Protokół Nr 28/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 4 września 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

  a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów

     i wydatków,

  b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu       

    Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,

  c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu

    Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,

  d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia        

    dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki (dot. wynagrodzenia pracowników

    służby zastępczej).

3.Sprawy oświaty:

  a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    zwiększenia planu dochodów i wydatków (dot. zatrudnienia dodatkowego pracownika

    kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych),

  b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie       

    przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki (dot. zakupu materiałów

    i wyposażenia oraz innych usług),

  c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dot. oddziału IIb

    Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów

    III Technikum Handlowego),

 d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi

    Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

    Ustawicznego w Bogdańczowicach. 

4.Sprawy różne:

 a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
   w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku

   Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,

 b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

   w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia

   publicznego (dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących

   w Kluczborku),

 c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego

   własnością powiatu,

 d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci

   pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości

   Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów

   ich utrzymania przez Powiat Kluczborski,

 

 e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi      

  Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,

   do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby      

   niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych

   z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.   

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007

   o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 20, 27 i 31 sierpnia 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 25/2007, Nr 26/2007 oraz Nr 27/2007 i w drodze głosowań jednogłośnie je przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Starosta wyjaśnił,  że uchwałę  powyższą  przygotowano w  związku  z  otrzymaniem  przez powiat dotacji celowej w kwocie 17.952,-zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie  wynagrodzeń dla nauczycieli za przeprowadzenie (poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem zajęć) ustnych egzaminów maturalnych. Dotacja powyższa pochodzi z rezerwy budżetowej państwa i została przekazana Powiatowi Kluczborskiemu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego.

Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 28/91/2007 w sprawie zwiększenia budżetu powiatu.

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

Uchwała powyższa dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu i Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 2 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy złotowy, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Opolu. Upoważnienie powyższe dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych zaciągniętego kredytu na okres trzech miesięcy w terminie od października do grudnia 2007r. Powyższa zmiana podyktowana jest trudnościami w realizacji niektórych dochodów w budżecie powiatu na 2007r., co ma ścisły związek z koniecznością ograniczenia rozchodów budżetu.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz  Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 2 do umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. w Opolu i podjęli jednogłośnie w tej sprawie uchwałę Nr 28/92/2007.       

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu  Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy upoważnienia  Przewodniczącego  Zarządu  oraz Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 6 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy indeksowany, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Millennium S.A. Upoważnienie dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych tego kredytu na okres czterech miesięcy w terminie od września do grudnia 2007r. bez wydłużania okresu kredytowania. Zmiana ta podyktowana jest takimi samymi okolicznościami jak poprzednia, dotyczącą kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na  zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz  Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 6 do umowy kredytowej z Bankiem Millennium  S.A.  i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 28/93/2007.      

Starosta powiedział, że przyjęte powyżej dwie uchwały są ściśle związane z projektem uchwały Rady Powiatu przygotowanym na najbliższą sesję, dotyczącym zmiany uchwały       Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. W związku z podjęciem powyższych uchwał przez Zarząd Powiatu,  w załączniku nr 3 projektu uchwały Rady proponowane jest zmniejszenie kwoty rozchodów w budżecie powiatu na 2007r. o kwotę 488.920,-zł.i przeznaczenie jej na bieżące wydatki.

d/wniosek  Dyrektora  Powiatowego  Urzędu  Pracy  w  Kluczborku  w  sprawie  zwiększenia  

dochodów  i  wydatków  w  planie  finansowym  jednostki.  

Starosta  wyjaśnił, że  wniosek  dotyczy  kwoty  6.400,-zł. na  wynagrodzenia  pracowników odbywających służbę zastępczą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków (dział 853, rozdział 85333) o kwotę 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników służby zastępczej. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/wniosek  Dyrektora  Zespołu  Szkół  Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w  Kluczborku w  sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków.

Starosta powiedział, że wniosek ten dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika w kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków jednostki z tytułu zatrudnienia dodatkowego pracownika kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zaakceptowane przez Zarząd zmiany w dziale 801 polegają na zwiększeniu dochodów  w rozdziale 80130 o kwotę 7.855,-zł. oraz zwiększeniu wydatków w rozdziale 80130 o kwotę 5.655,-zł. i w rozdziale 80123 o kwotę 2.200,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany. 

b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz innych usług. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przesunięcie wydatków w dziale 801 planu finansowego jednostki. Zarząd zaakceptował ich zmniejszenie w rozdziale 80130 i zwiększenie w rozdziale 80123 o kwotę 6.887,-zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów, wyposażenia i usług. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania na kolejne posiedzenie uchwały Zarządu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.   

c/wniosek  Dyrektora  Zespołu  Szkół  Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w  Kluczborku  w  sprawie

wyrażenia  zgody  na  utrzymanie  kilku  dotychczasowych  oddziałów  (dotyczy oddziału II b

Technikum Ekonomicznego,  oddziałów  III  Technikum  Gastronomicznego,  oddziałów     III Technikum Handlowego).

Starosta powiedział, że do powyższego wniosku dołączona jest opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz opinią Naczelnika w powyższej sprawie, wyraził zgodę na utrzymanie dotychczasowej klasy II b Technikum Ekonomicznego
w  zawodzie  technik  ekonomista  i  zaakceptował  liczbę  17  uczniów  w  tym oddziale.    Zarząd nie podjął decyzji o połączeniu tej klasy z oddziałem II a Technikum      Ekonomicznego z 24 uczniami ze względu na zbyt dużą ich  łączną  liczebność.  Ewentualne przejście kilku uczniów z klasy II a do klasy II b może wyniknąć z decyzji  uczniów i ich rodziców lub Dyrekcji szkoły. Zarząd nie wyraził natomiast zgody na utrzymanie dotychczasowej klasy III Technikum Gastronomicznego w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego (18 uczniów) oraz klasy III Technikum Handlowego w zawodzie technik handlowiec (18 uczniów). Zarząd postanowił o połączeniu tych klas z uwzględnieniem, że zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących będą wspólne dla wszystkich 36 uczniów połączonego oddziału, natomiast zajęcia z przedmiotów zawodowych będą realizowane oddzielnie.   

d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi     Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia     Ustawicznego w Bogdańczowicach. 

Wicestarosta przedstawił zebranym projekt aktu notarialnego – umowy darowizny nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogdańczowicach na rzecz Skarbu Państwa w celu prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w/w placówki szkolnej. Wicestarosta wyjaśnił, że projekt niniejszy przygotowano w związku z wcześniejszym już podjęciem przez Radę Powiatu decyzji o przekazaniu ZSP-RCKU
w Bogdańczowicach  Ministrowi z dniem 1 stycznia 2008r. Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z treścią przedłożonego projektu umowy. Zwrócili szczególną uwagę na zapis mówiący o tym, że w darowanej nieruchomości Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zobowiązuje się kontynuować prowadzenie placówki szkolnej – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.

Ponadto zwrócono uwagę na zapis mówiący o możliwości odwołania darowizny w przypadku niewykorzystania jej zgodnie z celem, na jaki została przeznaczona. Zdaniem Wicestarosty zapis ten jest dla powiatu bezpieczny i wystarczający. Powyższe zapisy znajdują się również w obowiązującej ustawie o gospodarce nieruchomościami.       

Członkowie Zarządu przyjęli do wiadomości treść powyższego projektu aktu notarialnego
i nie wnieśli do niego zastrzeżeń. Postanowili o jego przekazaniu poprzez Wydział Edukacji do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w celu uzyskania akceptacji. 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku    Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że koszt remontu całej sali lekcyjnej, o co wnioskował Dyrektor jednostki,  oszacowano na kwotę około 11.000,-zł. Jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe powiatu w roku bieżącym nie jest możliwe jego całościowe wykonanie. Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zaproponował w swoim piśmie, aby wykonać tylko część robót z kosztorysu, a mianowicie skucie tynków sufitu oraz jego ponowne otynkowanie i pomalowanie. Koszt tych robót wyniósłby 2.354,36 zł. Zarząd Powiatu przychylił się do takiej propozycji, wyraził zgodę na wykonanie w/w robót, które są niezbędne w chwili obecnej i postanowił o przeznaczeniu na ten cel kwoty 2.360,-zł.  Natomiast ewentualne wykonanie remontu całej sali lekcyjnej jest możliwe jedynie w ramach środków własnych jednostki.  

b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia    publicznego.

Starosta wyjaśnił, ze sprawa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na remont sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Pierwsze postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione i dlatego konieczne jest przeprowadzenie kolejnego. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego postępowania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia czynności
w sprawie w trybie pilnym ze względu na konieczność wykorzystania środków finansowych na w/w zadanie do końca bieżącego roku.

c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego    własnością powiatu.

Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego przeprowadzonego w dniu 22.08. 2007r. na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej.  ODM  0706  użytkowanego  dotychczas  przez  Starostwo  Powiatowe  w  Kluczborku.  

Na w/w przetarg przybyło 2 licytujących i samochód sprzedano za kwotę 7.700,-zł.

Zarząd przyjął do wiadomości protokół Komisji Przetargowej.

d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci    pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości    Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie z Powiatem Oleskim porozumienia w sprawie umieszczenia małoletnich Palmiry i Mirosława Pędziwiatr pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej u Państwa Teresy i Boguchwała Pędziwiatr zamieszkałych w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia z tego tytułu wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszego porozumienia. 

e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi    Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,    do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby    niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.   

Starosta wyjaśnił, że uchwała dotyczy dofinansowania ze środków PFRON kosztów wyposażenia miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych oraz kosztów ich wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne. Starosta powiedział również, że do tej pory upoważnienie do realizacji oraz rozliczania umowy w tej sprawie nadane było Panu Władysławowi Paszko dotychczasowemu Dyrektorowi Szkoły. Obecnie konieczne jest nadanie takiego upoważnienia nowemu Dyrektorowi - Panu Piotrowi Sitnikowi. Upoważnienie będzie ważne od dnia 1 września 2007r. do czasu zakończenia realizacji programu.  

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 28/94/2007.  

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Starosta wyjaśnił, że projekt tej uchwały radni otrzymali już w materiałach na najbliższą sesję, ale zaproponował, aby rozważyć jego ewentualne wycofanie i wprowadzenie nowego. Chodzi o zwiększenie budżetu powiatu o dodatkowych dwie kwoty:

-165.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego” na 2007 rok),

-200.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu).

Starosta powiedział, że nie ma jednak jeszcze ostatecznych ustaleń czy środki powyższe zostaną skierowane bezpośrednio do budżetu powiatu czy też instytucja rozliczająca w/w środki czyli Bank Gospodarstwa Krajowego będzie sam je rozliczał.    

Zarząd Powiatu wstrzymał się z wprowadzeniem do budżetu powyższych kwot do czasu uzyskania od banku konkretnych informacji co do sposobu ich płatności.      

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Pani  Skarbnik  przedłożyła  Zarządowi  projekt  umowy  pomiędzy  Powiatem Kluczborskim,

a Panem Rudolfem Noczyńskim - właścicielem Gospodarstwa Rolnego w Jasieniu, sporządzonej w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec Pana Noczyńskiego. Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 6.366,54 zł. z tytułu dostaw warzyw dla zakładu. Kwota powyższa obejmuje należność główną, koszty procesu oraz 50% odsetek.    

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie w tej sprawie umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/7/07 i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę.

Następnie głos zabrał Starosta i przedłożył Zarządowi pismo radnego Rady Powiatu – Pana Grzegorza Mikody wspólne z Radą Sołecką Smard i Unieszowa w sprawie dofinansowania dożynek, które odbędą się w Smardach w dniach 8-9 września 2007r. Wnioskodawcy wystąpili do Zarządu o dofinansowanie zakupu nagród do loterii fantowej oraz słodyczy. Starosta przypomniał zebranym, że została przez powiat  podjęta   inicjatywa organizacji dożynek powiatowych wspólnie z każdą z gmin Powiatu Kluczborskiego i corocznie w każdej wytypowanej gminie ich współfinansowania. Zarząd postanowił, że ze względu na dużą ilość corocznych uroczystości dożynkowych w Powiecie Kluczborskim, nie ma możliwości partycypowania w kosztach wszystkich tych imprez. W związku z powyższym wniosek Pana Grzegorza Mikody oraz Rady Sołeckiej Smard i Unieszowa został przez Zarząd rozpatrzony negatywnie.    

Innych spraw nie poruszano.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 28 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska

 

 

           

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

 

 

 

                                                                                                         

 

 

 

 

Protokół Nr 28/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 4 września 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

  a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów

     i wydatków,

  b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu       

    Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,

  c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu

    Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,

  d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia        

    dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki (dot. wynagrodzenia pracowników

    służby zastępczej).

3.Sprawy oświaty:

  a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    zwiększenia planu dochodów i wydatków (dot. zatrudnienia dodatkowego pracownika

    kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych),

  b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie       

    przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki (dot. zakupu materiałów

    i wyposażenia oraz innych usług),

  c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dot. oddziału IIb

    Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów

    III Technikum Handlowego),

 d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi

    Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

    Ustawicznego w Bogdańczowicach. 

4.Sprawy różne:

 a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
   w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku

   Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,

 b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

   w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia

   publicznego (dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących

   w Kluczborku),

 c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego

   własnością powiatu,

 d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci

   pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości

   Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów

   ich utrzymania przez Powiat Kluczborski,

 

 e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi      

  Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,

   do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby      

   niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych

   z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.   

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007

   o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 20, 27 i 31 sierpnia 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 25/2007, Nr 26/2007 oraz Nr 27/2007 i w drodze głosowań jednogłośnie je przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Starosta wyjaśnił,  że uchwałę  powyższą  przygotowano w  związku  z  otrzymaniem  przez powiat dotacji celowej w kwocie 17.952,-zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie  wynagrodzeń dla nauczycieli za przeprowadzenie (poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem zajęć) ustnych egzaminów maturalnych. Dotacja powyższa pochodzi z rezerwy budżetowej państwa i została przekazana Powiatowi Kluczborskiemu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego.

Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 28/91/2007 w sprawie zwiększenia budżetu powiatu.

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

Uchwała powyższa dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu i Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 2 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy złotowy, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Opolu. Upoważnienie powyższe dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych zaciągniętego kredytu na okres trzech miesięcy w terminie od października do grudnia 2007r. Powyższa zmiana podyktowana jest trudnościami w realizacji niektórych dochodów w budżecie powiatu na 2007r., co ma ścisły związek z koniecznością ograniczenia rozchodów budżetu.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz  Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 2 do umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. w Opolu i podjęli jednogłośnie w tej sprawie uchwałę Nr 28/92/2007.       

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu  Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy upoważnienia  Przewodniczącego  Zarządu  oraz Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 6 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy indeksowany, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Millennium S.A. Upoważnienie dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych tego kredytu na okres czterech miesięcy w terminie od września do grudnia 2007r. bez wydłużania okresu kredytowania. Zmiana ta podyktowana jest takimi samymi okolicznościami jak poprzednia, dotyczącą kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na  zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz  Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 6 do umowy kredytowej z Bankiem Millennium  S.A.  i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 28/93/2007.      

Starosta powiedział, że przyjęte powyżej dwie uchwały są ściśle związane z projektem uchwały Rady Powiatu przygotowanym na najbliższą sesję, dotyczącym zmiany uchwały       Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. W związku z podjęciem powyższych uchwał przez Zarząd Powiatu,  w załączniku nr 3 projektu uchwały Rady proponowane jest zmniejszenie kwoty rozchodów w budżecie powiatu na 2007r. o kwotę 488.920,-zł.i przeznaczenie jej na bieżące wydatki.

d/wniosek  Dyrektora  Powiatowego  Urzędu  Pracy  w  Kluczborku  w  sprawie  zwiększenia  

dochodów  i  wydatków  w  planie  finansowym  jednostki.  

Starosta  wyjaśnił, że  wniosek  dotyczy  kwoty  6.400,-zł. na  wynagrodzenia  pracowników odbywających służbę zastępczą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków (dział 853, rozdział 85333) o kwotę 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników służby zastępczej. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/wniosek  Dyrektora  Zespołu  Szkół  Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w  Kluczborku w  sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków.

Starosta powiedział, że wniosek ten dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika w kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków jednostki z tytułu zatrudnienia dodatkowego pracownika kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zaakceptowane przez Zarząd zmiany w dziale 801 polegają na zwiększeniu dochodów  w rozdziale 80130 o kwotę 7.855,-zł. oraz zwiększeniu wydatków w rozdziale 80130 o kwotę 5.655,-zł. i w rozdziale 80123 o kwotę 2.200,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany. 

b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz innych usług. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przesunięcie wydatków w dziale 801 planu finansowego jednostki. Zarząd zaakceptował ich zmniejszenie w rozdziale 80130 i zwiększenie w rozdziale 80123 o kwotę 6.887,-zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów, wyposażenia i usług. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania na kolejne posiedzenie uchwały Zarządu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.   

c/wniosek  Dyrektora  Zespołu  Szkół  Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w  Kluczborku  w  sprawie

wyrażenia  zgody  na  utrzymanie  kilku  dotychczasowych  oddziałów  (dotyczy oddziału II b

Technikum Ekonomicznego,  oddziałów  III  Technikum  Gastronomicznego,  oddziałów     III Technikum Handlowego).

Starosta powiedział, że do powyższego wniosku dołączona jest opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz opinią Naczelnika w powyższej sprawie, wyraził zgodę na utrzymanie dotychczasowej klasy II b Technikum Ekonomicznego
w  zawodzie  technik  ekonomista  i  zaakceptował  liczbę  17  uczniów  w  tym oddziale.    Zarząd nie podjął decyzji o połączeniu tej klasy z oddziałem II a Technikum      Ekonomicznego z 24 uczniami ze względu na zbyt dużą ich  łączną  liczebność.  Ewentualne przejście kilku uczniów z klasy II a do klasy II b może wyniknąć z decyzji  uczniów i ich rodziców lub Dyrekcji szkoły. Zarząd nie wyraził natomiast zgody na utrzymanie dotychczasowej klasy III Technikum Gastronomicznego w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego (18 uczniów) oraz klasy III Technikum Handlowego w zawodzie technik handlowiec (18 uczniów). Zarząd postanowił o połączeniu tych klas z uwzględnieniem, że zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących będą wspólne dla wszystkich 36 uczniów połączonego oddziału, natomiast zajęcia z przedmiotów zawodowych będą realizowane oddzielnie.   

d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi     Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia     Ustawicznego w Bogdańczowicach. 

Wicestarosta przedstawił zebranym projekt aktu notarialnego – umowy darowizny nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogdańczowicach na rzecz Skarbu Państwa w celu prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w/w placówki szkolnej. Wicestarosta wyjaśnił, że projekt niniejszy przygotowano w związku z wcześniejszym już podjęciem przez Radę Powiatu decyzji o przekazaniu ZSP-RCKU
w Bogdańczowicach  Ministrowi z dniem 1 stycznia 2008r. Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z treścią przedłożonego projektu umowy. Zwrócili szczególną uwagę na zapis mówiący o tym, że w darowanej nieruchomości Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zobowiązuje się kontynuować prowadzenie placówki szkolnej – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.

Ponadto zwrócono uwagę na zapis mówiący o możliwości odwołania darowizny w przypadku niewykorzystania jej zgodnie z celem, na jaki została przeznaczona. Zdaniem Wicestarosty zapis ten jest dla powiatu bezpieczny i wystarczający. Powyższe zapisy znajdują się również w obowiązującej ustawie o gospodarce nieruchomościami.       

Członkowie Zarządu przyjęli do wiadomości treść powyższego projektu aktu notarialnego
i nie wnieśli do niego zastrzeżeń. Postanowili o jego przekazaniu poprzez Wydział Edukacji do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w celu uzyskania akceptacji. 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku    Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że koszt remontu całej sali lekcyjnej, o co wnioskował Dyrektor jednostki,  oszacowano na kwotę około 11.000,-zł. Jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe powiatu w roku bieżącym nie jest możliwe jego całościowe wykonanie. Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zaproponował w swoim piśmie, aby wykonać tylko część robót z kosztorysu, a mianowicie skucie tynków sufitu oraz jego ponowne otynkowanie i pomalowanie. Koszt tych robót wyniósłby 2.354,36 zł. Zarząd Powiatu przychylił się do takiej propozycji, wyraził zgodę na wykonanie w/w robót, które są niezbędne w chwili obecnej i postanowił o przeznaczeniu na ten cel kwoty 2.360,-zł.  Natomiast ewentualne wykonanie remontu całej sali lekcyjnej jest możliwe jedynie w ramach środków własnych jednostki.  

b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia    publicznego.

Starosta wyjaśnił, ze sprawa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na remont sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Pierwsze postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione i dlatego konieczne jest przeprowadzenie kolejnego. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego postępowania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia czynności
w sprawie w trybie pilnym ze względu na konieczność wykorzystania środków finansowych na w/w zadanie do końca bieżącego roku.

c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego    własnością powiatu.

Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego przeprowadzonego w dniu 22.08. 2007r. na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej.  ODM  0706  użytkowanego  dotychczas  przez  Starostwo  Powiatowe  w  Kluczborku.  

Na w/w przetarg przybyło 2 licytujących i samochód sprzedano za kwotę 7.700,-zł.

Zarząd przyjął do wiadomości protokół Komisji Przetargowej.

d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci    pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości    Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie z Powiatem Oleskim porozumienia w sprawie umieszczenia małoletnich Palmiry i Mirosława Pędziwiatr pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej u Państwa Teresy i Boguchwała Pędziwiatr zamieszkałych w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia z tego tytułu wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszego porozumienia. 

e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi    Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,    do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby    niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.   

Starosta wyjaśnił, że uchwała dotyczy dofinansowania ze środków PFRON kosztów wyposażenia miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych oraz kosztów ich wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne. Starosta powiedział również, że do tej pory upoważnienie do realizacji oraz rozliczania umowy w tej sprawie nadane było Panu Władysławowi Paszko dotychczasowemu Dyrektorowi Szkoły. Obecnie konieczne jest nadanie takiego upoważnienia nowemu Dyrektorowi - Panu Piotrowi Sitnikowi. Upoważnienie będzie ważne od dnia 1 września 2007r. do czasu zakończenia realizacji programu.  

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 28/94/2007.  

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Starosta wyjaśnił, że projekt tej uchwały radni otrzymali już w materiałach na najbliższą sesję, ale zaproponował, aby rozważyć jego ewentualne wycofanie i wprowadzenie nowego. Chodzi o zwiększenie budżetu powiatu o dodatkowych dwie kwoty:

-165.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego” na 2007 rok),

-200.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu).

Starosta powiedział, że nie ma jednak jeszcze ostatecznych ustaleń czy środki powyższe zostaną skierowane bezpośrednio do budżetu powiatu czy też instytucja rozliczająca w/w środki czyli Bank Gospodarstwa Krajowego będzie sam je rozliczał.    

Zarząd Powiatu wstrzymał się z wprowadzeniem do budżetu powyższych kwot do czasu uzyskania od banku konkretnych informacji co do sposobu ich płatności.      

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Pani  Skarbnik  przedłożyła  Zarządowi  projekt  umowy  pomiędzy  Powiatem Kluczborskim,

a Panem Rudolfem Noczyńskim - właścicielem Gospodarstwa Rolnego w Jasieniu, sporządzonej w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec Pana Noczyńskiego. Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 6.366,54 zł. z tytułu dostaw warzyw dla zakładu. Kwota powyższa obejmuje należność główną, koszty procesu oraz 50% odsetek.    

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie w tej sprawie umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/7/07 i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę.

Następnie głos zabrał Starosta i przedłożył Zarządowi pismo radnego Rady Powiatu – Pana Grzegorza Mikody wspólne z Radą Sołecką Smard i Unieszowa w sprawie dofinansowania dożynek, które odbędą się w Smardach w dniach 8-9 września 2007r. Wnioskodawcy wystąpili do Zarządu o dofinansowanie zakupu nagród do loterii fantowej oraz słodyczy. Starosta przypomniał zebranym, że została przez powiat  podjęta   inicjatywa organizacji dożynek powiatowych wspólnie z każdą z gmin Powiatu Kluczborskiego i corocznie w każdej wytypowanej gminie ich współfinansowania. Zarząd postanowił, że ze względu na dużą ilość corocznych uroczystości dożynkowych w Powiecie Kluczborskim, nie ma możliwości partycypowania w kosztach wszystkich tych imprez. W związku z powyższym wniosek Pana Grzegorza Mikody oraz Rady Sołeckiej Smard i Unieszowa został przez Zarząd rozpatrzony negatywnie.    

Innych spraw nie poruszano.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 28 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska