Protokół Nr 13/2009

 

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu

16 stycznia 2009 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota.

Listy obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Wanda Słabosz - Skarbnik Powiatu.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2008 roku.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

 

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i otworzył dzisiejsze posiedzenie.

Następnie przedstawił zebranym porządek posiedzenia.

Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli żadnych uwag zatwierdzając go jednogłośnie.

 

Ad.2.

 

Przewodniczący Komisji na wstępie oddał głos Pani Skarbnik, która omówiła szczegółowo wykonanie budżetu Powiatu za okres od 01 stycznia do 30 września 2008 r.

Pani Skarbnik poinformowała zebranych, że dochody stanowią 84% z czego największą część stanowią dochody z tytułu subwencji oświatowej. Najmniejszą część stanowią dochody wypracowane przez jednostki budżetowe, co stanowi 47 %.    

Wydatki poniesione do końca III kwartału kształtują się na poziomie 68 % planowanych wydatków na rok 2008.

Ponadto Pani Skarbnik poinformowała, że najniższe są dochody ze sprzedaży mienia.

Przewodniczący Komisji zapytał czy zaszły jakieś zmiany w IV kwartale jeśli chodzi o wykonanie budżetu.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że jeśli chodzi o dochody ogółem to w zasadzie we wszystkich planowanych źródłach dochodów wypracowane one zostały niemalże w 100% za wyjątkiem mienia.   

Radna Celina Zając zapytała czy kwota wykazana w przychodach jako kredyt na restrukturyzację zadłużenia powiatu w wysokości 2.600.000.00,-zł jest kwotą do spłaty. Pani Skarbnik wyjaśniła, że kwota ta pochodzi z części kredytu /12.500.000.00,-zł/ zaciągniętego w 2008 roku w trzech transzach. W roku 2008 została uruchomiona transza w kwocie 5.500.000.00,-zł /w miesiącu wrześniu 2.600.000.00-zł, w miesiącu październiku 3.100.000.00,-zł/, w roku 2009 ma być uruchomiona transza w wysokości 2.900.000.00,-zł natomiast w 2010 ostania w wysokości 4.100.000.00,-zł. Z transzy, która wpłynęła w miesiącu wrześniu w wysokości 2.600.000.00,-zł

2.000.000.00,-zł zostało przeznaczone na wykup obligacji, a pozostałe 600.000.00,-zł na spłatę kredytu w rachunku bieżącym. Kredyt jak stwierdziła Pani Skarbnik zaciągnięty na kwotę 12.500.000.00,-zł będzie spłacany od 2010 roku.

W roku 2008 został także spłacony kredyt /zaciągnięty w 2003 roku/, który został zaciągnięty na zadania inwestycyjne.

Pani Skarbnik poinformowała członków komisji, że szczegółowe wykonanie budżetu za okres od 01 stycznia do 30 września 2008 roku wraz z rozliczeniem przeznaczenia środków i podziałem na źródła oraz podziałem na rodzaje zostało przedstawione w  załączonej do protokołu analizie stanowiącej załącznik.  

 

Ad.3.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił zebranym propozycje do planu pracy komisji na 2009 rok.

Plan pracy został przyjęty przez członków komisji jednogłośnie i znajduje się w aktach komisji

/nr OR.JS/RP/K.Rew-0051/4/2009/.

Przewodniczący Komisji poinformował członków komisji, że do wiadomości komisji wpłynęło pismo od Pani Ireny Gaschka, której skarga rozpatrywana była na poprzednich posiedzeniach.

Przedmiotowe pismo jest odniesieniem się skarżącej do artykułu pt. ,,Nie ma przepisów chroniących przed wibracjami” jaki otrzymali radni na posiedzeniu w dniu 9 grudnia 2008 roku.    

Niniejsze pismo znajduje się w aktach komisji /nr OR-0051/4/2008 oraz OR-0051/6/2008/.

Innych spraw nie poruszano.

 

Ad.4.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął dzisiejsze posiedzenie.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                  Paweł Prochota