Protokół Nr 17/2008

 

 

 

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26 sierpnia 2008 r.

 

Przewodniczyła Przewodnicząca Komisji – Irena Kielar.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Wanda Słabosz- Skarbnik Powiatu,

2.Jolanta Krzysztowczyk-Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu

                                                           Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 29.08.2008 r.

3.Przygotowanie jednostek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego

  /remonty, podziały godzin, ilość oddziałów, bieżące problemy/

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

Członkowie Komisji po zakończonym posiedzeniu udadzą się do następujących jednostek oświatowych:

-Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-Centrum Kształcenia Ustawicznego
             w Kluczborku,

-Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.

 

 

Ad.1.

 

Przewodnicząca Komisji przywitała wszystkich zebranych i przedstawiła zebranym porządek dzisiejszego posiedzenia.

Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

 

Na wstępie członkowie komisji zapoznali się z materiałami jakie zostały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Przewodnicząca Komisji udzieliła głosu Pani Skarbnik, która szczegółowo omówiła jako pierwszy projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w

 

Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok.

Niniejszy projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 830.406,-zł.

Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, które zwiększają planowane wydatki o kwotę 830.406,-zł. zmiany wprowadza się również w wydatkach inwestycyjnych na 2008 rok, w wydatkach inwestycyjnych na 2008 rok oraz remontowych.

Do wydatków inwestycyjnych wprowadza się nowe zadanie pn:,, Poprawa warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup wyposażenia”.

Na wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku zrezygnowano z realizacji zadania  pn:,,Budowa miejsca do ważenia pojazdów wraz z przebudową jezdni we wsi Bogacica.

W wykazie zadań inwestycyjnych wprowadza się do budżetu nowe zadanie jakim jest zakup spektrometru do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

Zmniejszeniu ulegają środki na zadaniu jakim jest :

-zakup i montaż windy dla osób niepełnosprawnych ruchowo w budynku internatu SOSW,

-zakup patelni elektryczno-gazowej do pracowni ćwiczeń praktycznych,

-zakup rozdrabniacza do odpadów w WODiDZ oraz wprowadzono nowe zadanie jakim jest wydzielenie ogrzewania w mieszkaniach lokatorskich.

Zwiększeniu ulegają środki w ZSLT na zadaniu jakim jest termomodernizacja szkoły- I etap.

Zwiększono także środki w DPS Gierałcice /budowa łazienek oraz ich wyposażenie/.

W związku z zakupem samochodu specjalistycznego dla DPS w Kluczborku do przewozu osób niepełnosprawnych wyposażonego w windę oraz 3 miejsca dla wózków inwalidzkich-zwiększone zostały środki na zadaniu pn:,, Likwidacja barier transportowych zakup-mikrobusa” zmniejszając jednocześnie środki na zadaniu pn: Likwidacja barier transportowych –zakupu –mikrobusa w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym ,,Nasz Dom” Bąków – Bogacica. 

Pani Skarbnik poinformowała zebranych , że w wykazie zadań remontowych zmniejszeniu ulegają w PPP w Kluczborku środki finansowe na zadaniu: ,,Remont gabinetów poradni” oraz zrezygnowano z zadania pn: Modernizacja instalacji elektrycznej i komputerowej w pomieszczeniach poradni”.

Zmniejszeniu ulegają także środki w SOSW w Kluczborku na zadaniu pn.: ,,Wymiana pokrycia dachu –II etap oraz wprowadzono nowe zadanie do budżetu pn.: ,,Montaż rolety zewnętrznej”.

Pani Skarbnik poinformowała członków komisji, że zmniejszeniu ulegają również środki finansowe w ZSLT jeśli chodzi o demontaż boazerii na drogach ewakuacyjnych i położenia masy plastycznej niepalnej na miejsce boazerii.

Ponadto w MDK w Kluczborku zmniejszono środki na modernizację pomieszczeń w piwnicy i utworzenie tam pracowni muzycznej.

Na wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku wprowadzono do budżetu nowe zadanie jakim jest remont drogi w Bogacicy.

Zmniejszono także środki finansowe na następujących zadaniach jakim jest:

-remont drogi –odnowa nawierzchni bitumicznej (Bąków – Jamy),

-remont drogi – odnowa nawierzchni bitumicznej (Stare Olesno-Jasienie),

-remont nawierzchni chodnika i jezdni (Byczyna-Bruny)

Zwiększone zostały natomiast środki finansowe na zadaniach jakim jest remont nawierzchni jezdni w obrębie skrzyżowania w miejscowości Borkowice oraz remont nawierzchni chodnika i jezdni (Wołczyn-Biskupice).

 

Pani Skarbnik poinformowała członków komisji, że powyższa uchwała wprowadza także zmiany planu dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2008 roku.

Do planu dotacji wprowadza się dotacje dla Gminy Byczyna, która ma być przeznaczona na dofinansowanie dożynek Gminno-Powiatowych w 2008 roku oraz utrzymanie dzieci pochodzących z naszego powiatu w Domach Dziecka i rodzinach zastępczych.

Ponadto Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany następują w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które polegają na tym, że środki, które wpłynęły na rachunek bankowy przekraczały wartość środków planowanych na rok bieżący o kwotę 10.000,-zł i w związku z tym zwiększona została wielkość przychodów z przeznaczeniem na wydatki bieżące tego funduszu.

Do powyższego projektu uchwały członkowie komisji nie zgłosili żadnych zapytań.

Członkowie komisji w drodze głosowania jednogłośnie przyjęli 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przedmiotowy projekt uchwały.

Następnie Pani Skarbnik krótko omówiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok.

Dane, które zostały zawarte w sprawozdaniu opierają się na zapisach z ksiąg rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu terytorialnego. Zatwierdzenie sprawozdania jest wynikiem ustawowym, co wynika z ustawy o rachunkowości. Radni przyjęli niniejszy projekt uchwały jednogłośnie 5 głosami za, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Następny projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, sygn.akt: II SA/Op 77/08, z dnia 27 czerwca 2008 r.  przedstawił Sekretarz Powiatu, który poinformował, że projekt niniejszej uchwały został przygotowany w związku z tym, że WSA w Opolu po rozpoznaniu sprawy ze skargi Henryka Fraszka na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XXIX/214/2005 z dnia 28 lipca 2005 r. w przedmiocie zakładu opieki zdrowotnej-stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały i określił, że nie podlega ona wykonaniu w całości. W związku z powyższym Radzie Powiatu przysługuje wniesienie skargi kasacyjnej od wyroku WSA w Opolu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. /Prawo o postępowaniu przez sądami administracyjnymi/. Pan Sekretarz wyjaśnił zebranym, że w przygotowanym projekcie zostanie wykreślony w § 1 końcowy zapis ,,stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały”, gdyż skarga kasacyjna nie może stanowić załącznika do uchwały.

Do projektu nie wniesiono innych uwag i zapytań. Przewodnicząca Komisji poddała go pod głosowanie w wyniku którego za jego przyjęciem głosowało 2 radnych, wstrzymało się 3, nie stwierdzono głosów przeciw.

Przewodnicząca Komisji przedstawiła członkom następny przygotowany na najbliższą sesję projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 z dnia 29 grudnia 2004 roku określającej zasady gospodarowania nieruchomościami powiatowymi.

Projekt ten został przygotowany, gdyż zaistniała potrzeba przyjęcia stosownych zasad w zakresie dzierżawy nieruchomości powiatowych, zgodnie z treścią art.12.pkt.8 lit. a ustawy z dnia
5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. W związku z powyższym proponuje się przyjęcie przedmiotowej zmiany uchwały, poprzez określenie w niej zasad dzierżawy nieruchomości powiatowych. Za przyjęciem w/w projektu uchwały głosowało jednogłośnie 5 członków komisji.

Kolejno członkowie komisji przystąpili do omówienia pozostałych materiałów tj. projektu uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą ,,Dobry Start” w ramach

 

Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Zadania jakie zostały określone w projektach adresowane będą do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, na rzecz przywrócenia ich do zatrudnienia lub uzyskania zdolności do zatrudnienia oraz jednoczesnej integracji ze społeczeństwem. Wkładem własnym w projekcie systemowym ,,Dobry start” są środki Powiatu zabezpieczone w planie finansowym PSPR m.in. na wypłatę pomocy finansowej z tytułu kontynuacji nauki dla usamodzielniających się wychowanków z rodzin zastępczych oraz placówek, do których projekt jest adresowany.

Następnie omówiono projekt w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.

Niniejszy projekt uchwały wprowadza zmiany do uchwały już wcześniej podjętej przez Radę Powiatu Nr XIX/102/2007 z dnia 29 listopada 2007 r. w przedmiotowej sprawie. Zmiany dotyczą przede wszystkim wypłaty stypendium w miesięcznych ratach dla każdego stypendysty, przez okres 10 miesięcy, a nie jak poprzednia uchwała dla absolwentów w kwocie jednorazowej na koniec roku szkolnego. W wyniku takiej zmiany można wypłacić stypendium bez potrzeby opodatkowania. Uszczegółowione zostały również kryteria przyznawania stypendium w przypadku kandydatów równorzędnych, a także warunek nie typowania ucznia ubiegającego się o stypendium Prezesa Rady Ministrów lub Ministra Edukacji Narodowej. Wprowadzony został również zapis o możliwości przyznania stypendium więcej niż jednemu uczniowi z danego typu szkoły, gdy wniosek nie spełnia kryterium lub, gdy nie został złożony żaden wniosek dla ucznia z danego typu szkoły. Zmianie ulega także załącznik do uchwały jakim jest wniosek o przyznanie Stypendium Starosty Kluczborskiego. Zmiany powyższe pozwolą na większą czytelność.

Zapoznano się także z projektem w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego- ,,Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem.

Ustanowienie niniejszej nagrody stwarza możliwość dodatkowej formy promocji naszego powiatu oraz docenienie i nagrodzenie osób, które poprzez swoją działalność w znaczący sposób                                  

przyczyniają się do promocji i rozwoju naszego powiatu w kategoriach: biznesu, turystyki, kultury, sportu, nauki, promocji powiatu oraz za całokształt działalności na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego. Natomiast jeśli chodzi o koncepcję statuetki ,,Plaster Miodu” jej autor posłużył się motywem ludzkiej dłoni. Artysta uważa, że kropla miodu, kapie ze wskazującego palca na plaster , który tworzy jej wewnętrzną część.

Za użyciem elementu dłoni przemawia również jej plastyczna forma. Statuetka ta ukazuje także, co jest najbardziej typowe dla powiatu kluczborskiego.

Statuetka zawiera również oprócz napisów herb powiatu oraz motyw architektoniczny charakterystyczny dla danej gminy. Do projektu nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Sekretarz poinformował członków komisji, że na sesję zostały przygotowane dodatkowe dwa projekty uchwał w następujących sprawach:

-zatwierdzenia projektu pn. Nauka, wiedza, sukces w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1 wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o zatrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług

 

edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ten obejmuje swoim zakresem organizację zajęć pozalekcyjnych, projekt obejmuje okres od września 2008 r. do lipca 2009 r., a jego wartość wynosi 353 822,00,-zł. Do projektu nie wniesiono uwag jednogłośnie go przyjmując.

Następnym dodatkowym projektem uchwały jest projekt w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych w Kup, który został przygotowany w związku z tym, że Zarząd Województwa Opolskiego zwrócił się do Rady Powiatu w Kluczborku z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w w/w sprawie.

Wcześniej swoją opinię wyraziła Rada Społeczna działająca przy SP Zespole Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych z siedzibą w Kup opiniując projekt pozytywnie.

Do niniejszego projektu nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając 5 głosami za.

Radni przystąpili do zapoznania się z informacją z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2008 roku.

Pan Sekretarz stwierdził, że informacja ta została przygotowana na dzisiejsze posiedzenie w formie prezentacji multimedialnej.

Poinformował, że Zarząd Powiatu ma obowiązek sporządzania i przedkładania organowi stanowiącemu informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku.

Niniejszą informację omówił szczegółowo Pan Sekretarz przedstawiając:

-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku

  /plan dochodów 48.068.646,-zł/,

-wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku

  /plan wydatków 50.785.683,-zł/,

-plan przychodów /8.471.124,-zł/

-plan rozchodów /5.784.087,-zł/

Ponadto planowany deficyt budżetowy na koniec okresu sprawozdawczego wyniósł
2.717.037,-zł. W okresie sprawozdawczym uzyskano dochody w wysokości 25.880.888,60,-zł, co stanowi 53,8% założonego planu. Na wykonanie planu dochodów składają się m.in: wypracowane przez jednostki budżetowe powiatu dochody własne, 46% wykonanie dochodów z tytułu 10,25% udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, zakładane na dzień 30 czerwca wykonanie dochodów z tytułu 1,40% udziału w podatku dochodowym od osób prawnych, niższe od zakładanego wykonanie dochodów ze sprzedaży mienia powiatu, wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych.

Przychody budżetu powiatu kluczborskiego na 2008 rok wynosiły według planu 8.471.124,-zł i zostały wykonane na poziomie 1.592.396,-zł. Na wykonanie przychodów składają się: przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów, przychody z tytułu rozliczenia wolnych środków pozostających na rachunku budżetu w wysokości 516.258,-zł. Pani Skarbnik stwierdziła także, że w okresie sprawozdawczym dokonano umorzeń na łączną sumę 869,90-zł.

Kolejno Pani Skarbnik wyjaśniła, że plan dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok, wg stanu na dzień 30 czerwca 2008 roku zakłada uzyskanie dochodów w wysokości

48.068.646,-zł. w okresie sprawozdawczym uzyskano dochody w wysokości 25.880,60,-zł i jest to 53,8% założonego planu. 

Plan wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładał na dzień 30.06.2008 r. kwotę 50.785.683,-zł , co w porównaniu do planu przyjętego na sesji dnia 20 grudnia 2007 r. w wysokości 48.049.608,-zł. daje to wzrost o kwotę 2.736.075,-zł. Wzrost ten wynika z

 

otrzymanych w trakcie okresu sprawozdawczego subwencji, dotacji celowych oraz uzyskanych dochodów własnych. Faktyczne wykonanie wydatków zamknęło się na poziomie

28.800.023,90,-zł. W sprawozdaniu została również zamieszczona informacja o środkach zewnętrznych pozyskanych w okresie sprawozdawczym na kwotę 4.550.215,-zł.

Pani Skarbnik poinformowała, że przygotowywane są kolejne wnioski do następnego naboru.

Członkowie Komisji analizowali także sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 02.06.2008 r. do 11.08.2008 r.  

Radna Celina Zając nawiązując do sprawozdania z dnia 2 czerwca 2008 r. zapytała dlaczego po negatywnym zaopiniowaniu wniosku ZSP NR 2 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego, który przeznaczony miał być na remont instalacji ciepłej wody w sanitariatach dla młodzieży wskazane zostało, aby szkoła zwróciła się do SANEPID-u o prolongatę terminu wykonania zaleceń.

Sekretarz odpowiadając na zapytanie poinformował, że Zarząd Powiatu podjął powyższą decyzję, gdyż w jednostce tej priorytetem jest remont dachu.

Radna zapytała także o jakie przekazanie chodzi w sprawie budynku internatu Zespołu Szkół Gimnazjalno-Licealno-Zawodowych w Polanowicach. Sekretarz Powiatu wyjaśnił radnej, że Gmina Byczyna ma umowę użyczenia w związku z tym, że zdecydowała się prowadzić tą szkołę oraz jednocześnie prowadzić rozwój działalności ,,Cispolu”-Centrum Integracji Społecznej, dla którego niezbędne jest użytkowanie niektórych urządzeń.

Kolejno radna Celina Zając zapytała odnosząc się do sprawozdania z Zarządu Powiatu z dnia

30 czerwca 2008 r. zapytała czy garaże o jakich jest mowa w rozstrzygnięciu Zarządu są własnością Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Sekretarz wyjaśnił, że garaże te są własnością szkoły. Kilku najemców dokonało na własny koszt naprawy pokrycia dachowego i teraz chcieliby odliczyć w/w koszt od kwoty czynszu. Ponadto decyzja o odliczeniu kosztów należy do Dyrektora szkoły, gdyż pomieszczenia są w trwałym zarządzie szkoły.

Radna Zając nawiązała również do sprawozdania z dnia 7 lipca 2008 r., na którym rozpatrywano pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie możliwości lokalowych placówek szkolnych , które pozwoliłyby na utworzenie Młodzieżowego Centrum Kariery w Kluczborku.

Pani Naczelnik wyjaśniła radnej, że w sprawie tej zostały wysłane pisma do wszystkich szkół i niestety nie posiadają one wolnych pomieszczeń . W związku z tym podjęto decyzję, że w chwili obecnej nie jest możliwe utworzenie MCK, gdyż nie posiadamy na dzień dzisiejszy  pomieszczeń, które spełniałyby wszystkie wymogi Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy.

Innych zapytań do sprawozdania nie zgłoszono.

W związku z tym Przewodnicząca Komisji Irena Kielar poddała sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu pod głosowanie. Członkowie komisji jednogłośnie 5 głosami za przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli niniejsze sprawozdanie.

 

Ad.4.

 

Przewodnicząca Komisji poprosiła o informację Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu czy w związku z tym, że w klasach pierwszych po naborze liczba uczniów wynosi około 17-18 osób czy przewiduje się łączenie klas z powodu małej liczebności.

Pani Naczelnik wyjaśniła, że na to pytanie będzie można odpowiedzieć po przeprowadzonych poprawkach egzaminów. Ponadto Pani Naczelnik stwierdziła, że na utrzymanie tak mało licznych klas, a w szczególności zawodowych  powiatu nie stać. 

Pani Przewodnicząca Komisji zapytała dlaczego ZSLT w Kluczborku nie posiada etatu psychologa. Pani Naczelnik odpowiadając na zapytanie radnej poinformowała, że szkoła nie wyraziła chęci na jego zatrudnienie, gdyż posiada pedagoga.

Przewodnicząca Komisji zapytała również dlaczego zlikwidowane zostały stanowiska drugiego Wicedyrektora w dwóch szkołach w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku.

Na zapytanie radnej odpowiedział Sekretarz Powiatu, który wyjaśnił, że zanim Zarząd Powiatu podjął uchwałę to Wydział Edukacji przygotował informację związaną z analizą oddziałów w w/w szkołach oraz ilością stanowisk kierowniczych. Uwzględniono również fakt, że w obu szkołach jeden z Wicedyrektorów zrezygnował z pełnienia funkcji. Po przeprowadzonej analizie danych stwierdzono, że ilość oddziałów jest zbyt mała, aby był zatrudniony drugi Wicedyrektor.

Ponadto niż jaki będzie miał miejsce w najbliższych latach również w znacznej mierze rzutuje na taką decyzję.

Przewodnicząca Komisji poinformowała, że w przyszłości chciałaby, aby Przewodniczący Rady zwołał tematyczną sesję dotyczącą oświaty.

Członkowie Komisji zapoznali się z przygotowanymi przez Wydział Edukacji i Sportu następującymi materiałami na temat:

-wyników naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok

  szkolny 2008/2009 po rekrutacji uzupełniającej /pismo znajduje się w aktach komisji teczka
  Nr OR.JS/RP/K.Ośw-0058/20/2008/,

-wyników matury 2008 r. w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego

  /pismo znajduje się w aktach komisji teczka Nr OR.JS/RP/K.Ośw-0058/19/2008/,

-pismem Dyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku w sprawie dot. podjętej przez Zarząd Powiatu

  w Kluczborku uchwały Nr 68/206/2008 z dnia 31lipca 2008 r. Uchwała ta dotyczy określenia

  liczby stanowisk kierowniczych i liczby etatów wspomagających w zespołach szkół

  ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. 

-odpowiedzią na pismo Komisji z dnia 12.08.2008 r. w sprawie zatrudnienia w jednostkach

  oświatowych, wykonanych remontów i inwestycji, przygotowania szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego, bieżącymi problemami jednostek.

Ponadto członkowie komisji analizowali odpowiedzi na wcześniejsze wnioski komisji w sprawie budowy kanalizacji deszczowej przy budynku Domu Dziecka w Bogacicy oraz zwiększenia

zatrudnienia w dziale opiekuńczym w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach.

/pismo Nr OR.JS/RP/K.Ośw-0055/7/2008/

Innych spraw nie poruszano.

Następnie członkowie komisji udali się na wizyty do następujących jednostek oświatowych:

-Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-Centrum Kształcenia Ustawicznego
             w Kluczborku,

-Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku/.

Po wizytach członkowie komisji sformułowali następujące wnioski:

1.Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku:

  -wykonanie trwałego ogrodzenia od strony dawnej Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej, gdyż

   dotychczasowe jest systematycznie niszczone,

  -należałoby przeprowadzić odwodnienie budynku szkoły,

  -konieczność malowania oraz cyklinowania sali gimnastycznej, 
  -utworzenie boiska wielofunkcyjnego.   

2.Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku:

  -przeprowadzenie dalszych niezbędnych remontów.

3.Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku:

  -brak etatów pracowników administracyjnych w tym etatu woźnego,

  -organizowanie Targów Edukacji i Pracy raz na dwa lata, a nie jak dotychczas co roku.

4.Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku:

  -przyspieszenie termomodernizacji budynku szkoły,

  -utworzenie boiska wielofunkcyjnego,

  -wykorzystanie środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

    na wymianę stolarki okiennej.

5.Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy:

  -wymiana instalacji elektrycznej na klatce schodowej w budynku szkoły,

  -wymiana mebli oraz krzeseł w kilku salach lekcyjnych,

  -wykonanie bieżni na boisku szkolnym.

 

Ad.5.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodnicząca Komisji podziękowała wszystkim członkom i poinformowała, że komisja następnie uda się na przegląd jednostek oświatowych wyszczególnionych w porządku posiedzenia.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                                Przewodnicząca Komisji

 

                                                                                                         Irena Kielar