Protokół Nr 20/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 4 lipca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył i prowadził Wicestarosta Kluczborski – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło ponadto dwóch członków Zarządu, Sekretarz
i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Regionalnym Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Katowicach dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku,
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku,
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a BOC Gazy Sp. z o.o. Wydział Kędzierzyn
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku,
d/porozumienie pomiędzy Zarządem Powiatu, a Panem Arturem Lewek - właścicielem
Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX” w Mikorzynie, dotyczące spłaty kary pieniężnej
nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,
e/wniosek Pana Konrada Kokot zam. w Rychtalu w sprawie rozłożenia na raty kary
pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,
f/porozumienie pomiędzy Zarządem Powiatu, a Panem Konradem Kokot zam. w Rychtalu,
dotyczące spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora
Transportu Drogowego.
3.Sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej
przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Magdaleny Szlachty-Cetnarskiej,
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej
przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Patrycji Belka, nauczyciela
kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej
przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Joanny Boreckiej-Papiorek,
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej
przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Beaty Kowalskiej, nauczyciela
kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca zatrudnienia nowych
dyrektorów w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
f/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia funkcji dyrektora Specjalnego Ośrodka
Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku,
g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia funkcji dyrektora Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,
h/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca składanych wniosków
o środki finansowe w ramach rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej oraz
Rządowego Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych w 2007r.
4.Sprawy różne:
-aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem
Rzeszów w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce
opiekuńczo-wychowawczej.
5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 czerwca 2007r.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Wicestarosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Regionalnym Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Katowicach dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa ta dotyczy spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji
w Kluczborku w kwocie 17.832,44 zł. wobec Regionalnego Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Katowicach z tytułu usług wykonywanych na rzecz zakładu. Kwota
powyższa obejmuje kwotę główną, ustawowe odsetki oraz koszty procesu.
Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do treści niniejszej umowy (Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/16/07)
i jednogłośnie wyraził zgodę na jej podpisanie. Upoważnił do tego Wicestarostę oraz
Członka Zarządu – Pana Macieja Tomaszczyka.
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa ta również dotyczy spłaty zadłużenia Samodzielnego
Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku. Zadłużenie
zakładu wobec Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie wynosi 303,57 zł. i wynika
z nie uregulowanych zobowiązań z tytułu usług medycznych wykonywanych na rzecz
zakładu w 2003 roku. Kwota 303,57 zł. obejmuje kwotę główną oraz ustawowe odsetki.
Zarząd również nie wniósł uwag co do treści tej umowy (Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/17/07)
i jednogłośnie upoważnił Wicestarostę i Pana Macieja Tomaszczyka do jej podpisania.
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a BOC Gazy Sp. z o.o. Wydział Kędzierzyn
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku.
Wicestarosta wyjaśnił, że umowa niniejsza dotyczy spłaty zadłużenia Samodzielnego
Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec
w/w firmy z tytułu dostawy tlenu medycznego, kosztów transportu i czynszu dzierżawnego
dzierżawionych butli dla zakładu w latach 2003-2004. Spłata dotyczy kwoty 16.139,05 zł.
i jest to kwota główna, bez odsetek i kosztów ubocznych.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do umowy (Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/18/07)
i jednogłośnie upoważnili do jej podpisania również Wicestarostę oraz Pana Macieja
Tomaszczyka.
d/porozumienie pomiędzy Zarządem Powiatu, a Panem Arturem Lewek - właścicielem
Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX” w Mikorzynie, dotyczące spłaty kary pieniężnej
nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że porozumienie powyższe jest konsekwencją rozstrzygnięcia
Zarządu z poprzedniego posiedzenia. Zgodnie z rozstrzygnięciem przygotowane zostało
porozumienie Nr FN.I.WS-3100/Zarz./7/07 z Panem Arturem Lewek w sprawie rozłożenia
na trzy miesięczne raty (każda po 700,-zł.) kary pieniężnej w kwocie 2.100,-zł. Dłużnik
został zobowiązany do spłaty niniejszej kary do 30 każdego miesiąca w okresie od lipca
do września 2007r.
Zarząd nie wniósł uwag do treści tego porozumienia i jednogłośnie upoważnił do jego
podpisania Wicestarostę oraz Pana Macieja Tomaszczyka.
e/wniosek Pana Konrada Kokot zam. w Rychtalu w sprawie rozłożenia na raty kary
pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy kwoty 26.700,-zł. stanowiącej karę pieniężną
za naruszenie przepisów o drogach publicznych. Pan Konrad Kokot wnioskuje o rozłożenie
tej kary na 20 rat, ale jest to jednak za długi okres do spłaty i wstępnie proponuje się
rozłożenie spłaty na 6 miesięcznych rat.
Zarząd po zapoznaniu się z wnioskiem Pana Konrada Kokot w powyższej sprawie
nie wyraził zgody na rozłożenie kary na 20 rat. Zarząd postanowił o rozłożeniu kary
pieniężnej w kwocie 26.700,-zł. na 6 miesięcznych rat po 4.450,-zł. każda, płatne
do 30 każdego miesiąca w okresie od lipca do grudnia 2007r.
f/porozumienie pomiędzy Zarządem Powiatu, a Panem Konradem Kokot zam. w Rychtalu,
dotyczące spłaty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora
Transportu Drogowego.
W związku z rozstrzygnięciem Zarządu w punkcie 2e porządku dzisiejszego posiedzenia,
przygotowane zostało porozumienie w powyższej sprawie.
Zarząd nie wniósł uwag co do treści porozumienia (Nr FN.I.WS-3100/Zarz./8/07)
i jednogłośnie upoważnił Wicestarostę oraz Pana Macieja Tomaszczyka do jego podpisania.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/-d/uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnych
przeprowadzających postępowanie egzaminacyjne dla nauczycieli kontraktowych
ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Wicestarosta wyjaśnił, że uchwały dotyczą takiej samej sprawy dla czterech nauczycieli,
zatrudnionych w szkołach ponadgimnazjalnych naszego powiatu. Nie wniesiono uwag
i Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwały:
-Nr 20/74/2007 w powyższej sprawie (dot. Pani Magdaleny Szlachty-Cetnarskiej,
nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach),
-Nr 20/75/2007 w powyższej sprawie (dot. Pani Patrycji Belka, nauczyciela
kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach),
-Nr 20/76/2007 w powyższej sprawie (dot. Pani Joanny Boreckiej-Papiorek,
nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,
-Nr 20/77/2007 w powyższej sprawie (dot. Pani Beaty Kowalskiej, nauczyciela
kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach).
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca zatrudnienia nowych
dyrektorów w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że osoby, które w wyniku
postępowania konkursowego zostały dyrektorami w/w jednostek, nie są ich pracownikami.
Należy więc najpierw je tam zatrudnić na stanowisku nauczyciela, a potem, z dniem
1 września powierzyć im stanowisko dyrektora.
Zarząd Powiatu postanowił o skierowaniu pism do Dyrektora Poradni Psychologiczno-
Pedagogicznej w Kluczborku i Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku w sprawie zatrudnienia nowo powołanych dyrektorów tj. Pani Anity Kieslich
i Pani Krystyny Napp-Marczinskiej na etatach w w/w jednostkach. Umowy o pracę powinny
zostać zawarte w terminie umożliwiającym powierzenie funkcji dyrektora z dniem
1 września 2007r.
f/-g/uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia funkcji dyrektora Specjalnego
Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku i dyrektora Poradni Psychologiczno
-Pedagogicznej w Kluczborku.
W związku z przyjętą informacją w poprzednim punkcie posiedzenia, Zarząd Powiatu podjął
jednogłośnie następujące uchwały:
-Nr 20/78/2007 w sprawie powierzenia funkcji dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno
-Wychowawczego w Kluczborku (dot. Pani Krystyny Napp-Marczinskiej),
-Nr 20/79/2007 w sprawie powierzenia funkcji dyrektora Poradni Psychologiczno
-Pedagogicznej w Kluczborku (dot. Pani Anity Kieslich).
Na mocy tych uchwał Zarząd Powiatu powierzył w/w osobom stanowiska dyrektorów
placówek na okres 5 lat od dnia 01.09.2007r. do dnia 31.08.2012r.
h/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca składanych wniosków
o środki finansowe w ramach rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej oraz
Rządowego Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych w 2007r.
Zarząd Powiatu zapoznał się z w/w pismem i przyjął informację:
-o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu dofinansowania w ramach Rządowego Programu
Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży w 2007r. w wysokości 42.990,-zł.
na realizację zajęć pozalekcyjnych i psychoedukacyjnych w Młodzieżowym Domu Kultury
w Kluczborku oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,
-o zwiększeniu części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 30.000,-zł. na wyposażenie
w pomoce dydaktyczne nowo utworzonych pracowni w Młodzieżowym Domu Kultury
w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad był aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Rzeszów w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci
w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
Zarząd Powiatu zapoznał się z aneksem Nr 1/2007 do porozumienia Nr 11/PO/2007 z dnia 19.06.2007r., który dotyczy jedynie zmiany terminu płatności i zatwierdził jego treść. Jednocześnie upoważnił Wicestarostę Kluczborskiego oraz członka Zarządu w osobie Pana Macieja Tomaszczyka do jego podpisania.
Do punktu 5 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte na XIV sesji w dniu 28 czerwca 2007r. Zarząd Powiatu ustalił:
1.uchwała Nr XIV/71/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu
w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok
- przekazanie do Wydziału Finansowego,
2.uchwała Nr XIV/72/2007 w sprawie ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu
wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy
informacji o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek zaliczanych
do podsektora samorządowego – przekazanie do Wydziału Finansowego,
3.uchwała Nr XIV/73/2007 w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora Samodzielnego
Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki
za 2006 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2006 rok – przekazanie do Wydziału Finansowego,
do Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz
do Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku,
4.uchwała Nr XIV/74/2007 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego
w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego
– przekazanie do Wydziału Finansowego, do Głównego Specjalisty ds. Kadr oraz
do wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu,
5.uchwała Nr XIV/75/2007 w sprawie wyrażenia zgody na dofinansowanie przedsięwzięcia
pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. A. Mickiewicza
w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych środków w ramach Funduszu Rozwoju
Kultury Fizycznej – przekazanie do Wydziału Finansowego, do Wydziału Edukacji i Sportu
oraz do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
Do punktu 6 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym pismo, które wpłynęło do Starosty Kluczborskiego
od Wojewody Opolskiego, dotyczące nieprawidłowości w uchwale Nr XIII/68/2007
Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 maja 2007r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku”.
W piśmie tym Wojewoda zwraca się do Starosty o udzielenie informacji czy Zarząd Powiatu podejmie inicjatywę uchwałodawczą w celu wyeliminowania nieprawidłowości.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił o podjęciu działań zmierzających do wyeliminowania nieprawidłowości w w/w uchwale. Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do dokonania stosownych czynności i przedłożenia Zarządowi projektu zmian do uchwały lub jej nowej treści w terminie pozwalającym na ich przyjęcie przez Radę Powiatu na sesji, która odbędzie się na przełomie sierpnia-września br. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Sekretarza Powiatu pełniącego obowiązki Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do przygotowania odpowiedzi na pismo Wojewody informujące o podjętych działaniach.
Kolejno Członek Zarządu – Pan Maciej Tomaszczyk poruszył sprawę trwającego obecnie remontu wiaduktu w Gołkowicach na terenie Gminy Byczyna i wynikających z tego faktu utrudnień dla rolników. Powiedział, że wiadukt ten jest zamknięty dla ruchu pojazdów
i rolnicy muszą dojeżdżać do swoich pól okrężnymi drogami, co jest dla nich dużym utrudnieniem. Planując remont wiaduktu nie wzięto pod uwagę rozpoczynających się teraz żniw. Pan Tomaszczyk powiedział, że gmina podjęła wobec PKP pewne działania w tej kwestii, aby ułatwić pracę rolnikom, ale konieczne są jeszcze działania inwestora czyli Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, co zostało już tam zgłoszone.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Wicestarosta podziękował wszystkim za udział
w obradach i zamknął 20 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1..Mieczysław Czapliński ………………………………
2.Otylia Skoczylas ………………………………
3.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska