Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 4 września 2007 r.
Protokół Nr 28/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 4 września 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu
Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu
Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia
dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki (dot. wynagrodzenia pracowników
służby zastępczej).
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu dochodów i wydatków (dot. zatrudnienia dodatkowego pracownika
kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych),
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki (dot. zakupu materiałów
i wyposażenia oraz innych usług),
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dot. oddziału IIb
Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów
III Technikum Handlowego),
d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi
Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach.
4.Sprawy różne:
a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego (dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku),
c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego
własnością powiatu,
d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci
pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości
Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów
ich utrzymania przez Powiat Kluczborski,
e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi
Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,
do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby
niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007
o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 20, 27 i 31 sierpnia 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 25/2007, Nr 26/2007 oraz Nr 27/2007 i w drodze głosowań jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z otrzymaniem przez powiat dotacji celowej w kwocie 17.952,-zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wynagrodzeń dla nauczycieli za przeprowadzenie (poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem zajęć) ustnych egzaminów maturalnych. Dotacja powyższa pochodzi z rezerwy budżetowej państwa i została przekazana Powiatowi Kluczborskiemu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 28/91/2007 w sprawie zwiększenia budżetu powiatu.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.
Uchwała powyższa dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu i Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 2 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy złotowy, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Opolu. Upoważnienie powyższe dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych zaciągniętego kredytu na okres trzech miesięcy w terminie od października do grudnia 2007r. Powyższa zmiana podyktowana jest trudnościami w realizacji niektórych dochodów w budżecie powiatu na 2007r., co ma ścisły związek z koniecznością ograniczenia rozchodów budżetu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 2 do umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. w Opolu i podjęli jednogłośnie w tej sprawie uchwałę Nr 28/92/2007.
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 6 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy indeksowany, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Millennium S.A. Upoważnienie dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych tego kredytu na okres czterech miesięcy w terminie od września do grudnia 2007r. bez wydłużania okresu kredytowania. Zmiana ta podyktowana jest takimi samymi okolicznościami jak poprzednia, dotyczącą kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 6 do umowy kredytowej z Bankiem Millennium S.A. i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 28/93/2007.
Starosta powiedział, że przyjęte powyżej dwie uchwały są ściśle związane z projektem uchwały Rady Powiatu przygotowanym na najbliższą sesję, dotyczącym zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. W związku z podjęciem powyższych uchwał przez Zarząd Powiatu, w załączniku nr 3 projektu uchwały Rady proponowane jest zmniejszenie kwoty rozchodów w budżecie powiatu na 2007r. o kwotę 488.920,-zł.i przeznaczenie jej na bieżące wydatki.
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia
dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy kwoty 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników odbywających służbę zastępczą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków (dział 853, rozdział 85333) o kwotę 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników służby zastępczej. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków.
Starosta powiedział, że wniosek ten dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika w kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków jednostki z tytułu zatrudnienia dodatkowego pracownika kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zaakceptowane przez Zarząd zmiany w dziale 801 polegają na zwiększeniu dochodów w rozdziale 80130 o kwotę 7.855,-zł. oraz zwiększeniu wydatków w rozdziale 80130 o kwotę 5.655,-zł. i w rozdziale 80123 o kwotę 2.200,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz innych usług. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przesunięcie wydatków w dziale 801 planu finansowego jednostki. Zarząd zaakceptował ich zmniejszenie w rozdziale 80130 i zwiększenie w rozdziale 80123 o kwotę 6.887,-zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów, wyposażenia i usług. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania na kolejne posiedzenie uchwały Zarządu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dotyczy oddziału II b
Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów III Technikum Handlowego).
Starosta powiedział, że do powyższego wniosku dołączona jest opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz opinią Naczelnika w powyższej sprawie, wyraził zgodę na utrzymanie dotychczasowej klasy II b Technikum Ekonomicznego
w zawodzie technik ekonomista i zaakceptował liczbę 17 uczniów w tym oddziale. Zarząd nie podjął decyzji o połączeniu tej klasy z oddziałem II a Technikum Ekonomicznego z 24 uczniami ze względu na zbyt dużą ich łączną liczebność. Ewentualne przejście kilku uczniów z klasy II a do klasy II b może wyniknąć z decyzji uczniów i ich rodziców lub Dyrekcji szkoły. Zarząd nie wyraził natomiast zgody na utrzymanie dotychczasowej klasy III Technikum Gastronomicznego w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego (18 uczniów) oraz klasy III Technikum Handlowego w zawodzie technik handlowiec (18 uczniów). Zarząd postanowił o połączeniu tych klas z uwzględnieniem, że zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących będą wspólne dla wszystkich 36 uczniów połączonego oddziału, natomiast zajęcia z przedmiotów zawodowych będą realizowane oddzielnie.
d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
Wicestarosta przedstawił zebranym projekt aktu notarialnego – umowy darowizny nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogdańczowicach na rzecz Skarbu Państwa w celu prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w/w placówki szkolnej. Wicestarosta wyjaśnił, że projekt niniejszy przygotowano w związku z wcześniejszym już podjęciem przez Radę Powiatu decyzji o przekazaniu ZSP-RCKU
w Bogdańczowicach Ministrowi z dniem 1 stycznia 2008r. Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z treścią przedłożonego projektu umowy. Zwrócili szczególną uwagę na zapis mówiący o tym, że w darowanej nieruchomości Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zobowiązuje się kontynuować prowadzenie placówki szkolnej – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
Ponadto zwrócono uwagę na zapis mówiący o możliwości odwołania darowizny w przypadku niewykorzystania jej zgodnie z celem, na jaki została przeznaczona. Zdaniem Wicestarosty zapis ten jest dla powiatu bezpieczny i wystarczający. Powyższe zapisy znajdują się również w obowiązującej ustawie o gospodarce nieruchomościami.
Członkowie Zarządu przyjęli do wiadomości treść powyższego projektu aktu notarialnego
i nie wnieśli do niego zastrzeżeń. Postanowili o jego przekazaniu poprzez Wydział Edukacji do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w celu uzyskania akceptacji.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że koszt remontu całej sali lekcyjnej, o co wnioskował Dyrektor jednostki, oszacowano na kwotę około 11.000,-zł. Jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe powiatu w roku bieżącym nie jest możliwe jego całościowe wykonanie. Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zaproponował w swoim piśmie, aby wykonać tylko część robót z kosztorysu, a mianowicie skucie tynków sufitu oraz jego ponowne otynkowanie i pomalowanie. Koszt tych robót wyniósłby 2.354,36 zł. Zarząd Powiatu przychylił się do takiej propozycji, wyraził zgodę na wykonanie w/w robót, które są niezbędne w chwili obecnej i postanowił o przeznaczeniu na ten cel kwoty 2.360,-zł. Natomiast ewentualne wykonanie remontu całej sali lekcyjnej jest możliwe jedynie w ramach środków własnych jednostki.
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Starosta wyjaśnił, ze sprawa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na remont sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Pierwsze postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione i dlatego konieczne jest przeprowadzenie kolejnego. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego postępowania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia czynności
w sprawie w trybie pilnym ze względu na konieczność wykorzystania środków finansowych na w/w zadanie do końca bieżącego roku.
c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego własnością powiatu.
Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego przeprowadzonego w dniu 22.08. 2007r. na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej. ODM 0706 użytkowanego dotychczas przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku.
Na w/w przetarg przybyło 2 licytujących i samochód sprzedano za kwotę 7.700,-zł.
Zarząd przyjął do wiadomości protokół Komisji Przetargowej.
d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie z Powiatem Oleskim porozumienia w sprawie umieszczenia małoletnich Palmiry i Mirosława Pędziwiatr pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej u Państwa Teresy i Boguchwała Pędziwiatr zamieszkałych w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia z tego tytułu wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszego porozumienia.
e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20, do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Starosta wyjaśnił, że uchwała dotyczy dofinansowania ze środków PFRON kosztów wyposażenia miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych oraz kosztów ich wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne. Starosta powiedział również, że do tej pory upoważnienie do realizacji oraz rozliczania umowy w tej sprawie nadane było Panu Władysławowi Paszko dotychczasowemu Dyrektorowi Szkoły. Obecnie konieczne jest nadanie takiego upoważnienia nowemu Dyrektorowi - Panu Piotrowi Sitnikowi. Upoważnienie będzie ważne od dnia 1 września 2007r. do czasu zakończenia realizacji programu.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 28/94/2007.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Starosta wyjaśnił, że projekt tej uchwały radni otrzymali już w materiałach na najbliższą sesję, ale zaproponował, aby rozważyć jego ewentualne wycofanie i wprowadzenie nowego. Chodzi o zwiększenie budżetu powiatu o dodatkowych dwie kwoty:
-165.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego” na 2007 rok),
-200.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu).
Starosta powiedział, że nie ma jednak jeszcze ostatecznych ustaleń czy środki powyższe zostaną skierowane bezpośrednio do budżetu powiatu czy też instytucja rozliczająca w/w środki czyli Bank Gospodarstwa Krajowego będzie sam je rozliczał.
Zarząd Powiatu wstrzymał się z wprowadzeniem do budżetu powyższych kwot do czasu uzyskania od banku konkretnych informacji co do sposobu ich płatności.
Do punktu 6 porządku
Pani Skarbnik przedłożyła Zarządowi projekt umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim,
a Panem Rudolfem Noczyńskim - właścicielem Gospodarstwa Rolnego w Jasieniu, sporządzonej w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec Pana Noczyńskiego. Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 6.366,54 zł. z tytułu dostaw warzyw dla zakładu. Kwota powyższa obejmuje należność główną, koszty procesu oraz 50% odsetek.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie w tej sprawie umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/7/07 i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Następnie głos zabrał Starosta i przedłożył Zarządowi pismo radnego Rady Powiatu – Pana Grzegorza Mikody wspólne z Radą Sołecką Smard i Unieszowa w sprawie dofinansowania dożynek, które odbędą się w Smardach w dniach 8-9 września 2007r. Wnioskodawcy wystąpili do Zarządu o dofinansowanie zakupu nagród do loterii fantowej oraz słodyczy. Starosta przypomniał zebranym, że została przez powiat podjęta inicjatywa organizacji dożynek powiatowych wspólnie z każdą z gmin Powiatu Kluczborskiego i corocznie w każdej wytypowanej gminie ich współfinansowania. Zarząd postanowił, że ze względu na dużą ilość corocznych uroczystości dożynkowych w Powiecie Kluczborskim, nie ma możliwości partycypowania w kosztach wszystkich tych imprez. W związku z powyższym wniosek Pana Grzegorza Mikody oraz Rady Sołeckiej Smard i Unieszowa został przez Zarząd rozpatrzony negatywnie.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 28 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska
Protokół Nr 28/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 4 września 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu
Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu
Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej,
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia
dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki (dot. wynagrodzenia pracowników
służby zastępczej).
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu dochodów i wydatków (dot. zatrudnienia dodatkowego pracownika
kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych),
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki (dot. zakupu materiałów
i wyposażenia oraz innych usług),
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dot. oddziału IIb
Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów
III Technikum Handlowego),
d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi
Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach.
4.Sprawy różne:
a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego (dot. remontu sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku),
c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego
własnością powiatu,
d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci
pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości
Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów
ich utrzymania przez Powiat Kluczborski,
e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi
Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20,
do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby
niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007
o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 20, 27 i 31 sierpnia 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 25/2007, Nr 26/2007 oraz Nr 27/2007 i w drodze głosowań jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z otrzymaniem przez powiat dotacji celowej w kwocie 17.952,-zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wynagrodzeń dla nauczycieli za przeprowadzenie (poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem zajęć) ustnych egzaminów maturalnych. Dotacja powyższa pochodzi z rezerwy budżetowej państwa i została przekazana Powiatowi Kluczborskiemu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 28/91/2007 w sprawie zwiększenia budżetu powiatu.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.
Uchwała powyższa dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu i Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 2 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy złotowy, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Opolu. Upoważnienie powyższe dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych zaciągniętego kredytu na okres trzech miesięcy w terminie od października do grudnia 2007r. Powyższa zmiana podyktowana jest trudnościami w realizacji niektórych dochodów w budżecie powiatu na 2007r., co ma ścisły związek z koniecznością ograniczenia rozchodów budżetu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 2 do umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. w Opolu i podjęli jednogłośnie w tej sprawie uchwałę Nr 28/92/2007.
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy upoważnienia Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarosty Kluczborskiego do zawarcia aneksu nr 6 do umowy kredytowej o kredyt długoterminowy indeksowany, zaciągnięty przez Powiat Kluczborski w Banku Millennium S.A. Upoważnienie dotyczy zawieszenia spłaty rat kapitałowych tego kredytu na okres czterech miesięcy w terminie od września do grudnia 2007r. bez wydłużania okresu kredytowania. Zmiana ta podyktowana jest takimi samymi okolicznościami jak poprzednia, dotyczącą kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie przez Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarostę Kluczborskiego aneksu nr 6 do umowy kredytowej z Bankiem Millennium S.A. i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 28/93/2007.
Starosta powiedział, że przyjęte powyżej dwie uchwały są ściśle związane z projektem uchwały Rady Powiatu przygotowanym na najbliższą sesję, dotyczącym zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. W związku z podjęciem powyższych uchwał przez Zarząd Powiatu, w załączniku nr 3 projektu uchwały Rady proponowane jest zmniejszenie kwoty rozchodów w budżecie powiatu na 2007r. o kwotę 488.920,-zł.i przeznaczenie jej na bieżące wydatki.
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia
dochodów i wydatków w planie finansowym jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy kwoty 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników odbywających służbę zastępczą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków (dział 853, rozdział 85333) o kwotę 6.400,-zł. na wynagrodzenia pracowników służby zastępczej. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków.
Starosta powiedział, że wniosek ten dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika w kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków jednostki z tytułu zatrudnienia dodatkowego pracownika kuchni w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zaakceptowane przez Zarząd zmiany w dziale 801 polegają na zwiększeniu dochodów w rozdziale 80130 o kwotę 7.855,-zł. oraz zwiększeniu wydatków w rozdziale 80130 o kwotę 5.655,-zł. i w rozdziale 80123 o kwotę 2.200,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz innych usług. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przesunięcie wydatków w dziale 801 planu finansowego jednostki. Zarząd zaakceptował ich zmniejszenie w rozdziale 80130 i zwiększenie w rozdziale 80123 o kwotę 6.887,-zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów, wyposażenia i usług. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika do przygotowania na kolejne posiedzenie uchwały Zarządu wprowadzającej do budżetu powyższe zmiany.
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
wyrażenia zgody na utrzymanie kilku dotychczasowych oddziałów (dotyczy oddziału II b
Technikum Ekonomicznego, oddziałów III Technikum Gastronomicznego, oddziałów III Technikum Handlowego).
Starosta powiedział, że do powyższego wniosku dołączona jest opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz opinią Naczelnika w powyższej sprawie, wyraził zgodę na utrzymanie dotychczasowej klasy II b Technikum Ekonomicznego
w zawodzie technik ekonomista i zaakceptował liczbę 17 uczniów w tym oddziale. Zarząd nie podjął decyzji o połączeniu tej klasy z oddziałem II a Technikum Ekonomicznego z 24 uczniami ze względu na zbyt dużą ich łączną liczebność. Ewentualne przejście kilku uczniów z klasy II a do klasy II b może wyniknąć z decyzji uczniów i ich rodziców lub Dyrekcji szkoły. Zarząd nie wyraził natomiast zgody na utrzymanie dotychczasowej klasy III Technikum Gastronomicznego w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego (18 uczniów) oraz klasy III Technikum Handlowego w zawodzie technik handlowiec (18 uczniów). Zarząd postanowił o połączeniu tych klas z uwzględnieniem, że zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących będą wspólne dla wszystkich 36 uczniów połączonego oddziału, natomiast zajęcia z przedmiotów zawodowych będą realizowane oddzielnie.
d/przyjęcie projektu aktu notarialnego celem przekazania do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
Wicestarosta przedstawił zebranym projekt aktu notarialnego – umowy darowizny nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogdańczowicach na rzecz Skarbu Państwa w celu prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w/w placówki szkolnej. Wicestarosta wyjaśnił, że projekt niniejszy przygotowano w związku z wcześniejszym już podjęciem przez Radę Powiatu decyzji o przekazaniu ZSP-RCKU
w Bogdańczowicach Ministrowi z dniem 1 stycznia 2008r. Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z treścią przedłożonego projektu umowy. Zwrócili szczególną uwagę na zapis mówiący o tym, że w darowanej nieruchomości Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zobowiązuje się kontynuować prowadzenie placówki szkolnej – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
Ponadto zwrócono uwagę na zapis mówiący o możliwości odwołania darowizny w przypadku niewykorzystania jej zgodnie z celem, na jaki została przeznaczona. Zdaniem Wicestarosty zapis ten jest dla powiatu bezpieczny i wystarczający. Powyższe zapisy znajdują się również w obowiązującej ustawie o gospodarce nieruchomościami.
Członkowie Zarządu przyjęli do wiadomości treść powyższego projektu aktu notarialnego
i nie wnieśli do niego zastrzeżeń. Postanowili o jego przekazaniu poprzez Wydział Edukacji do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w celu uzyskania akceptacji.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie uzupełnienia informacji o remoncie sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że koszt remontu całej sali lekcyjnej, o co wnioskował Dyrektor jednostki, oszacowano na kwotę około 11.000,-zł. Jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe powiatu w roku bieżącym nie jest możliwe jego całościowe wykonanie. Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zaproponował w swoim piśmie, aby wykonać tylko część robót z kosztorysu, a mianowicie skucie tynków sufitu oraz jego ponowne otynkowanie i pomalowanie. Koszt tych robót wyniósłby 2.354,36 zł. Zarząd Powiatu przychylił się do takiej propozycji, wyraził zgodę na wykonanie w/w robót, które są niezbędne w chwili obecnej i postanowił o przeznaczeniu na ten cel kwoty 2.360,-zł. Natomiast ewentualne wykonanie remontu całej sali lekcyjnej jest możliwe jedynie w ramach środków własnych jednostki.
b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Starosta wyjaśnił, ze sprawa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na remont sali sportowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Pierwsze postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione i dlatego konieczne jest przeprowadzenie kolejnego. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego postępowania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia czynności
w sprawie w trybie pilnym ze względu na konieczność wykorzystania środków finansowych na w/w zadanie do końca bieżącego roku.
c/protokół z przeprowadzonego przetargu na zbycie samochodu Opel Astra będącego własnością powiatu.
Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego przeprowadzonego w dniu 22.08. 2007r. na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej. ODM 0706 użytkowanego dotychczas przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku.
Na w/w przetarg przybyło 2 licytujących i samochód sprzedano za kwotę 7.700,-zł.
Zarząd przyjął do wiadomości protokół Komisji Przetargowej.
d/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletnich dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie z Powiatem Oleskim porozumienia w sprawie umieszczenia małoletnich Palmiry i Mirosława Pędziwiatr pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej u Państwa Teresy i Boguchwała Pędziwiatr zamieszkałych w miejscowości Wydzieracz Gmina Olesno oraz ponoszenia z tego tytułu wydatków na częściowe pokrycie kosztów ich utrzymania przez Powiat Kluczborski. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszego porozumienia.
e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Piotrowi Sitnikowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20, do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu „Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Starosta wyjaśnił, że uchwała dotyczy dofinansowania ze środków PFRON kosztów wyposażenia miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych oraz kosztów ich wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne. Starosta powiedział również, że do tej pory upoważnienie do realizacji oraz rozliczania umowy w tej sprawie nadane było Panu Władysławowi Paszko dotychczasowemu Dyrektorowi Szkoły. Obecnie konieczne jest nadanie takiego upoważnienia nowemu Dyrektorowi - Panu Piotrowi Sitnikowi. Upoważnienie będzie ważne od dnia 1 września 2007r. do czasu zakończenia realizacji programu.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 28/94/2007.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Starosta wyjaśnił, że projekt tej uchwały radni otrzymali już w materiałach na najbliższą sesję, ale zaproponował, aby rozważyć jego ewentualne wycofanie i wprowadzenie nowego. Chodzi o zwiększenie budżetu powiatu o dodatkowych dwie kwoty:
-165.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego” na 2007 rok),
-200.000,-zł. – dotacji celowej z budżetu państwa na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (zadanie realizowane w ramach inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu).
Starosta powiedział, że nie ma jednak jeszcze ostatecznych ustaleń czy środki powyższe zostaną skierowane bezpośrednio do budżetu powiatu czy też instytucja rozliczająca w/w środki czyli Bank Gospodarstwa Krajowego będzie sam je rozliczał.
Zarząd Powiatu wstrzymał się z wprowadzeniem do budżetu powyższych kwot do czasu uzyskania od banku konkretnych informacji co do sposobu ich płatności.
Do punktu 6 porządku
Pani Skarbnik przedłożyła Zarządowi projekt umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim,
a Panem Rudolfem Noczyńskim - właścicielem Gospodarstwa Rolnego w Jasieniu, sporządzonej w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec Pana Noczyńskiego. Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 6.366,54 zł. z tytułu dostaw warzyw dla zakładu. Kwota powyższa obejmuje należność główną, koszty procesu oraz 50% odsetek.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie w tej sprawie umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/7/07 i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Następnie głos zabrał Starosta i przedłożył Zarządowi pismo radnego Rady Powiatu – Pana Grzegorza Mikody wspólne z Radą Sołecką Smard i Unieszowa w sprawie dofinansowania dożynek, które odbędą się w Smardach w dniach 8-9 września 2007r. Wnioskodawcy wystąpili do Zarządu o dofinansowanie zakupu nagród do loterii fantowej oraz słodyczy. Starosta przypomniał zebranym, że została przez powiat podjęta inicjatywa organizacji dożynek powiatowych wspólnie z każdą z gmin Powiatu Kluczborskiego i corocznie w każdej wytypowanej gminie ich współfinansowania. Zarząd postanowił, że ze względu na dużą ilość corocznych uroczystości dożynkowych w Powiecie Kluczborskim, nie ma możliwości partycypowania w kosztach wszystkich tych imprez. W związku z powyższym wniosek Pana Grzegorza Mikody oraz Rady Sołeckiej Smard i Unieszowa został przez Zarząd rozpatrzony negatywnie.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 28 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2007-09-21 10:08:35 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2007-09-24 09:23:42 |
Ostatnia zmiana: | 2007-09-24 09:40:14 |
Ilość wyświetleń: | 1990 |