Protokół Nr 24/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 6 sierpnia 2007 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik Powiatu..  

            Członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli następujący porządek posiedzenia:

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

  a/pismo Pana Konrada Kokot w sprawie ponownego rozpatrzenia warunków spłaty kary.

3.Sprawy różne:

  a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Władysławowi Paszko

    Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 20,

    do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu

 ,, Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej” finansowanego przy udziale środków   

    finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 b/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Kłobuckim w sprawie ponoszenia wydatków

    przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dwójki małoletnich dzieci w placówce opiekuńczo-

    wychowawczej,

 c/informacja Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu o wynikach

    kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla powiatu kluczborskiego,

4.Zatwierdzenie materiałów na nadzwyczajną sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

 - projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

   w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.  

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 22/2007 z dnia 27 lipca 2007 r. oraz protokołu Nr 23/2007 r. z dnia 31 lipca 2007 r. jednogłośnie je przyjmując.

 

Do punktu 2 porządku  

 

W punkcie dotyczącym spraw finansowych Starosta przedstawił zebranym pismo Pana Konrada Kokot w sprawie ponownego rozpatrzenia wniosku w sprawie rozłożenia raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego

za naruszenie przepisów o drogach publicznych.

Pan Konrad Kokot zwrócił się z ponowną prośbą do Zarządu Powiatu w Kluczborku o rozłożenie mu spłaty z w/w tytułu nie jak dotychczas postanowił Zarząd na 6 rat lecz na 20. Pan Kokot wniosek swój umotywował ciężką sytuacją materialną swojej rodziny. 

Zarząd Powiatu zapoznał się z ponownym wnioskiem i wyraził zgodę na rozłożenie kary na 20 rat. W związku z tym Zarząd Powiatu zobowiązał Panią Skarbnik do przygotowania na kolejne posiedzenie Zarządu stosownych dokumentów w w/w sprawie.  

 

Do punktu 3 porządku 

 

Pan Starosta przedstawił kolejny punkt posiedzenia, w którym znalazły się między innymi następujące sprawy:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Panu Władysławowi Paszko

 Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 20,

 do realizacji oraz rozliczenia umowy realizowanej w ramach programu

 ,, Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej finansowanego przy udziale środków   

 finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Pan Starosta wyjaśnił, że powyższa uchwała została przygotowana przez Powiatowe Centrum Rodzinie w Kluczborku w związku z tym, że otrzymaliśmy z PFRON-u finansowanie dla stanowiska pracy chronionej z programu ,,Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej”.

W tym wypadku jak stwierdził Pan Starosta chodzi o monitoring do w/w szkoły, którego zakup sfinansowany byłby za niniejsze środki. Stroną w powyższej umowie będzie samorząd powiatowy.

W związku z tym, że umowa będzie realizowana przez okres trzech lat, a samorząd nie będzie miał możliwości załatwiać wszystkich formalności związanych z utworzeniem w/w stanowiska dlatego też zaproponowano, aby upoważnić obecnego Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku Władysława Paszko, a następnie od miesiąca września nowo powołanego Dyrektora Piotra Sitnika do realizacji i rozliczenia umowy realizowanej

w ramach w/w programu zawartej pomiędzy PFRON-em, a Powiatem Kluczborskim w sprawie dofinansowania ze środków PFRON kosztów wyposażenia nowego miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych, odpowiednio do ich potrzeb i możliwości, refundacji ze środków PFRON kosztów wynagrodzeń oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzeń osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowym miejscu pracy.

Upoważnienie to ma charakter czasowy i obowiązuje do dnia 31 sierpnia 2007 r. Rozwiązanie to pozwoli na wydzielenie subkonta w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, na które wpłyną bezpośrednio środki z PFRON-u, następnie zostaną one przekazane jako środki budżetowe

z zasileniem na rachunek jednostki.

Do przedstawionej uchwały nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Pan Starosta poddał ją pod głosowanie. W wyniku głosowania Zarząd Powiatu przyjął jednogłośnie niniejszą uchwałę,

b/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Kłobuckim w sprawie ponoszenia wydatków

  przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dwójki małoletnich dzieci w placówce opiekuńczo-

  wychowawczej.

  Zarząd Powiatu zapoznał się z aneksem Nr 1/2007 do porozumienia Nr 8 z dnia 2 lutego 2005 r.

  Aneks dotyczy zmian wynikających z nowelizacji ustawy o pomocy społecznej wprowadzonych     

  w Dzienniku Ustaw z dnia 1 kwietnia 2007 r. Nr 48 poz.320.

  Zarząd wyraził zgodę na jego podpisanie upoważniając Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego,

c/pismo jakie wpłynęło w dniu 02.08.2007 r. od Państwowego Wojewódzkiego Inspektora     

   Sanitarnego w Opolu. Pismo to zawiera informację

   o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla powiatu kluczborskiego.

   Kontrolą zostały objęte między innymi:

  -Wytwórnia Drożdży – Lasaffre Polska S.A w Wołczynie,

  -Fabryka Maszyn i Urządzeń FAMAK w Kluczborku,

  -Wodociągi powiatu kluczborskiego.

  Zarząd Powiatu w Kluczborku zapoznał się z powyższą informacją i przekazał ją Naczelnikowi        

  Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz

  Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa celem wykorzystania

  i zastosowania w bieżącej pracy.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia Zarządu Powiatu było zatwierdzenie materiałów na nadzwyczajną sesję Rady Powiatu. Przygotowany projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok ma związek z koniecznością wprowadzenia zmian w wykazie zadań inwestycyjnych realizowanych w 2007 roku. Zmiana ta dotyczy zwiększenia zakresu finansowego na zadanie pn: ,,Zakup mammografu wraz z wyposażeniem pracowni mammograficznej” i jest podyktowana faktem, iż najniższa oferta w postępowaniu przetargowym jest wyższa niż obecny plan. Powyższy wzrost planu zostanie sfinansowany ze środków pochodzących z rezerwy ogólnej oraz wydatków rozdziału 85111. Zarząd Powiatu zapoznał się szczegółowo z projektem przyjmując go jednogłośnie i postanowił skierować go na najbliższą nadzwyczajną sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 09 sierpnia 2007 r.     

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Członek Zarządu – Maciej Tomaszczyk złożył wniosek, aby zobowiązać Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do przygotowania i zaprezentowania na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku informacji dotyczącej działalności Stowarzyszenia ,,DROGA S

Wniosek członka Zarządu został jednogłośnie przyjęty. 

Pan Starosta poinformował zebranych, że na dzisiejsze posiedzenie Zarządu Powiatu zgodnie

z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 27 lipca 2007 r. w sprawie zmiany profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku została przygotowana przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku informacja prawno-finansowa w w/w sprawie oraz sprawozdanie

z kontroli doraźnej DPS w Kluczborku.   

Informację tą szczegółowo przedstawiła zaproszona na dzisiejsze posiedzenie Pani Dyrektor PCPR w Kluczborku. Pani Dyrektor nawiązała do wcześniejszego pisma Pani Ireny Ilków Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, w którym zwróciła się do Zarządu Powiatu

o zmianę profilu DPS w Kluczborku.

Pani Dyrektor PCPR w Kluczborku wyjaśniła, że zmiana ustawy o pomocy społecznej wprowadziła dwa bardzo ważne zapisy, które mówią o tym, że Domy Pomocy Społecznej, które do roku 2010 r. nie uzyskają standaryzacji będą mogły działać na zasadzie wpisu warunkowego. Skutkować to będzie tym, że od 2008 r. Domy Pomocy nie będą mogły mieć wyższego kosztu utrzymania mieszkańców, a od 1stycznia 2009 r. ośrodki pomocy społecznej nie będą mogły kierować osób do tych Domów Pomocy.

Pani Dyrektor ponadto poinformowała, że warunkiem, by wystąpić do Wojewody Opolskiego

o uzyskanie standaryzacji czy też wpisu bezterminowego na prowadzenie Domu Pomocy Społecznej jest zwiększenie zatrudnienia. Z materiałów, które zostały przedłożone na Zarząd Powiatu zdaniem Pani Dyrektor wynika, że wszystkie pozostałe wymogi potrzebne do osiągnięcia standaryzacji są spełnione oprócz ilości zatrudnienia.

Przy zachowaniu obecnego profilu Domu Pomocy należałoby zatrudnić 22 pracowników

w dziele opiekuńczo-terapeutycznym. Pani Dyrektor stwierdziła, że przy obecnym profilu – dla osób przewlekle i somatycznie chorych wskaźnik zatrudnienia wynosi 0,6 na jednego mieszkańca Domu, natomiast przy zmianie na profil dla osób w podeszłym wieku wskaźnik zatrudnienia wynosiłby 0,4 na jednego mieszkańca Domu. W powyższej sytuacji wystąpiłaby potrzeba zatrudnienia jedynie 3 osób w DPS przy ul. Wołczyńskiej oraz 2 osób w DPS przy

ul. Sienkiewicza, co znacznie pozwoli zmniejszyć koszty zatrudnienia.

W przypadku zmiany profilu Domu wymogi formalno-prawne nie ulegną zmianie.

Argumentem przemawiającym na korzyść Domu jest także to, że w DPS przebywa około ponad 90 osób w podeszłym wieku.

Zdaniem Pani Dyrektor PCPR zmiany mogłyby być wprowadzone dwuetapowo tzn.
w pierwszej kolejności zmiana profilu, a następnie wystąpienie o zgodę na bezterminowe prowadzenie Domu Pomocy Społecznej. Ponadto Pani Dyrektor poinformowała, że zatrudnienie  wspomnianych wcześniej osób może odbyć się w taki sposób, że będą to zatrudnione osoby na staż lub osoby bezrobotne. Taką możliwość dopuszcza również ustawa.

Zarząd Powiatu w Kluczborku przyjął jednogłośnie powyższą informację w sprawie zmiany profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Ponadto Zarząd zobowiązał Panią Dyrektor PCPR w Kluczborku do przygotowania wystąpień do Wojewody Opolskiego w sprawie zmiany profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przy ul. Wołczyńskiej 25 oraz wystąpienia

o stałe zezwolenie na prowadzenie placówki. Ponadto Pan Starosta zobowiązał Panią Dyrektor

do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku, który będzie zawierał stosowne zmiany w Statucie DPS w Kluczborku.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 24 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                                          Zarząd Powiatu:

 

 

                                                                      1.Piotr Pośpiech                ……………………………

 

 

                                                                      2.Mieczysław Czapliński  ……………………………

 

                                                          

                                                                      3.Otylia Skoczylas           …………………………….

 

 

                                                                      4.Maciej Tomaszczyk      …………………………….

 

 

   Protokołowała

Joanna Strzelczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do punktu 6 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach

i zamknął 24 posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech                 ................................................

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński   ................................................

 

                                                          

3.Otylia Skoczylas             .................................................

 

 

4.Maciej Tomaszczyk        .................................................

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk