnia.

Kolejnym przetargiem będzie przetarg na ul. Fabryczną. Termin wykonania inwestycji także został wyznaczony na połowę sierpnia.

Ponadto Pan Dyrektor poinformował, że do ZDP w Kluczborku zakupione zostało 100 ton soli i 300 ton piasku do bieżącego utrzymania dróg w trakcie zimy oraz zawarto nowe umowy dotyczące sprzętu. Od początku nowego 2009 roku Zarząd Dróg Powiatowych poniósł już koszty w wysokości 250 tys.zł.

Kolejno Pan Starosta zabierając głos zwrócił uwagę na kwestię związaną z remontem wiaduktu przy ul.K.Miarki-Smardy. Stwierdził, że Urząd Marszałkowski zwrócił się do nas o uzupełnienie dokumentacji. Zdaniem Pana Starosty jest bardzo duża szansa, aby nasze zadanie znalazło się na liście rankingowej i otrzymało pieniądze. Następnie Pan Starosta poprosił Dyrektora ZDP w Kluczborku o informację na temat realizacji przedmiotowej inwestycji. Pan Sztajglik wyjaśnił, że czas uzależniony jest ściśle od Polskich Kolei Państwowych, gdyż z ich strony istnieją ogromne obwarowania przepisami na przeprowadzenie tego typu remontów. Może to trwać zdaniem Pana Dyrektora od 6-8 tygodni, natomiast sama technologia to około 5 -6 miesięcy.

Pan Dyrektor poruszył również inne kwestie związane z koniecznością przystąpienia do kolejnych przetargów na inne zadania, które będą realizowane w następnej kolejności.

Do tych zadań należą m.in. dwie drogi: Wołczyn-Biskupice oraz Ligota Dolna-Jasienie /około 13 km/. Pan Dyrektor poinformował jednak, że środki jakie były zaplanowane na remont drogi Jana Pawła-Jagiellońska trzeba będzie przeznaczyć na wykonanie dokumentacji na w/w drogi.

Pan Starosta zaproponował, aby zlecić jak najszybciej wykonanie dokumentacji, gdyż do naboru wniosków w miesiącu sierpniu będzie można złożyć 3 zadania.

Innym ważnym jak stwierdził Dyrektor ZDP remontem jest remont drogi w Lasowicach Wielkich na odcinku od Urzędu Gminy do drogi głównej. Koszt wykonania to około

400 tys.zł.

Pan Starosta poinformował także członków Zarządu Powiatu, że gotowa jest już kompletna dokumentacja na drogi oraz parkingi na terenie szpitala i z chwilą poprawy warunków atmosferycznych ruszą prace w tym zakresie.

Ponadto Pan Starosta stwierdził, że w najbliższym czasie muszą być dokonane zmiany do budżetu na 2009 rok w związku ze zmniejszoną subwencją o kwotę 213.997 tys.zł, częścią równoważącą 714,-zł, udziałem w podatku od osób fizycznych w kwocie 213,-zł oraz  dotacją.

Również w najbliższych dniach  zostanie przeprowadzony audyt na termomodernizację trzech obiektów ZSP Nr 1 w Kluczborku, ZSP Nr 2 oraz WODiDZ oraz I

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 92 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

    Joanna Strzelczyk