Protokół Nr 26/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 sierpnia 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
przesunięcia planu wydatków.
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych,
b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych
na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych,
c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości
i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
w Polanowicach.
4.Sprawy różne:
a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu
Kluczborskiego,
b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu
w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik w Zespole
Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach,
c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania
projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika
w miejscowości Biskupice,
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego
oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu
Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania
planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji
w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego
sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok,
b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007
Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego
na 2007 rok.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta jest konsekwencją rozstrzygnięć Zarządu z poprzedniego
posiedzenia i dotyczy przeniesienia z rezerwy ogólnej powiatu kwoty 10.000,-zł. do budżetu
Powiatowego Urzędu Pracy Kluczborku (na remont dachu) oraz kwoty 1.600,-zł. do budżetu
Zespołu Szkół Ogólnokształcących Kluczborku (na dofinansowanie pobytu młodzieży
z Niemiec).
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 26/88/2007
w powyższej sprawie.
b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
przesunięcia planu wydatków.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy przesunięcia środków finansowych
w wysokości 178.040,-zł. pomiędzy paragrafami w planie wydatków z zadania
pn. „budowa boiska wielofunkcyjnego” na zadanie pn. „oddymianie klatek schodowych”.
Zarząd negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek ze względu na przyznanie przez
Ministra Sportu dofinansowania na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku i możliwość w chwili obecnej realizacji tego zadania.
W związku z powyższym wnioskowane przesunięcie staje się bezzasadne.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych.
Dyrektor w swoim wniosku poinformował Zarząd, że jest duże zainteresowanie nauką
w liceum dla dorosłych i jego zdaniem zasadne jest utworzenie klasy pierwszej tej szkoły.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na utworzenie
z dniem 3 września 2007r. pierwszej klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych
na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych.
Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i jednocześnie postanowił, że decyzję
o terminie i wyborze firmy sporządzającej audyt termomodernizacycjny, podejmie
po spotkaniu z Panią Agnieszką Okupniak – Zastępcą Dyrektora Departamentu Koordynacji
Programów Operacyjnych w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu. Tematem spotkania,
które odbędzie się na początku miesiąca września, będą możliwości i warunki składania
wniosków o dodatkowe środki finansowe.
c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości
i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
w Polanowicach.
Wicestarosta Kluczborski powiedział, że umowa użyczenia została zawarta z Gminą
Byczyna w dniu 31.08.2005r. i dotyczy majątku nieruchomego (obiektów) i ruchomego
(urządzeń), które są własnością powiatu, ale obecnie użytkowane przez Gminę. Zdaniem
Wicestarosty zasadne jest wniesienie w umowie kilku zmian. Członkowie Zarządu
po analizie powyższej umowy i po zapoznaniu się ze stanem majątku w chwili obecnej,
postanowił o konieczności uaktualnienia niniejszej umowy. Zarząd przychylił się
do propozycji Wicestarosty Kluczborskiego i postanowił, że należy:
1.wnieść zmianę w wykazie majątku nieruchomego (pkt.3 zał. nr 1 do umowy),
polegającą na zdjęciu ze stanu obiektu – „warsztaty szkolne ze stacją diagnostyczną
samochodów, magazyn paliw przy warsztatach”, ponieważ został on sprzedany.
2.dokonać przy udziale Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oględzin
ciągnika C-3603 p z kabiną oraz przyczepy wywrotki D 478, wykazanych w spisie
majątku ruchomego (zał. nr1 do umowy) w celu sprawdzenia czy możliwe będzie
użytkowanie tego sprzętu przez ZDP. W razie takiej możliwości należy wykreślić
powyższy sprzęt z wykazu.
3.wnieść zmiany w wykazie majątku ruchomego (zał. nr 1 do umowy), polegające
na likwidacji i zdjęciu ze stanu kotłów co (szt. 2), znajdujących się w obiekcie warsztatów
szkolnych w związku z całkowitym ich uszkodzeniem.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu
Kluczborskiego.
Do wniosku komisji dołączone zostało pismo Dyrektora ds. medycznych Powiatowego
Centrum Zdrowia S.A. NZOZ w Kluczborku, w którym zawarty jest również wniosek
w powyższej sprawie.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił o przeprowadzeniu
wśród wszystkich placówek służby zdrowia na terenie Powiatu Kluczborskiego ankiety
określającej:
-ilość wykonanych badań mikrobiologicznych w roku bieżącym,
-ilość planowanych badań mikrobiologicznych w roku przyszłym.
Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego
i Promocji Zdrowia do przeprowadzenia takiej ankiety w terminie do dnia 15.09.2007r.
Po otrzymaniu wyników ankiety możliwe będzie podjęcie decyzji o ewentualnym
wystąpieniu do Laboratorium Mikrobiologicznego Wojewódzkiej Stacji SANEPID w Opolu
z propozycją stworzenia systemu centralnego, o zasięgu wojewódzkim z transportem
„na siebie”, zgodnie z wnioskiem Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu
w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach.
Starosta wyjaśnił, że członkowie Komisji Oświaty podczas wizyt w szkołach analizowali
nabór uczniów do klas pierwszych i stwierdzili, że są uczniowie chętni do podjęcia nauki
w zawodzie technik rolnik. Zdaniem Komisji zasadne jest utworzenie takiego oddziału.
W drodze głosowania Członkowie Zarządu 2 głosami za, przy 1 głosie przeciw i przy
1 głosie wstrzymującym się rozpatrzyli pozytywnie powyższy wniosek i wyrazili zgodę
na utworzenie w roku szkolnym 2007/2008 klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach. Zarząd na posiedzeniu w dniu 27.07.2007r. podjął w tej sprawie
negatywne rozstrzygnięcie (pismo Nr OR/ZP-0063-22/3b/07), jednak po zapoznaniu się
z wnioskiem Komisji Oświaty postanowił o pozytywnym jej rozpatrzeniu.
c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania
projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika
w miejscowości Biskupice.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przybył na dzisiejsze posiedzenie zgodnie
z rozstrzygnięciami Zarządu z ostatniego posiedzenia. Starosta przypomniał, że sprawa
dotyczy wykonania projektu budowlanego na remont mostu w Proślicach oraz wykonania
chodnika w Biskupicach. Jeśli chodzi o dokumentację na remont mostu w Proślicach
to z informacji Dyrektora ZDP wynika, że w budżecie jednostki zaplanowano na to zadanie
kwotę 20.000,-zł., a na wykonanie projektu, zgodnie z najkorzystniejszą złożoną ofertą
potrzebna jest kwota 56.680,-zł. Brakuje więc około 36.680,-zł. Starosta powiedział,
że w ostatnim czasie wpłynęły jednak do budżetu powiatu środki z grzywien i kar
pieniężnych, związanych z użytkowaniem dróg powiatowych. Jest to kwota 55.660,-zł.
Oprócz tego odnotowano też wpływy z różnych innych dochodów uzyskanych także
z tytułu użytkowania naszych dróg w kwocie 36.940,-zł. (sprzedaż drewna, pozyskanego
z wycinki drzew przy drogach powiatowych). Łączna kwota wpływów, które są
przeznaczone dla Zarządu Dróg Powiatowych wynosi 92.600,-zł.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że jego zdaniem należy z tych środków
dołożyć na przedmiotową dokumentację.
W drodze dyskusji członkowie Zarządu postanowili o zwiększeniu środków finansowych
na wykonanie zadania remontowego pn. „projekt budowlany na remont mostu DP 1301
w miejscowości Proślice” do kwoty 56.680,-zł. i wprowadzeniu tej zmiany w załączniku
nr 6 do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie
powiatu na 2007r. Pozostała część środków przeznaczona zostanie na bieżące wydatki
w jednostce.
Kolejno omówiono sprawę budowy chodnika w Biskupicach. Członek Zarządu
Pan Maciej Tomaszczyk, będący też Sekretarzem Gminy Byczyna, poinformował
zebranych, że Gmina Byczyna zaplanowała udzielenie Powiatowi Kluczborskiemu
dotacji celowej w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów, potrzebnych do budowy
chodnika w Biskupicach. Dyrektor ZDP powiedział, że jeżeli Gmina Byczyna przekaże
dotację w w/w kwocie to można będzie przystąpić do wykonania chodnika w Biskupicach.
Członkowie Zarządu postanowili o rozpoczęciu przez Zarząd Dróg Powiatowych
w Kluczborku działań związanych z wykonaniem chodnika w miejscowości Biskupice,
co będzie możliwe po przyznaniu dotacji celowej przez Gminę Byczyna w kwocie
25.000,-zł. na zakup materiałów budowlanych.
Radny Maciej Tomaszczyk zapytał czy na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedstawi informację na temat
działań Stowarzyszenia „DROGA S11”, zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem
Zarządu Powiatu.
Dyrektor zaproponował, aby zrobić to na następnej sesji ze względu na fakt, iż w dniu
12 września br. odbędzie się spotkanie członków tego stowarzyszenia i będą na nim
omawiane istotne sprawy. Po tym spotkaniu będzie mógł przekazać Radzie istotne
informacje na powyższy temat.
Zarząd przychylił się do propozycji dyrektora i postanowił o przygotowaniu prezentacji
nt. Stowarzyszenia „DROGA S11” na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku,
po tej zaplanowanej na dzień 6 września 2007r.
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego
oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu
Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania
planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji
w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok.
Kolejno Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały Zarządu Powiatu w powyższej
sprawie, a Członkowie Zarządu analizowali kolejno wykonanie planu dochodów
i wydatków budżetu oraz wykonanie planu przychodów i rozchodów. Szczegółowo
przeanalizowano między innymi wydatki majątkowe i remontowe w I półroczu br.
oraz wielkości funduszy celowych, a także stan zadłużenia powiatu. Zarząd zapoznał się
również z informacją Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku o przebiegu wykonania planu finansowego zakładu
za I półrocze 2007r.
Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do niniejszych informacji i postanowił o przekazaniu ich
Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu celem zatwierdzenia.
Zarząd jednogłośnie podjął w tej sprawie uchwałę Nr 26/89/2007.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Członkowie Zarządu zapoznali się z następującymi projektami uchwał Rady Powiatu
w Kluczborku, które przygotowano na najbliższą sesję w dniu 6 września 2007 r.:
a/w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu
Kluczborskiego za 2006 rok.
Powyższe sprawozdanie zostało sporządzone za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2006 r.
na podstawie zapisów w księgach rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu
terytorialnego. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe obejmuje m.in.:
-skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego,
-skonsolidowany rachunek strat i zysków,
-zestawienie zmian w funduszu jednostki,
-informację dodatkową, obejmującą wprowadzenie do skonsolidowanego sprawozdania
finansowego oraz dodatkowe wyjaśnienia i informacje.
b/w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie
uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
Projekt niniejszy wprowadza zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu
polegające na ich zwiększeniu o kwotę 423.632,-zł. Zmniejszeniu ulegają rozchody budżetu
powiatu o kwotę 488.920,-zł., a zwiększeniu wydatki bieżące budżetu o taką samą kwotę
z tytułu zmniejszenia planowanych rozchodów budżetowych. W projekcie tym wprowadza
się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych oraz zadań remontowych na 2007 rok.
Zmiany następują również w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania
powiatu na mocy porozumień w 2007 roku.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do powyższych projektów i postanowili
o przekazaniu ich na najbliższą sesję Rady Powiatu.
Do punktu 6 porządku
Starosta poinformował zebranych, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu skierował do Wojewody Opolskiego pismo w sprawie wydania zezwolenia na zmianę profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku z profilu dla osób przewlekle somatycznie chorych
na profil dla osób w podeszłym wieku. Zmiana profilu ma głównie na celu szybkie osiągnięcie standaryzacji placówki.
Kolejno Starosta powiedział, że do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku
wpłynął wniosek Wiceprezydenta Miasta Opole o wyrażenie przez Radę Powiatu zgody
na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Leszkiem Krzyżanowskim – Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu, radnym Rady Powiatu w Kluczborku. Starosta odczytał treść i uzasadnienie wniosku, a następnie powiedział, że na najbliższą sesję zostanie przygotowany stosowny projekt uchwały i będzie on przedmiotem obrad Rady Powiatu.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 26 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska