Zarządzenie Nr 60/2008
Starosty Kluczborskiego
z dnia 04.12.2008 r.
w sprawie wprowadzenia procedury udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych wpisanych do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Kluczborskiego
Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (DZ. U. z 2004 r.
Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XIII/70/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia
31 maja 2007 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych (Dz. Urz. Woj. Opolskiego Nr 66 poz. 1939), zarządzam co następuje:
§1. Wprowadzam procedurę udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych wpisanych do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Kluczborskiego, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2. Odpowiedzialnym za wdrożenie zarządzenia jest Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Skarbnik Powiatu.
§3. Traci moc Zarządzenie Nr 24/06 Starosty Kluczborskiego z dnia 30.10.2006 r. w sprawie wprowadzenia procedury udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.
§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 60/2008 r.
Starosty Kluczborskiego z dnia 04.12.2008 r.
PROCEDURA UDZIELANIA I ROZLICZANIA DOTACJI Z BUDŻETU POWIATU KLUCZBORSKIEGO DLA SZKÓŁ NIEPUBLICZNYCH POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA SZKÓŁ PUBLICZNYCH WPISANYCH DO EWIDENCJI STAROSTY KLUCZBORSKIEGO
1. Podstawą ubiegania się o dotację na dany rok kalendarzowy przez szkołę niepubliczną
o uprawnieniach szkoły publicznej wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Kluczborskiego jest złożenie do 30 września każdego roku wniosku o udzielenie dotacji na kolejny rok kalendarzowy.
2. Wniosek o udzielenie dotacji na kolejny rok kalendarzowy musi być zgodny w treści ze wzorem podanym w obowiązującej uchwale Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.
3. Liczba uczniów/słuchaczy sprawdzana jest w Wydziale Edukacji i Sportu z danymi ujętymi w sprawozdaniach ze szkół, na podstawie których obliczana jest subwencja na dany rok.
4. Wstępne naliczenie dotacji na dany rok - z uwzględnieniem danych ze sprawozdań,
o których mowa w pkt. 3, planowanych wag, wskaźnika korygującego i standardu A – wykonywane jest w Wydziale Edukacji i Sportu a następnie przekazywane jest do Wydziału Finansowego celem umieszczenia w budżecie powiatu.
5. Po uchwaleniu budżetu wstępna informacja o kwocie przysługującej na jednego ucznia/słuchacza niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej przekazywana jest z Wydziału Edukacji i Sportu do organu prowadzącego daną szkołę.
6. Do 10 dnia każdego miesiąca organ prowadzący szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przekazuje do Wydziału Edukacji i Sportu aktualną liczbę uczniów/słuchaczy oraz rozliczenie finansowe dotacji za miesiąc poprzedni a także rozliczenie finansowe roczne do 7 stycznia następnego roku, zgodnie z wzorami podanymi w obowiązującej uchwale Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.
7. W Wydziale Edukacji i Sportu następuje sprawdzenie danych, o których mowa w pkt. 6, wyliczenie dotacji na dany miesiąc i przygotowanie pisma do Wydziału Finansowego
o wysokości dotacji dla każdej szkoły.
8. Wydział Finansowy przygotowuje wypłaty i dokonuje przelewów na konta podane przez organy prowadzące szkół do końca każdego miesiąca.
9. Brak informacji, o których mowa w pkt.6 lub przekazanie niepoprawnego rozliczenia finansowego wstrzymuje procedurę naliczania i wypłaty dotacji aż do czasu wyjaśnienia. Dopuszcza się wszelkie możliwości kontaktowania się Starostwa ze szkołą – w przypadku rozmowy telefonicznej powinna być sporządzona notatka służbowa, korekta sprawozdań musi być przekazana w formie papierowej.
10. Po ustaleniu przez ministra właściwego ds. oświaty i wychowania standardu A, wskaźnika korygującego oraz wag niezbędnych do przeliczenia subwencji i dotacji, informacja
o kwocie przysługującej na jednego ucznia/słuchacza jest korygowana w pierwszym bądź na początku drugiego kwartału każdego roku i przekazywana organowi prowadzącemu szkołę. Przeliczona kwota dotacji przekazywana jest do Wydziału Finansowego celem korekty w budżecie powiatu.
11. Nadpłata bądź niedopłata dotacji przeliczonej wg pkt. 10 analizowana jest w Wydziale Edukacji i Sportu. W przypadku niedopłaty sporządzany jest wniosek do Wydziału Finansowego, który przelewa dodatkowe środki organowi prowadzącemu szkołę,
w przypadku nadpłaty kwota dotacji na kolejny miesiąc zostaje pomniejszona o tę nadwyżkę.