Protokół Nr  49/2008

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 8 lutego 2008r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu,

c/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008r.,

d/pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu.

3.Sprawy oświaty:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Pani Krystynie Napp-Marczinskiej do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności do wysokości nie przekraczającej jednorazowo kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów,

b/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wynagrodzenia nauczycieli w 2008 roku,

c/porozumienia w sprawie współpracy we wdrożeniu scentralizowanego systemu rekrutacji Nabór-Optivum na rok szkolny 2008/2009.

4.Sprawy różne:

a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu pięciu zadań z zakresu likwidacji barier transportowych i architektonicznych,

b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu zadania pn. „Remont sali gimnastycznej  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku”,

c/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie sporządzenia informacji na temat usuwania i składowania materiałów zawierających azbest,

d/informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-

e/pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów,

f/wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku,

g/informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”.

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Starosta wyjaśnił, że niniejszą uchwałą dokonuje się przeniesienia środków finansowych w budżecie powiatu po stronie wydatków między paragrafami w dziale 710 – działalność usługowa, rozdział 71015 – nadzór budowlany o kwotę 17.303,-zł. Przesunięć dokonuje się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku, a konieczność wprowadzenia zmian w budżecie wynika z konieczności zwiększenia zatrudnienia w inspektoracie.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na proponowane w budżecie powiatu zmiany. Jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/160/2008.

b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu.

Starosta wyjaśnił, że uchwałę przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z poprzedniego posiedzenia dotyczącym przyznania nagrody Starosty Kluczborskiego Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Na mocy niniejszej uchwały o kwotę 3.000,-zł. zostanie zmniejszona w dziale 758 – różne rozliczenia, rozdział 75818 – rezerwy ogólne i celowe, rezerwa celowa budżetu. Równocześnie zwiększeniu o w/w kwotę ulegną planowane wydatki w dziale 801 – oświata i wychowanie, rozdział 80120 – licea ogólnokształcące. 

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/161/2008.

c/Projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008r.

Pani Skarbnik powiedziała, że zmiany w planie finansowym uwzględniają rzeczywisty stan środków funduszu na początku bieżącego roku oraz przewidywaną wielkość wpływów na w/w fundusz. Zmiany te zostaną uwzględnione w projekcie uchwały Rady Powiatu o zmianach w budżecie, która będzie przedłożona radnym na najbliższej sesji.

Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowane zmiany.

d/Pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu.

Pani Skarbnik powiedziała, że w dniu wczorajszym odbyło się planowane spotkanie z przedstawicielami jednostek organizacyjnych powiatu w celu wspólnego przeanalizowania zgłoszonych wcześniej przez dyrektorów propozycji.  W trakcie spotkania zapoznano się ze wstępnymi wyliczeniami i ustalono, że przy przyjęciu wartości punktu na poziomie 5,50 zł. dla wszystkich jednostek nastąpi brak możliwości realizacji podwyżek. W toku dyskusji  zaproponowano obniżenie wartości punktu do poziomu 5,20 zł. Przy takim założeniu wyliczono, że w skali powiatu i tak wystąpią na wynagrodzeniach w trakcie roku budżetowego braki. Wstępnie wyliczono, że mogą one wynosić około 519.000,-zł.

Po szczegółowej analizie przewidywanych braków w jednostkach Zarząd uznał, że w trakcie roku wystąpią na pewno jakieś oszczędności, a część jednostek wypracuje dodatkowe środki.      

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Skarbnika Powiatu ze spotkania z przedstawicielami jednostek postanowił:

1.wartość najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania w miesięcznej tabeli wynagrodzeń pozostawić na proponowanym wcześniej poziomie tj. 500,-zł. dla wszystkich jednostek oświatowych i 620,-zł. dla pozostałych jednostek,

2.wartość punktu przyjąć na poziomie 5,20 zł. (poprzednia propozycja Zarządu – 5,50 zł.) dla wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu.   

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Głównego Specjalistę ds. Kadr do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z powyższymi propozycjami i skierowania go do związków zawodowych w celu zaopiniowania. 

 

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Pani Krystynie Napp-Marczinskiej do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności do wysokości nie przekraczającej jednorazowo kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów.

Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z brakiem posiadania upoważnienia do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Posiadanie takiego upoważnienia wynika z przepisów prawa, a do jego udzielenia władny jest Zarząd Powiatu.    

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na upoważnienie Dyrektora w/w jednostki i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/162/2008.    

b/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wynagrodzenia nauczycieli w 2008 roku.

Starosta wyjaśnił, że pismo dotyczy zwiększenia planu o kwotę 143.192,-zł. Kwota powyższa wynika z tego, że nie została w planie uwzględniona utworzona dodatkowo klasa wielozawodowa, zmniejszone zostały też planowane wydatki na nagrody jubileuszowe i odprawy. Zdaniem Starosty z podjęciem decyzji w tej sprawie można jeszcze poczekać.    

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem ustalił, że w chwili obecnej nie jest możliwe zwiększenie planu finansowego jednostki. Zarząd postanowił, że ponownie zajmie się powyższą sprawą przy otrzymaniu ostatecznej wielkości subwencji oświatowej.   

c/Porozumienia w sprawie współpracy we wdrożeniu scentralizowanego systemu rekrutacji Nabór-Optivum na rok szkolny 2008/2009.

Starosta wyjaśnił, że porozumienia powyższe przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 22.01.2008r. i dotyczą one Gminy Wołczyn, Gminy Byczyna oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących STO w Kluczborku. Starosta dodał, że Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach nie skorzystał z oferty powiatu.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie tych porozumień i upoważnili do ich podpisania Starostę i Wicestarostę.     

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/-b/Pisma Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu pięciu zadań z zakresu likwidacji barier transportowych i architektonicznych oraz remontu sali gimnastycznej w jednej jednostce   Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku”.

Starosta wyjaśnił, że pisma powyższe dotyczą zadań tj. zakup 3 samochodów osobowych do przewozu osób niepełnosprawnych (dot. Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku i Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom Bąków-Bogacica”), likwidacja barier architektonicznych (dot. Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku) oraz remont sali gimnastycznej (dot. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku). Zadania powyższe planowane są do realizacji w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami” oraz „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego”.  Po wprowadzeniu zadań do budżetu możliwe będzie złożenie stosownych wniosków o ich dofinansowanie.

Zarząd Powiatu postanowił o wprowadzeniu powyższych zadań do budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok oraz zabezpieczeniu wkładu własnego w kwocie 203.000,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do uwzględniania w/w zadań w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie, który zostanie przedłożony radnym na najbliższej sesji. 

c/Wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie sporządzenia informacji na temat usuwania i składowania materiałów zawierających azbest.

Członkowie Zarządu zapoznali się z wnioskiem komisji oraz odpowiedzią Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa. Dodatkowo zobowiązano Naczelnika do  uzyskania z gmin wchodzących w skład Powiatu Kluczborskiego informacji jak przedstawia się aktualnie sytuacja w zakresie usuwania i składowania materiałów zawierających azbest na terenie gmin. Zarząd zobowiązał również Naczelnika do przedłożenia uzyskanych informacji wraz z wykazem firm posiadających zezwolenia w zakresie gospodarowania takimi odpadami Przewodniczącemu Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. 

d/Informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-2013”.

Starosta wyjaśnił, że nabór zadań do powyższego programu prowadzi Ministerstwo Infrastruktury. Program będzie obejmował zadania na drogach w niewielkich miejscowościach i miastach, a jego celem będzie zapewnienie bezpiecznej i zgodnej z przepisami prędkości pojazdów oraz poprawa warunków życia mieszkańców za pomocą środków inżynierii drogowej. Starosta dodał, że dofinansowanie zadań w ramach tego programu może nawet przekroczyć 50%.

Kolejno głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i powiedział, że przygotował wstępne propozycje Powiatu Kluczborskiego do tego programu. W zgłoszeniu tym zostały ujęte następujące zadania:

1.przebudowa skrzyżowania DP 21290 (ul. Jagiellońska) z DP 21270 (ul. Moniuszki) w Kluczborku,

2.modernizacja chodnika, budowa ścieżki rowerowej, remont nawierzchni jezdni DP 21290 (ul. Jagiellońska) i DP 21180 (ul. Jana Pawła II),

3.budowa chodników:  na odcinku drogi Biskupice-Kochłowice, na odcinku drogi Byczyna-Polanowice, a także w Lasowicach Wielkich, Bąkowie, Wołczynie (ul. Byczyńska), Kujakowicach Górnych, Ligocie Dolnej, Rożnowie, Bogacicy i Gierałcicach,

4.przebudowa skrzyżowania na małe rondo w Borkowicach i Kraskowie.

Członkowie Zarządu po szczegółowym omówieniu każdego z w/w zadań zaakceptowali wszystkie propozycje Dyrektora.

Wicestarosta zaproponował, aby w powyższym zgłoszeniu ująć też budowę chodnika w Skałągach i Brzezinkach. Członkowie Zarządu zaakceptowali zgłoszoną propozycję Wicestarosty.

Zarząd postanowił o zgłoszeniu przez Powiat Kluczborki w/w zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-2013”. (wykaz zadań wraz z ich opisem stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Zarząd jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, aby w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, zgłosił powyższe zadania do realizacji.      

Kolejno Starosta nawiązując do planowanej przebudowy skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i ul. Moniuszki w Kluczborku, powiedział, że jego zdaniem można by już przystąpić do sporządzania dokumentacji na to zadanie i przeznaczyć na ten cel środki finansowe z rezerwy budżetowej. Członkowie Zarządu zaakceptowali tę propozycję, a Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że w najbliższym czasie wystąpi do Zarządu z wnioskiem o powyższe środki i przystąpi do sporządzania dokumentacji.

Pan Maciej Tomaszczyk zapytał na jakim etapie jest obecnie budowa chodnika w Jaśkowicach i Polanowicach.

Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnił, że na zadanie w Jaśkowicach obecnie jest sporządzana dokumentacja techniczna, a potem w uzgodnieniu z Gminą Byczyna zostaną podjęte decyzje o dalszych działaniach. Natomiast w Polanowicach jest problem z kanalizacją i konieczne jest jej dokładne sprawdzenie.

Następnie głos zabrał Sekretarz Powiatu i zapytał się czy w chwili obecnej będzie coś wykonywane na drodze Kostów-Janówka. 

Dyrektor powiedział, że przebudowa tej drogi została zgłoszona do realizacji z Regionalnego Programu Operacyjnego, ale jej wykonanie nastąpi w późniejszym okresie. W chwili obecnej będzie tam prowadzony tylko doraźny remont.   

e/Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją dotyczącą koniecznej modernizacji serwerowni Starostwa Powiatowego i zakupu dodatkowych urządzeń oraz o związanych z tym kosztów. Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do ustalenia czy jest możliwe pod względem finansowym przeprowadzenie proponowanej modernizacji i poniesienie z tego tytułu kosztów w kwocie 51.039,-zł.  

f/Wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek, ponieważ ustalił, że betonowe płyty, o których mowa we wniosku nie są przeznaczone do sprzedaży i będą wykorzystane do celów własnych powiatu. Zarząd jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia powyższej odpowiedzi wnioskodawcy. 

g/Informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”.

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedłożonego przez Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia informatora i wyrazili zgodę na jego zamieszczenie na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego. Jednocześnie zobowiązali Kierownika Referatu Promocji do opublikowania informatora „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku” na stronach powiatowych w „Kulisach Powiatu”.

 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Członkowie Zarządu omawiali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku: 

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.

Starosta wyjaśnił, że Rada Powiatu podjęła w dniu 20 grudnia 2007r. uchwałę w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki, jednak nie zostały zawarte w niej kwoty opłat za poszczególne posiłki w stołówkach powiatowych jednostek organizacyjnych. Na brak tych kwot zwrócił uwagę nadzór prawny Wojewody Opolskiego i w związku z powyższym przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały. Na mocy nowej uchwały pierwotna uchwała zostanie uchylona.

Kolejno Starosta powiedział, że projekt zmiany Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010 przygotowano w celu jego aktualizacji. Zostały bowiem zgłoszone przez samorządy gminne i ich jednostki, a także jednostki powiatowe nowe zadania oraz przedsięwzięcia na najbliższe lata, które należy ująć w przedmiotowym programie.  

Członkowie Zarządu zatwierdzili powyższe projekty uchwał i postanowili o przedłożeniu ich Radzie Powiatu jako materiały na najbliższą sesję.  

 

 

Do punktu 6 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 49 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska