d/informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-
e/pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów,
f/wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku,
g/informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Starosta wyjaśnił, że niniejszą uchwałą dokonuje się przeniesienia środków finansowych w budżecie powiatu po stronie wydatków między paragrafami w dziale 710 – działalność usługowa, rozdział 71015 – nadzór budowlany o kwotę 17.303,-zł. Przesunięć dokonuje się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku, a konieczność wprowadzenia zmian w budżecie wynika z konieczności zwiększenia zatrudnienia w inspektoracie.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na proponowane w budżecie powiatu zmiany. Jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/160/2008.
b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu.
Starosta wyjaśnił, że uchwałę przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z poprzedniego posiedzenia dotyczącym przyznania nagrody Starosty Kluczborskiego Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Na mocy niniejszej uchwały o kwotę 3.000,-zł. zostanie zmniejszona w dziale 758 – różne rozliczenia, rozdział 75818 – rezerwy ogólne i celowe, rezerwa celowa budżetu. Równocześnie zwiększeniu o w/w kwotę ulegną planowane wydatki w dziale 801 – oświata i wychowanie, rozdział 80120 – licea ogólnokształcące.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/161/2008.
c/Projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008r.
Pani Skarbnik powiedziała, że zmiany w planie finansowym uwzględniają rzeczywisty stan środków funduszu na początku bieżącego roku oraz przewidywaną wielkość wpływów na w/w fundusz. Zmiany te zostaną uwzględnione w projekcie uchwały Rady Powiatu o zmianach w budżecie, która będzie przedłożona radnym na najbliższej sesji.
Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowane zmiany.
d/Pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu.
Pani Skarbnik powiedziała, że w dniu wczorajszym odbyło się planowane spotkanie z przedstawicielami jednostek organizacyjnych powiatu w celu wspólnego przeanalizowania zgłoszonych wcześniej przez dyrektorów propozycji. W trakcie spotkania zapoznano się ze wstępnymi wyliczeniami i ustalono, że przy przyjęciu wartości punktu na poziomie 5,50 zł. dla wszystkich jednostek nastąpi brak możliwości realizacji podwyżek. W toku dyskusji zaproponowano obniżenie wartości punktu do poziomu 5,20 zł. Przy takim założeniu wyliczono, że w skali powiatu i tak wystąpią na wynagrodzeniach w trakcie roku budżetowego braki. Wstępnie wyliczono, że mogą one wynosić około 519.000,-zł.
Po szczegółowej analizie przewidywanych braków w jednostkach Zarząd uznał, że w trakcie roku wystąpią na pewno jakieś oszczędności, a część jednostek wypracuje dodatkowe środki.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Skarbnika Powiatu ze spotkania z przedstawicielami jednostek postanowił:
1.wartość najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania w miesięcznej tabeli wynagrodzeń pozostawić na proponowanym wcześniej poziomie tj. 500,-zł. dla wszystkich jednostek oświatowych i 620,-zł. dla pozostałych jednostek,
2.wartość punktu przyjąć na poziomie 5,20 zł. (poprzednia propozycja Zarządu – 5,50 zł.) dla wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Głównego Specjalistę ds. Kadr do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z powyższymi propozycjami i skierowania go do związków zawodowych w celu zaopiniowania.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Pani Krystynie Napp-Marczinskiej do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności do wysokości nie przekraczającej jednorazowo kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów.
Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z brakiem posiadania upoważnienia do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Posiadanie takiego upoważnienia wynika z przepisów prawa, a do jego udzielenia władny jest Zarząd Powiatu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na upoważnienie Dyrektora w/w jednostki i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/162/2008.
b/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wynagrodzenia nauczycieli w 2008 roku.
Starosta wyjaśnił, że pismo dotyczy zwiększenia planu o kwotę 143.192,-zł. Kwota powyższa wynika z tego, że nie została w planie uwzględniona utworzona dodatkowo klasa wielozawodowa, zmniejszone zostały też planowane wydatki na nagrody jubileuszowe i odprawy. Zdaniem Starosty z podjęciem decyzji w tej sprawie można jeszcze poczekać.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem ustalił, że w chwili obecnej nie jest możliwe zwiększenie planu finansowego jednostki. Zarząd postanowił, że ponownie zajmie się powyższą sprawą przy otrzymaniu ostatecznej wielkości subwencji oświatowej.
c/Porozumienia w sprawie współpracy we wdrożeniu scentralizowanego systemu rekrutacji Nabór-Optivum na rok szkolny 2008/2009.
Starosta wyjaśnił, że porozumienia powyższe przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 22.01.2008r. i dotyczą one Gminy Wołczyn, Gminy Byczyna oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących STO w Kluczborku. Starosta dodał, że Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach nie skorzystał z oferty powiatu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie tych porozumień i upoważnili do ich podpisania Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/-b/Pisma Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu pięciu zadań z zakresu likwidacji barier transportowych i architektonicznych oraz remontu sali gimnastycznej w jednej jednostce Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku”.
Starosta wyjaśnił, że pisma powyższe dotyczą zadań tj. zakup 3 samochodów osobowych do przewozu osób niepełnosprawnych (dot. Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku i Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom Bąków-Bogacica”), likwidacja barier architektonicznych (dot. Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku) oraz remont sali gimnastycznej (dot. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku). Zadania powyższe planowane są do realizacji w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami” oraz „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego”. Po wprowadzeniu zadań do budżetu możliwe będzie złożenie stosownych wniosków o ich dofinansowanie.
Zarząd Powiatu postanowił o wprowadzeniu powyższych zadań do budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok oraz zabezpieczeniu wkładu własnego w kwocie 203.000,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do uwzględniania w/w zadań w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie, który zostanie przedłożony radnym na najbliższej sesji.
c/Wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie sporządzenia informacji na temat usuwania i składowania materiałów zawierających azbest.
Członkowie Zarządu zapoznali się z wnioskiem komisji oraz odpowiedzią Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa. Dodatkowo zobowiązano Naczelnika do uzyskania z gmin wchodzących w skład Powiatu Kluczborskiego informacji jak przedstawia się aktualnie sytuacja w zakresie usuwania i składowania materiałów zawierających azbest na terenie gmin. Zarząd zobowiązał również Naczelnika do przedłożenia uzyskanych informacji wraz z wykazem firm posiadających zezwolenia w zakresie gospodarowania takimi odpadami Przewodniczącemu Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
d/Informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-2013”.
Starosta wyjaśnił, że nabór zadań do powyższego programu prowadzi Ministerstwo Infrastruktury. Program będzie obejmował zadania na drogach w niewielkich miejscowościach i miastach, a jego celem będzie zapewnienie bezpiecznej i zgodnej z przepisami prędkości pojazdów oraz poprawa warunków życia mieszkańców za pomocą środków inżynierii drogowej. Starosta dodał, że dofinansowanie zadań w ramach tego programu może nawet przekroczyć 50%.
Kolejno głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i powiedział, że przygotował wstępne propozycje Powiatu Kluczborskiego do tego programu. W zgłoszeniu tym zostały ujęte następujące zadania:
1.przebudowa skrzyżowania DP 21290 (ul. Jagiellońska) z DP 21270 (ul. Moniuszki) w Kluczborku,
2.modernizacja chodnika, budowa ścieżki rowerowej, remont nawierzchni jezdni DP 21290 (ul. Jagiellońska) i DP 21180 (ul. Jana Pawła II),
3.budowa chodników: na odcinku drogi Biskupice-Kochłowice, na odcinku drogi Byczyna-Polanowice, a także w Lasowicach Wielkich, Bąkowie, Wołczynie (ul. Byczyńska), Kujakowicach Górnych, Ligocie Dolnej, Rożnowie, Bogacicy i Gierałcicach,
4.przebudowa skrzyżowania na małe rondo w Borkowicach i Kraskowie.
Członkowie Zarządu po szczegółowym omówieniu każdego z w/w zadań zaakceptowali wszystkie propozycje Dyrektora.
Wicestarosta zaproponował, aby w powyższym zgłoszeniu ująć też budowę chodnika w Skałągach i Brzezinkach. Członkowie Zarządu zaakceptowali zgłoszoną propozycję Wicestarosty.
Zarząd postanowił o zgłoszeniu przez Powiat Kluczborki w/w zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-2013”. (wykaz zadań wraz z ich opisem stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Zarząd jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, aby w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, zgłosił powyższe zadania do realizacji.
Kolejno Starosta nawiązując do planowanej przebudowy skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i ul. Moniuszki w Kluczborku, powiedział, że jego zdaniem można by już przystąpić do sporządzania dokumentacji na to zadanie i przeznaczyć na ten cel środki finansowe z rezerwy budżetowej. Członkowie Zarządu zaakceptowali tę propozycję, a Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że w najbliższym czasie wystąpi do Zarządu z wnioskiem o powyższe środki i przystąpi do sporządzania dokumentacji.
Pan Maciej Tomaszczyk zapytał na jakim etapie jest obecnie budowa chodnika w Jaśkowicach i Polanowicach.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnił, że na zadanie w Jaśkowicach obecnie jest sporządzana dokumentacja techniczna, a potem w uzgodnieniu z Gminą Byczyna zostaną podjęte decyzje o dalszych działaniach. Natomiast w Polanowicach jest problem z kanalizacją i konieczne jest jej dokładne sprawdzenie.
Następnie głos zabrał Sekretarz Powiatu i zapytał się czy w chwili obecnej będzie coś wykonywane na drodze Kostów-Janówka.
Dyrektor powiedział, że przebudowa tej drogi została zgłoszona do realizacji z Regionalnego Programu Operacyjnego, ale jej wykonanie nastąpi w późniejszym okresie. W chwili obecnej będzie tam prowadzony tylko doraźny remont.
e/Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją dotyczącą koniecznej modernizacji serwerowni Starostwa Powiatowego i zakupu dodatkowych urządzeń oraz o związanych z tym kosztów. Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do ustalenia czy jest możliwe pod względem finansowym przeprowadzenie proponowanej modernizacji i poniesienie z tego tytułu kosztów w kwocie 51.039,-zł.
f/Wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek, ponieważ ustalił, że betonowe płyty, o których mowa we wniosku nie są przeznaczone do sprzedaży i będą wykorzystane do celów własnych powiatu. Zarząd jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia powyższej odpowiedzi wnioskodawcy.
g/Informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”.
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedłożonego przez Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia informatora i wyrazili zgodę na jego zamieszczenie na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego. Jednocześnie zobowiązali Kierownika Referatu Promocji do opublikowania informatora „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku” na stronach powiatowych w „Kulisach Powiatu”.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Członkowie Zarządu omawiali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.
Starosta wyjaśnił, że Rada Powiatu podjęła w dniu 20 grudnia 2007r. uchwałę w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki, jednak nie zostały zawarte w niej kwoty opłat za poszczególne posiłki w stołówkach powiatowych jednostek organizacyjnych. Na brak tych kwot zwrócił uwagę nadzór prawny Wojewody Opolskiego i w związku z powyższym przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały. Na mocy nowej uchwały pierwotna uchwała zostanie uchylona.
Kolejno Starosta powiedział, że projekt zmiany Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010 przygotowano w celu jego aktualizacji. Zostały bowiem zgłoszone przez samorządy gminne i ich jednostki, a także jednostki powiatowe nowe zadania oraz przedsięwzięcia na najbliższe lata, które należy ująć w przedmiotowym programie.
Członkowie Zarządu zatwierdzili powyższe projekty uchwał i postanowili o przedłożeniu ich Radzie Powiatu jako materiały na najbliższą sesję.
Do punktu 6 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 49 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska