Protokół Nr  55/2008

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 kwietnia 2008r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy Członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

 

            Kolejno Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

d/wniosek właściciela przedsiębiorstwa KROMTRANS – Usługi Leśne i Transportowe z Lasowic Wielkich w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,  

e/wniosek Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim Zarząd Powiatowy w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego uroczystości pn.„Odpust ku czci św. Józefa”,

f/wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie dofinansowania obozu sportowego siatkarek Uczniowskiego Klubu Sportowego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

3.Sprawy oświaty:

a/pisma Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyliczenia zgodności kwoty części oświatowej subwencji na rok 2008 na podstawie „Metryczki” z MEN dla Powiatu Kluczborskiego oraz wyliczenia podwyżek nauczycieli i pracowników niepedagogicznych na podstawie informacji jednostek oświatowych. 

b/sprawozdanie z planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2007,

c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca przeglądu pomieszczeń kuchennych w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące udzielenia pomocy uczniom szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego w związku ze zdarzeniem losowym,

e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego w sprawie zatrudnienia pracownika ds. bhp na pełnym etacie w jednej ze szkól ponadgimnazjalnych,

f/porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Kluczborskiego z Miastem Żory w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych.

 

 

 

4.Sprawy różne:

a/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego (dot. budynku po byłej stacji krwiodawstwa),

b/pismo dotyczące propozycji zakupu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego (dot. budynku po byłej stacji krwiodawstwa),

c/informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotycząca usunięcia zagrożenia pożarowego budynku będącego własnością likwidowanej Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w Kluczborku,

d/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku nt. danych dotyczących sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich Powiatu Kluczborskiego,

e/aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej w Namysłowie,

f/aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Strzeleckim w sprawie umieszczenia dzieci w całodobowej placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski,

g/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie firmie Netia S.A. w Warszawie terenu pod koncentrator telefoniczny,

h/pismo Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie rozpatrzenia możliwości zamontowania sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych na ul. Jana Pawła II,

i/pismo Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie rozpatrzenia możliwości wykonania chodnika przy ul. Fabrycznej i ul. Kościuszki w Kluczborku oraz przy ul. Wołczyńskiej w Ligocie Dolnej,

j/pismo Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie wykonania remontu nawierzchni asfaltowej ul. Sikorskiego i ul. Fabrycznej w Kluczborku,

k/pismo Sekretarza Gminy Kluczbork dotyczące przewozów regionalnych PKP,

l/opinia Zarządu Powiatu nt. przebudowy drogi krajowej Nr 45,

ł/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie zmiany wartości przewłaszczonego przez powiat sprzętu i wyposażenia medycznego likwidowanego zakładu.  

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za rok 2007,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie deklaracji podjęcia się organizacji Dożynek Wojewódzkich 2008. 

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 31.03.2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 54/2008 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Starosta wyjaśnił, że uchwała niniejsza dotyczy zwiększenia planu dochodów i wydatków w budżecie powiatu w dziale 754 – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411 – Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej o kwotę 34.850,-zł. Środki powyższe jako dotacja celowa zostały przyznane decyzją Wojewody Opolskiego dla funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na wypłatę nagród uznaniowych i zapomóg. 

Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 55/174/2008.

b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Na mocy powyższej uchwały, podobnie jak i poprzedniej, decyzją Wojewody Opolskiego zwiększony zostanie plan dochodów i wydatków w budżecie powiatu w dziale 754 – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411 – Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej. Kwota zwiększenia wyniesie 46.585,-zł. i będzie przeznaczona na ucywilnienie funkcjonariusza Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu i przekazanie go do dyspozycji Komendy Powiatowej w Kluczborku.

Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 55/175/2008.

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Starosta wyjaśnił zebranym, że uchwałę niniejszą przygotowano w związku z przyznaniem przez Wojewodę Opolskiego dotacji celowej dla naszego powiatu w kwocie 1.500,-zł. z przeznaczeniem na wypłatę dodatków dla pracownika socjalnego wykonującego pracę socjalną w środowisku. W związku z powyższym nastąpi zwiększenie planu dochodów i wydatków w budżecie powiatu w dziale 852 – pomoc społeczna, rozdział 85201 – placówki opiekuńczo-wychowawcze o w/w kwotę.

Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 55/176/2008.

d/Wniosek właściciela przedsiębiorstwa KROMTRANS – Usługi Leśne i Transportowe z Lasowic Wielkich w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy kary nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w wysokości 9.660,-zł. za naruszenie przepisów drogowych. Pani Skarbnik dodała, że wnioskodawca w miesiącu marcu br. sam wpłacił już kwotę 2.000,-zł. na rachunek Starostwa.    

Zarząd Powiatu przychylił się do powyższego wniosku i wyraził zgodę na rozłożenie na raty kary pieniężnej w wysokości 9.660,-zł. nałożonej wnioskodawcy przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Zarząd postanowił o rozłożeniu kary na 5 miesięcznych rat (4 raty po 2.000,-zł. i 1 rata 1.660zł,-zł.) w terminie do dnia 31.07.2008r. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej umowy z wnioskodawcą, do podpisania której został upoważniony Starosta i Wicestarosta Kluczborski.       

e/Wniosek Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim Zarząd Powiatowy w Kluczborku oraz mieszkańców Borkowic w sprawie wsparcia finansowego uroczystości pn.„Odpust ku czci św. Józefa”.

 

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i postanowił o ufundowaniu 30 drobnych nagród rzeczowych dla dzieci i młodzieży uczestniczących w konkursach planowanych w trakcie Festynu Odpustowego w Borkowicach. Zarząd postanowił, że zakup nagród zostanie sfinansowany z budżetu powiatu oraz środków pozyskanych od sponsorów.    

f/Wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie dofinansowania obozu sportowego siatkarek Uczniowskiego Klubu Sportowego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że w budżecie powiatu na 2008 rok zaplanowano już na dofinansowanie obozu sportowego dla tych siatkarek kwotę 2.500,-zł., ale Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wnioskuje o zwiększenie tych środków o dodatkową kwotę 2.500,-zł. Wniosek powyższy został uzasadniony tym, że siatkarki nasze zakwalifikowały się do finału ogólnokrajowego kadetek, co jest wielkim sukcesem sportowym w Powiecie Kluczborskim. Starosta wyraził swoje poparcie o dodatkowe środki dla siatkarek.      

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przyznanie dodatkowej kwoty 2.500,-zł. dla siatkarek UKS „Jedynka” z przeznaczeniem na dofinansowanie obozu sportowego. Zarząd postanowił, że w/w kwota będzie pochodzić z rezerwy ogólnej budżetu powiatu.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/Pisma Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyliczenia zgodności kwoty części oświatowej subwencji na rok 2008 na podstawie „Metryczki” z MEN dla Powiatu Kluczborskiego oraz wyliczenia podwyżek nauczycieli i pracowników niepedagogicznych na podstawie informacji jednostek oświatowych. 

Wicestarosta powiedział, że powiat nasz otrzymał już ostateczną wielkość subwencji oświatowej dla jednostek oświatowych na 2008 rok i wynosi ona 20.368.222,-zł. Planowane dochody jednostek oświatowych w bieżącym roku wyliczono w wysokości 1.738.483,-zł., czyli w budżecie powiatu łączna kwota na zadania oświatowe powinna wynosić 22.106.705,-zł. Pani Skarbnik powiedziała, że na podstawie informacji z jednostek oświatowych naszego powiatu zostało sporządzone też wyliczenie podwyżek wynagrodzeń (wg średnich) nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz ich skutki. Z wyliczeń tych wynika, że na wynagrodzenia nauczycieli po podwyżkach potrzebna będzie kwota 14.713.471,07 zł., a zaplanowana kwota w budżecie to 13.156.292,-zł., brakuje więc 1.672.924,70 zł. Otrzymana na ten cel subwencja wynosi 822.000,-zł. Natomiast z wyliczeń jednostek na faktyczne wynagrodzenia potrzebne będzie w roku bieżącym 18.124.330,-zł., plan wg układu wykonawczego wynosi 15.818.233,-zł., więc różnica wynosi 2.306.000,-zł. (2.162.000,-zł. dla nauczycieli i 143.000,-zł. dla pracowników administracji). Pani Skarbnik powiedziała, że ogółem w oświacie braki finansowe wynoszą 1.778.937,85-zł. Po odjęciu przyznanej subwencji niedobór wynosi około 900.000,-zł., co zdaniem Członków Zarządu jest  bardzo dużym brakiem w budżecie Powiatu Kluczborskiego. 

Zarząd nie wniósł uwag do informacji otrzymanej z Ministerstwa Edukacji Narodowej, która dotyczy wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Powiatu Kluczborskiego,  natomiast wyliczenia otrzymane z jednostek oświatowych Zarząd postanowił przekazać zainteresowanym do ponownej analizy z uwagi na wykazanie powyższych braków finansowych.     

 

 

b/Sprawozdanie z planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2007.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości sprawozdanie Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku nie wnosząc uwag. Jednocześnie zobowiązał Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu do przedłożenia powyższego dokumentu Przewodniczącej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

c/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca przeglądu pomieszczeń kuchennych w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Wicestarosta powiedział, że z przeprowadzonego przeglądu wynika, że w większości powyższych pomieszczeń występuje zagrzybienie. Konieczna jest naprawa urządzenia wentylacyjnego, które powinno zapewnić właściwą wentylację pomieszczeń kuchennych, a jest od jakiegoś czasu zepsute. Koszt naprawy tego urządzenia oszacowano na kwotę około 20.000,-zł.   

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją wyraził zgodę na przeprowadzenie w roku bieżącym remontu instalacji wentylacyjnej w pomieszczeniach kuchennych w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Zarząd postanowił o wpisaniu tego zadania do wykazu zadań remontowych przewidzianych do realizacji w 2008r. i przeznaczeniu na jego realizację kwoty 20.000,-zł. Jednocześnie  postanowił o zmniejszeniu o w/w kwotę nakładów na realizację zaplanowanego w roku bieżącym zadania pn. „Remont dachu na warsztatach szkolnych i Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku” (z planowanych 60.000,-zł. na 40.000,-zł.). Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wnoszącego powyższą zmianę w budżecie.   

d/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące udzielenia pomocy uczniom szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego w związku ze zdarzeniem losowym.

Starosta wyjaśnił, że informacja powyższa została przygotowana przez Panią Naczelnik zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z poprzedniego posiedzenia i dotyczy udzielenia pomocy dwóm uczniom naszych szkół poprzez zapewnienie im zakwaterowania i wyżywienia do momentu unormowania się sytuacji w ich rodzinie.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.   

e/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego w sprawie zatrudnienia pracownika ds. bhp na pełnym etacie w jednej ze szkól ponadgimnazjalnych.

Starosta wyjaśnił, że sprawę zatrudnienia takiego pracownika zgłosiła w swoim wniosku Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku. Chodzi o zatrudnienie w jednej jednostce oświatowej pracownika, który  zapewni obsługę z zakresu bhp wszystkim naszym szkołom i placówkom oświatowym. Pani  Naczelnik zwróciła się do wszystkich dyrektorów jednostek oświatowych z pismem w tej sprawie i otrzymała od nich opinię, że są zadowoleni z dotychczasowych usług zatrudnionych pracowników i nie widzą potrzeby wprowadzenia zmian w tym zakresie.     

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i przyjął do wiadomości powyższe stanowisko dyrektorów jednostek oświatowych. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Naczelnik do przygotowania i przekazania pisemnej odpowiedzi do Przewodniczącej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny, która wnioskowała w powyższej sprawie.    

f/Porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Kluczborskiego z Miastem Żory w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych.

Przygotowane przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu porozumienie z Miastem Żory dotyczy współpracy w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w Zespole Szkół Nr 1 w Żorach, prowadzonego jako usługa edukacyjna przez Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

Pani Skarbnik dodała, że zgodnie z zapisami powyższego dokumentu Powiat Kluczborski na realizację opisanych w nim zadań otrzyma w bieżącym roku dotację nie przekraczającą kwoty  1.080,-zł.

Zarząd wyraził zgodę na zawarcie przez Powiat Kluczborski porozumienia Nr 2/2008 z Miastem Żory, do jego podpisania został upoważniony Starosta oraz Wicestarosta Kluczborski.        

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Starosta powiedział, że informacja powyższa dotyczy budynku po byłej stacji krwiodawstwa, który znajduje się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku i stanowi własność Powiatu Kluczborskiego. Z informacji wynika, że trzeci już przetarg na sprzedaż tej nieruchomości zakończył się wynikiem negatywnym.

Zarząd Powiatu w związku z powyższym postanowił o wstrzymaniu dalszego postępowania w sprawie sprzedaży przedmiotowego budynku.     

b/Pismo dotyczące propozycji zakupu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Starosta wyjaśnił, że pismo powyższe zostało złożone przez mieszkańca Kluczborka i dotyczy również budynku po byłej stacji krwiodawstwa. Wnioskodawca wyraził zainteresowanie zakupem tej nieruchomości za kwotę 60.000,-zł.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i nie wyraził zgody na sprzedaż zainteresowanemu przedmiotowej nieruchomości za powyższą kwotę. Członkowie Zarządu uznali proponowaną cenę zakupu za rażąco niską i w związku z tym negatywne rozstrzygnęli wniosek. 

c/Informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotycząca usunięcia zagrożenia pożarowego budynku będącego własnością likwidowanej Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w Kluczborku.

Pismo powyższe jest uzupełnieniem wcześniejszej odpowiedzi Naczelnika na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 11.12.2007r. w powyższej sprawie. Do pisma dołączone zostało stanowisko Krajowej Rady Spółdzielczej z Warszawy, z którego wynika, że brak jest podstaw prawnych do podejmowania przez Radę czynności zabezpieczających budynek likwidowanego zakładu. Krajowa Rada Spółdzielcza wystąpiła również do Prokuratury Rejonowej w Kluczborku z informacją o zaniedbaniach Likwidatora Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i przyjął do wiadomości jej treść. 

d/Informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku nt. danych dotyczących sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich Powiatu Kluczborskiego.

Starosta wyjaśnił, że informację powyższą stanowi sprawozdanie sporządzone dla Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie, które zostało również przekazane Zarządowi Powiatu do wiadomości. Sprawozdanie zawiera dane o sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich Powiatu Kluczborskiego wg stanu na dzień 31.12.2007r. oraz szacunkową wartość jej przyrostów i ubytków w trakcie roku..

Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację.

e/-f/Aneksy do porozumień zawartych przez Powiat Kluczborski z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej w Namysłowie oraz z Powiatem Strzeleckim w sprawie umieszczenia dzieci w całodobowej placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku przygotował powyższe aneksy w związku z koniecznością wniesienia w zawartych porozumieniach zmian, które polegają na ustawowo wprowadzonym przekwalifikowaniu środków finansowych. 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie:

1.aneksu Nr 1 do Porozumienia Nr 6/2007 zawartego w dniu 20 grudnia 2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Namysłowie,

2.aneksu Nr 1/2008 do Porozumienia Nr 7/2004 zawartego w dniu 5 stycznia 2005r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Strzeleckim w sprawie umieszczenia dzieci pochodzących z Powiatu Strzeleckiego w całodobowej placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski. 

g/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie firmie Netia S.A. w Warszawie terenu pod koncentrator telefoniczny.

Starosta wyjaśnił, że Dyrektor ZSL-T wstępnie planował zawarcie powyższej umowy na okres 10 lat, ale po rozmowach z firmą Netia S.A. ustalono, że umowa zostanie jednak zawarta na 3 lata i taką propozycję przedłożono do akceptacji Zarządowi Powiatu.    

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek i wyraził zgodę na zawarcie przez Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku umowy z firmą Netia S.A. w Warszawie w sprawie wydzierżawienia

h/-j/Pisma Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie rozpatrzenia możliwości zamontowania sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych na ul. Jana Pawła II, rozpatrzenia możliwości wykonania chodnika przy ul. Fabrycznej i ul. Kościuszki w Kluczborku oraz przy ul. Wołczyńskiej w Ligocie Dolnej oraz wykonania remontu nawierzchni asfaltowej ul. Sikorskiego i ul. Fabrycznej w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi pismami Burmistrza i postanowił, że z uwagi na konieczność poprawy bezpieczeństwa na w/w ulicach zostanie rozważona możliwość wykonania powyższych zadań. Zarząd postanowił, że   wykonanie proponowanego montażu sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych na ul. Jana Pawła II w Kluczborku zostanie zaproponowane do realizacji w II półroczu 2008r. Natomiast możliwość wykonania pozostałych wnioskowanych zadań zostanie rozważona przy planowaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009r.    

k/Pismo Sekretarza Gminy Kluczbork dotyczące przewozów regionalnych PKP.

Starosta powiedział, że do pisma dołączone zostało wystąpienie Starostów, Burmistrzów i Wójtów z terenu Powiatu Kluczborskiego, Namysłowskiego i Oleskiego do Marszałka Województwa Opolskiego oraz posłów Opolszczyzny dotyczące zwiększenia ilości przewozów regionalnych PKP. 

Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższymi pismami i zaakceptowali ich treść. 

l/Opinia Zarządu Powiatu nt. przebudowy drogi krajowej Nr 45.

Kolejno głos zabrał Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu. Powiedział, że na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu Biuro Inżynieryjno-Techniczne KARO w Poznaniu przygotowuje materiały do sporządzenia wniosku na zadanie pn.: „Przebudowa drogi krajowej nr 45 na odcinku w m. Kluczbork ul. Katowicka i Gorzowska km 148+835 do km 151+661”. Do przygotowania kompletnej dokumentacji potrzebna jest tzw. decyzja lokalizacyjna, którą wydaje Wojewoda Opolski. Aby jednak Wojewoda wydał taką decyzję konieczna jest opinia Zarządu Powiatu w Kluczborku.

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu wyjaśnił, że w ustawie określającej zasady przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych jest zapis mówiący o tym, że nie wydanie przez Zarząd Powiatu takiej opinii w ciągu 14 dni od dnia zwrócenia się przez zarządcę drogi o jej wyrażenie, traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku. W związku z tym firma KARO nie występowała dotychczas do Zarządu o wydanie opinii, ale w chwili obecnej wymaga jej jednak Wojewoda Opolski.               

Naczelnik dodał, że w przedmiotowej sprawie opinię wydał też Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, w której wniósł aby w dokumentacji projektowej:  

-zaprojektować przejście dla pieszych w obrębie skrzyżowania z DP Nr 1310O (Ligota Górna – Wojsławice)

-przy przebudowie skrzyżowania z DP Nr 1310O uwzględnić dotychczasowy sposób odprowadzania wód opadowych i roztopowych z drogi powiatowej do kolektora zlokalizowanego w drodze krajowej.    

Zarząd Powiatu w Kluczborku pozytywnie zaopiniował planowane zadanie pn.: „Przebudowa drogi krajowej Nr 45 Granica Państwa – Racibórz – Opole – Kluczbork – Wieluń – Złoczew odcinek w m. Kluczbork, ul. Katowicka i ul. Gorzowska, km. 148+835 do km. 151+661”.  Jednocześnie przychylił się do uwzględnienia w projekcie wniosków zgłoszonych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku.   

ł/Pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie zmiany wartości przewłaszczonego przez powiat sprzętu i wyposażenia medycznego likwidowanego zakładu.  

Pani Skarbnik powiedziała, że w załączniku do Aneksu Nr 8 do umowy w sprawie przewłaszczenia przez Powiat Kluczborski sprzętu likwidowanego zakładu zaistniał błąd. Likwidator Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w swoim piśmie wyjaśnił, że nie uwzględniono w tym załączniku bojlera elektrycznego na kwotę 50,-zł. i w związku z powyższym zwrócił się do Zarządu o wniesienie w nim poprawki.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem oraz wyjaśnieniem dotyczącym błędnego sporządzenia załącznika do aneksu i wyraził zgodę na wniesienie w nim dodatkowej pozycji  oraz zmiany łącznej kwoty przewłaszczenia z 38.188,-zł. na 38.238,-zł. Do podpisania stosownego dokumentu upoważniony został Starosta i Wicestarosta.  

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do analizy materiałów przygotowanych na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku, która odbędzie się w dniu 23.04.2008r. Członkowie Zarządu analizowali kolejno:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za rok 2007,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”,

 

 

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie deklaracji podjęcia się organizacji Dożynek Wojewódzkich 2008. 

Członkowie Zarządu w drodze głosowania jednogłośnie zatwierdzili powyższe projekty uchwał.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Starosta przedstawił zebranym pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o utrudnionym ruchu pojazdów na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej i ul. Moniuszki w Kluczborku oraz koniecznej w tym miejscu zmianie organizacji ruchu.

Kolejno głos zabrał zaproszony na dzisiejsze posiedzenie Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych i powiedział, że w dniach 27-28 marca 2008r. przeprowadzono na przedmiotowym skrzyżowaniu badanie pomiaru ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej. Pomiar przeprowadzono w celu potwierdzenia zasadności planowanej przebudowy skrzyżowania polegającej na budowie dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów jadących od ronda i skręcających z ul. Jagiellońskiej w ul. Moniuszki. Z wyników tego badania wynika, że budowa dodatkowego pasa ruchu nie przyniesie jednak oczekiwanej poprawy  funkcjonowania skrzyżowania. W takiej sytuacji zostało zaproponowane  rozwiązanie polegające na zmianie trasy z pierwszeństwem przejazdu. Dotychczasowe pierwszeństwo tylko dla ciągu ul. Jagiellońskiej zmieniono by na pierwszeństwo przejazdu dla kierunku ul. Jagiellońska (rondo) - ul. Moniuszki.   

Członkowie Zarządu zapoznali się szczegółowo z wynikami badania natężenia ruchu oraz z roboczym projektem budowy dodatkowego pasa ruchu na tym skrzyżowaniu. W toku dyskusji uznano, że budowa dodatkowego pasa ruchu będzie jednak bardzo skomplikowana i będzie wymagać przeprowadzenia wielu procedur formalno-prawnych. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że najlepszym rozwiązaniem będzie chyba budowa małego ronda, co potwierdził również Starosta. Dyrektor dodał, że budowa ronda będzie mniej kosztowna, nie będzie wymagać przebudowy mostu, znajdującego się na skrzyżowaniu i zapewni właściwy przepływ ruchu pojazdów. Kolejno Dyrektor przedstawił zebranym roboczy projekt ronda, wyjaśnił zasady jego funkcjonowania i dodał, że koszty realizacji tego zadania przewiduje się w granicach od 120.000,-zł. do 150.000,-zł.     

Członkowie Zarządu po zapoznaniu się ze szczegółową informacją Dyrektora ZDP wyrazili zgodę na przystąpienie do realizacji zadania polegającego na  przebudowie w/w skrzyżowania na małe rondo. Postanowili, że na wykonanie tego zadania zostaną przeznaczone środki finansowe w wysokości 140.000,-zł., pochodzące z zaplanowanych w budżecie powiatu 200.000,-zł. na remonty nawierzchni jezdni, chodników i parkingów na terenie Kluczborka.  Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania na najbliższą sesję projektu uchwały Rady Powiatu wnoszącego powyższą zmianę w budżecie powiatu oraz Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wystąpienia z pismem do Burmistrza Miasta Kluczborka o nieodpłatne przekazanie części terenu znajdującego się za mostem na Kanale Miejskim (wzdłuż ul. Jagiellońskiej). Teren powyższy  będzie wykorzystany do budowy części ronda. 

W toku dyskusji Członkowie Zarządu rozpatrywali również możliwość budowy sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym skrzyżowaniu, ale odrzucono takie rozwiązanie. Sygnalizacja świetlna zdaniem zebranych nie przyniesie w całości pożądanego efektu, a ponadto jej koszt będzie zbyt wysoki.

Kolejno Dyrektor wystąpił z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na zakup koparko-ładowarki dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Dyrektor wyjaśnił, że pojawiła się możliwość zakupu takiego urządzenia za kwotę około 60.000,-zł., a jest on naprawdę potrzebny w wielu sytuacjach. 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zakup koparko-ładowarki dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i postanowił, że na zakup tego sprzętu zostaną przeznaczone środki finansowe w wysokości 65.000,-zł. Kwota 60.000,-zł. będzie pochodzić z zaplanowanych w budżecie powiatu 200.000,-zł. na remonty nawierzchni jezdni, chodników i parkingów na terenie Kluczborka. Pozostała kwota 5.000,-zł. będzie pochodzić ze środków, których nie wykorzystano w całości przy realizacji zadania pn. „Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1357O Szymonków – granica województwa wielkopolskiego (Buczek Wielki)”. Z niewykorzystanych środków z w/w zadania zostanie również wykonane zagospodarowanie terenu wokół Szpitala Powiatowego w Kluczborku.    

Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wnoszącego powyższą zmianę w budżecie powiatu.

Następnie Starosta poinformował zebranych, że odbyła się rozmowa z Burmistrzem Byczyny, w trakcie której wspólnie ustalono, że zmianie powinna ulec planowana realizacja zadań remontowych na drogach powiatowych na terenie Gminy Byczyna.

Zarząd Powiatu po analizie planowanych zadań remontowych na drogach powiatowych na terenie Gminy Byczyna oraz po zapoznaniu się z informacją nt. uzgodnień z Burmistrzem Byczyny wyraził zgodę na zmianę planowanej realizacji tych zadań. Zarząd postanowił, że zmniejszeniu ulegną zaplanowane nakłady na zadanie pn. „Remont drogi – odnowa nawierzchni bitumicznej odcinka drogi powiatowej Nr 1311O w m. Jaśkowice” z kwoty 220.000,-zł do kwoty 20.000,-zł. Jednocześnie Zarząd postanowił o zwiększeniu o powyższą kwotę tj. 200.000,-zł. nakładów na zadanie pn. „Remont nawierzchni chodnika i jezdni odcinka drogi powiatowej Nr 1301O przy ul. Polanowickiej w Byczynie”.  

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wnoszącego powyższą zmianę w budżecie powiatu.

Starosta poinformował również zebranych, że Gmina Wołczyn przyznała powiatowi dotację w kwocie 100.000,-zł. na realizację zadania pn. „Remont ulicy Byczyńskiej w Wołczynie”. Zarząd postanowił, że dotacja ta zostanie również ujęta w przygotowywanym projekcie uchwały Rady Powiatu o zmianach w budżecie. 

Następnie głos zabrała Pani Skarbnik i przedstawiła Członkom Zarządu informację  właściciela przedsiębiorstwa „BRUK-KOST” w Kamiance o dochodach osiągniętych w 2007 roku. Informacja ta jest uzupełnieniem wniosku w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją wnioskodawcy o dochodach osiągniętych w 2007r. (przedłożonej zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 29 lutego 2008r.) wyraził zgodę na rozłożenie na raty kary nałożonej wnioskodawcy w wysokości 24.320,-zł. Zarząd postanowił o rozłożeniu powyższej kary na 8 miesięcznych rat płatnych w okresie od maja do grudnia 2008r. Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej umowy z wnioskodawcą, do podpisania której został upoważniony Starosta i Wicestarosta.       

Kolejno Starosta przedstawił propozycję zawarcia przez Powiat Kluczborski umowy z właścicielem Przedsiębiorstwa Budowlanego „SYPKO” w Kluczborku dotyczącej zagospodarowania terenu znajdującego się wokół Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Starosta wyjaśnił, że umowa powyższa obejmowała by zagospodarowanie terenu na w/w obszarze poprzez uporządkowanie terenu, dokonanie nasadzeń zieleni oraz ułożenie kostki brukowej za kwotę 36.000,-zł. Kwota 20.000,-zł. pochodzić będzie z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a 16.000,-zł. z budżetu Powiatu Kluczborskiego.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie proponowanej umowy, a do jej podpisania upoważnili Starostę i Wicestarostę.        

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 7 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 55 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska