Protokół Nr 25/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 20 sierpnia 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków,
d/umowa Powiatu Kluczborskiego z Polską Grupą Farmaceutyczną Spółką z o.o we
Wrocławiu dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku z tytułu zakupu leków w latach 2001-2002,
e/pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia kwoty
wydatków w planie budżetu na rok 2007,
f/pismo Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w sprawie dofinansowania
,,Dnia Inwalidy – Emeryta”,
g/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie przyznania środków na modernizację systemu monitoringu,
h/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
dofinansowania pobytu młodzieży z Bad Durkheim w dniach 3-7 września 2007 r. ,
i/pismo Pana Józefa Kołodziej P.P.U.H ,,Jokpol” w sprawie rozłożenia płatności
kary nałożonej przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego na okres 6 miesięcy
oraz odroczenia w/w płatności do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia złożonego
odwołania,
j/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
przesunięcia środków w planie wydatków,
k/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu dochodów i wydatków,
l/pismo Głównego Księgowego Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie
dokonania zmian w budżecie jednostki po stronie dochodów i wydatków,
ł/porozumienie Zarządu Powiatu z Panem Konradem Kokot w sprawie określenia
warunków spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora
Transportu Drogowego.
3.Sprawy oświatowe:
a/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wytypowania przedstawiciela
Zarządu Powiatu do składu Komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty
Kluczborskiego,
b/porozumienie w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego
z Gminą Olesno,
c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przyznania dodatku
motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
4.Sprawy różne:
a/odpowiedź Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na wniosek Pana Macieja
Tomaszczyka - Członka Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie kosztorysu
inwestorskiego na wykonanie dalszej części chodnika drogi powiatowej nr 13360
w m. Biskupice oraz udrożnienia rowów i oczyszczenia chodnika wzdłuż drogi powiatowej
w m. Jaśkowice,
b/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska
w sprawie zakupu materiałów niezbędnych do ustawienia oznakowania ostrzegawczego
w związku z powtarzającymi się na drogach powiatowych kolizjami z dziką zwierzyną,
c/pismo Pana Jacka Gąsiorowskiego właściciela firmy ,,Bru-Kost” w miejscowości
Kamianka o odwołaniu się od decyzji o nałożeniu kary pieniężnej przez Wojewódzkiego
Inspektora Transportu Drogowego w Opolu,
d/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Prudnickim
w sprawie umieszczenia małoletniego Fabiana Petela pochodzącego z Powiatu
Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Prudniku,
e/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
Kluczbork w Likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury
medycznej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,
f/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Rzeszowskim w sprawie
ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/49/2007 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 16 marca 2007 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów
z drogi oraz ich parkowanie,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XII/68/2007 w sprawie
uchwalenia ,,Programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi
w 2007 roku”.
6.Ustalenie sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 sierpnia 2007 r.
7.Wolne wnioski.
8.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 6 sierpnia 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 24/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków.
Starosta wyjaśnił, że projekt niniejszej uchwały dotyczy zwiększenia w budżecie powiatu
planu dochodów i wydatków o kwotę 18.000,-zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie
bieżącej działalności ośrodka interwencji kryzysowej. Powyższe zwiększenie wprowadza
się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego, a środki pochodzą z rezerwy celowej
zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2007 rok.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do projektu i w drodze głosowania jednogłośnie
podjęli uchwałę Nr 25/85/2007 w powyższej sprawie.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków.
Starosta wyjaśnił, że projekt powyższy dotyczy zwiększenia w budżecie powiatu
planu dochodów i wydatków o kwotę 42.990,-zł. z przeznaczeniem na pomoc materialną
dla uczniów potrzebujących szczególnego wsparcia finansowego. Podobnie jak
w poprzedniej uchwale środki zostały przyznane na podstawie decyzji Wojewody
Opolskiego i pochodzą z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2007 rok
Starosta powiedział, że środki te przyznano na okres wrzesień-grudzień 2007r. i zostaną
przekazane do planów finansowych następujących jednostek:
-Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – 800,-zł. (dla 1 ucznia),
-Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku – 4.800,-zł. (dla 6 uczniów),
-Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – 7.200,-zł. (dla 9 uczniów),
-Starostwo Powiatowe w Kluczborku – 30.190,-zł. (dla uczniów z Zespołu Szkół
Licealno-Zawodowych w Polanowicach).
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do projektu i w drodze głosowania jednogłośnie
podjęli uchwałę Nr 25/86/2007 w powyższej sprawie.
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków.
Starosta wyjaśnił kolejno, że projekt uchwały w powyższej sprawie dotyczy zwiększenia
planu dochodów i wydatków o kwotę 285.119,-zł., które wprowadza się do naszego
budżetu również na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego. Przyznane środki
przeznaczone zostaną na bieżącą działalność Domów Pomocy Społecznej - w Kluczborku
i Gierałcicach. Starosta dodał, że dla Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przyznano
kwotę 160.765,-zł., a dla Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach kwotę 124.354,-zł.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do projektu i w drodze głosowania jednogłośnie
podjęli uchwałę Nr 25/87/2007 w powyższej sprawie.
d/umowa Powiatu Kluczborskiego z Polską Grupą Farmaceutyczną Spółką z o.o
we Wrocławiu dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku z tytułu zakupu leków w latach 2001-2002.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa ta dotyczy kwoty 32.348,15 zł. i obejmuje ona kwotę
należności głównej, odsetki ustawowe naliczone do dnia 31.12.2005r. oraz koszty procesu.
Spółka odstąpiła od pozostałych, należnych jej odsetek.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń co do treści przygotowanego dokumentu
(umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/27/07) i upoważnili do jej podpisania Starostę oraz
Wicestarostę Kluczborskiego.
e/pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia kwoty
wydatków w planie budżetu na rok 2007.
Starosta wyjaśnił, że Powiatowy Urząd Pracy otrzymał już z budżetu powiatu środki
na wydatki związane ze zmianą siedziby urzędu i obecnie funkcjonuje w wyremontowanym
obiekcie. Jednak po przeprowadzeniu całego remontu, przy większych opadach deszczu
wystąpiły przecieki z dachu i konieczne było ponowne malowanie części pomieszczeń
oraz naprawa dachu. Koszt tego remontu dachu wyliczono na kwotę 34.000,-zł. Poprzedni
właściciel budynku, który zapewniał przy jego sprzedaży, że dach jest w należytym stanie,
zobowiązał się do pokrycia kosztów jego remontu w kwocie 24.000,-zł. Starosta powiedział,
że pozostałe 10.000,-zł. poniesie powiat ze swojego budżetu. Natomiast koszty malowania
ścian zostaną pokryte z odszkodowania, jakie urząd pracy otrzyma z tytułu ubezpieczenia
budynku.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie wydatków Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku o kwotę 10.000,-zł. z przeznaczeniem na pokrycie wzrostu wydatków
związanych ze zmianą siedziby urzędu. Zarząd postanowił, że środki powyższe zostaną
przekazane w/w jednostce z rezerwy ogólnej powiatu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał
Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie stosownej uchwały Zarządu
Powiatu.
f/pismo Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w sprawie dofinansowania
,,Dnia Inwalidy – Emeryta”.
Starosta powiedział, że wniosek o dofinansowanie wpływa od tego związku corocznie
i powiat włącza się w organizację tej imprezy. Starosta zaproponował, aby i w tym roku
pozytywnie rozpatrzyć wniosek.
Członkowie Zarządu przychylili się do propozycji Starosty i postanowili o włączeniu się
powiatu w organizację „Dnia Inwalidy – Emeryta”. Wysokość oraz sposób dofinansowania
zostaną uzgodnione z wnioskodawcą w późniejszym terminie.
g/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie przyznania środków na modernizację systemu monitoringu.
Sekretarz Powiatu powiedział, że wraz z Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
ustalili, iż powyższy program nie został jeszcze uruchomiony i z tego względu w chwili
obecnej nie ma możliwości składania wniosków o środki finansowe dla szkół i placówek
związane z monitoringiem. W związku z powyższym Zarząd postanowił o przekazaniu
takiej informacji Dyrektorowi Ośrodka oraz zobowiązał go do przedłożenia informacji
o planowanej wielkości partycypacji powiatu jeżeli dojdzie do realizacji tego zadania.
Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu do zapoznania się z programem pn. „Osoby niepełnosprawne
w służbie publicznej”, realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych i sprawdzenia czy możliwa byłaby refundacja w/w zadania w ramach
tego programu.
h/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
dofinansowania pobytu młodzieży z Bad Durkheim w dniach 3-7 września 2007 r.
Starosta poinformował zebranych, że pobyt młodzieży z Niemiec częściowo finansować
będzie Gmina Kluczbork i jego zdaniem powiat powinien się również do tego dołączyć.
Członkowie Zarządu pozytywnie rozpatrzyli wniosek Dyrektora Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku i postanowili o dofinansowaniu szkoły wnioskowaną
kwotą tj. 1.600,-zł., pochodzącą z rezerwy ogólnej powiatu z przeznaczeniem
na wyżywienie uczniów z Niemiec. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika
do przygotowania uchwały wprowadzającej stosowne zmiany w budżecie powiatu.
i/pismo Pana Józefa Kołodziej P.P.U.H ,,Jokpol” w sprawie rozłożenia na 6 miesięcznych
rat kary nałożonej przez Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Opolu
albo odroczenia w/w płatności do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia złożonego
odwołania, które złożył do Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek w części dotyczącej rozłożenia
kary na raty. Postanowił o rozłożeniu kary wraz z 50% należnych odsetek ustawowych
w łącznej kwocie 13.517,-zł. na 6 miesięcznych rat płatnych w okresie od dnia 15 września
2007r. do dnia 15 lutego 2008r. Zarząd wyraził jednocześnie zgodę na podpisanie
przez Starostę i Wicestarostę przygotowanego porozumienia z wnioskodawcą
(Nr FN.I.WS-3100/Zarz./9/07).
j/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
przesunięcia środków w planie wydatków.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie wydatków szkoły, które
polegają na zwiększeniu wydatków w dziale 801, rozdział 80120, § 4040 o kwotę 617,-zł.
i na zmniejszeniu wydatków w dziale 801, rozdział 80120, § 4010 o kwotę 617,-zł.
w związku z koniecznością wypłaty dodatkowego wynagrodzenia po zmarłym pracowniku.
Zarząd postanowił, że powyższe zmiany należy dokonać poprzez wydanie stosownego
zarządzenia przez dyrektora jednostki.
k/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu dochodów i wydatków.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie dochodów i wydatków szkoły,
które polegają na zwiększeniu:
-dochodów w dziale 801, rozdział 80120, § 0960 o kwotę 12.000,-zł. (darowizna) i § 0750
o kwotę 5.000,-zł.(za wynajem pomieszczeń szkoły),
-wydatków w dziale 801, rozdział 80120, § 4110 o kwotę 6.000,-zł.oraz rozdział 80120,
§ 4110 o kwotę 11.000,-zł. w związku z koniecznością zabezpieczenia planu wydatków
na ubezpieczenia społeczne.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały
Rady Powiatu w sprawie zmiany w budżecie, która uwzględni powyższe zwiększenie
dochodów i wydatków szkoły.
l/pismo Głównego Księgowego Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie
dokonania zmian w budżecie jednostki po stronie dochodów i wydatków.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w budżecie jednostki, które polegają
na zwiększeniu dochodów i wydatków w dziale 852, rozdział 85202 o kwotę 215.000,-zł.
Zarząd zaakceptował zwiększenie dochodów jednostki pochodzących głównie z odpłatności
mieszkańców oraz zwiększenie wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników,
składki na ubezpieczenia społeczne, zakup materiałów, wyposażenia i żywności, a także
usługi remontowe i wydatek inwestycyjny (docieplenie jednej ze ścian budynku).
Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu
w sprawie zmiany w budżecie, uwzględniającej wydatek inwestycyjny w jednostce.
ł/porozumienie Zarządu Powiatu z Panem Konradem Kokot w sprawie określenia
warunków spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora
Transportu Drogowego.
Starosta wyjaśnił, że porozumienie niniejsze przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem
Zarządu z ostatniego posiedzenia (Nr OR/ZP-0063-24/2a/07 z dnia 06.08.2007r.).
Przypomniał, że Zarząd wyraził zgodę na rozłożenie wnioskodawcy kary w wysokości
26.961,-zł. na 20 miesięcznych rat z okresem płatności od sierpnia 2007r. do marca 2009r.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń co do treści porozumienia Nr FN.I.WS-
3100/Zarz./8/07 i upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wytypowania przedstawiciela
Zarządu Powiatu do składu Komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty
Kluczborskiego.
Zarząd Powiatu wytypował Pana Mieczysława Czaplińskiego – Wicestarostę
Kluczborskiego na swojego przedstawiciela do składu Komisji ds. opiniowania wniosków
o nagrody Starosty Kluczborskiego.
b/porozumienie w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego
z Gminą Olesno.
Porozumieniem niniejszym Powiat Kluczborski przyjmuje powierzone przez Gminę Olesno
zadania dotyczące doradztwa metodycznego dla nauczycieli i jako organ prowadzący zleca
ich realizację Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem porozumienia w powyższej sprawie
i nie wnieśli zastrzeżeń do jego treści. Upoważnili również Starostę i Wicestarostę
do jego podpisania.
c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przyznania dodatku
motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Członkowie Zarządu wraz z Naczelnikiem Wydziału Edukacji i Sportu analizowali
dotychczasowe wysokości tych dodatków u poszczególnych dyrektorów. W toku dyskusji
Zarząd postanowił o przyznaniu dodatków na okres od 1 września 2007r. do 31 grudnia
2007r. w następujących wysokościach:
Lp |
Nazwa szkoły/placówki |
Dodatek
Funkcyjny |
Dodatek motywacyjny |
1.
|
Zespół Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku |
50%
|
30% |
2. |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych –
RCKU w Bogdańczowicach |
35% |
20% |
3. |
Młodzieżowy Dom Kultury
w Kluczborku |
25% |
25% |
4. |
Wojewódzki Ośrodek Dokształcania
i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku |
40% |
27% |
5. |
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia
Nauczycieli w Kluczborku |
25% |
25% |
6. |
Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku |
45% |
20% |
7. |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku |
45% |
20% |
8. |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Nr 2 – CKU w Kluczborku |
45% |
20% |
9. |
Specjalny Ośrodek Szkolno-
Wychowawczy w Kluczborku |
40% |
20% |
10. |
Poradnia Psychologiczno-
Pedagogiczna w Kluczborku |
25% |
20% |
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/odpowiedź Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na wniosek Pana
Macieja Tomaszczyka - Członka Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie kosztorysu
inwestorskiego na wykonanie dalszej części chodnika drogi powiatowej nr 13360
w m. Biskupice oraz udrożnienia rowów i oczyszczenia chodnika wzdłuż drogi powiatowej
w m. Jaśkowice.
Starosta powiedział, że z odpowiedzi Dyrektora wynika, że na wykonanie chodnika
w Biskupicach potrzebna jest kwota 64.989,25 zł. brutto. Kwota ta obejmuje koszty
materiałów oraz wynajmu sprzętu potrzebnego do wykonania zadania. Po zapoznaniu się
wstępnie z powyższą informacją zobowiązano Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
do przekazania jej również do Urzędu Miejskiego w Byczynie, gdzie Sekretarzem Gminy
jest Pan Maciej Tomaszczyk - wnioskodawca w tej sprawie. Informację przekaże się
Gminie Byczyna w związku z tym, że planowane jest przez gminę przekazanie powiatowi
dotacji celowej na częściowe pokrycie kosztów wykonania powyższego zadania. Ponadto
Zarząd zobowiązał Dyrektora do udziału w kolejnym posiedzeniu Zarządu w dniu
27 sierpnia 2007r. w celu ustalenia dalszych działań związanych z wykonaniem chodnika
w Biskupicach.
Zarząd przyjął również do wiadomości informację Dyrektora w sprawie prac, które
wykonano na chodniku wzdłuż drogi powiatowej w Jaśkowicach. Chodnik ten został
oczyszczony, a rów biegnący wzdłuż chodnika zostanie zmodernizowany poprzez założenie
w nim rur żelbetowych.
b/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska
w sprawie zakupu materiałów niezbędnych do ustawienia oznakowania ostrzegawczego
w związku z powtarzającymi się na drogach powiatowych kolizjami z dziką zwierzyną,
Starosta powiedział, że Dyrektor ZDP wnioskuje o kwotę 19.938,-zł. na zakup 90 sztuk
znaków ostrzegawczych oraz 100 sztuk tabliczek do znaków drogowych. Zdaniem
Dyrektora zakup tych znaków i tabliczek jest niezbędny, aby uniknąć w przyszłości
kolizji drogowych z udziałem dzikiej zwierzyny.
Zarząd wyraził swoje poparcie dla wniosku Dyrekcji ZDP i postanowił o przyznaniu
Zarządowi Dróg Powiatowych na rok bieżący kwoty 5.000,-zł. na dodatkowe oznakowanie
dróg powiatowych. Środki te pochodzić będą z Powiatowego Funduszu Ochrony
Środowiska. Jednocześnie Zarząd postanowił o planowaniu środków na ten cel w kolejnych
latach.
Zarząd przyjął również do wiadomości informację Dyrektora zawartą w przedmiotowym
piśmie o podpisaniu umów na realizację trzech zadań remontowych (Pogorzałka, Piaski
i Świniary Małe) oraz o nie podpisaniu umowy na realizację zadania remontowego
w miejscowości Proślice. W związku z tymi informacjami Zarząd zobowiązał Dyrektora
jednostki do udziału w kolejnym posiedzeniu Zarządu w dniu 27 sierpnia 2007r. w celu
omówienia powyższych spraw.
c/pismo Pana Jacka Gąsiorowskiego właściciela firmy ,,Bru-Kost” w miejscowości
Kamianka o odwołaniu się od decyzji o nałożeniu kary pieniężnej przez Wojewódzkiego
Inspektora Transportu Drogowego w Opolu.
Zarząd przyjął do wiadomości informację Pana Jacka Gąsiorowskiego o złożeniu
do Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie odwołania od decyzji
Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Opolu. Zarząd zobowiązał Skarbnika
Powiatu do włączenia powyższej informacji do akt, które dotyczą nałożenia wnioskodawcy
kary pieniężnej.
d/porozumienie Powiatu Kluczborskim z Powiatem Prudnickim w sprawie umieszczenia
małoletniego Fabiana Petela pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej
w Prudniku.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do treści przygotowanego dokumentu
i wyrazili zgodę na zawarcie porozumienia Nr 1 pomiędzy Powiatem Prudnickim,
a Powiatem Kluczborskim w sprawie umieszczenia małoletniego Fabiana Petela
pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej u Państwa Doroty
i Zbigniewa Krzak zam. Prudnik Chocim 4/1 oraz ponoszenia wydatków na częściowe
pokrycie kosztów jego utrzymania przez powiat Kluczborski. Zarząd upoważnił Starostę
i Wicestarostę Kluczborskiego do podpisania niniejszego porozumienia.
e/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
Kluczbork w Likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury
medycznej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na odwłaszczenie
sprzętu oraz aparatury medycznej będącej własnością powiatu, która została
wyszczególniona w załączniku nr 1 do powyższego pisma. Zarząd wyraził zgodę
na przeznaczenie tego sprzętu do złomowania, utylizacji oraz sprzedaży na podstawie
orzeczenia technicznego. Przyjął również do wiadomości informację o takim samym
przeznaczeniu sprzętu nie będącego własnością powiatu, który został również
wyszczególniony w w/w załączniku. Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę
do podpisania stosownego aneksu do umowy przewłaszczenia.
f/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Powiatem Rzeszowskim w sprawie
ponoszenia wydatków na utrzymanie nieletniego rodzeństwa: Dawida, Sebastiana, Żanety,
Przemysława i Mateusza Ziomko w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Rzeszowie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie ponownego porozumienia (Nr 11/PO/2007)
pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Rzeszów w sprawie określenia warunków
i sposobu przekazywania środków finansowych za pobyt w/w dzieci pochodzących
z Powiatu Kluczborskiego, przebywających w Pogotowiu Opiekuńczym w Rzeszowie.
Porozumienie powyższe zostało złożone do Zarządu Powiatu ponownie w związku z faktem,
iż wcześniejsze porozumienie musiało być wycofane ze względu na przekroczony ze strony
Miasta Rzeszów termin realizacji jego realizacji. Skutkowało by to poniesieniem przez
Powiat Kluczborski dodatkowych niepotrzebnych kosztów z tytułu odsetek.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do treści tego porozumienia i upoważnili
do jego podpisania Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.
Do punktu 5 porządku
Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zatwierdzenia projektów uchwał Rady Powiatu
w Kluczborku, przygotowane na najbliższą sesję, która odbędzie się w dniu 6 września 2007r.:
1.projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/49/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 16 marca 2007 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok.
Projekt niniejszy wprowadza zmiany w podziale środków Funduszu w związku
z otrzymaniem dodatkowych środków finansowych na realizację zadań z zakresu
rehabilitacji zawodowej i społecznej w naszym powiecie. Ponadto Dyrektor Powiatowego
Centrum Pomocy Rodzinie Kluczborku wnioskuje o przeniesienie środków przeznaczonych
na udzielenie pożyczki, na dofinansowanie przedmiotów ortopedycznych, środków
pomocniczych i sprzętu rehabilitacyjnego, na które wpłynęła największa ilość wniosków.
2.projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi
oraz ich parkowanie.
Powyższy projekt przygotowano zgodnie z zapisami ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
zgodnie z którą Rada Powiatu ustala wysokość opłat za czynności związane z usuwaniem
pojazdów z dróg w określonych w/w ustawą przypadkach oraz umieszczaniem ich
na parkingu strzeżonym.
Zarząd zaproponował wysokość opłat za usuwanie pojazdów oraz za ich parkowanie.
Wielkości te zostaną przedłożone Radzie Powiatu do przyjęcie w drodze niniejszej uchwały.
3.projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/68/2007 o uchwaleniu ,,Programu
współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku”.
Niniejszy projekt uchwały przygotowano w związku z tym, że w uchwale Rady Powiatu
Nr XIII/68/2007 z dnia 31.05.2007r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu
Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku” znalazła się redakcyjna
pomyłka. Nieprawidłowość została wskazana przez Wydział Nadzoru i Kontroli Urzędu
Wojewódzkiego w Opolu z prośbą o jej wyeliminowanie. Zarząd Powiatu w drodze
rozstrzygnięcia postanowił o usunięciu pomyłki poprzez podjęcie przez Radę Powiatu
uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/68/2007.
Członkowie Zarządu zatwierdzili powyższe projekty uchwał i postanowili o skierowaniu ich na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 6 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwały Nr XV/76/2007 Rady Powiatu w Kluczborku podjętej na nadzwyczajnej sesji w dniu 9 sierpnia 2007r. w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Zarząd postanowił o przekazaniu niniejszej uchwały Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 7 porządku
Wicestarosta zaproponował, aby na następnym posiedzeniu Zarządu zapoznać się
ze zmianami, jakie dotyczą umowy zawartej z Gminą Byczyna w 2005r. w sprawie
użyczenia nieruchomości i ruchomości będących w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.
Członkowie Zarządu zaakceptowali powyższą propozycję.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 8 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 25 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….