Uchwała Nr 91/287/2009 Zarządu Powiatu z dnia 13 lutego 2009 r.
UCHWAŁA NR 91/287/2009 ZARZĄDU POWIATU W KLUCZBORKU z dnia 13 lutego 2009r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych przez Powiat Kluczborski oraz określenia składu, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków komisji przetargowej Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 roku z późn.zm.) oraz art. 19 ust. 2 i 3 oraz art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 223, poz. 1655 z 2007r. z późn.zm.) uchwala się co następuje: § 1. Wprowadza się Regulamin udzielania zamówień publicznych przez Powiat Kluczborski stanowiący załącznik do niniejszej uchwały. § 2. Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 1. ……………….……………………..……… Piotr Pośpiech – Przewodniczący Zarządu 2. …………………………………..…………… Mieczysław Czapliński – Członek Zarządu 3. ………………………………….…………… Otylia Skoczylas – Członek Zarządu 4. ………………………………………………. Maciej Tomaszczyk – Członek Zarządu Załącznik do Uchwały Nr 91/287/2009. Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 13 lutego 2009r. Regulamin udzielania zamówień publicznych przez Powiat Kluczborski oraz określenia składu, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków komisji przetargowej ROZDZIAŁ I Postanowienia ogólne § 1. Regulamin określa zasady dotyczące procedury planowania, przygotowania § 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o: 1) „zamawiającym” – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski; 2) „kierownik Zamawiającego” – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Kluczborskiego; 3) „pracowniku biura FP” – należy przez to rozumieć pracownika odpowiedzialnego 4) „głównym księgowym” – należy przez to rozumieć Skarbnika Powiatu; 5) „komórce organizacyjnej”– należy przez to rozumieć wydział, biuro lub samodzielne stanowisko pracy; 6) „ustawie” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.). § 3. Regulamin opracowano na podstawie następujących aktów prawnych: 1) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.). 2) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.); 3) Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 § 4. 1. Regulaminu nie stosuje się do zamówień wymienionych w art. 4 ustawy, 2. Zamówienia te muszą być jednak dokonywane zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, tj. w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. § 5. Udzielanie zamówień publicznych na dostawy, wykonywanie usług i robót budowlanych jest dopuszczalne jedynie w granicach wydatków, które zostały ujęte 1) celowości i oszczędności, z zapewnieniem najlepszych efektów z danych nakładów przewidzianych w przepisach ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych; 2) terminowości realizacji zadań publicznych; 3) wyboru najkorzystniejszej oferty, z zachowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. § 6. 1. Decyzja o uruchomieniu właściwej procedury w celu udzielenia bądź zawarcia umowy na dostawy, roboty i usługi należy do kierownika zamawiającego. 2. Kierownik zamawiającego, podejmuje decyzję, o której mowa w ust. 1 na podstawie wniosku opracowanego przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Kluczborku. ROZDZIAŁ II Przygotowanie postępowania § 7.1. Podstawowe czynności przygotowawcze, inicjujące postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego wykonuje komórka organizacyjna poprzez pisemne sporządzenie wniosku o wszczęcie procedury w sprawie zamówienia publicznego sporządzonego na druku ZP 1 „wniosek o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu wraz z wymaganymi dokumentami. 2. We wniosku przedmiot zamówienia powinien być opisany w sposób jednoznaczny 3. Wniosek przed przedłożeniem kierownikowi zamawiającego do rozpatrzenia winien uzyskać opinię właściwego merytorycznie Naczelnika Wydziału ze względu na przedmiot zamówienia oraz głównego księgowego pod względem zabezpieczenia środków niezbędnych na realizację zadania. 4. Wniosek na dostawy, usługi lub roboty ciągłe powinien obejmować potrzeby i koszty ponoszone w danym roku budżetowym. Jeżeli wniosek dotyczy zamówienia inwestycyjnego lub remontowego, którego realizacja nastąpi etapami, powinien on obejmować zakres robót 5. Pracownik biura FP sprawdza kompletność wniosku oraz jego zgodność z ustawą 6. Po uzyskaniu pozytywnego rozstrzygnięcia pracownik biura FP nadaje numer rejestrowy wniosku. ROZDZIAŁ III Wszczęcie postępowania § 8. 1. Zamawiający wszczyna postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie zatwierdzonego wniosku o wszczęcie procedury w sprawie zamówienia publicznego. 2. Wszczęcie postępowania dokonywane jest odpowiednio do zastosowanego trybu postępowania i wartości zamówienia, poprzez: 1) ogłoszenie opublikowane w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich; 2) ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych; 3) ogłoszenie w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego (na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kluczborku); 4) ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej; 5) zaproszenie wybranych przez siebie wykonawców do negocjacji w trybie negocjacji bez ogłoszenia; 6) skierowanie zapytania o cenę do wybranych przez siebie wykonawców; 7) zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki; 8) ogłoszenie postępowania w trybie licytacji elektronicznej na swojej stronie internetowej ROZDZIAŁ IV Sposób powołania, organizacja oraz zadania członków komisji przetargowej § 9. Wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość przekracza 14.000 euro może nastąpić wyłącznie komisyjnie z zastosowaniem przepisów ustawy. § 10.1. Do przygotowania i przeprowadzenia postępowań, których wartość szacunkowa przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro, powołana jest Uchwałą 2. Do składu osobowego Komisji Przetargowej może być powołany odrębną Uchwałą Zarządu Powiatu pracownik merytorycznie właściwy ze względu na przedmiot zamówienia. § 11. 1. Pracą komisji kieruje przewodniczący, do którego zadań należy w szczególności: 1) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie; 2) podział prac między członków komisji przetargowej, mając na względzie ich kwalifikacje zawodowe; 3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) odebranie od członków komisji, biegłych oraz innych osób wykonujących czynności związane z postępowaniem o zamówienie publiczne, oświadczeń wymaganych przepisami ustawy. 2. Sekretarz komisji przetargowej zapewnia formę pisemną postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według wymagań określonych przepisami ustawy. Do jego zadań należy w szczególności: 1) dokonanie oceny dokumentów załączonych do ofert przez wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnych; 2) dokonanie oceny merytorycznej ofert; 3) dokumentowanie prac komisji przetargowej; 4) sporządzanie protokołów z postępowania; 5) przygotowanie projektów odpowiednich wniosków, ogłoszeń i pism niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania. 3. Do obowiązków członków komisji przetargowej należy uczestniczenie w posiedzeniach komisji oraz wykonywanie czynności w zakresie wskazanym przez przewodniczącego komisji przetargowej. 4. Dla skuteczności czynności podejmowanych przez komisję wymagana jest obecność, co najmniej połowy jej członków w tym przewodniczącego bądź wiceprzewodniczącego. § 12. 1. Członkowie komisji przetargowej, po ujawnieniu wykonawców ubiegających 2. W przypadku ujawnienia w toku prowadzonego postępowania okoliczności, o których mowa w ust.1 członek komisji obowiązany jest niezwłocznie wyłączyć się z udziału § 13. Zakończenie prac komisji przetargowej następuje z chwilą zawarcia umowy ROZDZIAŁ V Przechowywanie dokumentacji postępowania § 14. Kierownik zamawiającego prowadzi rejestr wpływu ofert przetargowych. Rejestr ten zawiera informacje dotyczące nazwy Wykonawców, daty oraz godziny wpływu ofert oraz kolejny numer rejestrowy. Do chwili końcowego terminu składania ofert rejestr ten znajduje się w Sekretariacie Starostwa Powiatowego a następnie po upływie terminu przewidzianego na składanie ofert wraz z ofertami przekazywany jest Przewodniczącemu Komisji Przetargowej. § 15.1 Kierownik zamawiającego prowadzi rejestr udzielonych zamówień publicznych, 2. Przewodniczący komisji przetargowej, po zakończeniu postępowania o udzielenie danego zamówienia przekazuje niezwłocznie, wszystkie dokumenty związane z pracą komisji Kierownikowi Zamawiającego. 3. Po jednym egzemplarzu umów (lub odpowiednio kopii) zawartych z wykonawcami w wyniku postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, komisja przekazuje do: 1) biura FP celem nadania numeru w rejestrze zawartych przez Powiat Kluczborski umów; 2) wydziału finansowego; 3) wydziału wnioskującego, którego naczelnik sprawuje nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy. ROZDZIAŁ VI Planowanie zamówień publicznych § 16. 1. Podstawą do podjęcia działań związanych z przeprowadzeniem postępowania 2. Plany zamówień o wartości równej lub przekraczającej równowartość kwoty 14 000 euro sporządzane są na druku ZP-2 stanowiącym Załącznik Nr 2 do regulaminu. 3. Sporządzone plany zamówień, należy przekazać do Biura Funduszy Pomocowych nie później niż przed upływem 30 dni od daty uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego. 4. W przypadku zmian w planie wydatków budżetu Powiatu komórki organizacyjne niezwłocznie sporządzają aktualny plan zamówień, odpowiednio na drukach określonych ROZDZIAŁ VII Postanowienia końcowe § 17. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Kluczborku z tytułu powierzonych im obowiązków winni zapoznać się z treścią regulaminu i bezwzględnie przestrzegać zawartych w nim postanowień. Fakt zapoznania się z przepisami zawartymi w regulaminie winien być potwierdzony przez Naczelników Wydziałów oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach w Starostwie Powiatowym na oświadczeniu (druku ZP 3) stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu. §18. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie maja przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik Nr 1 do Regulaminu udzielania zamówień publicznych ........................................................................... (wnioskodawca) Kluczbork, dnia ................................ o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 1. Przedmiot zamówienia: 1.
2. 3. Nazwa zadania:………………………………………………………………..……….……………… ................................................................................................................... 2. Nazwa i kod Wspólnego Słownika Zamówień (wypełnia pracownik Biura FP):................ ................................................................................................................... ……………………………………………………………………………………………………….. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:........................................................... ................................................................................................................... ................................................................................................................... ................................................................................................................... ................................................................................................................... ................................................................................................................... wraz z załącznikami[1] a) .......................................................................................................... b) .......................................................................................................... c) .......................................................................................................... 4. Wartość zamówienia wg załączonej kalkulacji (kosztorysu)[2] w przypadku dostaw i usług powtarzających się okresowo podstawą ustalenia wartości zamówienia jest łączna wartość zamówień tego samego rodzaju udzielonych w terminie 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych dostaw lub usług oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem albo których zamawiający zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie: - netto ......................................................... …….zł - stawka podatku VAT:…………………………………….... %; kwota:………………….………. …..zł - brutto:........................................................ ……..zł Wartość zamówienia (netto) przeliczona według średniego kursu złotego w stosunku do euro: (wypełnia pracownik BF) - ………………………. euro (Kurs euro wg rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy ). 5. Zamówienie ujęte w planie zamówień publicznych wydziału pod poz.......................... 6. Źródło finansowania: Budżet Powiatu (dział / rozdział / paragraf):......................................................... Inne źródła (promesa, umowa dotacji, itp.):......................................................... 7. Termin wykonania zamówienia lub czas realizacji od podpisania umowy:..................... ………………………………………………………………………………………………………. 8. Proponowane kryteria oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia w %: (np. cena albo cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia w szczególności jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko, koszty eksploatacji, serwis, termin wykonania zamówienia) .............................................. ................................................................................................................... ................................................................................................................... 9. Pracownicy merytoryczni wnioskodawcy proponowani do składu komisji przetargowej wraz ze wskazaniem osoby upoważnionej do udzielania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia........ ................................................................................................................... ................................................................................................................... (imię i nazwisko, stanowisko, nr telefonu, mail) 10. Do wniosku należy dołączyć: Załączniki dokumentujące opis przedmiotu zamówienia np: projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar, rysunki, program funkcjonalno-użytkowy - inne zgodnie z ustawą ( w wersji papierowej oraz na nośniku elektronicznym). ................................................................... (wnioskodawca- kierownik wydziału merytorycznego) Potwierdzam kompletność wniosku oraz jego zgodność z ustawą Prawo zamówień publicznych i Regulaminem udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku: Kluczbork, dnia .......................... ......................................... .. (pracownik Biura FP) Potwierdzam zabezpieczenie środków finansowych w budżecie Powiatu na zadanie, o którym mowa w pkt. 1 w wysokości …………………………………………. PLN (brutto) Kluczbork, dnia .......................... ....................................... (główny księgowy) ZATWIERDZAM: Kluczbork, dnia.......................... …….………….………..…….…………… (Kierownik Zamawiającego) Data wpływu do Biura Funduszy ......................................... Podpis pracownika przyjmującego wniosek …..…………………………………………. Nr w rejestrze postępowań: ..…………………………………………….. (nadaje pracownik Biura FP)
i prowadzenia postępowań w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane o wartości równej lub przekraczającej równowartość kwoty 14.000 euro oraz procedury sprawozdawcze
i tryb zawierania umów w sprawach zamówień publicznych, jak również organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej.
za nadzór nad prawidłowym przebiegiem procedury udzielania zamówień publicznych, o których mowa w § 1 regulaminu;
z późn. zm.);
w tym m. in.: zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro.
w uchwale budżetowej oraz z zachowaniem następujących zasad:
i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych oraz zrozumiałych określeń
z zachowaniem obowiązujących w przepisach ustawy wymagań odnośnie opisu przedmiotu zamówienia.
i koszty niezbędne do wykonania całego zadania oraz harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji.
i Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Powiat Kluczborski, następnie przekazuje wniosek na posiedzenie Zarządu celem uzyskania rozstrzygnięcia odnośnie rozpoczęcia bądź zaniechania procedury przetargowej.
oraz na stronie, na której będzie prowadzona licytacja.
Nr 21/81/2007 Zarządu Powiatu z dnia 13 lipca 2007r. z późn. zm. – Komisja Przetargowa.
Z chwilą zakończenia czynności związanych z przeprowadzeniem danego postępowania tj. podpisaniem umowy z wybranym wykonawcą lub unieważnieniem postępowania, członkostwo pracownika merytorycznego w składzie Komisji Przetargowej wygasa.
się lub zamierzających się ubiegać o zamówienie publiczne, składają pisemne oświadczenie,
że nie podlegają wyłączeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
o treści wymaganej przepisami ustawy.
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, powiadamiając o tym przewodniczącego komisji przetargowej i składając stosowne oświadczenie.
w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnienia postępowania w sprawie zamówienia publicznego.
dla zamówień, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro oraz sporządza roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach, które przekazuje Prezesowi UZP w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie. Rejestr udzielonych zamówień publicznych znajduje się w Biurze FP.
o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy, usługi i roboty budowlane są plany zamówień publicznych sporządzane przez komórki organizacyjne na okres jednego roku
kalendarzowego, uwzględniające podział na grupy i kategorie określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) dostaw i usług powtarzających się okresowo.
w ust. 2 i przekazują go do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.4) WNIOSEK
Załącznik Nr 2
do Regulaminu udzielania zamówień
publicznych
Druk ZP 2
Komórka organizacyjna …………………………………..
Plan zamówień publicznych na rok ………………..
L.p. |
Nazwa zadania |
Rodzaj zamówienia (Roboty budowlane -RB, Dostawy – D, Usługi – U) |
Przewidywany termin rozpoczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego |
Proponowany termin realizacji zamówienia |
Wartość zamówienia |
Proponowany sposób realizacji zamówienia |
UWAGI | |
netto |
brutto | |||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……………………………………………….…….
/data, podpis i pieczęć
naczelnika komórki organizacyjnej/
Załącznik nr 3
do Regulaminu udzielania zamówień publicznych
Druk ZP-3
Oświadczenie
Niniejszym oświadczam, że przyjąłem(am) do wiadomości i ścisłego przestrzegania zasady określone w Regulaminie udzielania zamówień publicznych oraz zobowiązuję się postępować zgodnie z zawartymi w nim postanowieniami.
L. p. |
Imię i nazwisko |
Stanowisko |
Podpis |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
12. |
|
|
|
13. |
|
|
|
14. |
|
|
|
[1] np: projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar, rysunki, program funkcjonalno-użytkowy - zgodnie z ustawą,
[2] obliczenie wartości zamówienia wraz z załącznikami np: kosztorys inwestorski, program funkcjonalno-użytkowy z oszacowaniem wartości prac projektowych, notatki służbowe, oferty cenowe, cenniki, itp, zgodnie
z ustawą,
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2009-02-24 13:40:59 |
Opublikował: | Niedźwiedź Joanna |
Data publikacji: | 2009-02-24 13:48:44 |
Ostatnia zmiana: | 2009-02-24 13:49:44 |
Ilość wyświetleń: | 1321 |