Protokół Nr 7/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 07 grudnia 2007r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2007r
- Wolna wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1.
Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad. 2.
Skarbnik – Wanda Słabosz poinformowała, że deficyt budżetu na 30 września 2007r. wyniósł
- 359.102,64 zł. Jest to różnica między wykonaniem dochodów a wykonaniem wydatków.
Na dochody składają się: dochody własne, dotacje celowe. Planowana kwota dochodów
to 47.399.492,00 zł natomiast wykonanie wynosi 34.840.456,54 zł. Plan przychodów
to 6.608.834,00 zł, wykonanie 2.591.232,41 zł. Do wydatków powiatu zalicza się wydatki
bieżące oraz wydatki majątkowe. Łącznie plan wydatków wynosi 52.194.086,00 zł z czego
wykonano 35.199.559,18 zł. Natomiast plan rozchodów to kwota 1.814.240,00 zł a kwota
wykonania to 1.657.455,00 zł.
Radna Bożena Małysa zapytała dlaczego plan dochodów wynosi 9.252.327,00 natomiast
wykonanie jest o wiele mniejsze bo wynosi 5.983.115,03.
Pani Skarbnik wyjaśniła, ze wykonanie jest niskie, ponieważ jest to wykonanie planu za trzy
kwartały. Pierwotny plan dochodów został podzielony na konkretne zadania po stronie
wydatków, przede wszystkim na zadania bieżące. W sytuacji kiedy nie ma 100% wykonania
dochodów automatycznie powoduje to deficyt, który ma zostać pokryty kolejną emisją
obligacji.
Aby zamknąć budżet musi być jakieś inne źródło finansowania określone w danym roku, nie mogą to być subwencje.
Przewodniczący komisji poprosił o wyjaśnienie co składa się na kwotę planu przychodów
w wysokości 6.608.834,00 zł oraz jak wygląda dochód ze sprzedaży nieruchomości powiatu.
Pani Skarbnik powiedziała, że 4 mln są zaplanowane z emisji obligacji oraz spłaty pożyczki SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji.
Natomiast w 2007 roku zostały sprzedane następujące nieruchomości:
- 01 stycznia w formie pierwokupu sprzedano lokal mieszkalny w Polanowicach
za kwotę 5.221,70 zł,
- 14 marca w formie przetargu sprzedano dz. nr 51/7 oraz drogę 48/3 Kluczborku
(poprzednia siedziba Powiatowego Urzędu Pracy) za kwotę 427.844,00 zł,
- 13 kwietnia w II rokowaniach cenowych sprzedano działkę zabudowaną budynkiem szpitala
wewnętrznego za kwotę 900.000,00 zł,
- 16 października sprzedano 2 lokale mieszkalne oraz budynek gospodarczy w Polanowicach
za kwotę 8.062.61 zł.
Na tym komisja zakończyła analizę informacji z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2007r.
Ad. 3.
Radna Celina Zając nawiązała do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2008 rok.
i poprosiła o wyjaśnienie w sprawie wykazanej kwoty 2.833.333,90 zł jako zadłużenie
z tytułu udzielonej pożyczki Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że SPZOZ ZOZ w Kluczborku będący w chwili obecnej w likwidacji, będzie mógł spłacić zobowiązanie po uzyskaniu korzystnego dla siebie wyroku sądowego w przedmiocie zwrotu należnych mu środków w związku z wprowadzeniem
w życie tzw. „ustawy
Radny Mirosław Misiak zabrał głos w sprawie naprawy drogi oraz parkingu na terenie szpitala. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu i skierowany
do dalszej realizacji do Skarbnika Powiatu. W związku z tym radny poprosił o informację
w przedmiotowej sprawie.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w przedmiotowej sprawie przeprowadziła rozmowę z zastępcą dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. W czasie rozmowy ustalono, że przybliżony koszt inwestycji to 1.272.000,00 zł i jest to kalkulacja wstępna bez kosztów dodatkowych. Ponadto inwestycja musiałaby zostać podzielona na etapy. W pierwszej kolejności należałoby wykonać kanalizację deszczową.
W ramach środków finansowych jakie posiada w swoim budżecie Zarząd Dróg Powiatowych będzie przeprowadzany remont drogi oraz parkingu na terenie szpitala.
Radna Bożena Małysa zabrała głos odnośnie projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2008 rok a konkretnie remontu i uzupełnienia ogrodzenia w obiekcie „Nasz Dom”
w Bogacicy i Bąkowie. Stare ogrodzenie obiektu obejmowało dużą część lasu można by je skrócić, ponieważ wygląda to bardzo brzydko. Powoduje to również, że obszar powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego jest postrzegany jako niechlujny.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wkład powiatu kluczborskiego w przedmiotowe zadanie jest tylko 20% tj. 12.000 zł, natomiast pozostała część jest finansowana przez Holendrów i to oni decydują co zostanie wykonane.
Radny Leszek Krzyżanowski poprosił o informację dot. projektu budżetu powiatu kluczborskiego w sprawie planu wydatków inwestycyjnych na 2008 rok: budowa miejsca
na ważenie pojazdów wraz z przebudową jezdni DP 1350 (droga przez wieś Bogacica).
Pani Skarbnik wyjaśniła, że Wojewódzka Inspekcja Ruchu Drogowego zaproponował ustawienia wagi na drodze w Bogacicy. Jeżdżą tam samochody ciężarowe z kierunku Smard Dolnych przejeżdżają koło kościoła w Bogacicy i jadą przez Borkowice do Opola.
W ten sposób omijają drogę krajową. Jednak przez postawieniem wagi należy najpierw wykonać drogę, która jest bardzo zniszczona.
Ad. 4.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Paweł Prochota
Protokołowała
Tatiana Wollna