Protokół Nr  54/2008

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 31 marca 2008r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu, Główny Specjalista ds. Finansów, Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa.

 Kolejno Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,

b/wniosek Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 5 w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego i rzeczowego na organizację VII Festiwalu Przedszkolnych Talentów Muzycznych, 

c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki,

d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty wyrównań wynagrodzenia nauczycieli od 01.01.2008r. oraz naliczenia płac nauczycielskich według nowej tabeli,

e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie udzielenia pomocy uczniom Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w związku ze zdarzeniem losowym.

3.Sprawy różne:

a/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie sprzedaży sprzętu i wyposażenia na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku,

b/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wniosku o dofinansowanie zadań drogowych z rezerwy utworzonej w budżecie państwa w 2008r.,

c/aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej w Gliwicach,

d/upoważnienie Członków Zarządu Powiatu do podpisania i złożenia wniosku na realizację zadań w ramach Programu Wyrównywania Różnic Między Regionami finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.      

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.03.2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 53/2008 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok.

Starosta powiedział, że uchwała powyższa została przygotowana w związku ze zmianami w budżecie powiatu dokonanymi w miesiącu marcu br.

Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 54/173/2008.

b/Wniosek Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 5 w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego i rzeczowego na organizację VII Festiwalu Przedszkolnych Talentów Muzycznych.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy imprezy organizowanej przez Publiczne Przedszkole Nr 5 w Kluczborku,  która odbędzie się w dniu 17.05.2008r. na sali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku.      

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zakup drobnych nagród rzeczowych i przeznaczenie ich na loterię fantową VII Festiwalu Przedszkolnych Talentów Muzycznych pn.,, Śpiewam, tańczę, gram, choć niewiele latek mam” na kwotę 250,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury  do uzgodnienia z organizatorem imprezy, aby uwzględniono Powiat Kluczborski jako jednego z jej sponsorów. Może to być np. umieszczenie w miejscu  imprezy herbu powiatu.  

c/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki.

Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że wniosek dotyczy przeliczenia w tej jednostce odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i stwierdzenia braku środków na zabezpieczenie w kwocie 18.738,-zł. Dyrektor jednostki wnioskuje obecnie do Zarządu o zwiększenie na powyższy cel planu finansowego jednostki o w/w kwotę.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i zobowiązał dyrektora szkoły do dokonania przesunięć środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych z wydatków bieżących w ramach posiadanych kompetencji.  

d/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty wyrównań wynagrodzenia nauczycieli od 01.01.2008r. oraz naliczenia płac nauczycielskich według nowej tabeli.

Starosta wyjaśnił, że do powyższego pisma Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu dołączyła wyliczenie wynagrodzeń nauczycieli po podwyżkach z podziałem na stopnie awansu zawodowego oraz w rozbiciu na poszczególne jednostki oświatowe. Z wyliczeń powyższych wynika, że różnica pomiędzy potrzebnymi środkami na wynagrodzenia nauczycieli w roku bieżącym, a środkami zaplanowanymi w tegorocznym budżecie wynosi 1.346.365,-zł. Członkowie Zarządu po analizie powyższej informacji zobowiązali Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie dodatkowej informacji sporządzonej na podstawie wyliczeń jednostek oświatowych o środkach niezbędnych na realizację regulacji płac nauczycielskich w roku 2008 z uwzględnieniem wszelkich możliwych do pozyskania oszczędności.

Starosta dodał, że jednostki oświatowe nie muszą czekać na decyzję Zarządu jeśli chodzi o naliczanie i wyrównywanie wynagrodzeń według nowych zasad. Dyrektorów jednostek obligują do tego obowiązujące przepisy prawne.

e/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie udzielenia pomocy uczniom Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w związku ze zdarzeniem losowym.

Starosta powiedział, że pismo dotyczy dwóch braci - uczniów naszych szkół, u których w rodzinie miało miejsce tragiczne zdarzenie losowe. W związku z powyższym konieczne jest udzielenie im pomocy i wsparcia. Starosta dodał, że powiat nie dysponuje środkami z zakresu pomocy społecznej, które można przeznaczać na wsparcie osób fizycznych. Taką możliwość mają jedynie ośrodki pomocy społecznej w gminach (zasiłki, stypendia socjalne, itp.). Należy więc udzielić pomocy naszym uczniom w innej formie.  

Członkowie Zarządu wyrazili swoje poparcie co do konieczności udzielenia poszkodowanym uczniom pomocy i postanowili, aby zaproponować im poprzez dyrektorów w/w szkół miejsc w internacie Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego w Kluczborku wraz z wyżywieniem. Jeśli uczniowie wyrażą zgodę na taką formę pomocy to należy uzgodnić z kierownikiem placówki wszelkie formalności związane z ich pobytem w internacie. Członkowie Zarządu zobowiązali do wykonania powyższego rozstrzygnięcia Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Postanowili również, że koszty tej pomocy zostaną poniesione przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku.    

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie sprzedaży sprzętu i wyposażenia na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku.

Wicestarosta wyjaśnił, że sprawa sprzętu, o którym mowa w powyższym piśmie, była już przez Zarząd poruszana. Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku występowało do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie zakupu sprzętu medycznego i wyposażenia, które obecnie dzierżawi od Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w Likwidacji. Zarząd Powiatu zobowiązał Likwidatora zakładu do dokonania wyceny, co zostało przez niego wykonane i przedłożone na dzisiejsze posiedzenie. Likwidator przygotował Zarządowi Powiatu wycenę sprzętu już przewłaszczonego przez powiat oraz nieprzewłaszczonego i dzierżawionego przez PCZ S.A. Wartość całego wycenionego sprzętu została oszacowana na kwotę 38.188,-zł. 

Wicestarosta powiedział, że Zarząd powinien teraz podjąć decyzję o przewłaszczeniu przez powiat części sprzętu jeszcze nieprzewłaszczonego, a następnie o sprzedaży całego sprzętu na rzecz PCZ S.A. w Kluczborku.          

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przewłaszczenie przez powiat sprzętu medycznego i wyposażenia, o którym mowa w w/w piśmie, będącego własnością likwidowanego SPZOZ ZOZ w Kluczborku. Wyraził również zgodę na sprzedaż przewłaszczonego sprzętu na rzecz  Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku. Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania kolejnego aneksu do umowy przewłaszczenia oraz projektu uchwały Rady Powiatu o zmianie w budżecie polegającej na udzieleniu likwidowanemu zakładowi dotacji. Do podpisania stosownego aneksu został upoważniony Starosta i Wicestarosta Kluczborski.

b/Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wniosku o dofinansowanie zadań drogowych z rezerwy utworzonej w budżecie państwa w 2008r.

Starosta wyjaśnił, że sprawa ta była tematem posiedzenia Zarządu w dniu 12.03.2008r. Zarząd zobowiązał wtedy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania wniosku o dofinansowanie z utworzonej w budżecie państwa rezerwy zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1357O na odcinku od Szymonkowa do granicy województwa wielkopolskiego – Buczka Wielkiego (na terenie Gminy Wołczyn)”. Ponadto zobowiązano Dyrektora do rozważenia możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie zadań polegających na przebudowie 4 przepustów na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Starosta powiedział, że w dzisiejszym piśmie Dyrektor ZDP informuje Zarząd, że nie jest możliwe ubieganie się o dofinansowanie przebudowy przepustów na terenie naszego powiatu.

Istnieje jednak możliwość starania się o dofinansowanie przebudowy odcinka drogi powiatowej Nr 1357O i w związku z tym zostały przygotowane przez ZDP dwa warianty realizacji tego zadania – 4-letni (z uwzględnieniem projektu w 2005r.) i 2-letni.       

Zarząd Powiatu zapoznał się z przygotowanymi propozycjami i przyjął 2-letni okres realizacji tego zadania tj. na lata 2007-2008.  Jako datę rozpoczęcia zadania przyjęto datę rozpoczęcia prac budowlanych. Do podpisania powyższego wniosku upoważniono Starostę i Wicestarostę, a do jego złożenia w Ministerstwie Infrastruktury Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.        

c/Aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej w Gliwicach.

Aneks został przygotowany i przedłożony Zarządowi Powiatu przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w związku ze zmianą klasyfikacji środków finansowych w ramach realizacji porozumienia.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie aneksu Nr 2 do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w dniu 30.06.2004r. w sprawie umieszczenia małoletniego pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Gliwicach oraz ponoszenia wydatków na jego utrzymanie. Do podpisania aneksu upoważniono Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.

d/upoważnienie Członków Zarządu Powiatu do podpisania i złożenia wniosku na realizację zadań w ramach Programu Wyrównywania Różnic Między Regionami finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.     

Starosta powiedział, że Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie złożyła do Zarządu Powiatu komplet dokumentów tj. wniosek oraz wystąpienie z załącznikami na realizację zadań w ramach w/w programu z prośbą o akceptację Zarządu.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na złożenie powyższego wniosku, a do podpisania całej dokumentacji upoważnili Starostę i Wicestarostę. 

 

Do punktu 4 porządku

                                                                                 

Starosta w wolnych wnioskach przedstawił zebranym pismo Kierownika Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej PULMO w Kluczborku w sprawie wydzielenia i sprzedaży części działki znajdującej się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że pismo dotyczy działki nr 91/15, której podział został już zlecony na wniosek właściciela jednej z sąsiednich działek w celu ułatwienia dojazdu na swoją posesję. W chwili obecnej Kierownik Niepublicznego ZOZ PULMO, który jest również właścicielem jednej z sąsiednich działek, wnioskuje o inny podział przedmiotowej działki 91/15.   

Zarząd Powiatu po analizie powyższego wniosku postanowił o utrzymaniu w mocy decyzji w sprawie zleconego już podziału geodezyjnego działki, o której mowa we wniosku. Zarząd postanowił, że po uprawomocnieniu się decyzji podziałowej i wycenie przedmiotowej nieruchomości zostanie ogłoszony przetarg na jej zbycie, do którego może przystąpić zarówno jeden jak i drugi właściciel sąsiadujących działek.

Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia wnioskodawcy odpowiedzi o powyższym rozstrzygnięciu.

Kolejno głos zabrał Pan Maciej Tomaszczyk i poruszył sprawę wydawania zezwoleń na wycinkę drzew na terenie należącym do gminy, które zgodnie z obowiązującymi przepisami  wydaje Starosta. Pan Tomaszczyk powiedział, że Gmina Byczyna wystąpiła w miesiącu lutym do Starosty z wnioskiem w powyższej sprawie i nie otrzymała do tej pory żadnej odpowiedzi. Starosta poprosił Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa o wyjaśnienie sprawy. Naczelnik poinformował zebranych, że Gmina Byczyna została zobowiązana do uzupełnienia swojego wniosku, co nastąpiło dopiero 3 dni temu tj. w dniu 28.03.2008r. Dokumenty potwierdzające powyższe informacje zostały załączone do materiałów z dzisiejszego posiedzenia Zarządu Powiatu.

 

Następnie Pan Tomaszczyk powiedział, że Burmistrz Byczyny chciałby zorganizować  spotkanie ze Starostą Kluczborskim na temat scalania gruntów, co jest podyktowane tym, że kilka powiatów w naszym województwie przystąpiło do Programu Scalania Gruntów. Program ten będzie w całości finansowany ze środków zewnętrznych, które przeznaczone zostaną na scalanie gruntów na terenach wiejskich, co obejmie również wykonanie dróg dojazdowych do pół uprawnych oraz małą meliorację. Warto byłoby, aby Powiat Kluczborski również przystąpił do tego programu, ponieważ wiele wsi jest tym zainteresowane.     

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 5 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 54 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska