Protokół Nr 26/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 sierpnia 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

  a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,

  b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie  

   przesunięcia planu wydatków.

3.Sprawy oświaty:

  a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie

   utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych,

  b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

   w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych

   na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych,

  c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości

   i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

   w Polanowicach.

4.Sprawy różne:

  a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku

    w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu

    Kluczborskiego,

  b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu

    w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik w Zespole

    Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego

    w Bogdańczowicach,

  c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania

    projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika

    w miejscowości Biskupice,

  d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego

    oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu

    Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania

    planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji

    w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok.   

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

 a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego

   sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok,  

 b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007

   Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego  

   na 2007 rok.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

  Starosta wyjaśnił, że uchwała ta jest konsekwencją rozstrzygnięć Zarządu z poprzedniego

  posiedzenia i dotyczy przeniesienia z rezerwy ogólnej powiatu kwoty 10.000,-zł. do budżetu

  Powiatowego Urzędu Pracy Kluczborku (na remont dachu) oraz kwoty 1.600,-zł. do budżetu

  Zespołu Szkół Ogólnokształcących Kluczborku (na dofinansowanie pobytu młodzieży

  z Niemiec).    

  Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 26/88/2007

  w powyższej sprawie.  

b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie  

  przesunięcia planu wydatków.

  Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy przesunięcia środków finansowych 

  w wysokości 178.040,-zł. pomiędzy paragrafami w planie wydatków z zadania

  pn. „budowa boiska wielofunkcyjnego” na zadanie pn. „oddymianie klatek schodowych”.

  Zarząd negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek ze względu na przyznanie przez

  Ministra Sportu dofinansowania na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół

  Ogólnokształcących w Kluczborku i możliwość w chwili obecnej realizacji tego zadania.

  W związku z powyższym wnioskowane przesunięcie staje się bezzasadne.  

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie

  utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych.

  Dyrektor w swoim wniosku poinformował Zarząd, że jest duże zainteresowanie nauką

  w liceum dla dorosłych i jego zdaniem zasadne jest utworzenie klasy pierwszej tej szkoły.   

  Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na utworzenie

  z dniem 3 września 2007r. pierwszej klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych

  w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.  

b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

  w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych

  na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych.

  Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i jednocześnie postanowił, że decyzję
  o terminie i wyborze firmy sporządzającej audyt termomodernizacycjny, podejmie

  po spotkaniu z Panią Agnieszką Okupniak – Zastępcą Dyrektora Departamentu Koordynacji

  Programów Operacyjnych w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu. Tematem spotkania,
  które odbędzie się na początku miesiąca września, będą możliwości i warunki składania   

  wniosków o dodatkowe środki finansowe.    

c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości

  i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

  w Polanowicach.

  Wicestarosta Kluczborski powiedział, że umowa użyczenia została zawarta z Gminą

  Byczyna w dniu 31.08.2005r. i dotyczy majątku nieruchomego (obiektów) i ruchomego

  (urządzeń), które są własnością powiatu, ale obecnie użytkowane przez Gminę. Zdaniem

  Wicestarosty zasadne jest wniesienie w umowie kilku zmian. Członkowie Zarządu

  po analizie powyższej umowy i po zapoznaniu się ze stanem majątku w chwili obecnej,

  postanowił o konieczności uaktualnienia niniejszej umowy. Zarząd przychylił się

  do propozycji Wicestarosty Kluczborskiego i postanowił, że należy:

1.wnieść zmianę w wykazie majątku nieruchomego (pkt.3 zał. nr 1 do umowy),

  polegającą na zdjęciu ze stanu obiektu – „warsztaty szkolne ze stacją diagnostyczną

  samochodów, magazyn paliw przy warsztatach”, ponieważ został on sprzedany.

2.dokonać przy udziale Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oględzin

  ciągnika C-3603 p z kabiną oraz przyczepy wywrotki D 478, wykazanych w spisie
  majątku ruchomego (zał. nr1 do umowy) w celu sprawdzenia czy możliwe będzie

  użytkowanie tego sprzętu przez ZDP. W razie takiej możliwości należy wykreślić

  powyższy sprzęt z wykazu. 

3.wnieść zmiany w wykazie majątku ruchomego (zał. nr 1 do umowy), polegające

  na likwidacji i zdjęciu ze stanu kotłów co (szt. 2), znajdujących się w obiekcie warsztatów

  szkolnych w związku z całkowitym ich uszkodzeniem.  

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku

 w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu

 Kluczborskiego.

 Do wniosku komisji dołączone zostało pismo Dyrektora ds. medycznych Powiatowego

 Centrum Zdrowia S.A. NZOZ w Kluczborku, w którym zawarty jest również wniosek

 w powyższej sprawie.

 Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił o przeprowadzeniu

 wśród wszystkich placówek służby zdrowia na terenie Powiatu Kluczborskiego ankiety

 określającej:

-ilość wykonanych badań mikrobiologicznych w roku bieżącym, 

-ilość planowanych badań mikrobiologicznych w roku przyszłym.

 Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego

 i Promocji Zdrowia do przeprowadzenia takiej ankiety w terminie do dnia 15.09.2007r.

 Po otrzymaniu wyników ankiety możliwe będzie podjęcie decyzji o ewentualnym  

 wystąpieniu do Laboratorium  Mikrobiologicznego Wojewódzkiej Stacji SANEPID w Opolu  

 z propozycją stworzenia systemu centralnego, o zasięgu wojewódzkim z transportem

 „na siebie”, zgodnie z wnioskiem Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.

b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu

  w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik

  w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego

  w Bogdańczowicach.

  Starosta wyjaśnił, że członkowie Komisji Oświaty podczas wizyt w szkołach analizowali

  nabór uczniów do klas pierwszych i stwierdzili, że są uczniowie chętni do podjęcia nauki

  w zawodzie technik rolnik. Zdaniem Komisji zasadne jest utworzenie takiego oddziału.

  W drodze głosowania Członkowie Zarządu 2 głosami za, przy 1 głosie przeciw i przy

  1 głosie wstrzymującym się rozpatrzyli pozytywnie powyższy wniosek i wyrazili zgodę

  na utworzenie w roku szkolnym 2007/2008 klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik

  w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego

  w Bogdańczowicach. Zarząd na posiedzeniu w dniu 27.07.2007r. podjął w tej sprawie

  negatywne rozstrzygnięcie (pismo Nr OR/ZP-0063-22/3b/07), jednak po zapoznaniu się

  z wnioskiem Komisji Oświaty postanowił o pozytywnym jej rozpatrzeniu.   

c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania

  projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika

  w miejscowości Biskupice.

  Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przybył na dzisiejsze posiedzenie zgodnie

  z rozstrzygnięciami Zarządu z ostatniego posiedzenia. Starosta przypomniał, że sprawa

  dotyczy wykonania projektu budowlanego na remont mostu w Proślicach oraz wykonania

  chodnika w Biskupicach. Jeśli chodzi o dokumentację na remont mostu w Proślicach

  to z informacji Dyrektora ZDP wynika, że w budżecie jednostki zaplanowano na to zadanie

  kwotę 20.000,-zł., a na wykonanie projektu, zgodnie z najkorzystniejszą złożoną ofertą

  potrzebna jest kwota 56.680,-zł. Brakuje więc około 36.680,-zł. Starosta powiedział,

  że w ostatnim czasie wpłynęły jednak do budżetu powiatu środki z grzywien i kar

  pieniężnych, związanych z użytkowaniem dróg powiatowych. Jest to kwota 55.660,-zł.

  Oprócz tego odnotowano też wpływy z różnych innych dochodów uzyskanych także

  z tytułu użytkowania naszych dróg w kwocie 36.940,-zł. (sprzedaż drewna, pozyskanego

  z wycinki drzew przy drogach powiatowych). Łączna kwota wpływów, które są

  przeznaczone dla Zarządu Dróg Powiatowych wynosi 92.600,-zł.

  Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że jego zdaniem należy z tych środków

  dołożyć na przedmiotową dokumentację.

  W drodze dyskusji członkowie Zarządu postanowili o zwiększeniu środków finansowych
  na wykonanie zadania remontowego pn. „projekt budowlany na remont mostu DP 1301

  w miejscowości Proślice” do kwoty 56.680,-zł. i wprowadzeniu tej zmiany w załączniku

  nr 6 do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie

  powiatu na 2007r. Pozostała część środków przeznaczona zostanie na bieżące wydatki

  w jednostce.

  Kolejno omówiono sprawę budowy chodnika w Biskupicach. Członek Zarządu

  Pan Maciej Tomaszczyk, będący też Sekretarzem Gminy Byczyna, poinformował

  zebranych, że Gmina Byczyna zaplanowała udzielenie Powiatowi Kluczborskiemu

  dotacji celowej w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów, potrzebnych do budowy

  chodnika w Biskupicach. Dyrektor ZDP powiedział, że jeżeli Gmina Byczyna przekaże

  dotację w w/w kwocie to można będzie przystąpić do wykonania chodnika w Biskupicach.    

  Członkowie Zarządu postanowili o rozpoczęciu przez Zarząd Dróg Powiatowych

  w Kluczborku działań związanych z wykonaniem chodnika w miejscowości Biskupice,

  co będzie możliwe po przyznaniu dotacji celowej przez Gminę Byczyna w kwocie

  25.000,-zł. na zakup materiałów budowlanych.

  Radny Maciej Tomaszczyk zapytał czy na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku

  Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedstawi informację na temat

  działań Stowarzyszenia „DROGA S11”, zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem

  Zarządu Powiatu.

  Dyrektor zaproponował, aby zrobić to na następnej sesji ze względu na fakt, iż w dniu

  12 września br. odbędzie się spotkanie członków tego stowarzyszenia i będą na nim

  omawiane istotne sprawy. Po tym spotkaniu będzie mógł przekazać Radzie istotne

  informacje na powyższy temat.  

  Zarząd przychylił się do propozycji dyrektora i postanowił o przygotowaniu prezentacji

  nt. Stowarzyszenia „DROGA S11” na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku,

  po tej zaplanowanej na dzień 6 września 2007r.          

d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego

  oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu

  Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania

  planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji

  w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok.  

  Kolejno Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały Zarządu Powiatu w powyższej 

  sprawie, a Członkowie Zarządu analizowali kolejno wykonanie planu dochodów

  i wydatków budżetu oraz wykonanie planu przychodów i rozchodów. Szczegółowo

  przeanalizowano między innymi wydatki majątkowe i remontowe w I półroczu br.

  oraz wielkości funduszy celowych, a także stan zadłużenia powiatu. Zarząd zapoznał się

  również z informacją Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki

  Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku o przebiegu wykonania planu finansowego zakładu

  za I półrocze 2007r.  

  Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do niniejszych informacji i postanowił o przekazaniu ich    

  Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu celem zatwierdzenia.

  Zarząd jednogłośnie podjął w tej sprawie uchwałę Nr 26/89/2007.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Członkowie Zarządu zapoznali się z następującymi projektami uchwał Rady Powiatu

w Kluczborku, które przygotowano na najbliższą sesję w dniu 6 września 2007 r.:

a/w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu   

 Kluczborskiego za 2006 rok.

 Powyższe sprawozdanie zostało sporządzone za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2006 r.

 na podstawie zapisów w księgach rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu

 terytorialnego. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe obejmuje m.in.:

 -skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego,

 -skonsolidowany rachunek strat i zysków,

 -zestawienie zmian w funduszu jednostki,

 -informację dodatkową, obejmującą wprowadzenie do skonsolidowanego sprawozdania

  finansowego oraz dodatkowe wyjaśnienia i informacje.

b/w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie

  uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

  Projekt niniejszy wprowadza zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu 

  polegające na ich zwiększeniu o kwotę 423.632,-zł. Zmniejszeniu ulegają rozchody budżetu

  powiatu o kwotę 488.920,-zł., a zwiększeniu wydatki bieżące budżetu o taką samą kwotę

  z tytułu zmniejszenia planowanych rozchodów budżetowych. W projekcie tym wprowadza    

  się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych oraz zadań remontowych na 2007 rok. 

  Zmiany następują również w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania

  powiatu na mocy porozumień w 2007 roku.

Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do powyższych projektów i postanowili

o przekazaniu ich na najbliższą sesję Rady Powiatu.

 

Do punktu 6 porządku  

 

Starosta poinformował zebranych, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu skierował do Wojewody Opolskiego pismo w sprawie wydania zezwolenia na zmianę profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku z profilu dla osób przewlekle somatycznie chorych

na profil dla osób w podeszłym wieku. Zmiana profilu ma głównie na celu szybkie osiągnięcie standaryzacji placówki.

Kolejno Starosta powiedział, że do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku

wpłynął wniosek Wiceprezydenta Miasta Opole o wyrażenie przez Radę Powiatu zgody

na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Leszkiem Krzyżanowskim – Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu, radnym Rady Powiatu w Kluczborku. Starosta odczytał treść i uzasadnienie wniosku, a następnie powiedział, że na najbliższą sesję zostanie przygotowany stosowny projekt uchwały i będzie on przedmiotem obrad Rady Powiatu.       

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 26 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska