Protokół Nr 43/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 20 grudnia 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Główny Specjalista ds. Finansowych.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uchylenia uchwały Nr 39/134/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 19 listopada 2007r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu kredytu
c/wniosek właściciela Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowo-Produkcyjnego „ELEKTRO-MEX” w Kępnie o rozłożenie na raty kary pieniężnej nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
3.Sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym,
b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca realizacji zaleceń pokontrolnych dotyczących realizacji projektu „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych mieszkających na terenach wiejskich”.
4.Sprawy różne:
a/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca zawiadomienia Burmistrza Miasta Kluczborka o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Kujakowice Górne, Kujakowice Dolne, Borkowice, Łowkowice, Ligota Dolna, Ligota Górna, Ligota Zamecka, Bąków, Bazany i Biadacz,
b/pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka dla terenu położonego przy ul. Katowickiej (północna część działki 46/1),
c/opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork,
d/porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w na terenie Powiatu Namysłowskiego,
e/pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku w sprawie wykazu sprzętu medycznego, którego zakupem spółka jest zainteresowana,
f/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do występowania i załatwiania spraw w imieniu Zarządu Powiatu Kluczborskiego oraz dokonywania przeniesień w planie wydatków.
5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uchylenia uchwały Nr 39/134/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 19 listopada 2007r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta została przygotowana w związku z nieprawidłowym zapisem w uchwale Nr 39/134/2007 Zarządu Powiatu. W w/w uchwale Zarząd przekroczył swoje uprawnienia zapisując w treści uchwały, że zaciąga kredyt długoterminowy, a jest to wyłączna kompetencja Rady Powiatu. W związku z powyższym Starosta zaproponował, aby uchylić uchwałę Nr 39/134.2007.
Członkowie wyrazili zgodę i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 43/144/2007.
b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu kredytu.
Kolejno Starosta wyjaśnił w jakim celu przygotowano powyższą uchwałę, która jest również konsekwencją poprzedniej. Przypomniał, że Rada Powiatu podjęła uchwałę o zaciągnięciu kredytu i na mocy tej uchwały upoważniła dwóch członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu powiatu uchwalonego na 2007r., z okresem spłaty do 30 czerwca 2008r. W związku z powyższym przygotowano uchwałę, w której Zarząd upoważnia Starostę i Wicestarostę do dokonania wyżej opisanej czynności prawnej.
Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowaną treść uchwały Nr 43/145/2007 i jednogłośnie ją podjęli.
c/Wniosek właściciela Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowo-Produkcyjnego „ELEKTRO-MEX” w Kępnie o rozłożenie na raty kary pieniężnej nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy kwoty 15.300,-zł., która jest karą za naruszenie przepisów o drogach publicznych.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na rozłożenie na raty nałożonej kary w wysokości 15.300,-zł. Zarząd postanowił o rozłożeniu jej na 5 miesięcznych rat z okresem spłaty styczeń – maj 2008r., jednocześnie zobowiązując Panią Skarbnik do przygotowania stosownej umowy z wnioskodawcą.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym.
Uchwała ta została przygotowana przez Wydział Edukacji i Sportu w związku z wygaśnięciem dotychczasowych powierzeń zadań trzem nauczycielom – doradcom metodycznym zatrudnionym w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Ich dotychczasowe powierzenia wygasną z dniem 31.12.2007r., a w związku z pozytywną opinią Dyrektora placówki zasadne jest ich przedłużenie.
Członkowie Zarządu przychylili się do powyższej propozycji i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 43/146/2007.
b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca realizacji zaleceń pokontrolnych dotyczących realizacji projektu „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych mieszkających na terenach wiejskich”.
Z powyższej informacji wynika, że zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi przeliczono dochody wszystkich osób, które złożyły wnioski o przyznanie stypendium oraz zweryfikowano wszystkie złożone przez beneficjentów faktury i rachunki. W konsekwencji tych działań okazało się, że konieczny będzie zwrot kwoty 2.267,89 zł. wraz z odsetkami.
Członkowie Zarządu po szczegółowym zapoznaniu się z powyższą informacją postanowili o konieczności zwrotu w/w kwoty i zobowiązaniu Wydziału Finansowego do wykonania rozliczeń z Urzędem Marszałkowskim w Opolu..
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca zawiadomienia Burmistrza Miasta Kluczborka o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Kujakowice Górne, Kujakowice Dolne, Borkowice, Łowkowice, Ligota Dolna, Ligota Górna, Ligota Zamecka, Bąków, Bazany i Biadacz.
Zarząd przyjął powyższą informację do wiadomości i zobowiązał Kierownika Biura do przekazania stosownej odpowiedzi Burmistrzowi Kluczborka.
b/Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka dla terenu położonego przy ul. Katowickiej (północna część działki 46/1).
Zarząd zapoznał się wstępnie z powyższym pismem i zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przeprowadzenia analizy proponowanej zmiany oraz do przedłożenia Zarządowi opinii w tej sprawie.
c/Opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.
Starosta powiedział, że opinia powyższa została sporządzona zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu i dotyczy terenu położonego w rejonie ul. Ossowskiego i Norwida w Kluczborku. Z opinii wynika, że projektowane zmiany nie naruszą interesów powiatu, ponieważ nie znajdują się tam żadne nieruchomości stanowiące jego własność.
Zarząd Powiatu zaakceptował opinię w powyższej sprawie i jednocześnie wyraził zgodę na przekazanie proponowanej odpowiedzi Burmistrzowi Kluczborka.
d/Porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Namysłowskiego.
Zarząd wyraził zgodę na zawarcie porozumienia Nr 6/2007 z Powiatem Namysłowskim oraz ponoszenie przez Powiat Kluczborski wydatków na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej zamieszkałej na terenie Powiatu Namysłowskiego. Do podpisania porozumienia upoważniono Starostę i Wicestarostę.
e/Pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku w sprawie wykazu sprzętu medycznego, którego zakupem spółka jest zainteresowana.
Wicestarosta wyjaśnił, że do powyższego pisma dołączony jest wykaz sprzętu medycznego z poszczególnych oddziałów szpitalnych oraz poradni specjalistycznych, którego zakupem spółka jest zainteresowana. Chodzi tu o sprzęt będący własnością powiatu, a użytkowany przez spółkę.
Zarząd postanowił o sprzedaży tego sprzętu na rzecz PCZ S.A. w Kluczborku.
f/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do występowania i załatwiania spraw w imieniu Zarządu Powiatu Kluczborskiego oraz dokonywania przeniesień w planie wydatków.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta została przygotowana zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z ostatniego posiedzenia. Na jej mocy Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych będzie upoważniony do załatwianie spraw pod nieobecność Dyrektora jednostki, o co wnioskował na poprzednim posiedzeniu Zarządu.
Członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie w tej sprawie uchwałę Nr 43/147/2007.
Do punktu 5 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia była autopoprawka Zarządu Powiatu do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008r., którą przygotowano na najbliższą sesję Rady Powiatu.
Pani Skarbnik przedstawiła również uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, które wpłynęły w dniu dzisiejszym:
1.uchwała Nr 572/2007 z dnia 14 grudnia 2007r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,
2.uchwała Nr 573/2007 z dnia 14 grudnia 2007r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego wynikającego z projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,
3.uchwała Nr 574/2007 z dnia 14 grudnia 2007r. w sprawie opinii o prawidłowości prognozy kwoty długu Powiatu Kluczborskiego.
Pani Skarbnik powiedziała, że powyższe opinie są pozytywne i będą przedstawione Radzie Powiatu na najbliższej sesji.
Kolejno Główny Specjalista ds. Finansowych przedstawił proponowane zmiany w projekcie przeszłorocznego budżetu powiatu, które zawarto w autopoprawce Zarządu Powiatu. Zmiany polegają na:
1.zwiększeniu dochodów budżetu powiatu z kwoty 46.240.039,-zł. do kwoty 46.245.809,-zł.
z tytułu zwiększenia dotacji od Gminy Byczyna dla Powiatowego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku (1.770,-zł.) oraz na dofinansowanie ośrodka interwencji kryzysowej w Kluczborku (4.000,-zł.).
2.zwiększeniu wydatków budżetu powiatu z kwoty 48.043.838,-zł. do kwoty 48.049.608,-zł. zgodnie z w/w dotacjami.
3.zmianie budżetu po stronie wydatków:
-zmniejszenie środków na wynagrodzenia nauczycieli jednostek oświatowych o kwotę 331.009,-zł. mylnie zaplanowanych na pokrycie odpraw emerytalnych i nagród jubileuszowych,
-zwiększenie środków na zadanie pn. „Remont Sali Konferencyjnej” o kwotę 115.000,-zł., zwiększenie rezerwy ogólnej o kwotę 142.135,-zł. oraz zwiększenie środków na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup i montaż windy dla osób niepełnosprawnych ruchowo w budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku” o kwotę 73.874,-zł.
Konsekwencją tych zmian będą zmiany w załącznikach do uchwały budżetowej związanych z zadaniami o charakterze inwestycyjnym, remontowym oraz z wydatkami na wieloletnie programy inwestycyjne.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do proponowanych zmian w projekcie uchwały budżetowej na 2008r. i jednogłośnie zatwierdzili autopoprawkę Nr 1 Zarządu Powiatu. Postanowili również o zgłoszeniu jej na sesji.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Pani Skarbnik przedłożyła zebranym następujące umowy przygotowane w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku:
1.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/34/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Zespołem Opieki Zdrowotnej w Oleśnie sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w kwocie 24.666,48 zł. z tytułu usług transportowych wykonywanych na rzecz zakładu.
2.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/35/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Spółdzielnią Inwalidów „Przyszłość” w Wieluniu sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w kwocie 8.989,73 zł. z tytułu dostawy odzieży i pościeli szpitalnej do zakładu.
3.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/36/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a firmą „Lateks” Sp. jawna w Wołczynie sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w kwocie 1.338,21 zł. z tytułu nabycia ogumienia (4szt. opon) dla zakładu.
4.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/37/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a firmą „Erbe” Polska Sp. z o.o. w Warszawie sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w kwocie 6.958,71 zł. z tytułu dostawy sprzętu elektrochirurgicznego do zakładu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie powyższych umów i do ich podpisania upoważnili Starostę oraz Wicestarostę.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 43 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska