Protokół Nr  42/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 11 grudnia 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia planu naprawczego z harmonogramem działań Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków oraz upoważnienia Starosty i Wicestarosty,

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

c/pismo Redaktora Naczelnego „Tygodnika Lokalnego Kluczbork Olesno Spiker” w sprawie propozycji wykupienia przez powiat stron w/w gazety.                                                       

3.Sprawy oświaty:

a/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące uzgodnienia regulaminu       wynagradzania nauczycieli w roku 2008,

b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyjaśnienia przyczyn niskich    wyników egzaminów zawodowych w szkołach Powiatu Kluczborskiego,

c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zwiększenia planu finansowego    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku,

d/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny dotyczące     funkcjonowania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.   

4.Sprawy różne:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek    ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego,

b/pismo Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego dotyczące    przekazania wniosku radnego Rady Powiatu w Kluczborku Wojciecha Smolnika w sprawie      likwidacji zagrożenia budynku położonego w Kluczborku przy ul. M. Skłodowskiej    stanowiącego własność Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w likwidacji w Kluczborku,

c/informacja Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu dotycząca    specyfikacji laptopa niezbędnego do pracy inspektorów w terenie,

d/postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego o przekazaniu według właściwości wniosku w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej,

e/pismo Marszałka Województwa Łódzkiego dotyczące przystąpienia do aktualizacji „Planu zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego”,

f/pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie wydania opinii do projektu zmiany Studium   uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork,

g/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich (2 dzieci)    pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Łomnicy,

h/aneks do porozumienia z Powiatem Zawierciańskim w sprawie umieszczenia małoletniego    dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Zawierciu,

i/aneks do porozumienia z Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie umieszczenia    małoletniego pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Kędzierzynie-Koźlu,

j/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące    wniosku byłego pracownika w sprawie odstąpienia od zwrotu nienależnie wypłaconego    świadczenia, 

k/pismo Kierownika Lokalnego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przestępstw w Opolu w sprawie    wskazania przedstawiciela Starosty Kluczborskiego do współpracy z Ośrodkiem,

l/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu   o wyniku przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, 

ł/informacja dotycząca majątku pozostałego po likwidacji SPZOZ ZOZ w Kluczborku,

m/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia regulaminu Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków,

n/wniosek Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie upoważnienia do załatwiania spraw związanych z funkcjonowaniem jednostki.   

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:

a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu   wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu   Kluczborskiego na rok 2008,

b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,

c/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia opinii do projektu   uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczącego wyłączenia ze struktury   Samodzielnego Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem
w Opolu Przyszpitalnej Przychodni Ginekologiczno-Położniczej,

d/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad dofinansowania zadań   publicznych określonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku   publicznego i o wolontariacie,

e/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010,

f/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniającej uchwałę Nr IX/49/2007 Rady   Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok.

6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.11.2007r.  

7.Wolne wnioski.

8.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 29 i 30 listopada 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 40/2007 i Nr 41/2007, w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia planu naprawczego z harmonogramem działań Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków oraz upoważnienia Starosty i Wicestarosty.

Starosta wyjaśnił, że podjęcie przez Zarząd tej uchwały pozwoli jednostce na złożenie do Wojewody Opolskiego wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej. Wniosek zawiera informacje o stanie faktycznym  placówki w obszarze socjalnym, lokalowym i zatrudnienia, a załącznikiem do tego wniosku jest plan naprawczy z harmonogramem działań podjętych do końca 2008r.

Członkowie Zarządu przyjęli powyższy wniosek i wyrazili zgodę na jego złożenie do Wojewody. Jednogłośnie podjęli też uchwałę Nr 42/140/2007 w sprawie przyjęcia planu naprawczego z harmonogramem działań placówki.

b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że proponowane zmiany budżetu w powyższej uchwale polegają na zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dziale 852 – pomoc społeczna, rozdział 85202 – domy pomocy społecznej o kwotę 12.200,-zł. Środki te zostaną wprowadzone do budżetu powiatu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na bieżącą działalność Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie w powyższej sprawie uchwałę Nr 42/141/2007.     

c/Pismo Redaktora Naczelnego „Tygodnika Lokalnego Kluczbork Olesno Spiker” w sprawie propozycji wykupienia przez powiat stron w/w gazety.                                                       

Zarząd Powiatu z zainteresowaniem przyjął informację o ukazaniu się w najbliższym czasie  nowego lokalnego czasopisma „Spiker”, ale stwierdził, że nie jest jednak możliwe w chwili obecnej  odpłatne korzystanie z jego stron przez Powiat Kluczborski ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu. Zarząd jednocześnie nie wykluczył współpracy z nowym tygodnikiem w przyszłym roku, po zapoznaniu się z kilkoma jego wydaniami.     

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące uzgodnienia regulaminu       wynagradzania nauczycieli w roku 2008.

W piśmie powyższym Pani Naczelnik szczegółowo przedstawiła planowany podział środków finansowych na wynagrodzenia nauczycieli w 2008r., który sporządzono na podstawie uzgodnionego ze związkami zawodowymi nauczycieli regulaminu. Wyliczenia obejmują wynagrodzenia bez pochodnych dla dziewięciu jednostek oświatowych – bez Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Cała kwota planowanych wynagrodzeń wynosi 11.062.421,-zł., z czego wynagrodzenia zasadnicze to 7.466.405,-zł. (tj. 67,5%). Na wszystkie dodatki i składowe wynagrodzeń przeznaczona będzie pozostała kwota 3.596.016,-zł. (tj. 32,5%). Średnie wynagrodzenie oraz minimalne zasadnicze dla poszczególnych stopni awansu zawodowego nauczycieli przyjęto na poziomie roku 2007, bez planowanych podwyżek na rok 2008.                   

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację o podziale środków na wynagrodzenia nauczycieli w przyszłym roku i wyraził zgodę na przekazanie powyższej informacji związkom.    

b/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyjaśnienia przyczyn niskich    wyników egzaminów zawodowych w szkołach Powiatu Kluczborskiego.

Informacja powyższa zawiera dane na temat przyczyn niskich wyników egzaminów zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego oraz podjętych w tym zakresie działań w celu podniesienia poziomu zdawalności egzaminów.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z niniejszą informacją  postanowił:

-Przyjąć informację Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku nie wnosząc uwag.

-Zaplanować w budżecie powiatu na 2008 rok środki finansowe dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na uzupełnienie wyposażenia niezbędnego do praktycznej nauki zawodu. Jednocześnie Zarząd postanowił o konieczności przeprowadzenia analizy w zakresie przygotowania uczniów do egzaminów, gdyż trudno się zgodzić, że przyczyną niskiej zdawalności jest wyposażenie pracowni.

-Zobowiązać Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku do odniesienia się do wyników egzaminów w roku szkolnym 2006/2007 w zawodach technik mechanik i technik elektryk. 

c/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zwiększenia planu finansowego    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu o kwotę 7.668,-zł. Zdaniem Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu kwotę powyższą można pokryć z planowanych na przyszły rok dochodów wypracowanych przez jednostkę.                                                         

Zarząd postanowił, że przedmiotowy wniosek może zostać ewentualnie ponownie rozpatrzony po otrzymaniu przez powiat ostatecznej wielkości subwencji oświatowej, po uchwaleniu budżetu na 2008r. Jednocześnie Zarząd ustalił, że w przypadku nie zwiększenia subwencji byłoby  możliwe zwiększenie planu finansowego jednostki w trakcie roku budżetowego 2008 o kwotę 7.668,-zł. z wypracowanych dochodów szkoły. W trakcie roku budżetowego mogą ponadto wystąpić oszczędności na wynagrodzeniach i z tych środków też możliwe będzie zwiększenie planu. 

d/Wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny dotyczące     funkcjonowania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.   

Wnioski powyższe komisja przygotowała po wizycie radnych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z nimi postanowił, że proponowana przez Komisję zmiana lokalizacji siedziby Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Kluczborku jest uzasadniona i dlatego już wcześniej podjęte zostały działania mające na celu zakończenie budowy obiektu przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku, w którym  planowane jest umiejscowienie Poradni. Zarząd ustalił również, że możliwe jest częściowe dofinansowanie studiów podyplomowych dla pracowników pedagogicznych Poradni, ale w oparciu o środki przeznaczone na doskonalenie i dokształcanie zawodowe nauczycieli pozostające w dyspozycji dyrektora jednostki. Jednocześnie Zarząd zobowiązał też Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia natychmiastowych działań zmierzających do likwidacji zniszczeń sali rehabilitacyjnej, o której mowa w piśmie Komisji oraz przedłożenia Zarządowi informacji w powyższej sprawie do końca bieżącego roku.  

Sekretarz Powiatu dodał, że od 1 grudnia 2007r. całe mienie powiatowe zostało ubezpieczone na dogodniejszych niż dotychczas warunkach i łatwiej będzie uzyskać odszkodowania za ewentualne szkody.  

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek    ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Starosta wyjaśnił, że uchwała ta została przygotowana przez Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. W uchwale ustalono rozkład pracy wszystkich 22 aptek w przyszłym roku na terenie naszego powiatu oraz harmonogram ich dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i dni wolne. 

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 42/142/2007 przyjmując powyższe ustalenia. 

b/pismo Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego dotyczące    przekazania wniosku radnego Rady Powiatu w Kluczborku Wojciecha Smolnika w sprawie      likwidacji zagrożenia budynku położonego w Kluczborku przy ul. M. Skłodowskiej    stanowiącego własność Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w likwidacji w Kluczborku.

 

Starosta wyjaśnił, że powyższe pismo zostało przygotowane przez Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego po zgłoszeniu wniosku przez radnego Wojciecha Smolnika. Zdaniem radnego sprawa jest pilna i wymaga interwencji właściwych służb.

Zarząd Powiatu przychylił się do przedmiotowego pisma i ustalił, że trwające obecnie postępowanie skarbowe z wniosku wierzycieli Spółdzielni ma na celu jak najszybszą sprzedaż przedmiotowej nieruchomości. Zakończenie tego postępowania przewidziane jest w 2008 roku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przekazania powyższego wniosku Komendantowi Powiatowemu Policji w Kluczborku, aby  podjął stosowne działania. Ponadto Zarząd postanowił o zobowiązaniu Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku do zabezpieczenia terenu szkoły, który bezpośrednio przylega do opisanej we wniosku nieruchomości (tj. poprzez uzupełnienie ogrodzenia) oraz do zwrócenia dyżurującym nauczycielom uwagi na uczniów przechodzących na teren Spółdzielni.       

c/Informacja Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu dotycząca    specyfikacji laptopa niezbędnego do pracy inspektorów w terenie.

Starosta wyjaśnił, że Zarząd zajmował się już powyższą sprawą, ale nie podjął ostatecznej decyzji. Sprawa dotyczy zakupu dla Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu laptopa oraz przekazania środków finansowych w kwocie około 6.000,-zł. na naprawę wagi selekcyjnej na drodze krajowej w Byczynie. Po zapoznaniu się z informacjami dodatkowymi w sprawie, niemożliwe okazało się przekazanie wnioskodawcy jednego z laptopów będących w posiadaniu Starostwa Powiatowego. W związku z powyższym Zarząd postanowił o przyznaniu wnioskodawcy pomocy finansowej z budżetu powiatu w 2008r. w kwocie 11.000,-zł. z przeznaczeniem na doposażenie Inspektoratu.

d/Postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego o przekazaniu według właściwości  wniosku w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej.

Pani Skarbnik powiedziała, że postanowienie dotyczy przekazania Staroście Kluczborskiemu wniosku o rozłożenie na raty kary pieniężnej w kwocie 26.700,-zł. nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Pani Skarbnik wyjaśniła, że sprawa ta jest w toku, ponieważ ukarany już w sierpniu wystąpił z nią do Zarządu Powiatu. Kara została rozłożona ukaranemu na 20 rat i na tę okoliczność sporządzono z nim umowę.  

e/Pismo Marszałka Województwa Łódzkiego dotyczące przystąpienia do aktualizacji „Planu zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego”.

Starosta powiedział, że zgodnie z powyższym pismem powiat może wnieść ewentualne wnioski do uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie przystąpienia do aktualizacji planu. Aktualizacja ma na celu dostosowanie planu do nowych uregulowań prawnych i podjętych decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym.

Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przeanalizowania powyższego pisma w odniesieniu do terenu Powiatu Kluczborskiego oraz do pozyskania od Burmistrza Byczyny informacji w tym zakresie. Jednocześnie zobowiązano Kierownika do przedłożenia Zarządowi kompletnej odpowiedzi na pismo Marszałka Województwa Łódzkiego.  

f/Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie wydania opinii do projektu zmiany Studium   uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

Starosta powiedział, że proponowane zmiany dotyczą terenu położonego w rejonie ul. Ossowskiego i Norwida w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie opinii do przedłożonego projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

g/Porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich (2 dzieci)    pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Łomnicy.

Porozumienie powyższe dotyczy umieszczenia 2 dzieci w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Oleskiego i zwrotu wydatków poniesionych przez Powiat Oleski na ich utrzymanie w rodzinie zastępczej. Na mocy tego porozumienia Powiat Kluczborski przekaże Powiatowi Oleskiemu dotację obejmującą powyższe wydatki.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie powyższego porozumienia i upoważnił do jego podpisania Starostę i Wicestarostę.   

h/Aneks do porozumienia z Powiatem Zawierciańskim w sprawie umieszczenia małoletniego    dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Zawierciu.

Starosta wyjaśnił, że aneks niniejszy dotyczy zmian niektórych zapisów dotychczasowego porozumienia w powyższej sprawie, co wynika z postanowienia Sądu Rejonowego w Zawierciu z dnia 05.09.2007r.

Zarząd wyraził zgodę na podpisanie Aneksu Nr 1 do porozumienia zawartego z Powiatem Zawierciańskim w dniu 29 sierpnia 2005r. oraz zwrot kosztów poniesionych przez Powiat Zawierciański na utrzymanie w rodzinie zastępczej w Zawierciu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego. Do jego podpisania upoważnił Starostę i Wicestarostę.  

i/Aneks do porozumienia z Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie umieszczenia    małoletniego pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Kędzierzynie-Koźlu.

Aneks dotyczy zmiany wysokości dotacji celowej przekazywanej przez Powiat Kluczborski na rzecz Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego.

Zarząd wyraził zgodę na podpisanie Aneksu do porozumienia zawartego z Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w dniu 10 października 2007r. oraz ponoszenie kosztów związanych z utrzymaniem w rodzinie zastępczej w Kędzierzynie-Koźlu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego. Do jego podpisania upoważnił Starostę i Wicestarostę. 

j/Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące    wniosku byłego pracownika w sprawie odstąpienia od zwrotu nienależnie wypłaconego    świadczenia.

Starosta odczytał zebranym powyższy wniosek, z którego wynika, że nienależnie została wypłacona przez byłego pracownika jednostki kwota 2.604,02 zł. Pracownik przyjął bowiem nieprawidłową podstawę do wypłaty świadczenia pieniężnego dla rodziny zastępczej, która w konsekwencji tego otrzymała zawyżoną pomoc finansową.  

Zarząd Powiatu zapoznał się również z wyjaśnieniami Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, który przychyla się do wniosku byłego pracownika i również jest za odstąpieniem od zwrotu nienależnie wypłaconego świadczenia.  

Zarząd Powiatu postanowił, że decyzję podejmie na kolejnym posiedzeniu.     

k/Pismo Kierownika Lokalnego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przestępstw w Opolu w sprawie    wskazania przedstawiciela Starosty Kluczborskiego do współpracy z Ośrodkiem.

Starosta wyjaśnił, że pismo dotyczy wdrożenia Krajowego Programu Pilotażowego na rzecz Ofiar Przestępstw oraz rozpoczęcia działalności Lokalnego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przestępstw w Opolu. Do pisma dołączona została opinia Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku wraz z propozycją przedstawiciela do współpracy z Ośrodkiem. Zarząd po zapoznaniu się z powyższymi informacjami wyraził zgodę na propozycję Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, aby współpracownikiem Powiatu Kluczborskiego z Lokalnym Ośrodkiem Wsparcia w Opolu została psycholog Pani Katarzyna Kołecka.   

 

l/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu   o wyniku przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd zapoznał się z negatywnym wynikiem pierwszego przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego znajdującej się w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 (działka nr 91/14 k.m. 12 o powierzchni

ł/Informacja dotycząca majątku pozostałego po likwidacji SPZOZ ZOZ w Kluczborku.

Wicestarosta powiedział, że chodzi tu o sprzęt, który jest obecnie  w użytkowaniu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. Część tego sprzętu zostało już przewłaszczone na rzecz powiatu i jest ona wyceniona, a część jest jeszcze nie przewłaszczona. Wicestarosta powiedział, że jego zdaniem dobrze byłoby sporządzić z Likwidatorem SPZOZ umowę przewłaszczenia tego sprzętu i powiat sprzedałby go w całości Powiatowemu Centrum Zdrowia.

Starosta dodał, że wykaz sprzętu o którym mowa, został uzgodniony z poszczególnymi oddziałami PCZ.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przewłaszczenie sprzętu medycznego będącego obecnie w użytkowaniu PCZ S.A. na rzecz Powiatu Kluczborskiego. Zarząd ponadto postanowił o wystąpieniu do PCZ S.A. z ofertą jego sprzedaży na rzecz spółki,  upoważnił również Starostę i Wicestarostę do podpisania stosownej umowy przewłaszczenia.        

m/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia regulaminu Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków.

Do przedłożonego projektu Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 42/143/2007 przyjmując regulamin jednostki.  

n/Wniosek Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie upoważnienia do załatwiania spraw związanych z funkcjonowaniem jednostki.      

Wniosek powyższy został złożony w związku z dłuższą nieobecnością w pracy Dyrektora jednostki i brakiem upoważnienia dla jego zastępcy. Upoważnienie zastępcy jest konieczne do prowadzenia wielu spraw i występowania w nich w imieniu Zarządu Powiatu.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę z dniem 11 grudnia 2007r. na upoważnienie Zastępcy Dyrektora ZDP w Kluczborku do występowania w sprawach określonych we wniosku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał wnioskodawcę do przygotowania stosownych dokumentów i przedłożenia ich Zarządowi.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku, która odbędzie się w dniu 20 grudnia 2007r. Kolejno omawiano następujące projekty uchwał:

a/w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego na rok 2008,

b/w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki,

c/w sprawie wyrażenia opinii do projektu   uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczącego wyłączenia ze struktury   Samodzielnego Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Opolu Przyszpitalnej Przychodni Ginekologiczno-Położniczej,

d/w sprawie zasad dofinansowania zadań   publicznych określonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku   publicznego i o wolontariacie,

e/w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010,

f/w sprawie zmiany uchwały Nr IX/49/2007 Rady   Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok,

g/w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

Członkowie Zarządu po szczegółowym zapoznaniu się z powyższymi projektami uchwał, nie wnieśli do nich uwag i jednogłośnie je zatwierdzili. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Następnym punktem posiedzenia było ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku podjętych na sesji w dniu 29 listopada 2007r. Postanowiono:                              

1.Uchwałę Nr XIX/100/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.Uchwałę Nr XIX/101/2007 w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie,     restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków – przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Powiatowemu Konserwatorowi Zabytków,

3.Uchwałę Nr XIX/102/2007 w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty     Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat     Kluczborski – przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,

4.Uchwałę Nr XIX/103/2007 w sprawie powiadomienia Skarbnika Powiatu i Sekretarza     Powiatu o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego – przekazać Sekretarzowi Powiatu, po. Naczelnika Wydziału Organizacyjnego,  

5.Uchwałę Nr XIX/104/2007 w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Gmin Polskich     Euroregionu Pradziad – przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

6.Uchwałę Nr XIX/105/2007 w sprawie uchylenia Uchwały Nr XVII/92/2007 Rady Powiatu      w Kluczborku z dnia11.10.2007 roku w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres        10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu     Kluczborskiego – przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.                                                  

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Starosta przedstawił zebranym pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie podniesienia wynagrodzenia za godzinę dyżuru w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Kluczborku. Zdaniem Dyrektora Centrum  obowiązująca obecnie stawka 3,50zł. brutto za 1 godzinę dyżuru jest stanowczo za niska. Dyżurujący w Ośrodku pracownicy również wystąpili z pismem o podwyższenie tego wynagrodzenia.

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższe pismo i wyraził zgodę na podwyższenie stawki wynagrodzenia za pracę na dyżurach w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Kluczborku do wysokości 7,-zł. za godzinę dyżuru. 

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła zebranym następujące umowy dotyczące spłaty zadłużenia likwidowanego SPZOZ ZOZ w Kluczborku:

1.Umowa przejęcia długu Nr 2/2007 pomiędzy Powiatem Kluczborskim jako nowym dłużnikiem, a Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Likwidacji w Kluczborku jako dotychczasowym dłużnikiem, przy udziale Energetyki Cieplnej Opolszczyzny S.A. w Opolu jako wierzyciela, sporządzona w celu przejęcia przez nowego dłużnika całości zadłużenia dotychczasowego dłużnika wobec wierzyciela w postaci należności  w kwocie 128.2327,82 zł. z tytułu dostawy energii cieplnej do SPZOZ ZOZ w Kluczborku. 

2.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/33/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminną Spółdzielnią „Samopomoc Chłopska” w Wołczynie sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w kwocie 2.744,80 zł. z tytułu dostawy artykułów spożywczych.

3.Umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/30/07 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a właścicielem firmy „Akira” z Wrocławia sporządzona w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w kwocie 30.000,-zł. z tytułu wykupionych od Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Wołczynie wierzytelności wobec zakładu.    

4.Umowa ugody pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Ultimo Porfolio Investment S.A. z siedzibą w Luxemburgu działającym za pośrednictwem Ultimo Sp. z o.o. we Wrocławiu oraz SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku, sporządzona w celu spłaty zadłużenia zakładu wobec Ultimo Portfolio Investment S.A. w kwocie 4.000,-zł. z tytułu umowy zawartej przez SPZOZ z PTC Era.      

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższych umów i wyrazili zgodę na ich zawarcie. Jednocześnie do ich podpisania upoważnili Starostę i Wicestarostę.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 8 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 42 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska