Zarządzenie Nr  14/2008

Starosty Kluczborskiego

z dnia 1 kwietnia 2008 r.

zmieniające zarządzenie Nr 23/06 Starosty Kluczborskiego z dnia 30 października 2006 r. w sprawie wprowadzenia procedury przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy.

 

Na podstawie art. 34a ust. 2, pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624  z  pózn. zm.) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się załącznik do niniejszego zarządzenia „Procedura przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy” w nowym brzmieniu.

 

§ 2. Traci moc „Procedura przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy”, stanowiąca załącznik do zarządzenia Nr 23/06 Starosty Kluczborskiego z dnia 30 października 2006 r. w sprawie wprowadzenia procedury przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

    

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 14/2008

Starosty Kluczborskiego                                                                                                      

                                                                                                                             z dnia 1 kwietnia 2008 r.

 

PROCEDURA PRZYGOTOWANIA, KONTROLI, OPINIOWANIA I ZATWIERDZANIA ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ANEKSÓW DO ARKUSZY.

 

 

§ 1.  Przygotowanie arkuszy organizacji oraz aneksów do arkuszy.

 

1.        Przygotowanie uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wytycznych do opracowania arkuszy organizacji szkół i placówek na dany rok szkolny do 15 marca – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.

2.        Przekazanie podjętej przez Zarząd Powiatu uchwały w sprawie wytycznych do szkół i placówek oświatowych oraz omówienie tych wytycznych na naradzie dyrektorów – marzec każdego roku. Realizują: podinspektor Joanna Neugebauer i Naczelnik Wydziału.

3.        Sporządzenie przez dyrektorów projektów arkuszy organizacji szkół i placówek na dany rok szkolny z wykorzystaniem programu Arkusz Optivum firmy VULCAN w oparciu o uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie wytycznych oraz obowiązujące przepisy prawa oświatowego.

4.        Złożenie jednego egzemplarza arkusza organizacji szkoły lub placówki (wydrukowana płachta) wraz z dyskietką programu VULCAN w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kluczborku do dnia wskazanego w uchwale o wytycznych (pomiędzy

5.        Zadekretowanie arkusza przez Naczelnika do sprawdzenia przez odpowiedzialnego za daną szkołę pracownika Wydziału.

 

§ 2. Kontrola poprawności arkuszy (aneksów) organizacji szkół i placówek powiatu kluczborskiego pod względem przestrzegania przepisów dot. organizacji.

 

  1. Kontrolę arkuszy przeprowadzają pracownicy Wydziału Edukacji i Sportu niezwłocznie po złożeniu ich przez dyrektorów. Sprawdzenie arkusza pracownik potwierdza wpisując na arkuszu: „sprawdzono”, datę i stawiając pieczątkę imienną wraz z podpisem.
  2. W przypadku niezgodności z przepisami dyrektorzy wprowadzają zmiany lub poprawki zgodnie ze wskazówkami pracowników Wydziału.
  3. Wszelkie odstępstwa od ramowego planu nauczania dla poszczególnych typów szkół i placówek, powodujące zwiększenie nakładów budżetowych, przedstawiane są Zarządowi Powiatu w formie wniosku przygotowanego przez odpowiedniego dyrektora i opiniowane przez pracownika Wydziału Edukacji i Sportu, odpowiedzialnego za kontrolę danego arkusza organizacyjnego. Opinię podpisuje Naczelnik Wydziału i przedstawia ją Zarządowi.
  4. Po zaakceptowaniu przez Zarząd Powiatu wniosków, o których mowa w punkcie 3 (rozstrzygnięcie), dyrektor szkoły lub placówki wprowadza zmiany do arkusza.
  5. Poprawiony arkusz organizacji wraz z załącznikami wymaganymi przez Opolskiego Kuratora Oświaty (w trzech egzemplarzach) dyrektorzy składają w sekretariacie Starostwa do dnia 30 kwietnia do wstępnej akceptacji.
  6. Po ponownym sprawdzeniu przez pracownika poprawionego arkusza („sprawdzono”, data, pieczątka, podpis) wstępnej akceptacji dokonuje Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu z upoważnienia Starosty Kluczborskiego – data, podpis, pieczątka.
  7. Przekazanie, nie później niż do 10 maja, sprawdzonych i wstępnie zaakceptowanych (podpis, pieczątka z upoważnienia Starosty) przez Naczelnika arkuszy organizacji do zaopiniowania przez Opolskiego Kuratora Oświaty – zgodnie z Procedurą zawartą w Załączniku do Zarządzenia Nr 15 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 5. 05. 2006 r. – pracownicy Wydziału zgodnie z przydziałem zadań.
  8. Przygotowanie przez pracowników Wydziału zbiorczej informacji o planowanej liczbie oddziałów klas pierwszych, liczbie stanowisk kierowniczych i liczbie etatów pracowników niepedagogicznych w poszczególnych jednostkach oświatowych na dany rok szkolny i przedstawienie jej Zarządowi Powiatu przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w celu zatwierdzenia (rozstrzygnięcie).

 

§ 3.Opiniowanie i zatwierdzanie arkuszy organizacji i aneksów.

 

1.        W przypadku negatywnej opinii Opolskiego Kuratora Oświaty zwrot arkusza do odpowiedniej jednostki i postępowanie jak w § 2. Realizują pracownicy Wydziału zgodnie z przydziałem zadań.

2.        Po zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu informacji, o której mowa w § 2 w punkcie 8 i uzyskaniu pozytywnej opinii Opolskiego Kuratora Oświaty - Naczelnik przedstawia arkusze do zatwierdzenia Staroście Kluczborskiemu w terminie do 30 maja.

3.        Przekazanie zatwierdzonych arkuszy dyrektorom szkół i placówek za potwierdzeniem na piśmie – pracownicy Wydziału zgodnie z przydziałem zadań.

4.        Aneksy do arkuszy organizacji są sprawdzane, opiniowane i zatwierdzane w taki sam sposób jak arkusze organizacji.

5.        Przydziału kontroli arkuszy organizacji szkół i placówek pracownikom Wydziału Edukacji i Sportu dokonuje Naczelnik zgodnie z przydziałem zadań. W przypadku nieobecności któregoś z pracowników Naczelnik wskazuje pracownika na zastępstwo.

6.        Przydział szkół i placówek:

a.       Inspektor Anna Matuszewska: WODiDZ, PODN;

b.      Podinspektor Anna Nowak: ZSO, SOSW, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU;

c.       Podinspektor Joanna Neugebauer:, ZSLT, MDK, PPP.