Protokół Nr 88/2009

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 21 stycznia 2009r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do dokonywania przeniesień w planie wydatków,

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków oraz sposobu ich rozliczania,

d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków na zakup sprzętu do konserwacji boiska wielofunkcyjnego oraz na montaż monitoringu wizyjnego.

3.Sprawy różne:

a/pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej na terenie Gminy Wołczyn do kategorii dróg gminnych,

b/aneksy do porozumień zawartych przez Powiat Kluczborski z Powiatem Namysłowskim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych.

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania komisji konkursowej w celu rozpatrzenia i zaopiniowania ofert złożonych do otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych,

d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2009 roku.

4.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Pan Starosta poinformował, że zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą są zmianami mającymi na celu prawidłowe wydatkowanie i rozliczenie środków budżetowych w roku 2009. Zmiany jakie zostały dokonane w rozdziałach takich jak: 80146, 80120 oraz 75411 zostały dokonane na wniosek Dyrektora ZSO w Kluczborku, Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Do uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 88/277/2009.

 

 

b/Uchwała Zarządu Powiat w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do dokonywania przeniesień w planie wydatków.

Starosta wyjaśnił, że przedmiotowa uchwała upoważnia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planach wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału klasyfikacji budżetowej z zastrzeżeniem zmian powodujących zwiększenie planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników oraz zmian powodujących zwiększenie lub zmniejszenie wydatków majątkowych. Do uchwały nie wniesiono uwag. W związku z powyższym członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 88/278/2009.  

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków oraz sposobu ich rozliczania.

Kolejna uchwała przygotowana na dzisiejsze posiedzenie upoważnia kierowników jednostek do jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków w ramach planów finansowych jednostek. Członkowie Zarządu do przedstawionej uchwały nie wnieśli uwag podejmując uchwałę Nr 88/279/2009.  

d/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków na zakup sprzętu do konserwacji boiska wielofunkcyjnego oraz na montaż monitoringu wizyjnego.

Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku zwrócił się do Zarządu Powiatu w Kluczborku z pismem o przyznanie dodatkowych środków finansowych na zakup sprzętu (myjka ciśnieniowa i zamiatarka Karcher) do konserwacji boiska wielofunkcyjnego oraz na montaż monitoringu wizyjnego. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i stwierdził, że w/w jednostka posiada zatwierdzony plan finansowy w poszczególnych rozdziałach na rok 2009. Zwiększenie na wnioskowane wydatki może być rozpatrzone po otrzymaniu ostatecznych kwot subwencji oświatowej z budżetu Państwa.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej na terenie Gminy Wołczyn do kategorii dróg gminnych.

Burmistrz Miasta Wołczyn.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi wewnętrznej na terenie Gminy Wołczyn ul.Dzierżona do kategorii dróg gminnych. Droga ta jak poinformował (ul.Dzierżona) łączy drogę gminną 100418 O ul.Kościuszki w Wołczynie w dwóch miejscach i zdaniem Burmistrza zasadnym byłoby zaliczenie jej do dróg gminnych, co pozwoli stworzyć właściwie zorganizowaną sieć drogową.

Do przedmiotowego pisma została przygotowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku pozytywna opinia w przedmiotowej sprawie.     

W związku z powyższym Zarząd opiniuje pozytywnie przedłożony wniosek nie wnosząc uwag, co do zaliczenia niniejszej drogi do kategorii drogi gminnej. Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do przygotowania stosownej procedury dotyczącej przekwalifikowania drogi wewnętrznej na terenie Gminy Wołczyn – ul.Dzierżona.   

b/Aneksy do porozumień zawartych przez Powiat Kluczborski z Powiatem Namysłowskim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych.

 

 

Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku zwróciła się z pismem do Zarządu Powiatu w sprawie podpisania :

-Aneksu nr 1 do Porozumienia nr 7/2008,

-Aneksu nr 1 do Porozumienia nr 9/2008,

-Aneksu nr 1 do Porozumienia nr 10/2008,

-Aneksu nr 1 do Porozumienia nr 11/2008

do porozumień dotyczących ustalenia warunków odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i zasad ponoszenia wydatków ponoszonych przez powiat  ze względu na miejsce zamieszkania dzieci przed umieszczeniem ich w rodzinie zastępczej. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie w/w porozumień. Do ich podpisania  upoważnieni zostali Starosta i Wicestarosta.

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania komisji konkursowej w celu rozpatrzenia i zaopiniowania ofert złożonych do otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych.

Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom następną uchwałę przygotowaną na dzisiejsze posiedzenie. Powyższa uchwała powołuje komisję, której zadaniem będzie rozpatrzenie i zaopiniowanie ofert złożonych do otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych.

Do uchwały nie wniesiono uwag. W związku z powyższym członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 88/280/2009. 

d/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2009 roku.

Jak poinformował Pan Starosta powyższy regulamin określa wysokość dotacji wspierającej realizację zadania publicznego, priorytetowe obszary współpracy jakimi są w roku 2009: kultura, kultura fizyczna i sport, szczegółowe rodzaje zadań, łączną wysokość środków publicznych przeznaczonych na dotacje wspierające realizację zadań publicznych z podziałem na obszary. Ponadto regulamin mówi o tym, co powinna zawierać oferta do konkursu, wzór oferty, jakie kryteria będą brane pod uwagę przy wyborze oferty itp.         

Do uchwały nie wniesiono uwag. W związku z powyższym członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 88/281/2009.

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Członkowie Zarządu przystąpili do zatwierdzenia projektu uchwały na kolejną sesję Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.

Starosta wyjaśnił, że zgodnie z wcześniejszą uchwałą Rady Powiatu Nr XIX/101/2007 z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków wpłynęły  3 wnioski na dofinansowanie prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych.

Komisja dokonała analizy w/w wniosków dokonując podziału środków, który został ujęty w przygotowanej uchwale. W celu przyznania dotacji zachodzi więc konieczność podjęcia przez Radę Powiatu przedmiotowej uchwały.

Członkowie Zarządu do projektu uchwały nie wnieśli uwag i postanowili skierować go pod obrady sesji.

 

 

 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy skierowane do Zarządu:

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem w sprawie wyrażenia zgody na zbycie na rzecz Powiatu Kluczborskiego prawa własności nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa, położonej w obrębie m.Kluczbork, oznaczonej w operacie ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 21 ark.m. o pow.0,9103 ha, księga wieczysta KW 12086. 

Przedmiotowe pismo zostało skierowane do Wojewody Opolskiego.

Kolejno Wicestarosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Pismo dotyczy wyceny, kolejności i terminu ogłoszenia przetargu na zbycie działek gruntowych położonych w Bogacicy.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wyceną przedmiotowych (13 szt.) działek zlokalizowanych w Bogacicy przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne. Wicestarosta ponadto poinformował członków, że działki te na dzień dzisiejszy w planie zagospodarowania przestrzennego figurują jeszcze jako tereny zielone, gdyż plan ten został przekazany do publikacji i jest w trakcie uprawomocniania się. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania procedury sprzedaży w/w działek stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego w drodze przetargu nieograniczonego.

Następną sprawą jaką zajęli się członkowie Zarządu było pismo Hurtowni Chemicznej ,,Higiena” położonej przy ul.Żeromskiego 3b w Kluczborku w sprawie zmiany stawki czynszu za dzierżawę w/w nieruchomości.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i po krótkiej dyskusji postanowił zgodnie z uchwałą Zarządu Powiatu w Kluczborku nr 83/267/2008 z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego podtrzymać swoją decyzję, gdyż kwoty 10 zł/m2 dla lokali użytkowych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie produkcyjno handlowej oraz

6 zł/m2 dla budynków lub ich części zajętych na magazyny lub garaże stanowią kwoty minimalne czynszu dzierżawnego.   

Następnie Pan Starosta zgłosił wolny wniosek w sprawie wpisu do rejestru zabytków budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Taki wpis zdaniem Starosty pozwoli na pozyskanie środków z Ministerstwa Kultury na remont w/w budynków /stolarka okienna, elewacja/, które znajdą się w rejestrze.

Wykonanie remontu tych dwóch budynków, a w szczególności wymiana stolarki okiennej 

Zarząd Powiatu zobowiązał podinspektora ds.Ochrony Zabytków do przygotowania wniosku do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Opolu w sprawie określenia  wartości zabytkowej budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. 

Kolejno Wicestarosta wystąpił z wnioskiem do Zarządu Powiatu, aby udzielić pracownikowi Starostwa Powiatowego pełnomocnictwa do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego na zebraniu sprawozdawczym Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Jagiellońskiej 1 w Kluczborku w dniu 3 lutego 2009 r. Do podpisania przedmiotowego pełnomocnictwa Zarząd upoważnił Starostę.     

Następnie Starosta wystąpił z wnioskiem o udzielenie pełnomocnictwa dla dyrektorów Domów Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz Gierałcicach do zawarcia umowy o świadczenie usług medycznych z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Falck Medycyna Region Opolski z siedzibą w Kędzierzynie –Koźlu.

Pan Starosta wyjaśnił, że wszystkie pielęgniarki zatrudnione do tej pory były przez DPS-y. Obecnie będą one finansowane przez NFZ, a nie jak dotychczas finansowane z budżetu powiatu. Zarząd w związku z powyższym zaakceptował przedłożony projekt umowy na świadczenie usług medycznych.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 88 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk