Protokół Nr  73/2008

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 16 września 2008r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
b/porozumienie Zarządu Powiatu z właścicielem Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego „GASZ” z Pietrowic Wielkich dotyczące spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,   

c/protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku,

d/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku o dofinansowanie szkolenia „Gospodarka finansowa jednostek oświaty”,

e/wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych na bieżącą działalność,

f/informacja Skarbnika Powiatu dotycząca wytycznych do planu budżetu powiatu na 2009r.

3.Sprawy oświaty:

a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przekwalifikowania pracowników Pracowni Ćwiczeń Praktycznych,

b/pismo Prezesa Oddziału ZNP w Kluczborku dot. projektu podziału środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2009 roku,

c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie podziału na grupy językowe w III klasie Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie podziału na grupy językowe w II klasie Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie oddziału Szkoły Policealnej Nr 3 w  Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

4.Sprawy różne:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr 21/81/2007 Zarządu Powiatu z dnia 13 lipca 2007r. w sprawie powołania komisji przetargowej na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

b/apel Marszałka Województwa Opolskiego o pomoc ofiarom powodzi w Obwodzie Iwano-Frankiwskim na Ukrainie,

c/pismo Radnej Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamontowania oświetlenia przy ul. Żeromskiego w Kluczborku,

d/pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie wydania przez Zarząd Powiatu opinii dot. zaliczenia do kategorii dróg publicznych drogi w m. Ligota Dolna,

e/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o wykonaniu remontów dróg powiatowych na terenie Gminy Lasowice Wielkie,

f/pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w sprawie zajęcia przez Zarząd Powiatu stanowiska w sprawie pełnienia dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego.

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,

-stanowisko Rady Powiatu w sprawie propozycji podziału Narodowego Funduszu Zdrowia na sześć funduszy regionalnych.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Starosta wyjaśnił, że uchwała niniejsza wprowadza zmiany w budżecie powiatu polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 30.000,-zl. Kwota powyższa została przyznana Powiatowi Kluczborskiemu decyzją Wojewody Opolskiego i jest przeznaczona na realizację zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami polegających na porządkowaniu stanu prawnego nieruchomości w systemie ksiąg wieczystych. Budżet powiatu zwiększy się o kwotę 30.000,-zł. po stronie dochodów i wydatków w dziale 700 – gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005 – gospodarka gruntami i nieruchomościami.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 73/223/2008 przyjmując proponowane zmiany w budżecie powiatu.  

b/Porozumienie Zarządu Powiatu z właścicielem Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego „GASZ” z Pietrowic Wielkich dotyczące spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że porozumienie powyższe dotyczy spłaty na rzecz powiatu zadłużenia w kwocie 16.223,-zł. przez właściciela Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego „GASZ” w Pietrowicach Wielkich. Kwota powyższa stanowi karę pieniężną nałożoną w/w przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z tytułu naruszenia przepisów drogowych. Pani Skarbnik dodała, że dłużnik zwrócił się z prośbą o rozłożenie powyższej kary na 3 raty i w związku z tym przygotowano niniejsze porozumienie.  

Członkowie Zarządu pozytywnie rozpatrzyli wniosek dłużnika i wyrazili zgodę na rozłożenie  kary na 3 miesięczne raty płatne do 30.09.2008r. (5.409,-zł.), do 30.10.2008r. (5.407,-zł.) oraz do 30.11.2008r. (5.407,-zł.).    

Do zawarcia powyższego porozumienia upoważniono Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.   

c/Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku.

Starosta przedstawił zebranym protokół z kontroli finansowej w w/w jednostce, której tematyką było przestrzeganie realizacji procedur obejmujących 5% wydatków jednostki w zakresie ponoszenia wydatków na ubezpieczenia społeczne pracowników, realizacji działań związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mienia. Starosta powiedział, że w czasie kontroli stwierdzono  nieprawidłowości przy zbywaniu mienia ruchomego (22 sztuk obrabiarek z Pracowni Ćwiczeń Praktycznych). Nieprawidłowości dotyczyły niewłaściwych procedur ich zbycia oraz braku przyjętych zasad organizowania i zbywania mienia ruchomego.

Kolejno Sekretarz Powiatu dodał, że kontrolę przeprowadzoną w związku ze zgłoszeniem  jednej z osób zainteresowanych zakupem w/w sprzętu, że przetarg na zbycie sprzętu odbył się najprawdopodobniej z naruszeniem prawa i ze szkodą dla Powiatu Kluczborskiego. Sekretarz powiedział, że kontrola częściowo potwierdziła nieprawidłowości w tym zakresie.    

Zarząd Powiatu zapoznając się z wynikami kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku wysłuchał  wyjaśnień Starosty i Sekretarza Powiatu, po czym zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przedłożenia Zarządowi kompletnej dokumentacji dotyczącej procedury przetargowej związanej ze zbyciem obrabiarek z Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd postanowił, że po zapoznaniu się z pełną dokumentacją podejmie ewentualne dalsze działania w powyższej sprawie. Jednocześnie Kierownik Biura został zobowiązany do przygotowania w formie uchwały Zarządu Powiatu regulaminu określającego zasady zbywania mienia ruchomego będącego własnością jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego.  

d/Wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku o dofinansowanie szkolenia „Gospodarka finansowa jednostek oświaty”.

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na dofinansowanie szkolenia dla Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Zarząd wyraził zgodę na przeznaczenie na powyższy cel kwoty 200,-zł. ze środków wydzielonych w budżecie powiatu na doskonalenie nauczycieli.  

e/Wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych na bieżącą działalność.

Starosta wyjaśnił, że Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku zwracała się już z wnioskiem do Zarządu o wyrażenie zgody na wykorzystanie kwoty 31.000,-zł. na wymianę instalacji elektrycznej w budynku jednostki. Środki powyższe zostały niewykorzystane na planowany w roku bieżącym zakup samochodu. Zarząd nie wyraził jednak na to zgody i zobowiązał Panią Dyrektor do przeznaczenia ich na bieżące wydatki. We wniosku, który przedłożono Zarządowi w dniu dzisiejszym, Pani Dyrektor przedstawiła propozycję wykorzystania kwoty 31.000,-zł.

Kolejno głos zabrała Pani Skarbnik Powiatu i powiedziała, że w ostatnim czasie jednak z jednostki tej zostały zgłoszone braki finansowe na wynagrodzeniach w kwocie około 166.000,-zł. Braki te dotyczą głównie wynagrodzeń nauczycieli.   

W związku z powyższym Zarząd negatywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Ośrodka i nie wyraził zgody na przeznaczenie kwoty 31.000,-zł. na wydatki proponowane we wniosku. Zarząd zobowiązał Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku do przeznaczenia w/w kwoty na uzupełnienie braków finansowych w płacach pracowników. Zarząd zobowiązał również Skarbnika Powiatu do przygotowania uchwały Rady Powiatu w Kluczborku o wprowadzeniu stosownej zmiany w budżecie.

f/Informacja Skarbnika Powiatu dotycząca wytycznych do planu budżetu powiatu na 2009r.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację Skarbnika Powiatu i zaakceptował jej treść. Zarząd wyraził zgodę na przyjęcie do projektu przyszłorocznego budżetu mając na uwadze średnioroczną inflację w wysokości 3%, wzrost kosztów bieżących funkcjonowania jednostek w wysokości 3% oraz wzrost wynagrodzeń w wysokości 4% (oprócz nauczycieli osiągających kolejny szczebel awansu zawodowego). Zarząd zapoznał się również z proponowanymi kwotami bazowymi wynagrodzeń nauczycieli tj. 2177,86 zł. (I-VIII 2009r.) i 2.286,75zł. (IX-XII 2009r.), mającymi wpływ na wysokość wynagrodzeń nauczycieli.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przekwalifikowania pracowników Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy przesunięcia z dniem 01.01.2009r. dwóch osób z grupy 

pracowników obsługi zatrudnionych na stanowisku referenta ds. magazynu i na stanowisku referenta ds. bufetu do grupy pracowników administracji.

Zarząd po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w przedmiotowej sprawie, nie wyraził zgody na przesunięcie w/w pracowników z grupy pracowników obsługi do grupy pracowników administracji w sposób przedstawiony we wniosku. Zarząd ustalił, że obowiązujące przepisy prawne na to nie pozwalają, ponieważ zatrudnienie pracowników na etacie administracyjnym wymaga przeprowadzenia naboru z zachowaniem procedury konkursowej. Jednocześnie Zarząd stwierdził, że stanowisko referenta ds. magazynu oraz referenta ds. bufetu są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi zakwalifikowane do stanowisk pracowników obsługi.   

b/Pismo Prezesa Oddziału ZNP w Kluczborku dot. projektu podziału środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2009 roku.

Członkowie Zarządu przyjęli do wiadomości pozytywną opinię Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku dotyczącą przedłożonego związkom projektu uchwały Zarządu Powiatu w sprawie podziału środków na doskonalenie nauczycieli w 2009 roku. Zarząd zapoznał się również z wyjaśnieniem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do zgłoszonych przez związek niejasności zapisów o zatrudnianiu w jednostkach oświatowych naszego powiatu osób bez wykształcenia wyższego. Członkowie zarządu nie wnieśli uwag do wyjaśnień Pani Naczelnik.  

c/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie podziału na grupy językowe w III klasie Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy podziału na grupy językowe klasy liczącej 24 uczniów.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i nie wyraził zgody na utrzymanie w klasie IIIa Liceum Profilowanego podziału uczniów na grupy językowe. Zarząd podjął powyższą decyzję ze względu na małą liczebność klasy.

d/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie podziału na grupy językowe w II klasie Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku wystąpiła z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie podziału na grupy językowe w klasie liczącej 22 uczniów.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i nie wyraził zgody na utrzymanie w klasie IIa Technikum Nr 3 podziału uczniów na grupy językowe. Zarząd podjął powyższą decyzję również ze względu na małą liczebność klasy.

e/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie oddziału Szkoły Policealnej Nr 3 w  Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Starosta powiedział, że wniosek dotyczy utworzenia oddziału szkoły policealnej kształcącej w zawodzie technik administracji. Pani Naczelnik w swoim piśmie pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1, ponieważ 30 osób wyraziło wolę podjęcia nauki w tym kierunku.       

Zarząd pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na utworzenie w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oddziału Szkoły Policealnej Nr 3 kształcącego w zawodzie technik administracji.

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr 21/81/2007 Zarządu Powiatu z dnia 13 lipca 2007r. w sprawie powołania komisji przetargowej na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z koniecznością wniesienia zmian w składzie osobowym komisji przetargowej, ponieważ w jej dotychczasowym składzie znajduje się osoba nie pracująca już w Starostwie Powiatowym. Zmiana uchwały polega na wykreśleniu w treści § 1 jednego z czterech członków komisji i wpisaniu w to miejsce osoby, która jest nowym pracownikiem w Starostwie i zajmuje się zamówieniami publicznymi.  

Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 73/224/2008.

b/Apel Marszałka Województwa Opolskiego o pomoc ofiarom powodzi w Obwodzie Iwano-Frankiwskim na Ukrainie.

Starosta przedstawił ponowny apel Marszałka o pomoc dla powodzian z Ukrainy. Członkowie Zarządu stwierdzili, że Powiat Kluczborski udziela niejednokrotnie pomocy potrzebującym w ramach partnerstwa zawartego w 2000r. z Powiatem Brzeżany w Województwie Tarnopolskim na Ukrainie.

c/Pismo Radnej Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamontowania oświetlenia przy ul. Żeromskiego w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że radna Lidia Natalia Łowicka – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu w Kluczborku wystąpiła do Zarządu z pismem w sprawie montażu oświetlenia przy wjeździe na posesję przy ul. Żeromskiego 3 w Kluczborku.    

Zarząd po zapoznaniu się z powyższym pismem zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do uzyskania od wnioskodawcy dodatkowych, szczegółowych wyjaśnień, ponieważ przedstawione w piśmie informacje radnej są niewystarczające do podjęcia przez Zarząd decyzji w przedmiotowej sprawie.     

d/Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie wydania przez Zarząd Powiatu opinii dot. zaliczenia do kategorii dróg publicznych drogi w m. Ligota Dolna.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do przedłożenia na kolejne posiedzenie Zarządu opinii w przedmiotowej sprawie.

e/Informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o wykonaniu remontów dróg powiatowych na terenie Gminy Lasowice Wielkie.

Starosta wyjaśnił, że informacja powyższa została przygotowana przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 09.09.2008r. w związku z pismem jakie wpłynęło od Wójta Gminy Lasowice Wielkie. Z informacji Dyrektora ZDP wynika, że  w roku bieżącym na terenie Gminy Lasowice Wielkie w miesiącu lipcu br. wyremontowane zostały cztery odcinki dróg powiatowych o łącznej długości

Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację i zobowiązali Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przekazania jej Wójtowi Gminy Lasowice Wielkie.

f/Pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w sprawie zajęcia przez Zarząd Powiatu stanowiska w sprawie pełnienia dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Wicestarosta wyjaśnił, że jak co roku kierownicy aptek znajdujących się na terenie Powiatu Kluczborskiego przedkładają harmonogram całodobowych dyżurów aptek na kolejny rok. W roku bieżącym harmonogram taki przedłożyli już kierownicy aptek z terenu Gminy Wołczyn i Gminy Byczyna. Natomiast kierownicy aptek znajdujących się na terenie Gminy Kluczbork wystąpili z wnioskiem o pełnienie dyżurów w godzinach od 700 – do 2300, motywując go względami ekonomicznymi. Zdaniem wnioskodawców wpływy ze sprzedaży w trakcie trwania dyżurów nocnych są za niskie w stosunku do ponoszonych kosztów.    

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz wyjaśnieniami Wicestarosty,  zaakceptował harmonogram pełnienia dyżurów aptek w 2009 roku na terenie Gminy Byczyna i Gminy Wołczyn. Negatywnie rozpatrzył jednak wniosek kierowników aptek z terenu Gminy Kluczbork i nie wyraził zgody na pełnienie dyżurów w godzinach 700 – 2300. Zarząd przychylił się do stanowiska Naczelnika, że zgodnie z zapisami ustawowymi apteki muszą zapewniać dostępność świadczeń w porze nocnej, w niedziele, święta i dni wolne od pracy. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przedłożenia powyższej informacji wszystkim zainteresowanym oraz Opolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Farmaceutycznemu.

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do omówienia materiałów przygotowanych na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. W materiałach tych znajduje się projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok oraz projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie propozycji podziału Narodowego Funduszu Zdrowia na sześć funduszy regionalnych.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że projekt uchwały o zmianach w budżecie wprowadza zwiększenie planowanych w 2008r. dochodów i wydatków o kwotę 177.940,-zł. Na powyższą kwotę składają się głównie środki wypracowane przez jednostki oświatowe powiatu oraz dotacje celowe z Gminy Byczyna i Gminy Lasowice Wielkie na zakup szczepionek przeciwko inwazyjnej chorobie meningokokowej i przeprowadzenie szczepień dla dzieci z terenu tych gmin. Zostaną one przeznaczone na w/w szczepienia oraz na wydatki bieżące w jednostkach oświatowych. Pani Skarbnik wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie polegają również na zwiększeniu w wieloletnim programie inwestycyjnym wydatków na zadanie pn. „Poprawa warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup wyposażenia” z kwoty 2.500.000,-zł. do kwoty 3.121.057,-zł. Zmiana powyższa jest niezbędna do złożenia wniosku na powyższy projekt.

Kolejno Starosta wyjaśnił, że projekt stanowiska Rady Powiatu w sprawie propozycji podziału Narodowego Funduszu Zdrowia na fundusze regionalne został przygotowany w związku z planowaną w naszym kraju zmianą funkcjonowania NFZ. Projekt ustawy o państwowym nadzorze nad systemem powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego zakłada dokonanie podziału Narodowego Funduszu Zdrowia na sześć Towarzystw Regionalnych, co jest jednoznaczne z likwidacją Opolskiego Oddziału NFZ.

Starosta powiedział, że w przygotowanym stanowisku Rada Powiatu w Kluczborku wyrazi swój sprzeciw wobec wyżej opisanemu podziałowi NFZ, ponieważ może być on niekorzystny dla Województwa Opolskiego.  Starosta dodał, że pozostałe powiaty naszego województwa podejmują również takie stanowisko.    

Członkowie Zarządu jednogłośnie zatwierdzili powyższe materiały na sesję.

Starosta zaproponował Członkom Zarządu, aby na najbliższą sesję zaprosić Posła na Sejm RP, członka Sejmowej Komisji Zdrowia – Stanisława Rakoczego w celu przedstawienia informacji o pracach Sejmu nad zmianami prawnymi w funkcjonowaniu stacjonarnej opieki zdrowotnej w Polsce. Chodzi głównie o projekt tzw. ustawy oddłużeniowej oraz związanej z nim sytuacji szpitali działających w formie spółek prawa handlowego.

Członkowie Zarządu zaakceptowali powyższą propozycję.        

Kolejno Starosta poinformował zebranych, że na sesji zostanie jeszcze przedłożony radnym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały o zwrocie kosztów podróży służbowych radnych Rady Powiatu w Kluczborku. Projekt ten został przygotowany przez Przewodniczącego Rady w związku ze zmianą cen paliw i zwiększonymi kosztami eksploatacji pojazdów samochodowych.

Do punktu 6 porządku

 

Pani Skarbnik przedłożyła zebranym porozumienia z Gminą Byczyna i Gminą Lasowice Wielkie w sprawie przekazania powiatowi dotacji celowych na dofinansowanie szczepień przeciwko meningokokom grupy C. Porozumienia powyższe przygotowano w związku z podjęciem przez gminy decyzji o przeprowadzeniu szczepień przeciwko meningokokom grupy C dla dzieci rocznika 2002 zamieszkałych na ich terenie. Rada Miejska w Byczynie podjęła uchwałę o przekazaniu Powiatowi Kluczborskiemu na powyższy cel dotacji celowej w kwocie 8.000,-zł., a Gmina Lasowice Wielkie w kwocie 4.000,-zł.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na zawarcie powyższych porozumień, a do ich podpisania upoważniony został Starosta i Wicestarosta.

Kolejno Wicestarosta poinformował zebranych, że do Zarządu Powiatu wpłynął wniosek Przewodniczącego Rady Nadzorczej Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie przyznania nagrody rocznej dla Prezesa Zarządu Spółki. W związku z powyższym konieczne jest zwołanie Zgromadzenia Akcjonariuszy PCZ S.A. w Kluczborku w celu rozpatrzenia wniosku. Członkowie Zarządu postanowili o zwołaniu nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 30.09.2008r.     

Innych spraw nie poruszano.

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 73 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….