Protokół Nr 22/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 lipca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik i Sekretarz Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/umowa Powiatu Kluczborskiego z Panią Beatą Krupińską dotycząca spłaty zadłużenia
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku
z tytułu usług laboratoryjnych świadczonych na rzecz zakładu,
b/umowa Powiatu Kluczborskiego z Aesculap Chifa Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu dotycząca
spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy artykułów medycznych do zakładu w 2003r.,
c/umowa Powiatu Kluczborskiego z IMED POLAND Sp.z o.o. w Warszawie dotycząca
spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy leków i materiałów opatrunkowych
dla zakładu w 2001r.,
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom”
Bogacica-Bąków w sprawie przekazania środków finansowych na wymianę okien,
e/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zwiększenia
planu finansowego jednostki,
f/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2007r.
3.Sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia i powierzenia zadań
nauczycielom – doradcom metodycznym,
b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach naboru do szkół
ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2007/2008 po rekrutacji uzupełniającej,
c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach egzaminów maturalnych
– porównanie za lata 2005, 2006 i 2007,
d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
dokonania zmian w planie finansowym jednostki,
e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia wydatków w planie
finansowym jednostki.
4.Sprawy różne:
a/pismo Dyrektora Administracyjno-Finansowego Powiatowego Centrum Zdrowia S.A.
w Kluczborku w sprawie udostępnienia pomieszczeń w budynku TR znajdującego się
na terenie szpitala, w celu zorganizowania w nich kaplicy szpitalnej,
b/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie
planu wydatków dla rodzin zastępczych i usamodzielnionych osób kontynuujących naukę,
c/porozumienie z Powiatem Raciborskim w sprawie umieszczenia małoletniego Przemysława
Drąga pochodzącego z Powiatu Raciborskiego w rodzinie zastępczej w Nasalach
i ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat
Raciborski,
d/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia
małoletniej Agaty Heger pochodzącej z Powiatu Namysłowskiego w rodzinie zastępczej
w Wołczynie,
e/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca przetargu
na remont wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie,
f/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca negocjacji
z biurami projektowymi, które oferowały wykonanie projektów budowlanych
na przebudowę lub remont 4 obiektów mostowych,
g/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie uzyskania
zezwolenia na prowadzenie Domu,
h/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dostosowania
wynagrodzeń pracowników do uchwały Nr XIV/74/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28.06.2007r. o ustaleniu najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii
zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego,
i/protokół z przetargu nieograniczonego z dnia 17.07.2007r. na sprzedaż samochodu
osobowego Opel Astra, będącego własnością Powiatu Kluczborskiego,
j/Zarządzenie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie utworzenia
rachunku dochodów własnych z tytułu otrzymanego odszkodowania z przeznaczeniem
na remont i odtworzenie mienia,
k/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury medycznej
stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego
z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku”.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13 lipca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 21/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/umowa Powiatu Kluczborskiego z Panią Beatą Krupińską dotycząca spłaty zadłużenia
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku
z tytułu usług laboratoryjnych świadczonych na rzecz zakładu.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa niniejsza dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie
53.750,87 zł. Obejmuje ona należność główną i ustawowe odsetki naliczone do dnia
26 lipca br. czego domagała się Pani Krupińska. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
do treści umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/24/07 i upoważnili do jej podpisania Starostę
i Wicestarostę.
b/umowa Powiatu Kluczborskiego z Aesculap Chifa Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu dotycząca
spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy artykułów medycznych do zakładu w 2003r.
Pani Skarbnik powiedziała, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 65.956,75 zł.
Na kwotę powyższą składa się należność główna, 50% należnych odsetek oraz koszty
sądowe. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do treści umowy Nr FN.I-WS
-3100/SPZOZ/25/07 i upoważnili do jej podpisania Starostę i Wicestarostę.
c/umowa Powiatu Kluczborskiego z IMED POLAND Sp.z o.o. w Warszawie dotycząca
spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy leków i materiałów opatrunkowych
dla zakładu w 2001r.
Starosta powiedział, że zadłużenie wobec w/w firmy wynosi 1.922,52 zł. Na kwotę
powyższą składa się kwota główna, 50% odsetek oraz koszty procesu. Członkowie Zarządu
również nie wnieśli uwag do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/26/07 oraz upoważnili
Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom”
Bogacica-Bąków w sprawie przekazania środków finansowych na wymianę okien.
Starosta wyjaśnił zebranym, że holenderska organizacja ROTARY CLUB HET
WESTLAND od kilku już lat wspiera Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny
„Nasz Dom” Bogacica-Bąków. Obecnie darczyńca ten zobowiązał się do pokrycia kosztów
wymiany okien w placówce, ale pod warunkiem, że powiat będzie partycypował w 30%
tych kosztów tj. 15.000,-zł. O taką kwotę należy więc zwiększyć plan remontów w budżecie
placówki. Zdaniem Starosty Zarząd powinien wyrazić na to zgodę, ponieważ darczyńca ten
już wielokrotnie wspierał naszą jednostkę, posiada również honorowe obywatelstwo naszego
powiatu.
Członkowie Zarządu jednogłośnie wyrazili zgodę na zwiększenie budżetu Powiatowego
Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków o kwotę
15.000,-zł. i zobowiązali Skarbnika do przygotowania na najbliższą sesję Rady Powiatu
stosownej uchwały z powyższą zmianą.
e/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zwiększenia
planu finansowego jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy zwiększenia planu dochodów i wydatków jednostki
o kwotę 36.940,-zł. Dochody w takiej wysokości Zarząd Dróg Powiatowych uzyskał
ze sprzedaży drewna pochodzącego z wycinki drzew na drogach powiatowych. Dyrektor
w swoim wniosku informuje Zarząd, że 26.940,-zł. chce przeznaczyć na zakup materiałów,
a 10.000,-zł. na usługi pozostałe.
Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na zwiększenie budżetu Zarządu Dróg Powiatowych
w Kluczborku o kwotę 36.940,-zł. i również zobowiązał Skarbnika do przygotowania
na najbliższą sesję Rady Powiatu stosownej uchwały z powyższą zmianą.
f/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2007r.
Pani Skarbnik przedstawiła kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu
Kluczborskiego za II kwartał 2007r., sporządzoną na dzień 30.06.2007r. Z informacji tej
wynika, że dochody wykonano w 53,16%, przychody w 25,03%, wydatki w 46,98%,
a rozchody w 50%.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do niniejszej informacji i jednogłośnie ją przyjęli.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia i powierzenia zadań
nauczycielom – doradcom metodycznym.
Starosta przedstawił przygotowany przez Wydział Edukacji i Sportu projekt powyższej
uchwały i wyjaśnił, że został on sporządzony w związku z kończącymi się powierzeniami
obowiązków doradcy metodycznego kilku nauczycieli naszych szkół. Załącznikami
do tej uchwały są przedłużenia powierzenia obowiązków doradcy na okres 3 lat
tj. do 31.08.2010r. dla sześciu nauczycieli oraz powierzenia tego zadania dla dwóch
nauczycieli w okresie od dnia 01.09.2007r. do dnia 31.08.2010r.
Członek Zarządu Pan Maciej Tomaszczyk zapytał czy osoby, o których mowa w uchwale
zawarły umowy o pracę z Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. Starosta
wyjaśnił, że chodzi o nauczycieli, którzy są zatrudnieni w naszych szkołach, ale większość
z nich pracuje jeszcze w Ośrodku na dodatkowej umowie o pracę.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do niniejszego projektu i w drodze głosowania
podjęli uchwałę Nr 22/82/2007 w powyższej sprawie.
b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach naboru do szkół
ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2007/2008 po rekrutacji uzupełniającej.
Z informacji tej wynika, że na rok szkolny 2007/2008 przyjęto do naszych szkół
848 uczniów i będzie dla nich utworzone 25 lub 26 oddziałów. Jest to 11 oddziałów
w liceach ogólnokształcących, 2 oddziały w liceach profilowanych, 6 oddziałów
w technikach oraz 6 lub 7 w zasadniczych szkołach zawodowych. W piśmie Naczelnika
Wydziału Edukacji i Sportu zawarta została ponadto szczegółowa informacja o oddziałach
i ich liczebności w poszczególnych zespołach szkół oraz o liczbie punktów zdobytych przez
uczniów w danej szkole.
Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację i w toku dyskusji postanowili,
że ze względu na bardzo małą liczbę chętnych uczniów nie wyrażają zgody na utworzenie:
-oddziału w zawodzie technik elektryk w Technikum Nr 2 w Zespole Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku (14 osób),
-oddziału w 2 zawodach: technik architektury krajobrazu i technik rolnik w Technikum
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach (12 osób).
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do podjęcia działań
zmierzających do zainteresowania tych 26 uczniów innymi kierunkami kształcenia. Należy
do nich dotrzeć i pomóc im wybrać inny oddział, w którym podejmą naukę od nowego roku
szkolnego.
c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach egzaminów maturalnych
–porównanie za lata 2005, 2006 i 2007.
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się ze szczegółową informacją o wynikach matur
oraz z propozycją Naczelnika o działaniach, jakie można podjąć w celu osiągnięcia
w kolejnych latach lepszych wyników matur. W informacji Pani Naczelnik porównała
wyniki matur w naszych szkołach w latach 2005-2007 i na tej podstawie opracowała swoje
spostrzeżenia i propozycje. Proponuje między innymi:
-stworzenie jeszcze lepszych warunków organizacyjnych i bazowych dla potencjalnych
kandydatów,
-podniesienie jakości nauczania,
-podniesienie umiejętności i kwalifikacji zawodowych nauczycieli,
-tworzenie kierunków kształcenia, które będą konkurencyjne dla szkół z innych powiatów
i będą odpowiadały potrzebom rynku,
-organizowanie różnych dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Radny Maciej Tomaszczyk powiedział, że zajęcia pozalekcyjne można realizować
ze środków pozabudżetowych, które powiat pozyskał dodatkowo na ten cel.
Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację i postanowili o jej przekazaniu
do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny z prośbą o zajęcie
stanowiska co do proponowanych działań. Ponadto zobowiązali Naczelnika Wydziału
Edukacji i Sportu do przekazania tej informacji dyrektorom wszystkich szkół, aby również
odnieśli się do zawartych w niej propozycji i swoje opinie przedstawili na naradzie
dyrektorów w miesiącu sierpniu br.
Zarząd po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Oświaty oraz opiniami szkół, podejmie
decyzję o działaniach, które pozwolą w przyszłości na osiąganie lepszych wyników matur
w szkołach Powiatu Kluczborskiego.
d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
dokonania zmian w planie finansowym jednostki.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy przeznaczenia zaplanowanych środków finansowych
na remont trzech dachów w budynkach szkoły (budynku głównego, budynku sali
gimnastycznej i budynku warsztatów szkolnych) na jeden z nich tzn. na remont dachu
budynku głównego. Dyrektor uzasadnił swój wniosek znacznym wzrostem cen
materiałów budowlanych i usług remontowo-dekarskich w br. Wnioskuje o przesunięcie
na to zadanie kwoty 35.000,-zł. zaplanowanej na remont dachu na sali gimnastycznej oraz
kwoty 10.000,-zł. zaplanowanej na remont dachu na warsztatach szkolnych.
Zarząd wyraził zgodę na przesunięcie tych środków i zobowiązał Skarbnika Powiatu
do przygotowania na najbliższą sesję uchwały z taką zmianą w budżecie.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
do usunięcia usterek na dachu warsztatów szkolnych tj. Pracowni Ćwiczeń Praktycznych,
ponieważ w trakcie większych opadów atmosferycznych mają miejsce przecieki
do innych pomieszczeń znajdujących się w tym budynku.
e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym
jednostki.
Starosta powiedział, że we wniosku chodzi o zwiększenie wydatków w rozdziale 85410
§ 4010 – wynagrodzenia osobowe o kwotę 10.350,-zł. Kwota ta została wypłacona jednemu
z pracowników jako odprawa emerytalna.
Pani Skarbnik powiedziała, że na chwilę obecną szkoła ta ma zabezpieczenie finansowe.
Zarząd negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił, że szkoła musi zwiększyć
swoje wydatki w ramach posiadanych środków.
Do punktu 4 porządku
Kolejnym punktem obrad były następujące sprawy, skierowane do Zarządu:
a/pismo Dyrektora Administracyjno-Finansowego Powiatowego Centrum Zdrowia S.A.
w Kluczborku w sprawie udostępnienia pomieszczeń w budynku TR znajdującego się
na terenie szpitala, w celu zorganizowania w nich kaplicy szpitalnej.
Starosta wyjaśnił, że pomieszczenie gdzie obecnie znajduje się kaplica szpitalna, zostanie
w najbliższym czasie zaadoptowane na pracownię mammograficzną. Z tego względu
zaistniała konieczność zorganizowania kaplicy w innym pomieszczeniu. Zdaniem Starosty
umiejscowienie jej w budynku TR nie jest jednak dobrym rozwiązaniem, ponieważ znajduje
się on poza oddziałami szpitalnymi i w pewnej odległości od nich. Będzie to na pewno
problem dla pacjentów szpitala.
Zarząd nie wyraził zgody na udostępnienie budynku TR w celu zorganizowania w nim
kaplicy szpitalnej. Zdecydował, że kaplica powinna znaleźć się wewnątrz głównego
budynku szpitala, a Zarząd PCZ S.A. musi podjąć takie działania, aby kaplicę tam
zorganizować.
b/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie
planu na II półrocze br. wydatków dla rodzin zastępczych i usamodzielnionych osób
kontynuujących naukę.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że ogółem wykonanie wydatków na rodziny zastępcze oraz
usamodzielnione osoby kontynuujące naukę w II półroczu 2007r. zaplanowano w kwocie
638.540,-zł. Ogółem przewidywane wykonanie za cały rok wyniesie 1.234.918,-zł.
Zarząd przyjął do wiadomości informację Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie i zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej zmiany w budżecie powiatu.
c/porozumienie z Powiatem Raciborskim w sprawie umieszczenia małoletniego Przemysława
Drąga pochodzącego z Powiatu Raciborskiego w rodzinie zastępczej w Nasalach
i ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat
Raciborski.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że na mocy tego porozumienia Powiat Raciborski zobowiązany
zostanie do przekazywania na rzecz Powiatu Kluczborskiego co miesiąc kwoty 498,03 zł.
na częściowe pokrycie kosztów utrzymania w/w osoby. Małoletni Przemysław Drąg
pochodzący z terenu Powiatu Raciborskiego będzie przebywał w rodzinie zastępczej
u Państwa Emilii i Michała Saltarius w miejscowości Nasale w Gminie Byczyna na terenie
naszego powiatu.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń co do treści niniejszego porozumienia
i upoważnili do jego podpisania Starostę i Wicestarostę.
d/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia
małoletniej Agaty Heger pochodzącej z Powiatu Namysłowskiego w rodzinie zastępczej
w Wołczynie.
Starosta wyjaśnił, że jest to aneks Nr 2 do powyższego porozumienia i dotyczy on ustalenia
wysokości przekazywanych nam przez Powiat Namysłowski środków finansowych
w kwocie 394,57 zł. na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie
zastępczej u Państwa Ewy i Pawła Sikorskich w Wołczynie. Zmiana nastąpiła w związku
z nowym naliczeniem wysokości uzyskiwanego przez dziecko dochodu tj. renty.
Zarząd wyraził zgodę na podpisanie niniejszego aneksu i upoważnił do tego Starostę
i Wicestrostę.
e/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca przetargu
na remont wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie.
Starosta wyjaśnił, że w piśmie znajduje się informacja o wyniku przetargu na wykonanie
remontu wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie. Przetarg został
ogłoszony zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu. Do przetargu wpłynęła
jedna oferta - Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego „REMOST” s.c. z Podłęża
Szlacheckiego na kwotę 436.717,-zł.
Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przystąpienie
do robót.
f/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca negocjacji
z biurami projektowymi, które oferowały wykonanie projektów budowlanych
na przebudowę lub remont 4 obiektów mostowych.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o projekty budowlane na remont mostów w miejscowości
Proślice i Pogorzałka oraz na remont przepustów w miejscowości Piaski i Świniary.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych poinformował swoim pismem, że na wykonanie tych
projektów przeznaczono w budżecie powiatu ogólną kwotę 97.000,-zł. Natomiast
po przeprowadzeniu z biurami projektowymi negocjacji, w trakcie których wybrano
najkorzystniejsze oferty, obliczono, że na wykonanie projektów potrzebna będzie kwota
112.240,-zł. Brakuje więc 15.240,-zł.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację Dyrektora i postanowił,
że uzupełnienie niedoboru finansowego na wykonanie w/w projektów nastąpi ze środków
pochodzących z mandatów nałożonych na użytkowników dróg powiatowych przez inspekcję
drogową.
g/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie uzyskania
zezwolenia na prowadzenie Domu.
Starosta powiedział, że pismo powyższe dotyczy uzyskania stałego zezwolenia
na prowadzenie placówki, która obecnie posiada zezwolenie warunkowe. Zezwolenie
warunkowe po wprowadzeniu obowiązkowej standaryzacji i wymaganych wskaźników
zatrudnienia, będzie skutkowało koniecznością zatrudnienia w jednostce dodatkowych
24 osób, a koszt z tym związany wyniesie 493.000,-zł. rocznie. Natomiast uzyskanie stałego
zezwolenia pozwoli na zatrudnienie 5 osób, a koszt tego wyniesie rocznie 103.000,-zł.
Zdaniem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku sensowne będzie więc
podjęcie decyzji o zmianie profilu Domu.
Członkowie Zarządu stwierdzili, że sprawa ta jest poważna i wymaga poznania wielu
informacji, w związku z czym nie podejmą w dniu dzisiejszym stanowiska w tej sprawie.
Zarząd zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,
który nadzoruje DPS, do sporządzenia szczegółowej analizy tego przedsięwzięcia
pod względem prawnym, finansowym oraz merytorycznym i przedłożenia jej Zarządowi
Powiatu w terminie do dnia 6 sierpnia br.
h/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dostosowania
wynagrodzeń pracowników do uchwały Nr XIV/74/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28.06.2007r. o ustaleniu najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii
zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
Sekretarz powiedział, że z pisma powyższego wynika, iż dyrektor jednostki nie jest w stanie
zrealizować zapisów uchwały Rady Powiatu ze względu na brak środków w budżecie.
Jednocześnie Dyrektor wnioskuje o przydzielenie brakujących środków finansowych
w wysokości 31.000,-zł.
Zarząd Powiatu ustalił, że w chwili obecnej nie jest możliwe przydzielenie jednostce w/w
środków finansowych. Zarząd postanowił o zobowiązaniu Dyrektora Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnika Powiatu do przeprowadzenia analizy
budżetu Domu.
i/protokół z przetargu nieograniczonego z dnia 17.07.2007r. na sprzedaż samochodu
osobowego Opel Astra, będącego własnością Powiatu Kluczborskiego.
Wicestarosta powiedział, że przetarg na sprzedaż tego samochodu został już drugi raz
zakończony wynikiem negatywnym. W związku z powyższym Wicestarosta zaproponował
obniżenie ceny pojazdu o kwotę 1.000,-zł. czyli do kwoty 7.755,-zł. i po raz kolejny ogłosić
przetarg na jego sprzedaż. W toku dyskusji zaproponowano, aby cenę tę obniżyć jeszcze
o 255,-zł. tak, aby cena sprzedaży wynosiła 7.500,-zł.
Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu ponownego przetargu nieograniczonego na sprzedaż
samochodu będącego własnością Powiatu Kluczborskiego za cenę 7.500,-zł.
j/Zarządzenie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie utworzenia
rachunku dochodów własnych z tytułu otrzymanego odszkodowania z przeznaczeniem
na remont i odtworzenie mienia.
Zarząd zapoznał się z zarządzenia Nr 14a/2007 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku z dnia 17 lipca 2007r. w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych
i zaakceptował plan przychodów i wydatków dochodów własnych jednostki w dziale 853,
rozdziale 85333 na kwotę 6.583,96 zł.
k/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury medycznej
stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu wyeksploatowany sprzęt i aparaturę medyczną
należący do powiatu, który posiada orzeczenie techniczne i na podstawie tego orzeczenia
zostanie przekazany do utylizacji.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na odwłaszczenie sprzętu i aparatury, które zostały
wyszczególnione w załączniku do pisma Likwidatora. Zarząd wyraził również zgodę
na sporządzenie aneksu Nr 5 do umowy przywłaszczenia i upoważnił Starostę i Wicestarostę do jego podpisania.
Do punktu 5 porządku
Kolejnym punktem obrad był projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi
w 2007 roku”. Sekretarz powiedział, że uchwała ta została już przez Radę Powiatu podjęta
w dniu 31 maja 2007r., ale Wojewoda Opolski stwierdził w niej nieprawidłowości i w drodze rozstrzygnięcia nadzorczego nakazał ich wyeliminowanie. W przeciwnym razie zostanie ona uchylona. Sporządzono więc nowy projekt tej uchwały z uwzględnieniem zastrzeżeń Wojewody do ponownego przedłożenia Radzie Powiatu.
Członkowie Zarządu zaakceptowali treść niniejszego projektu i postanowili przekazać go radnym jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu.
Do punktu 6 porządku
Sekretarz Powiatu poruszył sprawę planowanej sprzedaży mieszkań w Polanowicach,
które stanowią własność powiatu. Przypomniał, że na jednym z ostatnich posiedzeń Zarządu był rozpatrywany wniosek mieszkańców, którzy chcą wykupić lokale z uwzględnieniem trzech możliwych bonifikat. Nie jest to jednak możliwe ze względu na to, że do wykupu nie przystępuje 100% lokatorów. Jedna osoba na pewno nie przystąpi do wykupu swojego mieszkania i w związku z tym pozostali mieszkańcy nie mogą skorzystać ze wszystkich bonifikat, a na innych warunkach ich nie wykupią. Ponadto według obecnej, aktualnie przeprowadzonej wyceny tych mieszkań, wartość ich znacznie się zwiększyła i mieszkańcy nie chcą ich kupić w nowej cenie. Zdaniem Sekretarza Powiatu konieczne jest podjęcie ostatecznej decyzji w tej sprawie.
Członkowie Zarządu wyrazili opinię, że należy te mieszkania jednak sprzedać i w tym celu dokonać zmiany zapisów uchwały Rady Powiatu o zasadach gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Zobowiązali Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do analizy powyższej sprawy.
Następnie radny Maciej Tomaszczyk poruszył sprawę budowy chodnika w miejscowości Kochłowice na terenie Gminy Byczyna. Sprawa ta była poruszana na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Byczynie i zadecydowano, że gmina przeznaczy środki finansowe na zakup materiałów budowlanych potrzebnych do jego budowy. Konieczne jest jednak określenie wartości tych materiałów, aby Gmina Byczyna mogła przekazać powiatowi dotację
na ich zakup. Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku
do sporządzenia szczegółowego kosztorysu o ilości i cenie materiałów budowlanych.
Następnie radny Tomaszczyk powiedział, że w miejscowości Jaśkowice na terenie Gminy Byczyna droga powiatowa jest w bardzo złym stanie. Konieczne jest udrożnienie rowów biegnących wzdłuż tej drogi oraz wyczyszczenie chodnika. Zarząd zadecydował
o przekazaniu tej sprawy Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 22 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska