Protokół Nr 32/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 2 października 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz inspektor Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
b/wniosek Z.P.H.U. ROMEX Roman Glapiak zam. Wielowieś w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,
c/wniosek Pana Romana Urbańskiego zam. Polanowice w sprawie umorzenia ostatniej raty należności (z odsetkami) związanej z zakupem obiektu „Stolbud” w Polanowicach,
d/aneks do porozumienia zawartego w Gminą Kluczbork w sprawie dofinansowania remontu
mostów przy ul. Mickiewicza i ul. Grunwaldzkiej w Kluczborku.
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia z dniem 1 stycznia 2008r. dodatkowego stanowiska administracji w wymiarze 1 etatu.
4.Sprawy różne:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
-projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,
-projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXV/179/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.12.2004r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami powiatowymi,
-projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości,
-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,
-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dofinansowanie przedsięwzięcia p.n. budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnodostępnego z nawierzchnią poliuretanową przy Zespole Szkół Ogólnokształcących im. A. Mickiewicza w Kluczborku i zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu „Budowy wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży”,
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia I Liceum Profilowanemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia II Liceum Ogólnokształcącemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia Technikum Nr 1 wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 17.09.2007r., 25.09.2007r. oraz 28.09.2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 29/2007, 30/2007 oraz 31/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Uchwała powyższa dotyczy przeniesienia środków finansowych w kwocie 4.000,-zł. pomiędzy paragrafami po stronie wydatków w dziale 852 rozdział 85218. Zmiany powyższe wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, po dokonaniu szczegółowej analizy wydatków jednostki w 2007r.
Pani Skarbnik powiedziała, że środki powyższe dotyczą wynagrodzeń pracowniczych.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do proponowanych zmian i jednogłośnie je przyjęli podejmując uchwałę Nr 32/104/2007.
b/wniosek Z.P.H.U. ROMEX Roman Glapiak zam. Wielowieś w sprawie rozłożenia na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wnioskodawca już drugi raz został ukarany przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Pierwsza kara decyzją Zarządu Powiatu została rozłożona wnioskodawcy na raty, ale nie uregulował on jednak do dnia dzisiejszego ostatniej raty. Starosta dodał, że wnioskodawca wnioskuje o rozłożenie drugiej kary w wysokości 4.260,-zł. na 10 rat.
Zarząd Powiatu postanowił, że powyższy wniosek zostanie rozpatrzony po uregulowaniu przez wnioskodawcę trzeciej – ostatniej raty kary pieniężnej, która została nałożona przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego decyzją Nr WITD.DL0152.402/20/W/07 z dnia 25 kwietnia 2007r. Zgodnie z zawartym w dniu 12.06.2007r. porozumieniem Nr FN.I.WS-3100/Zarz./6/07 pomiędzy Panem Romanem Glapiak, a Zarządem Powiatu w Kluczborku wnioskodawca został zobowiązany do uregulowania należności w kwocie głównej 19.020,-zł. w trzech równych ratach miesięcznych po 6.340,-zł. każda. W związku z brakiem wpływu trzeciej - ostatniej raty, którą wnioskodawca powinien spłacić w terminie do dnia 30 sierpnia 2007r., Zarząd podjął rozstrzygnięcie jak wyżej.
c/wniosek Pana Romana Urbańskiego zam. Polanowice w sprawie umorzenia ostatniej raty należności (z odsetkami) związanej z zakupem obiektu „Stolbud” w Polanowicach.
Pani Skarbnik powiedziała, że wnioskodawca nie uregulował w terminie ostatniej raty i w związku z tym radca prawny Starostwa Powiatowego poinformował go, że sprawę skieruje do sądu. Wnioskodawca wystąpił więc o umorzenie zaległej raty.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i nie wyraził zgody na umorzenie Panu Romanowi Urbańskiemu ostatniej raty należności w kwocie 6.875,-zł. i odsetek w kwocie 1.099,45 zł. z tytułu zakupu w/w obiektu. Postanowił również, że w przypadku nie uregulowania należności przez wnioskodawcę do dnia 31.10.2007r. sprawa zostanie faktycznie skierowana na drogę sądową w celu uzyskania nakazu zapłaty, do czego zobowiązano radcę prawnego.
d/aneks do porozumienia zawartego w Gminą Kluczbork w sprawie dofinansowania remontu
mostów przy ul. Mickiewicza i ul. Grunwaldzkiej w Kluczborku.
Aneks powyższy dotyczy porozumienia zawartego z Gminą Kluczbork w sprawie udzielenia przez gminę pomocy finansowej w formie dotacji celowej na w/w zadanie w kwocie 300.000,-zł. Starosta wyjaśnił, że aneks dotyczy zmiany zapisu w § 1 porozumienia, w którym dotychczasową treść „na dofinansowanie remontu mostów przy ul. Mickiewicza i Grunwaldzkiej w Kluczborku” zastępuje się treścią „na dofinansowanie remontu mostu wraz z remontem chodników przy ul. Mickiewicza w Kluczborku oraz remontu mostu przy ul. Grunwaldzkiej w Kluczborku”. Starosta wyjaśnił, że po wykonaniu remontów dwóch w/w mostów pozostało z dotacji około 45.000,-zł. i postanowiono w ramach tych środków wykonać jeszcze remont chodników przy moście na ul. Mickiewicza. W związku z powyższym konieczne było podpisanie z Gmina Kluczbork stosownego aneksu do porozumienia.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie aneksu Nr 1-1/FN/2007 do porozumienia Nr 1/FN/2007 z dnia 3 września 2007r. zawartego z Gminą Kluczbork w powyższej sprawie. Ponadto upoważniono Starostę i Wicestarostę do podpisania tego aneksu.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia była następująca sprawa dotycząca oświaty:
a/wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia z dniem 1 stycznia 2008r. dodatkowego stanowiska administracji w wymiarze 1 etatu.
Starosta wyjaśnił, że w jednostce tej faktycznie potrzebny byłby dodatkowy pracownik, ponieważ Ośrodek znacznie poszerzył swoją działalność i wykonuje coraz więcej zadań związanych z doradztwem metodycznym i doskonaleniem nauczycieli.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie dodatkowego stanowiska administracyjnego i zatrudnienie od dnia 1 stycznia 2008r. pracownika w wymiarze 1 etatu z zastrzeżeniem, aby przy jego zatrudnieniu skorzystać z możliwości pozyskania pracownika w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
Uchwała powyższa dotyczy zbycia lokali mieszkalnych położonych w Kluczborku przy ul. Konopnickiej 13 (działka nr 194/7 ark.m.5 o powierzchni
Wicestarosta Kluczborski powiedział, że działka powyższa została już wydzielona, ale konieczne jest obciążenie tej działki służebnością przejścia i przejazdu na rzecz właściciela działki sąsiedniej - nr 194/8, będącej w użytkowaniu w/w szkoły.
Pan Andrzej Perski - inspektor z Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu powiedział, że najemcy w/w lokali zaakceptowali już taki warunek, ale konieczne jest jeszcze umieszczenie w akcie notarialnym stosownego zapisu mówiącego o służebności tej działki
Wicestarosta powiedział, że w przedmiotowej uchwale Zarządu też powinien znaleźć się taki zapis i zaproponował, aby go w niej wprowadzić. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na umieszczenie w uchwale zapisu o służebności działki nr 194/7 i w drodze głosowania jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 32/105/2007 w sprawie zbycia lokali mieszkalnych.
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że powyższe postępowanie zostało po raz drugi już unieważnione, ponieważ nie złożono na nie żadnej oferty. W związku z tym potrzebna jest zgoda Zarządu na przeprowadzenie kolejnego postępowania.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją, wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego w/w zadania remontowego.
Do punktu 5 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów przygotowanych na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku, która odbędzie się w dniu 11 października br. Zarząd analizował następujące projekty uchwał Rady Powiatu:
-projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
Pani Skarbnik powiedziała, że proponowane zmiany w budżecie polegają na:
a/zwiększeniu dochodów i wydatków powiatu o kwotę 608.961,-zł.,
b/wprowadzeniu w budżecie w dziale oświata i wychowanie nowego rozdziału klasyfikacji budżetowej – inne formy kształcenia osobno nie wymienione,
c/wprowadzeniu zmian w planie wydatków inwestycyjnych oraz w planie wydatków na zadania remontowe,
d/wprowadzeniu do wieloletniego programu inwestycyjnego na lata 2006-2008 nowego zadania pn. „remont sali konferencyjnej w wspólnym budynku Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego przy ul. Katowickiej 1 w Kluczborku”,
e/zmniejszeniu limitu dla wydatków na w/w plan dla zadania pn. „Odbudowa wiaduktu – DP 1321O (Kluczbork-Jakubowice) ul. K.Miarki”,
f/przeniesieniu środków finansowych po stronie wydatków,
g/wprowadzeniu zmian w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do proponowanych zmian w budżecie powiatu.
-projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXV/179/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.12.2004r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami powiatowymi.
Starosta powiedział, że projekt niniejszy przygotowano przede wszystkim w celu zakończenia procesu prywatyzacji powiatowych zasobów mieszkalnych poprzez zmianę warunków ich wykupu. W wyniku szerokiej dyskusji Członkowie Zarządu zaproponowali, aby Rada Powiatu wyraziła zgodę na obniżenie ceny zbywanego na rzecz najemcy lokalu mieszkalnego o 30% (dotychczasowy zapis: 25%) w przypadku, gdy nabywca wnosi zapłatę w całości przed zawarciem notarialnej umowy kupna-sprzedaży oraz o 2 % za każdy pełny rok licząc od roku budowy (remontu kapitalnego) budynku, w którym lokal się znajduje (dotychczasowy zapis: o 1% za każdy pełny rok licząc od roku budowy /remontu kapitalnego/ budynku, w którym lokal się znajduje do 20 lat i po 0,5% za każdy następny rok). Zaproponowali też, aby w obowiązującej jeszcze uchwale wykreślić punkt, który mówi, że obniża się cenę lokalu o 25%, gdy w wyniku zbycia jednego lub kilku lokali jednocześnie, powiat przestaje być właścicielem nieruchomości. Zmiana przedmiotowej uchwały polega ponadto na zmianie zapisu mówiącego o tym, że wszystkie w/w bonifikaty oraz bonifikaty przyznawane na podstawie innych przepisów, nie mogą przekroczyć łącznie 90% ceny zbywanego lokalu. Zarząd zaproponował, aby wszystkie te bonifikaty nie przekraczały 75% ceny lokalu. Wszystkie proponowane przez Zarząd zmiany dotyczą § 3 przedmiotowej uchwały.
-projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości.
Uchwała ta dotyczy wyrażenia przez Radę Powiatu zgody na nieodpłatne nabycie na własność Powiatu Kluczborskiego nieruchomości położonej przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku (działka nr 88/14 ark. m. 3 o powierzchni 0,5012 ha) zabudowanej rozpoczętą inwestycją pn. „Ośrodek rehabilitacyjny” od CARITAS Diecezji Opolskiej. Nieruchomość ta została sprzedana przez powiat w 2001 roku CARITASOWI Diecezji Opolskiej za symboliczną złotówkę w celu kontynuowania w/w inwestycji, rozpoczętej przez powiat. Do dnia dzisiejszego inwestycja ta pozostała jednak w stanie pierwotnym, a obecnie CARITAS podjął decyzję o zwrocie nieruchomości powiatowi. Starosta wyjaśnił, że powiat mógłby zakończyć tę inwestycję przy wsparciu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zarząd wyraził wolę przedłożenia tego projektu Radzie Powiatu.
-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Starosta wyjaśnił, ze projekt ten dotyczy dzierżawy pomieszczeń znajdujących się w budynku starej chirurgii położonym w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 (działka nr 91/12 k.m. 12), w których funkcjonuje Laboratorium Diagnostyczne „MEDICINA” Państwa Barbary i Mariusza Basty. Starosta przypomniał zebranym, że w poprzedniej kadencji była przygotowana taka uchwała, ale nie została przyjęta, ponieważ w tamtym czasie P. Basta nie byli jeszcze najemcami tych pomieszczeń i dzierżawa na okres 10 lat powinna nastąpić po przeprowadzeniu przetargu. Wtedy Zarząd Powiatu podjął decyzję o podpisaniu z P. Basta umowy dzierżawy na okres 3 lat. Obecnie najemcy znacznie zainwestowali w użytkowane przez nich pomieszczenia i w związku z tym zasadne jest zawarcie umowy dzierżawy na okres 10 lat. Możliwe jest to w trybie bezprzetargowym. Takie rozwiązanie będzie dla powiatu korzystne i zapewni ciągłość świadczonych przez laboratorium usług.
Członkowie Zarządu zaakceptowali treść proponowanej uchwały.
-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dofinansowanie przedsięwzięcia p.n. budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnodostępnego z nawierzchnią poliuretanową przy Zespole Szkół Ogólnokształcących im. A. Mickiewicza w Kluczborku i zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu „Budowy wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży”.
Starosta wyjaśnił, że projekt ten dotyczy wyrażenia przez Radę Powiatu zgody na zawarcie przez Zarząd Powiatu umowy na dofinansowanie powyższego przedsięwzięcia do kwoty 200.000,-zł. i dla zabezpieczenia roszczeń dotyczących zwrotu tych środków, na wystawienie weksla „in blanco” powiatu oraz podpisanie deklaracji do weksla. Uchwała ta jest załącznikiem do wniosku o dofinansowanie w/w zadania złożonego w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do niniejszego projektu.
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia I Liceum Profilowanemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia II Liceum Ogólnokształcącemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-projekt uchwały w sprawie nadania imienia Technikum Nr 1 wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że powyższe trzy projekty uchwał zostały przygotowane w związku ze złożeniem przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców oraz Samorząd Uczniowski wniosku o nadanie imienia generała Józefa Bema I Liceum Profilowanemu, II Liceum Ogólnokształcącemu oraz Technikum Nr 1, które wchodzą w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Generał Józef Bem był patronem dawnego Zespołu Szkół Mechanicznych, a uczniowie oraz nauczyciele obecnego Zespołu Szkół Licealno-Technicznych wyrazili swoją aprobatę dla przywrócenia szkole dawnego imienia i kontynuowania wieloletniej tradycji związanej między innymi z obchodami święta patrona. W związku z powyższym przygotowano powyższe projekty uchwał, ponieważ organem właściwym do nadania imienia tym szkołom jest Rada Powiatu.
W drodze głosowania Członkowie Zarządu jednogłośnie postanowili o przedłożeniu wszystkich wyżej omówionych projektów uchwał Radzie Powiatu na najbliższą sesję.
Do punktu 6 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 32 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska